Home Εκπαίδευση Αποφάσεις και Κινητοποιήσεις από τον Σύλλογο Π.Ε. Ικαρίας – Φούρνων

Αποφάσεις και Κινητοποιήσεις από τον Σύλλογο Π.Ε. Ικαρίας – Φούρνων

by ikariaki.gr
8 views

Την Πέμπτη 8 Μαΐου και ώρα 17:30 έγινε, στο Δημοτικό Σχολείο Ευδήλου, η 1η συνεδρίαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου, όπως αυτό προέκυψε από τις αρχαιρεσίες της 30ης Απριλίου.

Με παρόντα όλα τα νεοεκλεγέντα μέλη, η συνεδρίαση άρχισε με τη συζήτηση για τη συγκρότηση σε σώμα του νέου Δ.Σ. Η Ριζοσπαστική Ανεξάρτητη Κίνηση εισηγήθηκε συγκρότηση με βάση προγραμματική συμφωνία και κατέθεσε προσχέδιο Προγράμματος Δράσης. Η Δημοκρατική Συνεργασία αντιπρότεινε αναλογική συγκρότηση χωρίς προγραμματική συμφωνία. Η Κόντρα κατέθεσε δικό της κείμενο προγραμματικής συμφωνίας. Τελικά, διαμορφώθηκε συνθετικό κείμενο Προγράμματος Δράσης που υπερψηφίστηκε από τις/τους συμβούλους της Ριζοσπαστικής Ανεξάρτητης Κίνησης και της Κόντρα. Μετά από αυτό έγιναν οι ψηφοφορίες που ανέδειξαν:

Πρόεδρο τον Φώτη Μαντζώρο

Γραμματέα τη Βάσω Κοτζαμαρλή

Αντιπρόεδρο τη Λεμονιά Ευστρατουδάκη

Ταμία την Αθηνά Γλαρού

Μέλος την Κατερίνα Τσαντίρη

Επίσης έγινε μερική παράδοση-παραλαβή του αρχείου και του ταμείου του Συλλόγου και θα ολοκληρωθεί σε επόμενη συνεδρίαση.

Δεύτερο θέμα της Η.Δ. ήταν οι εξελίξεις στο πεδίο της αξιολόγησης με δύο άξονες: τη συνέχιση του αγώνα για την ακύρωση στην πράξη της ΑΕΕ και την αντιμετώπιση των απειλούμενων διώξεων των συναδελφισσών Γλαρού και Σωτηριάδου.

Στον πρώτο άξονα επισημαίνουμε προς τις/τους συναδέλφους:

banner
  • Έχει ήδη κηρυχθεί (και βρίσκεται σε εξέλιξη) διαρκής στάση εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας στην οποία, ως «επιστρατευμένοι», συμμετέχουν.

  • Σε καμία περίπτωση δεν προσφέρει κανείς εκπαιδευτικός έργο εκτός του ωραρίου εργασίας του. Κανένας δεν μπορεί και δε νομιμοποιείται να μας υποχρεώσει σε συνεδριάσεις εκτός εργασιακού ωραρίου.

  • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν οριστεί σε ομάδες εργασίας φροντίζουν να προγραμματίσουν τις συνεδριάσεις των ομάδων τους σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες για να αξιοποιούν τις στάσεις εργασίας και να μη συμμετέχουν στις συνεδριάσεις.

  • Κυρίαρχο όργανο για τη σύνταξη των οριστικών εκθέσεων των σχολικών μονάδων είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων.

  • Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να κοινοποιήσει, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, κείμενο αποδόμησης και καταγγελίας της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης για να χρησιμοποιηθεί από όλες τις σχολικές μονάδες αντί των εκθέσεων της Α.Ε.Ε.

Στον δεύτερο άξονα, αποφασίστηκε ομόφωνα να σταθεί ο Σύλλογος αποφασιστικά στο πλευρό των συναδ. Γλαρού και Σωτηριάδου με το σκεπτικό και τον τρόπο που περιγράφεται στη συνημμένη απόφαση, με παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΙΠΕ Σάμου την Τρίτη 13 Μαΐου. Αποφασίστηκε ομόφωνα να κηρυχθεί 3ωρη στάση εργασίας και να ζητηθεί από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. 3ωρη συμπληρωματική στάση, ώστε να καλύπτεται η μετάβαση στη Σάμο για την κινητοποίηση.

Επισυνάπτονται:

  1. Το τελικό συνθετικό κείμενο προγραμματικής συμφωνίας-Προγράμματος Δράσης του Δ.Σ. του Συλλόγου.

  2. Η απόφαση σχετικά με τις απειλούμενες διώξεις των συναδελφισσών

  3. Το έγγραφο της ΔΙΠΕ Σάμου προς τη συναδ. Σωτηριάδου για «παροχή έγγραφων εξηγήσεων»


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ του Δ.Σ. του

ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ & ΦΟΥΡΝΩΝ

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου εκπ/κών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων θεωρεί ότι δεν ζούμε απλώς ένα καταιγισμό μέτρων, αλλά μια υπό διαμόρφωση νέα ρύθμιση των όρων συγκρότησης της κοινωνίας, της κοινωνικής ζωής. Οι αγώνες που έχουμε μπροστά μας θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό το τοπίο των κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων για πολλά χρόνια. Οι κυρίαρχες επιλογές για την εργασία, την κοινωνική ασφάλιση και την εκπαίδευση πρέπει να ηττηθούν στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων. Για να είναι αυτοί οι αγώνες πραγματικοί και όχι συμβολικοί και να αντιμετωπίσουμε νικηφόρα την πρωτοφανή επίθεση, οι δυνάμεις της εργασίας πρέπει να πετύχουν ένα νέο επίπεδο αγωνιστικής ενότητας. Μια τέτοια ενότητα δε μπορεί να κατακτιέται παρά στην ίδια τη βάση των εκπαιδευτικών: στις Γ.Σ., στην επικοινωνία και την ειλικρινή αγωνιστική συνεννόηση των πρωτοβάθμιων σωματείων. Εκεί όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να κατανοήσουν από την ίδια τους την εμπειρία τις διαφορετικές απόψεις, να ξεπεράσουν τη ραθυμία, την κομματική περιχαράκωση και τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία και να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση των αγώνων.

Το σωματείο πρέπει να συσπειρώνει όλους τους συναδέλφους και όχι κάποιους ομοϊδεάτες ή «αυτούς που ξέρουν». Δεν περισσεύει καμιά και κανείς στις μικρές και μεγάλες μάχες που πρέπει να δοθούν. Ακριβώς γι’ αυτό δεν διαχωρίζεται στη βάση καμιάς ιδεολογικής «καθαρότητας», αλλά και δεν στηρίζει τέτοιους διαχωρισμούς. Παλεύει για την ενότητα στους αγώνες του σήμερα και δεν επικαλείται το φάντασμα της μεγάλης μάχης του απώτερου μέλλοντος. Στην ανάπτυξη αυτών των αγώνων εμπόδια βάζει τόσο η συνδικαλιστική γραφειοκρατία, όσο και οι διαχωριστικές πρακτικές των μονοπαραταξιακών δράσεων (συγκεντρώσεων κλπ.)

Στα πλαίσια αυτά το Δ.Σ. θα δώσει τη μάχη:

Για ένα σύλλογο με διεκδικητική στάση απέναντι στη διοίκηση, που θα ορθώνεται αποφασιστικά ως εμπόδιο στις αυθαιρεσίες και τον αυταρχισμό, που δε θα συγκαλύπτει τα προβλήματα και δε θα κουκουλώνει τις αδικίες.

Για ένα σύλλογο που θα παλεύει για τα δικαιώματα και τις ανάγκες όλων των εκπαιδευτικών, που θα βρίσκεται δίπλα τους, θα λειτουργεί και θα δρα μαζί τους.

Για ένα σύλλογο που θα ξεδιπλώνει τη δράση του με αυτοτέλεια, που θα έχει παρέμβαση και άποψη σε όλα τα μικρά και μεγάλα ζητήματα που μας απασχολούν, που θα λειτουργεί συλλογικά σαν κύτταρο αγώνα, θα έχει πλούσια συνδικαλιστική, μορφωτική και πολιτιστική δράση.

Για ένα σύλλογο που θα αντιπαλέψει με όλα τα μέσα που διαθέτει τις πολιτικές των αλλεπάλληλων μνημονίων, της άγριας λιτότητας, της ελαστικής εργασίας, την αξιολόγηση-χειραγώγηση και το «νέο» σχολείο της αγοράς και που θα εμπνέεται από την ανάγκη για ένα πανεκπαιδευτικό κίνημα που (συντονισμένο με όλα τα αγωνιζόμενα τμήματα της κοινωνίας στην κατεύθυνση του πανεργατικού αγώνα) θα συγκρουστεί για να νικήσει.

 

Αναμφίβολα, κομβικό χαρακτήρα έχει η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση που επιχειρείται να επιβληθεί. Η μαζική και γενναία άρνηση των εκπαιδευτικών ανάγκασε το υπουργείο να ρίξει τις μάσκες της υποκρισίας και να δείξει το πραγματικό αυταρχικό του πρόσωπο. Προσπαθεί να επιβάλει την αυτοαξιολόγηση, που συνδέεται άρρηκτα με την ατομική αξιολόγηση, δημιουργώντας κλίμα τρομοκρατίας και πιέζοντας αφόρητα τους εκπαιδευτικούς. Στη συγκυρία αυτή η ΔΟΕ αποδείχτηκε τουλάχιστον κατώτερη των περιστάσεων, αφήνοντας μετέωρη τη μαζική αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση, καθώς αντιμετώπισε το πρόβλημα νομικά και όχι πολιτικά.

Ο Σύλλογός μας έχει πει και συνεχίζει να λέει με όλους τους τρόπους ένα μεγάλο, καθαρό όχι στην αξιολόγηση και επιδιώκει την ακύρωσή της στην πράξη.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων θα παλέψει με όσες δυνάμεις διαθέτει ο Σύλλογος με όπλα την αλληλεγγύη, τη συσπείρωση των μελών, την ενίσχυση και εμβάθυνση της άμεσα δημοκρατικής λειτουργίας του συλλόγου, την ενωτική-αγωνιστική-μαχητική στάση, την αυτονομία από αγοραίους, κρατικούς-κομματικούς και διοικητικούς μηχανισμούς, την άμεση σύνδεση με τα άλλα σωματεία της εκπαίδευσης –και όχι μόνο- και το γονεϊκό κίνημα, για την ανάπτυξη πολύμορφων, πλατιών, ανοιχτών, ενωτικών και ανυποχώρητων αγώνων για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας και τις ανάγκες και τα δικαιώματα των λειτουργών του δημόσιου σχολείου και τη συμβολή σε πραγματικούς αγώνες με όλες τις δυνάμεις της ζωντανής εργασίας για τις ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας ενάντια στις πολιτικές της κοινωνικής βαρβαρότητας.


ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ ΜΑΣ

Με έκπληξη και οργή πληροφορηθήκαμε τη νέα τροπή που πήρε η «κουλτούρα διαλόγου» που καλλιεργεί η διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων που προσπαθεί με τρόπους ακόμη και παράνομους να επιβάλλει το υπουργείο παιδείας και τα στελέχη διοίκησης: οι δύο συναδέλφισσες που προΐστανται σχολικών μονάδων της περιοχής μας και επέλεξαν την παραίτηση από τη «θέση ευθύνης» ως τον τρόπο να υπερασπιστούν το πνεύμα της σχεδόν καθολικής αντίθεσης του κλάδου συνολικά, των Γενικών Συνελεύσεων του Συλλόγου μας και των Συλλόγων Διδασκόντων στην προωθούμενη αξιολόγηση σε όλες τις εκφάνσεις της («αυτοαξιολόγηση» σχολικών μονάδων, ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών) απειλούνται με δίωξη. Από τη συναδέλφισσα Στέλλα Σωτηριάδου, προϊσταμένη στο 1ο Νηπιαγωγείο Ραχών ζητούνται «έγγραφες εξηγήσεις» για το «γιατί παρέβη το υπηρεσιακό της καθήκον» και «αρνήθηκε να εκτελέσει εντολή» στο έγγραφο που επισυνάπτεται και εμμέσως πλην σαφώς υπονοεί επικείμενη πειθαρχική δίωξη. Για τη συναδέλφισσα Αθηνά Γλαρού, διευθύντρια στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Κηρύκου, παρόλο που δεν της έχει ακόμη αποσταλεί σχετικό έγγραφο, «διαρρέει» επικείμενη δίωξη επίσης. Η υπεράσπιση των συναδελφισσών μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πάλης μας ενάντια στις πολιτικές διάλυσης του δημόσιου σχολείου.

Οι συναδέλφισσες δεν είναι και δε θα μείνουν σε καμιά περίπτωση μόνες τους.

Καμία διαδικασία δίωξης να μην αρχίσει για τις συναδέλφισσες.

  • Καλούμε σε κινητοποίηση-παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 13 Μαΐου στη Διεύθυνση Π.Ε. Σάμου.

  • Κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας (8-11 και 1-4) για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων στην κινητοποίηση και ζητάμε από το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας να κηρύξει συμπληρωματική 3ωρη στάση (11-2) για να μπορεί να γίνει μετακίνηση στη Σάμο, καθώς και να στείλει κλιμάκιο του Δ.Σ.

  • Καλούμε το Σύλλογο Δ/Ν Σάμου να συμμετάσχει στην παράσταση διαμαρτυρίας.

  • Καλούμε όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία της Ικαρίας, των Φούρνων και της Σάμου, το Εργατικό Κέντρο, άλλους φορείς και συλλογικότητες να πάρουν θέση, να συμβάλουν στην κινητοποίηση και να εκδώσουν ψηφίσματα στήριξης.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


 

Ο Πρόεδρος          Η Γραμματέας

 

Φώτης Μαντζώρος      Βάσω Κοτζαμαρλή


παροχή έγγραφων εξηγήσε ων

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue