Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό Έρευνα για την κατάσταση του στόλου και του ακτοπλοϊκού δικτύου

Έρευνα για την κατάσταση του στόλου και του ακτοπλοϊκού δικτύου

by ikariaki.gr
6 views

Η έρευνα παραδόθηκε στον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

Η υφιστάμενη κατάσταση του ελληνικού ακτοπλοϊκού δικτύου, του επιβατηγού στόλου καθώς και η αναγκαιότητα ανανέωσης αυτού σύμφωνα με τη νέα περιβαλλοντική νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές οδηγίες καταγράφονται στην έρευνα-μελέτη της εταιρείας Price Water House Coopers που παραδόθηκε στον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό.

Η εταιρεία πραγματοποίησε την έρευνα σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΝΕΕ) και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και σε αυτή καταγράφονται όλοι οι δυνατοί τρόποι χρηματοδότησης του όλου εγχειρήματος καθώς και οι εν ισχύι ευρωπαϊκοί μηχανισμοί οι οποίοι θα μπορούσαν να συμβάλουν σημαντικά στην υλοποίηση μιας εκ βάθρων ανανέωσης του συστήματος.

Η έρευνα παραδόθηκε στον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας από τους εκπροσώπους του ΝΕΕ Γιώργο Πατέρα και του ΣΕΕΝ Μιχάλη Σακέλλη παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Διονύση Τεμπονέρα και εκπροσώπων της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών. Χρήσιμο εργαλείο για την εφαρμογή πολιτικών που στόχο θα έχουν τον εκσυγχρονισμό του δικτύου ακτοπλοΐας, χαρακτήρισε τη μελέτη ο Νεκτάριος Σαντορινιός, καταθέτοντας και κάποια στοιχεία:

Η ελληνική ακτοπλοΐα με περισσότερες από 160 γραμμές συνδέει 140 λιμάνια και 116 νησιά, εξυπηρετεί σχεδόν 1,5 εκατομμύριο κατοίκους νησιών. Μόνο το 2017 εξυπηρέτησε τους περισσότερους επιβάτες στην Ε.Ε. Ιδιαίτερα, δε, για τους κατοίκους των μικρών νησιών που η ζωή τους εξαρτάται από τις μετακινήσεις, η ακτοπλοϊκή διασύνδεση είναι ζωτικής σημασίας.

Ταυτόχρονα, 350.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας υπάρχουν χάρη στην επιβατηγό ναυτιλία, δημιουργώντας περίπου 10% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Η μεγαλύτερη όμως συμβολή της ελληνικής ακτοπλοΐας έγκειται στην καθοριστική υποστήριξη του τουρισμού ο οποίος αποτελεί το περίπου 20,6% του ΑΕΠ, ενώ πάνω από το 65% των εσόδων του προέρχεται από τα νησιά. Τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας από το 2015 έως τώρα έχει προσπαθήσει σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργίας της ακτοπλοΐας και έχει θέσει, μέσω νομοθετικών πρωτοβουλιών και σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, ένα ανανεωμένο πλαίσιο λειτουργίας.

Στόχος τους, όπως ανέφερε, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της ακτοπλοΐας και η ανανέωση του στόλου με πλοία που θα χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως LNG, ηλεκτροκίνηση ή υβριδική ενέργεια, εκμεταλλευόμενοι, συνδυαστικά, όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία.

«Αφουγκραζόμενοι την ανάγκη για καλύτερα και περισσότερα πλοία που θα είναι περιβαλλοντικά φιλικά και θα συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων, προσφέροντας ποιοτικότερες υπηρεσίες, έχουμε, σαν υπουργείο και εγώ προσωπικά, κάνει εργώδεις προσπάθειες» επισήμανε και αναφέρθηκε ενδεικτικά στις πρωτοβουλίες που έχουν γίνει με στόχο την ανάληψη δράσεων για την ανανέωση του στόλου, έτσι ώστε η ακτοπλοΐα να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες, να αποκτήσει πλοία και υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών, ενώ παράλληλα να βελτιώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα μειώνοντας τους ρύπους.

banner

 

Αναδημοσίευση από : https://www.efsyn.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue