21.3 C
Ikaria
Κυριακή, 14 Αυγούστου, 2022

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου: Πλαίσιο δράσης για την ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά ναύλα

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου υιοθετεί την παρακάτω ανακοίνωση και πλαίσιο δράσης σωματείων και φορέων για την ακρίβεια στα ναύλα.

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Αρκετά! Δεν πάει άλλο, τα εισιτήρια και τα ναύλα συνεχώς να τα αυξάνουν ενώ η κατάσταση στην ακτοπλοΐα να επιδεινώνεται σε βάρος των επιβατών

και των ναυτεργατών

 

ΚΟΙΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ – ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

 

Τα ναυτεργατικά σωματεία, τα Εργατικά Κέντρα, σωματεία και φορείς των νησιών που υπογράφουμε αυτό το κείμενο, ενώνουμε την φωνή μας και καλούμε σε κοινή διεκδίκηση όλους τους νησιώτες και τους εργαζόμενους εναντίον της ακρίβειας, για φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Σε μια περίοδο όπου που η ακρίβεια εξανεμίζει το λαϊκό εισόδημα, οι εφοπλιστές βάζουν ξανά φωτιά στα εισιτήρια και τα ναύλα των ακτοπλοϊκών γραμμών.

Ενώ μεταξύ  2010 – 2019 αυξήθηκαν πάνω από 40%! Μέσα στο Χειμώνα που πέρασε, αυξήθηκαν και πάλι 5 έως 16,32%, τώρα και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, εκτοξεύουν και πάλι τις τιμές, με αυξήσεις που ξεκινούν από 10% και φτάνουν έως και 41% πχ. για την Κω!

Δεν γίνεται να δεχτούμε ότι για να ταξιδεύσει σήμερα μια τετραμελής οικογένεια από Ρόδο για τον Πειραιά, να θέλει μόνο για εισιτήρια, χωρίς αυτοκίνητο και χωρίς θέση, δηλαδή μόνο για κατάστρωμα 330 Ευρώ! Από τη Λήμνο να θέλει 312 Ευρώ! Από τη Σάμο 262 Ευρώ!  Από Ικαρία 208!…

Το ίδιο απαράδεκτο είναι για μια οικογένεια από την ηπειρωτική χώρα που θέλει να επισκεφθεί τα νησιά να πρέπει να πληρώσει έναν ολόκληρο μέσο μισθό.

Είναι πρόκληση να επικαλούνται οι εφοπλιστές ακτοπλόοι ως αιτία για τις νέες αυξήσεις την ακρίβεια στα καύσιμα όταν αυτοί: Σε αντίθεση με όλους εμάς τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και μικρούς επιχειρηματίες, έχουν αφορολόγητο πετρέλαιο.

Έχουν την προστασία όλων των κυβερνήσεων. Ενώ έχουν πλήρη φορολογική ασυλία και λαμβάνουν συνεχώς τεράστιες χρηματοδοτήσεις. Μόνο για την πανδημία εισέπραξαν 79 εκατ. Ευρώ!

Η σταθερή χρονιάτικη επιδότηση που εισπράττουν έχει φτάσει τα 138 εκατ. Ευρώ!

Επιπλέον θα πάρουν και 370 εκατ. Ευρώ για ανανέωση στόλου από τα ΕΣΠΑ και άλλα 300 εκατ. Ευρώ από το πρόγραμμα «Νέαρχος»!

Ακόμα, οι κυβερνήσεις και η ΕΕ, τους στηρίζουν και με αντεργατικά μέτρα. Συνεχώς επιδεινώνουν τις εργασιακές συνθήκες και τους μισθούς των ναυτεργατών. Μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις και επιβάλλουν εξαντλητικά ωράρια, αδιαφορώντας  για την υγεία των ναυτεργατών και για την ασφάλεια των επιβατών, ενώ τους μισθούς τους έχουν χρόνια τώρα καθηλωμένους.

Επίσης, προκειμένου να μη θιχτεί στο ελάχιστο η κερδοφορία τους, τους επιτρέπουν τη χειμερινή περίοδο, να αποσύρουν από τις γραμμές τα πιο μεγάλα πλοία, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος των ναυτεργατών να οδηγείται στην ανεργία και οι νησιώτες να αντιμετωπίζουν μεγάλη ταλαιπωρία και επικίνδυνες καταστάσεις για να καταφέρουν να μετακινηθούν από και προς στο νησί τους. Δεκάδες μικρά νησιά μένουν για μέρες αποκλεισμένα και αποκομμένα. Επίσης υπονομεύουν την ασφάλεια  των επιβατών και ναυτεργατών εφόσον το ένα στα τέσσερα πλοία που δρομολογούν είναι πάνω από 30 ετών

Η δύναμη και η ελπίδα βρίσκεται μόνο στα δικά μας χέρια, λύσεις μπορεί να επιβάλλει μόνο ο δικό μας αγώνας  

Καμιά λύση δεν πρόκειται να έρθει από τα κόμματα και κυβερνήσεις που ενδιαφέρονται για το πως θα διασφαλίσουν τα κέρδη των εφοπλιστών και των άλλων επιχειρηματικών ομίλων.

Υποκρίνονται όταν λένε ότι κατανοούν τα προβλήματα των νησιωτών και των εργαζομένων. Οι όποιες  υποσχέσεις τους έχουν αποδειχτεί ότι είναι ψεύτικες και παραπλανητικές.

Για αυτό συντονιζόμαστε σε αγωνιστικές δράσεις και διεκδικούμε μαζί:

Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων – εμπορευμάτων) κατά 50% χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές

Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑΜΕΑ, χρονίως πάσχοντες.

Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.

Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων των λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.

Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.

Nα καταργηθούν οι φόροι στα καύσιμα, η ρήτρα αναπροσαρμογής και τα “πράσινα” χαράτσια στο ηλεκτρικό ρεύμα.

Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.

Να καταργηθεί ο  ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στα εφόδια των αγροτών και κτηνοτρόφων.

Άμεση και γενναία διαγραφή των χρεών αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων και ανέργων

 

Ναυτεργατικά σωματεία: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν.,   «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ – ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ

 

Φορείς Αιγαίου: Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσων, Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο, Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου,  Εργατικό Κέντρο Σάμου, Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Σάμου, Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Λήμνου.

Εμείς τα σωματεία και φορείς που αναλαμβάνουμε αυτή την πρωτοβουλία για την ανάπτυξη πολύμορφης αγωνιστικής δράσης στα νησιά και στα ηπειρωτικά αστικά κέντρα απευθυνόμαστε και προσκαλούμε να συντονιστούν μαζί μας, να στηρίξουν με την υπογραφή τους το κοινό πλαίσιο διεκδίκησης και να συμμετέχουν στις δραστηριότητες  όλοι οι φορείς των νησιών, όλα τα εργατικά σωματεία, οι σύλλογοι των φοιτητών κ.ά.

 

ΑΠΡΙΛΗΣ 2022

 

Για το  Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                                                                     ΜΑΡΟΥΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

14,614ΥποστηρικτέςΚάντε Like
577ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,320ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ