Home Τ. ΑυτοδιοίκησηΠεριφέρεια Β.Αιγαίου Η Συμπαράταξη Πολιτών για το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας

Η Συμπαράταξη Πολιτών για το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας

by ikariaki.gr
41 views
Το σχέδιο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, αφού απορρίφθηκε από τη πλειοψηφία του ΠΣ, υπερψηφίστηκε στην Οικονομική Επιτροπή και μετά από διαμαρτυρίες πρατάξεων και περιαφερειακών συμβούλων, επανήλθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο με κατεπείγουσα συνεδρίαση. Για αυτούς που δεν μπόρεσαν να βρεθούν στη συνεδρίαση, λόγω ότι η ώρα διεξαγωγής της ήταν 12.00 το μεσημέρι, οι κανόνες ψηφοφορίας ήταν πολύ αυστηροί.

Ανακοίνωση της Συμπαράταξης Πολιτών Βορείου Αιγαίου

Πρόγραμμα Τουριστικής Προσβολής για το 2023 αποκτήσαμε. Τουρισμό για το 2023 θα έχουμε;

Με ψήφους 17 υπέρ και 16 κατά «πέρασε» η πρόταση προγράμματος Τουριστικής Προβολής του 2023 που είχε απορριφθεί στις 23 του περασμένου Δεκέμβρη με 21 κατά και 13 υπερ.

 Τι άλλαξε από τότε;

  • Όχι το σχέδιο προγράμματος:  Γιατί η σύσκεψη των παρατάξεων που έγινε με τον κ. Περιφερειάρχη ήταν προσχηματική, αφού δεν υπήρχε διάθεση για αλλαγές στο πρόγραμμα και για  ουσιαστικές δεσμεύσεις
  • Η ώρα διεξαγωγής του Περιφερειακού Συμβουλίου: Στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτη, που σίγουρα κάποιοι δεν θα μπορούσαν να είναι παρόντες και αυτό βόλευε την Περιφερειακής Αρχής Μουτζούρη . Έτσι  ενώ ο επικεφαλής   της ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Γ. Σπιλάνης ήταν παρών κατά την έναρξη συζήτησης του θέματος και συνδέθηκε στη συνέχεια κατά τη φάση της ψηφοφορίας με τηλεδιάσκεψη- έπρεπε να ταξιδέψει αεροπορικά στο μεσοδιάστημα- δεν έγινε δεκτή η ψήφος του με λαθροχειρία του Προέδρου. Οι ανελαστικές δε επαγγελματικές υποχρεώσεις της περιφερειακής συμβούλου Γ. Αργυρούδη έκριναν το αποτέλεσμα 
  • Η  εκβιαστική πίεση που ασκήθηκε σε κάποιους περιφερειακούς συμβούλους να αλλάξουν τη ψήφο τους αν και δεν υπήρξαν αλλαγές στη πρόταση που να το δικαιολογούν, με το πρόσχημα ότι αν δεν ψηφιστεί έστω και τώρα το πρόγραμμα αυτό θα έχει επιπτώσεις αφού δεν θα μπορούν να πληρωθούν κάποιες δράσεις που ήταν σε εξέλιξη και δεν θα γίνουν κάποιες άλλες προγραμματισμένες στο αμέσως επόμενο διάστημα. Και για τον λόγο αυτό «επιστρατεύθηκαν» κάποιοι φιλικοί προς την περιφερειακή αρχή φορείς, από τους άμεσα επωφελούμενους από τις χρηματοδοτήσεις.

Και τώρα που ψηφίστηκε το πρόγραμμα όπως συμβαίνει τα τελευταία 13 χρόνια που υπάρχει Περιφέρεια, τι θα αλλάξει; Ένα πρόγραμμα που γίνεται copy-paste από τη μια χρονιά στην άλλη και φέρνει αναγκαστικά τα ίδια αποτελέσματα όπως τα βιώνουν οι επιχειρηματίες , οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι στον τουρισμού και παρακολουθούν οι τοπικές κοινωνίες.  

Ένα πρόγραμμα που έχει τις ίδιες διαχρονικές αδυναμίες:

  • Συντάσσεται ερήμην των ενδιαφερόμενων αφού δεν υπάρχει κανένα θεσμοθετημένο όργανο που να συζητά και να το αποφασίζει . Αντ’  αυτού υπάρχει μια γραπτή διαδικασία κατάθεσης προτάσεων στην οποία ελάχιστοι ανταποκρίνονται και ουδείς λαμβάνεται υπόψη και μια «θολή» προφορική διαδικασία με «πρόθυμους ημετέρους» και άλλους καλοπροαίρετους που συνεχίζουν να πιστεύουν ότι συμμετέχοντας και υποβάλλοντας προτάσεις κάτι θα αλλάξει
  • Συντάσσεται χωρίς να υπάρχει κάποιο στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης και τουριστικού μάρκετιγκ που πάνω τους  να βασιστεί. Αρκεί να διαβάσετε το εγκεκριμένο πλέον πρόγραμμα και θα δείτε ότι υπάρχουν διατυπωμένες ερωτήσεις για ποιο είναι το όραμα. Βασίζεται λοιπόν μόνο στην αποτυχημένη εμπειρία των προηγούμενων χρόνων. Για όποιον δεν το πιστεύει τον καλούμε να ανατρέξει στη σελίδα 29 όπου θα διαβάσει τα παρακάτω:

«Ενδεικτικά, το στρατηγικό σχέδιο τουρισμού και ο σχεδιασμός της τουριστικής ταυτότητας (τουριστικό branding) για την ΠΒΑ πρέπει να στοχεύουν στα εξής:

  • Ποιο είναι το τουριστικό προϊόν της ΠΒΑ και των νησιών της;
  • Που θέλει ο προορισμός/ΠΒΑ να βρίσκεται το 2030; (όραμα, στοχοθεσία)
  • Πως θα επιτευχθεί ο στόχος του προορισμού μέσα από ένα Στρατηγικό Σχέδιο και έναν οδικό χάρτη; 
  • Ποια είναι η διαδικασία παρακολούθησης της προόδου του σχεδίου;
  • Ποιο είναι το προτεινόμενο branding και positioning για τον τουρισμό της ΠΒΑ;» 

Χωρίς απαντήσεις σε αυτά τα θέματα τι ακριβώς σχέδιο τουριστικής προβολής φτιάχνεις; 

 Είναι απλό, φτιάχνεις το:  «Έτσι χωρίς πρόγραμμα».

Φέτος είχαμε και μια πρωτοτυπία: Η Περιφερειακή Αρχή αποφάσισε να μοιράσει από 100 σε κάθε τέως Νομαρχία ώστε οι φορείς να κάνουν ό,τι θέλουν και να κρατήσει στην απόλυτη διαχείριση της 250 χιλιάδες ευρώ για έκτακτες ανάγκες. Ποιες είναι αυτές; Σωστά μαντέψατε: Οι προεκλογικές ανάγκες του κ. Μουτζούρη. Ήταν εύκολο αφού ήδη από το 2022 ένα σημαντικό μέρος των χρημάτων του προϋπολογισμού κατευθύνθηκε σε εκδηλώσεις προβολής του ιδίου και όχι του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας.  

Τι ζητάει η ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ εδώ και χρόνια; Το αυτονόητο. Να υπάρξει οργανωμένη διαβούλευση με τους φορείς πάνω σε ένα σχέδιο που να έχει συνταχθεί από επαγγελματίες. Την ίδια πρόταση καταθέσαμε και στη διαβούλευση. Προσπαθήσαμε μέχρι την τελευταία στιγμή, και στη συνεδρίαση του Π.Σ της Πέμπτης, ζητώντας από την Περιφερειακή Αρχή να δεσμευθεί ότι θα προχωρήσει με συγκεκριμένα βήματα  στην υλοποίηση αυτών μας  των προτάσεων . Ζητήσαμε μεταξύ άλλων η γνωμοδοτική Τουριστική Επιτροπή να εισηγείται στην Οικονομική Επιτροπή που αποφασίζει τελικά το τι θα γίνει και δεν έγινε αποδεκτό. Γιατί; Μα για να έχουν τα χέρια τους λυμένα να αποφασίζουν ό,τι θέλουν. Γι αυτό και αποσύραμε την πρόταση μας που δυστυχώς η Περιφερειακή Αρχή ήθελε να την αποδεχτεί την τελευταία στιγμή αλλά χωρίς δεσμεύσεις μόνο και μόνο για υφαρπαγή ψήφων

Άλλωστε ανάλογη δεν  ήταν η συμπεριφορά του κ. Μουτζούρη και προς την Διαπαραταξιακή Γνωμοδοτική Επιτροπή για τους σεισμούς της Σάμου που ενώ  την αποδέχτηκαν ως πρότασή μας και την σύστησαν επίσημα  , εν χορδαίς και οργάνοις,  στη συνέχεια την απαξίωσαν πλήρως  αγνοώντας προκλητικά και με περισσή αλαζονεία όλες της  τις  προτάσεις ; 

Παλιά τους Τέχνη κόσκινο.

Η Περιφερειακή Αρχή δια στόματος του κ. Περιφερειάρχη αρνήθηκε να δεσμευθεί στο ο,τιδήποτε. 

Και τώρα  επαίρονται και κοκορεύονται  για  την πύρρειο νίκη.

Όμως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι και τα νησιά μας θα έχουν, δυστυχώς, και πάλι  μία από τα ίδια και θα εύχονται να βρέξει και κανέναν παραπάνω  τουρίστα στα μέρη μας.  

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue