Παρέμβαση Δήμου Ικαρίας για την αναβάθμιση του ΓΕΦ και την λειτουργία γραφείου για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ

Agios_Kirikos,_Ikaria

 

500px-Coat_of_arms_of_Greece_colour.svg_1

 

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                         Άγιος Κήρυκος 20/05/2015

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ  ΒΟΡΕΙΟΥ  ΑΙΓΑΙΟΥ           Αρ. Πρωτ: 3712

ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ: Άγιος Κήρυκος Ικαρία

Τ.Κ.83300
Τηλ. :   2275350401 – 412

Fax :  2275022215

Email: [email protected]

 

ΠΡΟΣ:

                                             1)    Γραφείο  Πρωθυπουργού

                                             2)     Υπουργείο  Οικονομικών

                          ( Γραφείο Αναπληρώτριας Υπουργού  Οικονομικών  κ. Ν.Βαλαβανη)

                                           3)    Υπουργείο Οικονομίας,   

                                         Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού

                                                                   (  Γραφείο Υπουργού Κ.  Γ. Σταθάκη)      

                                                   

                                                   ΚΟΙΝ:

                                            1)   Βουλευτή Σάμου κ. Δ. Σεβαστάκη

                                        2)   Κοινοβουλευτικές Ομάδες                  

                                        3)   ΜΜΕ

 

Θέμα: Αναβάθμιση του ΓΕΦ Ικαρίας

 Σχετ.: Η με αρ. 66/2015 ομόφωνη απόφαση του ΔΣ Ικαρίας

 

    Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που έκλεισε η ΔΟΥ Αγιου Κηρύκου  και  οι φορολογούμενοι του ακριτικού νησιού «εξυπηρετούνται» από το ΓΕΦ.

Στο ΓΕΦ υπηρετούν 2 εφοριακοί υπάλληλοι, και προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τους 4.500 φορολογούμενους της περιφερειακής ενότητας Ικαρίας & Φούρνων, μέσα σε ένα ασαφές πλαίσιο λειτουργίας, χωρίς αρμοδιότητες.

Η «εξυπηρέτηση» αυτή συνίσταται στην πληρωμή ενός μικρού αριθμού φορολογικών υποχρεώσεων, στην έκδοση κλειδαρίθμων καθώς και σε κάποιες εργασίες Μητρώου.

Από τις εργασίες που διεκπεραιώνονται γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι οι 2.400 επιτηδευματίες των νησιών της περιφερειακής ενότητας δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν για το σύνολο των φορολογικών υποχρεώσεων τους από το ΓΕΦ, γεγονός που υποχρεώνει τους ενδιαφερόμενους να υπόκεινται στη δοκιμασία ενός πολυδάπανου και κουραστικού ταξιδιού προς τη Σάμο, του οποίου δεν μπορεί ο ταλαιπωρούμενος φορολογούμενος να γνωρίζει καν τη διάρκειά του, μια και αυτή εξαρτάται από την έκβαση των υποθέσεών του τη συγκοινωνία και τις καιρικές συνθήκες.

Οι υπηρεσίες στις οποίες μέχρι πρότινος είχαν πρόσβαση δωρεάν οι φορολογούμενοι τώρα πια κοστίζουν πολύ ακριβά.

Η αποτίμηση λοιπόν από την έναρξη λειτουργίας του ΓΕΦ είναι απίστευτη ταλαιπωρία των συναλλασσόμενων, μεγάλη οικονομική επιβάρυνση, απώλεια πολύτιμου δημιουργικού χρόνου και, λόγω των παραπάνω, συνεχής αναβολή των εργασιών που πρέπει να κάνουν στα πλαίσια της επαγγελματικής τους δραστηριοποίησης.

Όλα τα προηγούμενα συμβάλλουν στον οικονομικό μαρασμό μίας ούτως ή άλλως δοκιμαζόμενης τοπικής οικονομίας και έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους απλούς φορολογούμενους, αλλά κυρίως τους επιτηδευματίες του νησιού.

Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι δεν υπήρξε προετοιμασία και σαφές πλαίσιο αρμοδιοτήτων για την λειτουργία των ΓΕΦ, ενώ παραγνωρίστηκε τελείως η ιδιαιτερότητα του νησιωτικού χώρου και δεν ελήφθη καθόλου υπόψη ο παράγοντας νησιώτης-άνθρωπος.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε να αναβαθμιστεί το ΓΕΦ σε ΔΟΥ,                 με γνώμονα την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των νησιωτών φορολογούμενων και κατά συνέπεια την απρόσκοπτη λειτουργία της φορολογικής διοίκησης στη νησιωτική Ελλάδα.

Εξάλλου η σημερινή κυβέρνηση, από τη θέση της αντιπολίτευσης και δια στόματος του νυν υπουργού κ. Σταθάκη, αναγνώριζε ότι αυτές έκλεισαν στα πλαίσια της προσαρμογής της χώρας στις μνημονιακές δεσμεύσεις, και είχε υποσχεθεί κατά την διάρκεια επίσκεψής του στην Ικαρία, ότι θα επαναλειτουργήσει η ΔΟΥ, όταν θα αναλάβουν την κυβέρνηση της χώρας.

   Ζητάμε τα ελάχιστα, για να μην είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας.                         Στον  καθημερινό αγώνα επιβίωσης που δίνουμε ως νησιώτες, σε μία περίοδο μάλιστα, που η κοινωνία δοκιμάζεται σκληρά, μην μας φέρνετε σε δυσχερέστερη θέση.

 

 

 

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ

 

 

 

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ    ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ

 

 

 

 

 

500px-Coat_of_arms_of_Greece_colour.svg_1

 

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                         Άγιος Κήρυκος 20/05/2015

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ  ΒΟΡΕΙΟΥ  ΑΙΓΑΙΟΥ           Αρ. Πρωτ: 3714

ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ: Άγιος Κήρυκος Ικαρία

Τ.Κ.83300
Τηλ. :   2275350401 – 412

Fax :  2275022215

Email: [email protected]

 

 

ΠΡΟΣ: Διοικητή και Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΟΑΕΕ

κ. Πετρόπουλο Αναστάσιο

 

Θέμα: Λειτουργία Γραφείου Εξυπηρέτησης του ΟΑΕΕ στην Ικαρία

Σχετ.: Η με αρ. 65/2015 ομόφωνη απόφαση του ΔΣ Ικαρίας

 

  Κύριε Διοικητά,

 

  Ως Δήμος Ικαρίας καταθέτουμε το δίκαιο αίτημα να δημιουργηθεί γραφείο του ΟΑΕΕ στο νησί μας για τους παρακάτω λόγους :

  • Ο αριθμός των δημοτών μας, οι οποίοι ασφαλίζονται στο φορέα σας, αυξάνεται συνεχώς.
  • Έτσι όλο και περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να ταξιδεύουν μέχρι τη Σάμο, για κάθε είδους εξυπηρέτηση που χρειάζονται από την υπηρεσία σας ( εγγραφές, μεταβολές, απαλλαγές κ. ά.)
  • Τα ταξίδια αυτά σημαίνουν σημαντική οικονομική επιβάρυνση, που στις μέρες μας είναι κυριολεκτικά δυσβάσταχτη.
  • Η απώλεια χρόνου και η ταλαιπωρία είναι επίσης σοβαρά προβλήματα, αν λάβετε υπόψη τα αραιά δρομολόγια πλοίων που εξυπηρετούν τη συγκοινωνία των δύο νησιών κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους και τις δύσκολες καιρικές συνθήκες κατά τη χειμερινή περίοδο.   

 

Παρακαλούμε και ευελπιστούμε για το ενδιαφέρον σας στην επίλυση αυτού του σοβαρού, για τους δημότες μας, προβλήματος και αναμένουμε τις άμεσες ενέργειες σας.

 

 

Ο  ΔΗΜΑΡΧΟΣ  ΙΚΑΡΙΑΣ

 

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ   ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ

About ikariaki.gr