Home Εκπαίδευση ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων: «Τηλεκπαίδευση δια πάσαν νόσον…»

ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων: «Τηλεκπαίδευση δια πάσαν νόσον…»

by ikariaki.gr
66 views

Εύδηλος 24/01/2022

 

Προς: Σχολεία ευθύνης μας

MME

 

Θέμα: « Τηλεκπαίδευση δια πάσαν νόσον…»

Για μια ακόμη φορά το επιτελικό κράτος των φανατικά «αρίστων» αποδεικνύεται ανίκανο να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε καιρικά φαινόμενα παρά τις πομπώδεις διαβεβαιώσεις για «τον πανέτοιμο κρατικό μηχανισμό» μια μόλις ημέρα πριν, με στρατό εκχιονιστικών να παρελαύνουν από τα βραδινά δελτία ειδήσεων . Μια ημέρα μόλις μετά, ο Στρατός αναλαμβάνει να απεγκλωβίσει οδηγούς, να καθαρίσει τα χιόνια και τους δρόμους.. Στις συνθήκες των σχολείων μας, των ανύπαρκτων μέτρων προστασίας, των υπερφορτωμένων τμημάτων με μαθητές και της θέρμανσης με το σταγονόμετρο λόγω υπερβολικού κόστους του πετρελαίου, η τηλεκπαίδευση επιβάλλεται για μια ακόμη φορά ως φάρμακο δια πάσαν νόσον !

Από την πρώτη στιγμή είχαμε επισημάνει πως η τηλεκπαίδευση δεν ήρθε να αντιμετωπίσει τις έκτακτες συνθήκες του κορωνοϊού αλλά ήρθε για να αντικαταστήσει, όλο και πιο πολύ το πραγματικό σχολείο. Κι έτσι μετά από τις πανδημίες, τις πλημμύρες, τον σεισμό, και τα κενά σε προσωπικό η τηλεκπαίδευση αντιμετωπίζει και το χιόνι.

Από την πρώτη στιγμή σημειώσαμε επίσης ότι η φύση της τηλεκπαίδευσης είναι τέτοια, ακριβώς επειδή δεν απευθύνεται με ενιαίο τρόπο στους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά εξαρτάται από τη δυνατότητα τους να διαθέσουν εξοπλισμό και χώρο στο σπίτι τους για να την παρακολουθήσουν, που αποτελεί στην πραγματικότητα ταξικό φίλτρο.

Και αφού πάμπολλες περιοχές έμειναν χωρίς ρεύμα και πρόσβαση στο διαδίκτυο, εκατοντάδες άνθρωποι εγκλωβίστηκαν στο δρόμο και οι μαθητές στην πλειοψηφία τους βγήκαν να παίξουν με το χιόνι, το ΥΠΑΙΘ μετά από αλλεπάλληλες ανακοινώσεις κατέληξε πως δε μπορεί να γίνει τηλεκπαίδευση σε τέτοιες συνθήκες γιατί… δεν υπάρχει τεχνική υποστήριξη!

banner

Να ξεκαθαρίσουμε ότι:

Κανένας και καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να διαθέσει τον προσωπικό του/της τεχνολογικό εξοπλισμό για τις ανάγκες της υπηρεσίας και να καλύψει έτσι την ανυπαρξία πρόνοιας από την Πολιτεία, την ώρα μάλιστα που αυτή έχει επιλέξει να επιβάλλει την τηλεκπαίδευση ως λύση για όλα χωρίς να φροντίσει για τίποτα.

Εδώ και δύο χρόνια οι μαθητές μας έχουν διαφορετικά επίπεδα πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία όταν αυτή γίνεται με τηλεκπαίδευση, έχουν χάσει την αίσθηση του σχολείου και έχουν πλέον μαθησιακά κενά που δύσκολα μπορούν να καλυφθούν. Όλη αυτή η διαδικασία ευτέλισε κάθε έννοια παιδαγωγικής σχέσης και μόρφωσης και έπληξε το θεσμό της εκπαίδευσης. Η χρήση της τηλεκπαίδευσης σε κάθε ευκαιρία ξεχαρβαλώνει το σχολείο και επιτείνει το πρόβλημα.

Επιπροσθέτως, το ΥΠΑΙΘ χρωστάει κάποιες εξηγήσεις στους εκπ/κους και τους μαθητές όσον αφορά στην ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων που δεν προστατεύονται κατά το τηλε-μάθημα, με δεδομένες τις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, στις οποίες το ΥΠΑΙΘ ακόμα «προχωρά σε συμμόρφωση»…

Το λέμε ξανά και ξανά, σχεδόν εμμονικά: η βασικότερη προϋπόθεση για την αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών είναι οι μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και ο εξοπλισμός των σχολείων. Μπορεί να φαίνεται υπερβολικό σε κάποιους αλλά ζητάμε σχολεία που να λειτουργούν με ασφάλεια και επάρκεια από την πρώτη ημέρα αδιάλειπτα. Και αυτό απαιτεί καθηγητές, βιβλία, εξοπλισμό, μέτρα ασφαλείας για την πανδημία και πετρέλαιο για τα καλοριφέρ. Όχι ανακοινώσεις για τις «46.000 τμήματα που λειτούργησαν κανονικά» και επικοινωνιακή διαχείριση για να φαίνονται όλα φυσιολογικά, ενώ δεν είναι .

Τα δάκρυα του ΥΠΑΙΘ «για να μην χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα» ενώ δεν έχει κάνει τίποτα ως τώρα για την κάλυψη των χιλιάδων κενών σε γενική και ειδική αγωγή, είναι κροκοδείλια.

Απαιτούμε:

Να απαιτήσει η ΟΛΜΕ να αποσυρθούν εδώ και τώρα όλες οι οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρικών φαινομένων και φυσικών καταστροφών . Όταν το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει δε μπορεί τίποτα να το αντικαταστήσει.

Να πάψει η χρήση της σε κάθε ευκαιρία, γιατί ευτελίζει την έννοια της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Το ΥΠΑΙΘ να καλύψει άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς.

Να δοθεί έκτακτη άδεια, με πλήρη αποζημίωση, στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.

Εφ όσον μας υποχρεώνουν και μας απειλούν, για πολλοστή φορά, καλούμε τους συναδέλφους σε κάθε περίπτωση να παράσχουν τηλεκπαίδευση μόνο από τα σχολεία τους. Εάν δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στα σχολεία ή δεν μπορεί να υποστηριχθεί, εξαιτίας έλλειψης τεχνολογικών μέσων ή δικτύου, να δηλώνουν αδυναμία.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας

Δάμαλος Χρήστος Τζίνη Ούμπία

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue