Home ΚοινωνίαΕλλάδα Προσκληση Εργατικών Κέντρων & Ναυτεργατικών σωματείων

Προσκληση Εργατικών Κέντρων & Ναυτεργατικών σωματείων

by ikariaki.gr
7 views

ναυτεργάτεςΣάμος 30/10/2012

 

Προς:όλους τους μαζικούς φορείς του εργατικού και αγροτικού κινήματος, των επαγγελματοβιοτεχνών – εμπόρων, τους φοιτητικούς συλλόγους, τους Συλλόγους Γυναικών, τις παροικιακές οργανώσεις και τις Λαϊκές Επιτροπές.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Οι Διοικήσεις των Εργατικών Κέντρων Σάμου, Λέσβου και Βορείου Δωδεκανήσου και των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ πήραμε την πρωτοβουλία να συγκαλέσουμε σύσκεψη φορέων όλου του Αιγαίου για τα προβλήματα συγκοινωνιών που έχουν τα νησιά μας αλλά και για αυτά που σχεδιάζουν και θα τις χειροτερέψουν ακόμα περισσότερο.

Σας καλούμε αφού συνεδριάσετε τα Δ.Σ των φορέων σας, να πάρετε απόφαση στήριξης του διεκδικητικού πλαισίου σύμφωνα με την συνημμένη πρόσκληση και αν είναι δυνατόν, να συμμετέχετε στη σύσκεψη που θα γίνει το Σάββατο10 Νοέμβρη 2012 και ώρα 10:30 το πρωί στον Πειραιά στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ.

banner

Η Διοίκηση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

30 Οκτώβρη 2012

Συνάδελφοι, συναδέλφισες,

Είναι γνωστή η απαράδεκτη κατάσταση που υπάρχει στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Αιγαίου με την ηπειρωτική Ελλάδα και των νησιών μεταξύ τους.

Μπαίνουμε στο χειμώνα και ήδη τα δρομολόγια έχουν μειωθεί. Τα γνωστά σε όλους παροπλισμένα που όμως είναι νέας ναυπήγησης, ενώ παράλληλα διατηρούν σαπιοκάραβα που συνεχίζουν να κάνουν δρομολόγια. Τα ναύλα για επιβάτες και εμπορεύματα εκτοξεύονται στα ύψη. Το λαϊκό εισόδημα θα μειωθεί κι άλλο, για να αυξηθεί των εφοπλιστών. Θα χτυπηθεί ο λαϊκός τουρισμός. Θα μειωθεί η εμπορευματική κίνηση των προϊόντων μας. Θα υπάρξουν προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών μας.

Το ίδιο απαράδεκτη παραμένει και η αεροπορική σύνδεση, μετά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής που έφερε αυξήσεις των εισιτηρίων και μείωση των δρομολογίων.

Η ανεπάρκεια των συγκοινωνιών, υπονομεύει την δημόσια υγεία, οδηγεί σε διαρκή μείωση του πληθυσμού στο νησιωτικό σύμπλεγμα, υποχρεωτική εγκατάλειψη των νησιών. Τα ακριβά εισιτήρια δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία των νησιών, στα λαϊκά στρώματα που διατηρούν ορισμένες δραστηριότητες (τουρισμός, γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, μεταποιητικές βιοτεχνίες κ.α.) αφού επιβαρύνεται το ήδη πενιχρό εισόδημα τους.

Η κατάσταση αυτή αναμένεται να χειροτερέψει δραματικά καθώς δεν διαψεύστηκαν σχετικές πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με αυτές, στα χέρια του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, βρίσκεται μελέτη με τίτλο: «Σχέδιο δράσης για την αναδιάρθρωση της Ελληνικής ακτοπλοΐας», ενώ παράλληλα αναπτύσσεται νομοθετική παρέμβαση, για ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών, μαρίνων, αιγιαλών, παραλίων, βραχονησίδων και νησιών.

Σε αυτό προβλέπονται τα παρακάτω:

  • Ως κεντρική κατεύθυνση, ο αναπροσδιορισμός δρομολογίων από το μηδέν, με βάση τον 3577/92 κανονισμό Ευρωπαϊκής Κοινότητας, την Συνθήκη του Μάαστριχ και στα πλαίσια της υφιστάμενης δημοσιονομικής πολιτικής, από και προς τους λιμένες της χώρας και η πλήρης εφαρμογή του συστήματος hud και spoke, σύμφωνα με το οποίο θα χρησιμοποιούνται κάποια λιμάνια σαν κομβικά, που θα εξυπηρετούνται από κύριες γραμμές και τα υπόλοιπα, που χαρακτηρίζονται ως περιμετρικά, θα εξυπηρετούνται από τοπικές γραμμές.

  • Η κατάργηση κάποιων «περιορισμών» που αυξάνουν το κόστος λειτουργίας της ακτοπλοΐας. Σαν τέτοιοι θεωρούνται: η απαίτηση κατοχής πιστοποιητικού ελληνομάθειας για το προσωπικό που δεν είναι Έλληνες, οι συνθέσεις ασφαλούς στελέχωσης για κάθε πλοίο – ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τα δρομολόγια – καθώς και η μείωση των σωστικών μέσων. Οτιδήποτε δηλαδή, έχει σχέση με την ασφάλειά του.

  • Η πλήρης απελευθέρωση των ήδη πανάκριβων εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών γραμμών.

  • Η οριστική κατάργηση κάθε περιορισμού στο όριο ηλικίας των πλοίων της ακτοπλοΐας, κλπ.

  • Η κατάργηση 10μηνου και 7μηνου δρομολόγησης των πλοίων.

Στα παραπάνω οφείλουμε να συνυπολογίσουμε:

  • Τις διαρροές σχετικά με την πρόταση περί εκκένωσης των νησιών που έχουν κάτω από 150 κατοίκους.

  • Τα εταιρικά ναυτολόγια με εργασιακές σχέσεις «λάστιχο».

  • Τις αποφάσεις της κυβέρνησης – στο όνομα της αντιμετώπισης της κρίσης – για παραχωρήσεις λιμανιών, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.

Οι ευθύνες όλων των ελληνικών κυβερνήσεων – και της σημερινής – καθώς και της Ε.Ε. και όλων των κομμάτων που την στηρίζουν είναι τεράστιες. Για το καθεστώς που προωθούν, Ειδικές Οικονομικές Ζώνες. Για τα μονοπωλιακά συμφέροντα και την εκκρεμότητα που διατηρούν για την ΑΟΖ.

Το μέλλον των νησιών μας προδιαγράφεται ζοφερό, η διαβίωση σ’ αυτά πολύ δύσκολη, η επικοινωνία των κατοίκων τους, μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, επίσης η ακτοπλοϊκή πρόσβαση σε επισκέπτες – τουρίστες, προβληματική και η αεροπορική σύνδεση πανάκριβη.

Η κατάσταση κινδυνεύει να γίνει μη αναστρέψιμη αν δεν αντιδράσουμε άμεσα.

Με αυτή την ανοικτή πρόσκληση μας, καλούμε όλους τους πρωτοβάθμιους και δευτεροβάθμιους φορείς του εργατικού και αγροτικού κινήματος, τους πρωτοβάθμιους και δευτεροβάθμιους φορείς των επαγγελματοβιοτεχνών-εμπόρων, τους φοιτητικούς συλλόγους του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τους Συλλόγους Γυναικών, τις παροικιακές οργανώσεις και τις Λαϊκές Επιτροπές.

Σε κοινή σύσκεψη το Σάββατο 10 Νοέμβρη 2012 στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ και ώρα 10:30 π.μ. με στόχο την τελική διαμόρφωση του πλαισίου αιτημάτων και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αγωνιστική διεκδίκησή τους.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ:

  • Ενιαίος, δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και όχι το κέρδος των εφοπλιστών.

  • Πλοία σύγχρονα και ασφαλή, αξιοποιώντας και διευρύνοντας την ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, που θα υπηρετεί πρώτα και κύρια τις κοινωνικές ανάγκες, για θαλάσσιες και επίγειες μεταφορές, με διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών και βελτίωση / κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους.

  • Όχι στην άρση του Καμποτάζ.

  • Απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.

  • Μείωση των ναύλων μεταφοράς επιβατών – οχημάτων – εμπορευμάτων, χωρίς η μείωση να μετακυλιστεί με επιδοτήσεις ή με άλλους τρόπους στον Κρατικό Προϋπολογισμό.

  • Κατάργηση των φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.

  • Ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ).

  • Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων ορισμένων νησιών – με ευθύνη του κράτους – που σήμερα είναι απαράδεκτη κατάσταση.

  • Καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.

  • Κατάργηση των νόμων για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Άμεση, έκτακτη χρηματοδότηση για τις ανάγκες των ΑΕΝ, επαναφορά της σίτισης, της κάρτας μειωμένου εισιτηρίου (πάσο) των σπουδαστών και εξασφάλιση της ναυτολόγησης για τα εκπαιδευτικά ταξίδια. Βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των ναυτικών ΕΠΑΛ, κάλυψη όλων των υλικοτεχνικών υποδομών.

Οι Διοικήσεις των Εργατικών Κέντρων

Λέσβου – Σάμου – Βορείου Δωδεκανήσου

Οι Διοικήσεις των ναυτεργατικών σωματείων

ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ

Διαβάστε ακόμα

Leave a Comment

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue