21.3 C
Ikaria
Κυριακή, 14 Αυγούστου, 2022

Το ιστιοπλοϊκό σκάφος Pelago μετατράπηκε σε ηλεκτροκίνητο και ξεκινάει το ταξίδι του

Πέρασαν κιόλας επτά μήνες από την έναρξη του έργου «Ιστιοπλοϊκή και ηλεκτροκίνητη θαλάσσια μεταφορά οικολογικών προϊόντων στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο: Ένα πιλοτικό πείραμα» με την χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και έχουν ολοκληρωθεί ήδη οι πιο σημαντικές φάσεις του έργου!

Πραγματοποιήθηκαν οι πρώτοι γύροι του Αιγαίου, ένας καλοκαιρινός 18 νησιών (Κέα, Άνδρος, Σκύρος, Σκόπελος, Αλόννησος, Λήμνος, Λέσβος, Χίος, Ικαρία, Σάμος, Πάτμος, Κάλυμνος, Αμοργός, Σαντορίνη, Σχοινούσα, Πάρος, Σύρος και Τήνος) συν 4 επιπλέον νησιά (Φούρνοι, Λειψοί, Ίος, Πόρος) και ένας μικρότερος τον Σεπτέμβριο διάρκειας 21 ημερών, που περιελάμβανε 10 νησιά Κέα, Άνδρος, Τήνος, Ικαρία, Κάλυμνος, Λειψοί, Σάμος, Χίος, Λέσβος, Σκύρος, Λαύριο συνολικής απόστασης 750 μιλίων.

Γνωριμία και εποικοδομητικές συζητήσεις με παραγωγούς για να ενταχθούν στο δίκτυο και να μεταφέρουν τα οικολογικά προϊόντα τους χωρίς ορυκτά καύσιμα -αποκλειστικά με το πανί και τον άνεμο- ήταν ο κύριος στόχος που επετεύχθη. Βρεθήκαμε με πάνω από 50 μικρούς παραγωγούς επισκεφτήκαμε τα χωράφια και τις εγκαταστάσεις τους, συμφωνήσαμε ότι πρέπει να συμβάλλουμε όλοι στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παραγωγή, επεξεργασία και μεταφορά των αγαθών και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για το επόμενο καλοκαίρι του 2022.

Κατά τη διάρκεια της πλεύσης έγινε συλλογή και καταγραφή γεωγραφικών, μετεωρολογικών δεδομένων καθώς κατανάλωσης καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, έγινε καταγραφή των αποστάσεων μεταξύ των νησιών, ιδιαιτερότητες συγκεκριμένων λιμανιών, αποτύπωση ιστιοπλοϊκών πληροφοριών σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες και τη γεωγραφία των νησιών, σημεία που χρήζουν προσοχής και κατάλληλης προετοιμασίας από το πλήρωμα. Η επεξεργασία αυτών των δεδομένων θα χρησιμοποιηθεί για την καλύτερη διασύνδεση των νησιών μέσα από τον ιστιοπλοϊκό γύρο του σκάφους στο μέλλον αλλά και για την επιλογή του κατάλληλου ηλεκτροκίνητου κινητήρα.

Από τον Ιανουάριο 2022 τo σκάφος Pelago, παρέμεινε στο νησί Τριζόνια Κορινθίας – λόγω κλειστού Ισθμού – και όλες οι εργασίες μετατροπής του σε ηλεκτροκίνητο έγιναν εκεί. Ο καπετάνιος Λουκάς Γκουρτσογιάννης με τον ηλεκτρολόγο μηχανικό Norbert Bode, εγκατέστησαν τον ηλεκτρικό κινητήρα και έκαναν όλες τις συνδέσεις που απαιτούνται για να παράγεται ηλεκτρισμός μέσω ηλιακών πάνελ και ανεμογεννήτριας. Το απόγευμα της Πέμπτης 14 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη έξοδος από το λιμάνι των Τριζονιών μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα για δοκιμή. Με αντίθετο άνεμο 15kt και 4.2 kW κατανάλωση ενέργειας έφτασε σε ταχύτητα άνω των 4kt . Έγινε ο γύρος του νησιού Τριζόνια απόστασης περίπου 4.5 ΝΜ. Σε 20 λεπτά ολοκληρώθηκε ο γύρος με συνολική κατανάλωση ενέργειας 3.5 kWh, λιγότερο από 15% της μπαταρίας.

Την Παρασκευή 15 Απριλίου 2022, το πρώτο ηλεκτροκίνητο ιστιοπλοϊκό μεταφορικό σκάφος στην Ελλάδα ξεκίνησε την πρώτη του διαδρομή για να κάνει το γύρο της Πελοποννήσου με ελλιμενισμό στο Λαύριο.

Η μείωση της χρήσης θερμικών κινητήρων στα σκάφη αναψυχής αλλά και στις μεταφορές είναι πλέον πραγματικότητα, πραγματοποιείται από συνεργατικούς φορείς κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας και πιστεύουμε ότι ήδη ανοίγει ο δρόμος για μεγαλύτερης κλίμακας εφαρμογές.

Ιστιοπλοϊκή και ηλεκτροκίνητη θαλάσσια μεταφορά οικολογικών προϊόντων στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο: Ένα πιλοτικό πείραμα», Καινοτόμες δράσεις με τους πολίτες, άξονας Προτεραιότητας 3, Φυσικό περιβάλλον και καινοτόμες δράσεις 2020, προϋπολογισμός: 49.600,00€, χρηματοδότηση: Πράσινο Ταμείο, δικαιούχοι: Ιστία Αιγαίου, Dock.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

14,614ΥποστηρικτέςΚάντε Like
577ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,320ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ