20.1 C
Ikaria
Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου, 2022

Ψήφισμα 31ου συνεδρίου ΕΚΣ και Απεργιακής συγκέντρωσης 9 Απριλίου

Σάμος, 9/4/2014

ΨΗΦΙΣΜΑ 31ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Ε.Κ.Σ.

ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ 9 ΑΠΡΙΛΗ 2014

 

Το σώμα των αντιπροσώπων του 31ου Συνεδρίου του Εργατικού Κέντρου καθώς και η Απεργιακή Συγκέντρωση της 9 Απρίλη, καταγγέλλουμε την κυβέρνηση και την ΕΕ για την αντιλαϊκή πολιτική τους και στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργήσει ένα καθεστώς πλήρους ασυδοσίας για τους εφοπλιστές στο να δρομολογούν τα καράβια τους όποτε και όταν θέλουν, με ότι εισιτήριο θέλουν, χωρίς να πληρώνουν τους ναυτεργάτες και χωρίς οι προϋποθέσεις σ’ αυτά να πληρούν την ασφάλεια της ζωής στην θάλασσα.

Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι επίσης εμείς οι νησιώτες να είμαστε αποκλεισμένοι στα τρία νησιά μας και τόσο η συγκοινωνία-επαφή με την υπόλοιπη χώρα, όσο και η ανάπτυξη των νησιών μας να εξαρτάται αποκλειστικά από τις ορέξεις των εφοπλιστών.

Για την κατάσταση αυτή έχουν σοβαρές πολιτικές ευθύνες και οι κυβερνητικές δυνάμεις στην Τοπική Διοίκηση αλλά και αυτοί που πίνουν νερό στο όνομα της Ε.Ε., που όλα αυτά τα χρόνια ήταν νεροκουβαλητές των κυβερνήσεων, της ΕΕ και των εφοπλιστών. Η θέση όλων τους για περισσότερες επιδοτήσεις στους εφοπλιστές φούσκωσε τα πανιά της ασυδοσίας τους και εμάς μας έφτασε να έχουμε συγκοινωνία δυο μέρες την βδομάδα από καθημερινή που είχαμε.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά έρχεται η κυβέρνηση στο πλευρό των εφοπλιστών, με το πολυνομοσχέδιο και με το νομοσχέδιο «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», να δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερη ασυδοσία σε βάρος των νησιωτών και των ναυτεργατών.

Καταργούν τις ΣΣΕ. Την οργανική σύνθεση των πληρωμάτων. Την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση. Απελευθερώνουν τις τιμές των εισιτηρίων και στη Τρίτη θέση. Βάζουν μπουρλότο στο ΝΑΤ οδηγώντας το σε οικονομικό στραγγαλισμό.

Καταργούν το δικαίωμα της απεργίας και επί της ουσίας ακόμα και το δικαίωμα της επίσχεσης εργασίας επιβάλλοντας ποινικές και πειθαρχικές κυρώσεις. Με πρόσχημα «τη διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών, για λόγους οι οποίοι δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία, η απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας»! Από τη μια δηλαδή όταν απεργούν οι ναυτεργάτες θα επικαλούνται τα παραπάνω και θα εφαρμόζουν έκτακτα δρομολόγια ενώ από την άλλη επιτρέπουν στους εφοπλιστές και τις εταιρείες τους να μην εκτελούν προς τα νησιά μας ούτε τα προγραμματισμένα δρομολόγια.

Καταργούν τον οίκο του Ναύτη και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), που μέχρι τώρα ήταν αποκλειστικά υπεύθυνο για την ναυτολόγηση των ναυτεργατών στα πλοία, για να ενισχύσουν τα δουλεμπορικά γραφεία.

Δημιουργούν ναυτεργάτες «πολλαπλών καθηκόντων» που θα περιφέρονται από το ένα πλοίο της εταιρείας στο άλλο και γενικότερα ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα που θα είναι έρμαια στα νύχια των εφοπλιστών.

Τα μέτρα αυτά δεν πρέπει να περάσουν. Ο αγώνας των ναυτεργατών για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους είναι και δικός μας αγώνας.

Εκφράζουμε την συμπαράσταση και αλληλεγγύη μας στους ναυτεργάτες και καλούμε τους εργαζόμενους ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, τους συνταξιούχους, τους άνεργους, τους φοιτητές τη νεολαία, τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους και όλα τα φτωχά λαϊκά στρώματα που βιώνουν την επίθεση αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής σε συσπείρωση για ανατροπή αυτής της πολιτικής.

Να διεκδικήσουμε μια άλλη πολιτική που θα εξυπηρετεί τα δικά μας συμφέροντα και όχι τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Να διεκδικήσουμε συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν τις δικές μας ανάγκες και όχι των εφοπλιστών.

 

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ

 

  • Ενάντια στην «απελευθέρωση» της ασυδοσίας των εφοπλιστών.

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

 

  • Να αποσυρθούν τώρα οι νόμοι και οι διατάξεις που ψηφίστηκαν πρόσφατα και μας οδηγούν στην ακόμα μεγαλύτερη απομόνωση των νησιών μας και αφήνουν τους ναυτεργάτες απλήρωτους και χωρίς δικαιώματα.

  • Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα – καλοκαίρι. Σύνδεση των νησιών μας με την Βόρεια και ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων.

  • Εξασφάλιση στους ναυτεργάτες πλήρους και σταθερής δουλειάς με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης. Κατοχύρωση του ναυτικού επαγγέλματος ως βαρύ, ανθυγιεινό και επικίνδυνο.

  • Μείωση 50% των εισιτηρίων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

  • Ουσιαστικοί έλεγχοι και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα.

  • Να καταργηθεί ο κανονισμός 3577/92, ο νόμος Παπουτσή 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι που απελευθερώνουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και καταργούν το καμποτάζ.

  • Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών (αεροπορικών και ακτοπλοϊκών), που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια και αεροδρόμια.

 

Η Διοίκηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

14,614ΥποστηρικτέςΚάντε Like
577ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,340ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ