Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό Ακτοπλοικές: Πίσω από τις γραμμές!

Ακτοπλοικές: Πίσω από τις γραμμές!

by ikariaki.gr
8 views

tesseris_aktoploikes_220_220

Η επικείμενη συμφωνία της ΑΝΕΚ με τις τράπεζες, η έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου με την συμμετοχή ξένου στρατηγικού επενδυτή από την Attica Group, τα θετικά EBITDA της Minoan Lines καθώς είναι η μόνη ακτοπλοϊκή με θετικά EBITDA  και η διεύρυνση των ζημιών της ΝΕΛ ξεχωρίζουν  από τις οικονομικές εκθέσεις των τεσσάρων εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιρεών.

ΑΝΕΚ: Συζητήσεις με τράπεζες
– Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο α’ εξάμηνο του 2014 διαμορφώθηκε σε ευρώ 69,2 εκατ. έναντι ευρώ 73,7 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε ευρώ 61,3 εκατ. έναντι ευρώ 64,3 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2013.

– Tα ενοποιημένα μικτά κέρδη τα οποία για το α’ εξάμηνο του 2014 ανήλθαν σε ευρώ 1,6 εκατ. έναντι ευρώ 1,4 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2013, ενώ τα μικτά κέρδη της Εταιρείας ανήλθαν σε ευρώ 0,8 εκατ. έναντι ευρώ 0,4 εκατ.

-Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου μειώθηκε σε ευρώ 67,6 εκατ. από ευρώ 72,3 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο, ενώ σε επίπεδο Εταιρείας μειώθηκε σε ευρώ 60,5 εκατ. από ευρώ 63,9 εκατ.

-Τα EBITDA του Ομίλου για το α’ εξάμηνο του 2014 διαμορφώθηκαν σε ζημιές ευρώ 6,6 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 5,6 εκατ., ενώ το EBITDA της Μητρικής παρέμεινε σταθερό σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο και ανήλθε σε ζημιές ευρώ 5,0 εκατ.

– Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για το α’ εξάμηνο του 2014 ανήλθαν σε ζημιές ευρώ 21,2 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 19,3 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2013. Η διαφορά σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο οφείλεται, κυρίως, στην επιβάρυνση των αποτελεσμάτων της τρέχουσας περιόδου από την απομείωση της λογιστικής αξίας πλοίου θυγατρικής. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους ευρώ 18,6 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 18,5 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.

– Η Διοίκηση του Ομίλου, έχει  προχωρήσει σε ναυλώσεις πλοίων σε εταιρείες του εξωτερικού με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση των αποτελεσμάτων του β’ εξαμήνου, ενώ  την 1η Αυγούστου 2014 ολοκληρώθηκε η πώληση των πλοίων «ΣΟΦΟΚΛΗΣ Β.» και «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ» έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 21 εκατ. Κατά το ποσό αυτό θα μειωθεί ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της Εταιρείας, ενώ εκτιμάται ότι στο επόμενο διάστημα θα επιτευχθεί τελική συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες σχετικά με την αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανείων.
Αttica Group: Στρατηγική συνεργασία
H εταιρεία ανακοίνωσε ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 104,23 εκατ. (Ευρώ 106,71 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2013) και Ενοποιημένες Ζημίες προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 2,20 εκατ. (Ζημίες Ευρώ 0,94 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2013). Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group παρουσιάζουν Ζημίες μετά από Φόρους Ευρώ 21,07 εκατ. (Ζημίες Ευρώ 21,06 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2013). Κύριο χαρακτηριστικό του α΄ εξαμήνου είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών στις γραμμές εσωτερικού η οποία όμως αντισταθμίστηκε από τη μείωση του κύκλου εργασιών στην Αδριατική θάλασσα.

-Ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε κατά το α΄ εξάμηνο του 2014 με δεκατρία (13) ιδιόκτητα επιβατηγά–οχηματαγωγά πλοία εκ των οποίων τα τέσσερα πλοία Superfast δρομολογήθηκαν στην Αδριατική θάλασσα και τα εννέα πλοία Blue Star στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.

-Κατά το α’ εξάμηνο του 2014 διακινήθηκαν με τα πλοία του Ομίλου συνολικά 1,48 εκατ. επιβάτες, έναντι 1,36 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, 175,8 χιλ. Ι.Χ. οχήματα έναντι 167,0 χιλ. το α’ εξάμηνο του 2013 και 125,9 χιλ. φορτηγά οχήματα έναντι 130,2 χιλ.

banner

-Στην αγορά της Αδριατικής και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπάρι, το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast XII (σε κοινοπραξία με ένα πλοίο της ΑΝΕΚ), Superfast I και Superfast II, με 2,0% λιγότερα δρομολόγια από το α΄ εξάμηνο 2013, μειώθηκε κατά 3,6% στους επιβάτες, κατά 14,0% στα φορτηγά οχήματα και κατά 4,9% στα Ι.Χ. οχήματα.

-Στις γραμμές εσωτερικού Πειραιάς – Κυκλάδες, Πειραιάς – Δωδεκάνησα, Πειραιάς – Ηράκλειο και Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, στους έξι πρώτους μήνες του 2014, εκτελώντας συνολικά 8,5% περισσότερα δρομολόγια από το α΄ εξάμηνο 2013, η κίνηση με τα πλοία του Ομίλου αυξήθηκε κατά 11,5% στους επιβάτες, κατά 5,4% στα φορτηγά οχήματα και κατά 8,1% στα Ι.Χ. οχήματα. Στη γραμμή του Ηρακλείου ένα πλοίο του Ομίλου λειτουργεί κοινοπρακτικά με ένα πλοίο της ΑΝΕΚ.

-Στις 6.8.2014 η Attica A.E. Συμμετοχών, ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με το σύνολο των δανειστών του Ομίλου για την πλήρη και μακροπρόθεσμη αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού. Στα πλαίσια της αναχρηματοδότησης, η Attica ήλθε σε συμφωνία με επενδυτικά κεφάλαια υπό τη διαχείριση της Fortress Investment Group για επένδυση ύψους Ευρώ 75 εκατ. στον Όμιλο Attica. Η Fortress αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτικούς ομίλους παγκοσμίως και διαχειρίζεται κεφάλαια πάνω από 60 δισ. δολάρια Η.Π.Α.

-Η συμφωνία αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της εμπιστοσύνης της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας, καθώς και ελληνικών και ξένων τραπεζικών ιδρυμάτων στις δυνατότητες του Ομίλου Attica για την δυναμική, αυτόνομη ανάπτυξη και διατήρηση της ηγετικής του θέσης στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας. Με τη συμφωνία αυτή εξασφαλίζεται επάρκεια κεφαλαίων, αυξάνονται περαιτέρω οι πηγές χρηματοδότησης και δίνεται η δυνατότητα στη Διοίκηση να εφαρμόσει σχέδια ενδυνάμωσης του Ομίλου, και ενίσχυσης του κύκλου εργασιών του.
Minoan Lines: Η μόνη με θετικά EBITDA

Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε ενοποιημένο επίπεδο στις € 72.770 έναντι € 70.932 το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013, παρουσιάζοντας αύξηση € 1.838 Επιπλέον, ο Όμιλος κατέγραψε κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και καθαρών αποσβέσεων (E.B.I.T.D.A.) ύψους € 5.962 έναντι € 2.932 το αντίστοιχο διάστημα του 2013, καταγράφοντας αύξηση € 3.030 Τέλος, οι καθαρές ζημιές του εξαμήνου περιορίστηκαν στα € 4.499, έναντι € 8.975 το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων οφείλεται στα μέτρα τα οποία έχουν ληφθεί κατά τα τελευταία χρόνια, όπως μεταξύ άλλων η αναδιάταξη του στόλου, η μη δραστηριοποίηση στη γραμμή Πάτρα–Ηγουμενίτσα–Βενετία και η εκναύλωση δύο πλοίων του Ομίλου σε τρίτη εταιρεία.

Επιπλέον, η Εταιρεία αποφάσισε την επέκταση της υφιστάμενης γραμμής Πάτρα–Ηγουμενίτσα–Αγκώνα προσθέτοντας το λιμάνι της Τεργέστης ως επιπλέον  προορισμό με σκοπό την αύξηση του μεταφορικού έργου και της πληρότητας των πλοίων της. Επιπρόσθετα, το α’ εξάμηνο του 2014 υπήρξε σημαντική μείωση των  χρηματοοικονομικών εξόδων γεγονός που οφείλεται κυρίως στην μείωση του περιθωρίου δανεισμού (margin) του μακροπρόθεσμου και βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού και στην μείωση του τραπεζικού δανεισμού.

Τέλος, η Εταιρεία εφάρμοσε μέτρα περιορισμού του κόστους καυσίμων, τόσο μέσω αναπροσαρμογής των προγραμμάτων εκτέλεσης δρομολογίων, όσο και μέσω υιοθέτησης κατάλληλων τεχνολογικών λύσεων. Τέτοια μέτρα αποτέλεσαν η αντικατάσταση των προπελών δύο πλοίων της και η πλαστικοποίηση των υφάλων τους, με τα οποία επετεύχθη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.

Το πρώτο εξάμηνο του 2014 η Εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στην γραμμή της Αδριατικής Πάτρα–Ηγουμενίτσα–Αγκώνα–Τεργέστη και στην γραμμή εσωτερικού Πειραιάς–Ηράκλειο. Συγκεκριμένα, η Εταιρεία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 διακίνησε 155 επιβάτες, 33 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 40 φορτηγά οχήματα στην γραμμή Πάτρα–Ηγουμενίτσα–Αγκώνα -Τεργέστη. Ως προς την αγορά εσωτερικού, η Εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς–Ηράκλειο, διακινώντας 316 επιβάτες, 30 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 28 φορτηγά αυτοκίνητα.
NEL Lines: Διεύρυνση ζημιών
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου της ‘ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΕΣΒΟΥ ΑΕ’ κατά το Α’ εξάμηνο 2014 ανήλθε σε ποσό € 17.626.272,28 , έναντι ποσού € 23.434.049,64 την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ήτοι παρουσίασε μείωση 24,78 % η οποία οφείλεται στην συνεχιζόμενη οικονομική κρίση.

Τα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου κατά το Α΄ εξάμηνο 2014 ανήλθαν σε ζημίες ποσού € 5.844.412,22 έναντι ζημιών ποσού € 3.728.936,42 την αντίστοιχη περίοδο του 2013.

Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ζημίες ποσού € 8.317.164,48 κατά το Α’ εξάμηνο 2014 έναντι ζημιών ποσού € 3.831.282,13 την αντίστοιχη περίοδο του 2013.

Τα κέρδη / (ζημίες) του Ομίλου , πριν και μετά από φόρους κατά το Α΄ εξάμηνο του 2014 ανήλθαν σε ζημίες ποσού € 11.053.993,33 έναντι ζημιών ποσού € 10.355.888,91 το Α’ εξάμηνο του 2013.

 

Πηγή:  http://www.theseanation.gr

 

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue