12.2 C
Ikaria
Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου, 2022

Επίκαιρη επερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ για την ιδιωτικοποίηση περιφερειακών λιμανιών

Κοινό Δελτίο Τύπου

Νεκτάριου Σαντορινιού, τομεάρχη Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Ανδρέα Μιχαηλίδη, αναπληρωτή τομεάρχη Νησιωτικής Πολιτικής της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

 

 

Θέμα: Κατάθεση Επίκαιρης Επερώτησης για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμανιών

Επίκαιρη Επερώτηση για την πολιτική και τις επιλογές της κυβέρνησης αναφορικά με τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας κατατέθηκε από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η Επερώτηση συνυπογράφεται συνολικά από 28 βουλευτές και βουλεύτριες του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με επικεφαλής τους Νεκτάριο Σαντορινιό και Ανδρέα Μιχαηλίδη, τομεάρχη και αναπληρωτή τομεάρχη, αντιστοίχως,  Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Η Επερώτηση εστιάζει στην πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ για τα λιμάνια, η οποία εμφορείται σαφώς από μια κοντόφθαλμη και βλαπτική, για το δημόσιο συμφέρον, αντίληψη. Η πολιτική της ΝΔ αμφισβήτησε ή και ανέτρεψε τις πολιτικές που είχε εφαρμόσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατά την περίοδο 2015-2019 και οι οποίες έδιναν έμφαση στη διατήρηση του δημόσιο ιδιοκτησιακού καθεστώτος των λιμένων και στον περιορισμό της εμπλοκής των ιδιωτών μέσω υπο-παραχωρήσεων, με παράλληλη πάντα πρόβλεψη αντισταθμιστικών οφελών για τους Οργανισμούς Λιμένων και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Στον αντίποδα, η κυβέρνηση της ΝΔ προέκρινε προνομιακά τα συμφέροντα της αγοράς και οδηγήθηκε έτσι στην επιλογή της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών λιμανιών, κάτι που παράλληλα οδηγεί και στην υποβάθμιση των αναγκών των τοπικών οικονομιών και κοινωνικών πλειοψηφιών.

Μέτρα και αποφάσεις της κυβέρνησης όπως η μείωση οικονομικών πόρων, αλλά και επιρροής στη λήψη αποφάσεων, των Οργανισμών Λιμένων έναντι του ΤΑΙΠΕΔ, η κατάργηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένος (ΔΑΛ) και το πετσόκομμα των αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) δημιούργησαν τις θεσμικές προϋποθέσεις για την επιλογή της ιδιωτικοποίησης.

Στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης είναι υπό εξελίξει ή βαίνουν προς ολοκλήρωση, ενώ παράλληλα περιέχουν πλήθος προβληματικών ή και δυνάμει σκανδαλωδών όψεων. Αναφορικά με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, η κυβέρνηση πρόσφατα ανέκρουσε πρύμναν, εγκαταλείποντας τη λύσης της ιδιωτικοποίησης και δικαιώνοντας έτσι τις πολιτικές ενστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αλλά και πλήθους φορέων.

Η Επίκαιρη Επερώτηση καταλήγει με σειρά ειδικών ερωτημάτων που επιδιώκουν να θέσουν στο μεγεθυντικό φακό τις πολιτικές επιλογές, τον ελλιπή σχεδιασμό και τις παλινωδίες της ΝΔ που εντοπίζονται σε όλο το φάσμα (και) της λιμενικής της πολιτικής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

14,614ΥποστηρικτέςΚάντε Like
577ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,360ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ