Home ΚοινωνίαΕπικαιρότητα 6ο Μουσικό Σεμινάριο Ικαρίας “Μουσικές Αυλές” 8 – 14 Ιουλίου 2017 στον Άη Γιάννη Ραχών

6ο Μουσικό Σεμινάριο Ικαρίας “Μουσικές Αυλές” 8 – 14 Ιουλίου 2017 στον Άη Γιάννη Ραχών

by ikariaki.gr
42 views

Table of Contents

6ο Μουσικό Σεμινάριο Ικαρίας

8-14 Ιουλίου

Και φέτος οι όμορφες αυλές του Άη Γιάννη θα γεμίσουν γνώριμους αλλά και καινούριους ήχους. Παρέα με τα μουσικά τους όργανα, αλλά και τις φωνές τους, παλιοί και νέοι μαθητές θα σμίξουν και θα αλληλεπιδράσουν σε αυτή τη μουσική γειτονιά των Ραχών Ικαρίας. Θα είμαστε και εμείς εκεί για να σας καλωσορίσουμε και να περάσουμε μαζί μια όμορφη μουσική εβδομάδα!

Σας περιμένουμε!

 

 

Η Κίνηση Πολιτών Ραχών Ικαρίας σας προσκαλεί στις Μουσικές Αυλές 2017 από τις 8 έως τις 14 Ιουλίου. Παλιοί και νέοι μαθητές θα βρεθούν για έκτη συνεχή χρονιά στο γνώριμο χώρο του Αϊ-Γιάννη σε μια ακόμη αλληλεπίδραση σ’ αυτή τη μουσική γειτονιά των Ραχών.

Παράλληλα με τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν συναυλίες και προβολή ενός αντιφασιστικού μουσικού ντοκιμαντέρ.

banner

Στις Μουσικές Αυλές  θα πραγματοποιηθούν τα εξής σεμινάρια:

 

Ευγένιος Βούλγαρης – Ούτι (9-14 Ιουλίου)

Τίτος Καργιωτάκης – Ηχοληψία (8-14 Ιουλίου)

Βαγγέλης Καρίπης- Κρουστά (7-11 Ιουλίου)

Μαρία Κώτη – Παραδοσιακό τραγούδι (8-14 Ιουλίου)

Dasho Kurti- Ακορντεόν (8-14 Ιουλίου)

Σοφία Λαμπροπούλου – Κανονάκι (7-13 Ιουλίου)

Σοφία Λαμπροπούλου – Ορχήστρα παραδοσιακής μουσικής (7-13 Ιουλίου)

Δημήτρης Μηταράκης &Βασίλης Σκούτας – Λαϊκή κιθάρα (8-14 Ιουλίου)

Μπάμπης Παπαδόπουλος – Μουσικά σύνολα (8-14 Ιουλίου)

Μανώλης Πάππος – Μπουζούκι (9-14 Ιουλίου)

Νίκος Πάτας &Ελένη Δρόσου – Παραδοσιακοί χοροί (8-14 Ιουλίου)

Φώτης Σιώτας – Βιολί (8-14 Ιουλίου)

Χρήστος Σπουρδαλάκης &Γιάννης Κάτος – Οργανοποιία (8-22 Ιουλίου)

Δημήτρης Τοσίδης – Φωτογραφία (8-14 Ιουλίου)

 

 

 

Στο χώρο των σεμιναρίων στις 14 Ιουλίου και ώρα 9:00 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί με ελεύθερη είσοδο η προβολή του αντιφασιστικού ντοκιμαντέρ αντιfa_ majore, ιχνηλατώντας τις νότες του αντιφασισμού (δημιουργία: Σβήστε τους, Αντιφαστιστική πρωτοβουλία νέων Χαλανδρίου)

 

Σημεία προπώλησης εισιτηρίων:

Ράχες: Περίπτερο Πλατείας Χριστού, βενζινάδικο Γιώργου Καττέ, βιβλιοπωλείο- πρακτορείο Τύπου Αντωνίας Κούβδου, περίπτερο Αρμενιστή

Εύδηλος: Περίπτερο Κάτω πλατείας Ευδήλου, βιβλιοπωλείο Άννας Τσαντίρη.

Άγ. Κήρυκος: Βιβλιοπωλείο Ανεφάντης (Γιάννη Κέφαλου),  Βιβλιοπωλείο Η Γνώση (Κώστα Περρή)

 

 

 

 

 

 

 

 

Πρόγραμμα συναυλιών

 

9 Ιουλίου

Μπάμπης Παπαδόπουλος-Φώτης Σιώτας-Τίτος Καργιωτάκης

Μουσικοί πειραματισμοί και συνθέσεις με βιολί και κιθάρα

 

10 Ιουλίου

Ευγένιος Βούλγαρης-Βαγγέλης Καρίπης

Μικρασιάτικοι σκοποί, ταξίμια και ρεμπέτικα τραγούδια

 

Δημήτρης Μηταράκης -Βασίλης Σκούτας

Προπολεμικά ρεμπέτικα με τον ιδιαίτερο ήχο αυτού του ντουέτου

 

13 Ιουλίου

Σοφία Λαμπροπούλου &μουσικά σύνολα

Παρουσίαση της ορχήστρας ανατολικής μουσικης των σεμιναρίων, πάνω στην ρεμπέτικη παράδοση και την παράδοση των Μακάμ

 

Μανώλης Πάππος- Μαρία Κώτη – Dasho Κurti- Δημήτρης Μηταράκης

Παραδοσιακά και ρεμπέτικα, χορός και γλέντι

 

 

 

Έναρξη συναυλιών: 9:00μ.μ.

 

Τιμές εισιτηρίων: 5 , συμμετέχοντες 2 , παιδικό (έως 15 χρόνων) δωρεάν

Ενιαίο εισιτήριο τριημέρου: 12

 

 

Επικοινωνία: http://musicalyards.gr/,

https://www.facebook.com/groups/Kinisi.Politon.Rachon.Ikarias/

6940553781, 6936201707

 

 

 

 

 

 

Dasho Kurti – Ακορντεόν

Λίγα λόγια για το μάθημα

Τι κοινό έχει ο Θεοδωράκης με τον Bregovic; Τα σμυρνέικα με τα ηπειρώτικα; Το ρεμπέτικο με το Balkan;

Είναι το αριστερό χέρι πιο σημαντικό από το δεξί;

Ο Dasho απαντά στα παραπάνω ερωτήματα βολταροντας στις Μουσικές Αυλές φέτος τον Ιούλιο και μοιράζεται τη δίκη του οπτική για το ακορντεόν με τους καλεσμένους του.

Ο Dasho

Γεννιέται στις 26 Μαΐου του 1972 στο Ελμπασάν της Αλβανίας.

Σε ηλικία 6 ετών ξεκινά μουσικές σπουδές σε ηλικία 6 ετών στο μουσικό σχολείο “ONUFRI”, στο οποίο μαθαίνει βιολί και στη συνέχεια άλλα όργανα όπως ακορντεόν, πιάνο και τσιφτελί (παροδοσιακό αλβανικό όργανο).

Το 1990 εισάγετα στη Μουσική Ακαδημία των Τιράνων όπου σπουδάζει κλασική σύνθεση.

Το 1991 λαμβάνει μέρος σε Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης για νέους 18-22 ετών στην Ιταλία. Πραγματοποιεί την πρώτη του εμφάνιση ως συνθέτης, κατακτά την 4η θέση και παράλληλα κερδίζει υποτροφία για τη Μουσική Ακαδημία του Μιλάνου.

Το 1993 οι πολιτικές αναταραχές που συμβαίνουν στην Αλβανία τον αναγκάζουν να σταματήσει τις σπουδές του και να μεταναστεύσει στην Ελλάδα για βιοποριστικούς λόγους.

Παρά τις δυσκολίες προσαρμογής στην ελληνική κοινωνία καταφέρνει να μην εγκαταλείψει την αγάπη του για τη μουσική.

Το 1995 εμφανίζεται ως ακορντεονίστας στη μουσική σκηνή “Χαμάμ” πλάι στους μουσικοσυνθέτες Γιώργο Ζήκα και Τάκη Μπουρμά.

Το 1996 γίνεται μέλος της “Ορχήστρας των Χρωμάτων” του Μάνου Χατζιδάκι.

Κουβαλώντας την παράδοση αλλά και τη δυτική κλασική παιδεία, συνεχίζει να γράφει μουσική.

Εμπλουτίζει την καλλιτεχνική του δραστηριότητα συμμετέχοντας σε δισκούς μεγάλων Ελλήνων καλλιτεχνών όπως η Λιζέτα Καλημέρη, η Μελίνα Κανά, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, η Ελευθερία Αρβανιτάκη, ο Κώστας Μακεδόνας, η Δήμητρα Γαλάνη, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης κ.α.

Παράλληλα συμμετέχει σε πλήθος εκδηλώσεων και συναυλιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ άλλων με τους: Γιώργο Νταλάρα και Μαρινέλα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Γιώργο Νταλάρα, Dulce Pontes και Eddy Napoli στο Ηρώδειο και Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης σε συνεργασία με το American Ballet Theatre.

Μέσα από την γόνιμη συνεργασία του με το Γιώργο Νταλάρα, γράφει την μουσική για τα “Έρημα Χωριά” – το πρώτο του προσωπικό άλμπουμ – που κυκλοφορεί το 2006.

 

Βαγγέλης Καρίπης – Κρουστά (7-11 Ιουλίου)

Προσέξτε, το εργαστήριο αυτό πραγματοποιείται από τις 7 έως τις 11 Ιουλίου

Λίγα λόγια για το μάθημα

Τα κρουστά στην ελληνική παραδοσιακή μουσική, τεχνικές, ρυθμολογία, και αυτοσχεδιασμός στο τουμπερλέκι, νταρμπουκα, ντέφι, ρεκ, νταούλι, νταχαρε, μπεντίρ.

Κοινό μάθημα για λίγες διδακτικές ώρες με τον δάσκαλο χορού Νίκο Πάτα με στόχο την συνεργασία μεταξύ χορευτή και μουσικού σε χορούς και ρυθμικά μοτίβα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Ο Βαγγέλης

Σπούδασε Βυζαντινή μουσική και θεωρητικά στο Ελληνικό ωδείο όπου πήρε το πτυχίο του το 1992. Παράλληλα αρχίζει την ενασχόληση του με τα κρουστά στην αρχή αυτοδίδακτος και έπειτα κάνοντας μαθήματα με αναγνωρισμένους δασκάλους όπως ο Tricy Shankaral, Joe Santos, Jammey Haddad, Arto Tuncboyaciayan. Έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες συνθέτες και τραγουδιστές όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Νίκος Κυπουργός, ο Ορφέας Περίδης, ο Γιώργος Ανδρέου, ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Χρήστος Τσιαμούλης, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, η Ελευθερία Αρβανιτάκη, ο Γιώργος Νταλάρας, η Δόμνα Σαμίου, ο Χρόνης Αηδονίδης κ.α.

Χαρακτηριστική είναι η συμμετοχή του τα τελευταία 18 χρόνια στην δισκογραφία, σε περίπου 400 παραγωγές, καθώς και σε ηχογραφήσεις για θεατρικές παραστάσεις.

Τον Ιανουάριο του 2004 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην διεθνή συνάντηση για τα κρουστά που διοργανώθηκε στην Τυνησία στο πλαίσιο του προγράμματος MediMuses.

 

Δημήτρης Μηταράκης & Βασίλης Σκούτας – Λαϊκή κιθάρα

Με μεγάλη μου χαρά ανακοινώνω ότι στο μεγαλύτερο μέρος των σεμιναρίων θα έχουμε παρέα μας και τον “αδερφό μου” και μόνιμο συνεργάτη μου Βασίλη Σκούτα με το μπουζούκι του ή την κιθάρα του.

Λίγα λόγια για το μάθημα

Στα μαθήματα θα προσπαθήσω να μεταδώσω με πρακτικές μεθόδους αυτό που ξέρω καλύτερα να κάνω, να συνοδεύω σολιστικά όργανα και φωνές παίζοντας Μπασοκίθαρο. Πιο συγκεκριμένα θα ασχοληθούμε με:

Ρυθμό, Μπάσο, Συγχορδίες, και συνοδευτικά “σχόλια” που μπορούν να παιχτούν από μια λαϊκή κιθάρα επί μιας δεδομένης μελωδίας. Συνδυασμός των διαφόρων ελληνικών “σχολών” από το 1930-1960 άλλα και σύγχρονες η, ακόμα και ξένες επιρροές. Δευτερευόντως θα διδαχτεί σολιστική κιθάρα (αν και δεν θεωρώ τον εαυτό μου σολίστα), πάντα σε συνδυασμό με τα παραπάνω.

Τα μαθήματα θα διεξαχθούν σε επτά 3-ωρα και θα γίνουν βασικά με παραδείγματα γνωστών κομματιών, ερευνώντας το πως μπορεί να τα έπαιζαν οι παλιοί αλλά και τι μπορεί να τους προσθέσουμε (ή αφαιρέσουμε) σήμερα. Μεγάλο βάρος θα δοθεί στην φιλοσοφία ενός κιθαρίστα μέσα στην λαϊκή ορχήστρα.

Είναι ευνόητο πως σε τόσο λίγο χρόνο δεν θα μπορέσω να ικανοποιήσω τις ανάγκες ενός εντελώς αρχάριου μουσικού, αλλά και οι πιο προχωρημένοι θα ήταν πολύ χρήσιμο να έρθουν με τις απορίες τους συγκροτημένες ώστε να κάνω ο,τι καλύτερο μπορώ.

Στείλτε μου ιδέες και ερωτήσεις στο facebook (θα με βρείτε: dimitris mitarakis) η στο [email protected]

Ελπιζω να περασουμε ομορφα.

Ο Δημήτρης

Θα ήθελα να ευχαριστήσω το ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΚΑΡΙΑΣ για την τιμή που μου κάνει να με καλέσει να διδάξω για την φετινή χρονιά Λαϊκή Κιθάρα.

Για όσους δεν με ξέρουν, είμαι ένας αυτοδίδακτος μουσικός και οι γνώσεις μου γύρω από τις νότες είναι στοιχειώδεις, αρκετές για να συνεννοούμαι με τους άλλους μουσικούς.

Ασχολούμαι επαγγελματικά με την Μουσική απ τα 15 μου, πότε σαν κιθαρίστας και πότε σαν ακκορντεονίστας. Έχω βρεθεί σε όλους τους χώρους: Πανηγύρια, Νυχτερινά κέντρα, Ρεμπετάδικα, Ταβέρνες. Έχω συνεργαστεί (και μαθητεύσει) με σημαντικούς παλαιούς (Γκολέ, Αγάθωνα, Ξηντάρη, Δημητριανάκη, Στ.Βαμβακάρη κ.α.) και νέους καλλιτέχνες του χώρου (Β. Σκούτα, Ν. Τατασόπουλο, Φ. Βεργόπουλο, Ρεμπετιέν έτσι για να αναφέρω λίγους απ τους αγαπημένους μου…)

Δημήτρης Τοσίδης – Φωτογραφία

Λίγα λόγια για το μάθημα

– μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία της αισθητικής και εικονικής αναπαράστασης γεγονότων και δράσεων από τα πρωτόγονα χρόνια μέχρι σήμερα
– Η φωτογραφία-ντοκουμέντο και το φωτορεπορτάζ και την σημασία τους για τις πολιτικές και κοινωνικές δράσεις και εξελίξεις. ΜΜΕ και πραγματικότητα
– ηθική και δεοντολογία απεικόνισης προσώπων και δράσεων
– σύλληψη και ανάπτυξη ενός αυτοτελούς φωτογραφικού project (εικόνα, κείμενο, editing, προώθηση)
– μεθοδολογία επιτόπιας έρευνας και προσέγγισης ατόμων για φωτογράφιση
– τεχνικά στοιχεία φωτογραφίας, χρήση φακών, επιλογή μέρους, φωτιστικών συνθηκών.
– παρουσίαση ενδεικτικών project επιλεγμένων φωτογράφων.

Ο στόχος του εργαστηρίου είναι να εξοικειωθεί ο συμμετέχοντας/ουσα με την φωτογραφία-ντοκουμέντο ως μέσο καταγραφής και ανάδειξης ιστοριών, να κατανοήσει την απλότητα του μέσου, να αποκτήσει τεχνικές και μεθόδους που θα προσεγγίζει με αυτοπεποίθηση και νηφαλιότητα τα θέματα του και να έρθει σε επαφή με το ιστορικό πλαίσιο αυτής της τέχνης.

Δεν είναι υποχρεωτικό να φέρετε τον δικό σας φωτογραφικό εξοπλισμό.Ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων και την ευελιξία της ομάδας υπάρχει η σκέψη για την οργάνωση ενός μικρού πρότζεκτ στο πλαίσιο των υπόλοιπων εκδηλώσεων των Μουσικών Αυλών. Σε αυτή την περίπτωση, θα παρέχει ο διδάσκων τον απαραίτητο εξοπλισμό καθώς και οι συμμετέχοντες που ήδη έχουν. Επίσης, θα ήταν όμορφο και ενδιαφέρον για την εξέλιξη του μαθήματος εάν κάποιος έχει ήδη δημιουργήσει ένα ανεξαρτήτου μεγέθους και θέματος, φωτογραφικό πρότζεκτ και θα ήθελε να προβληθεί και να συζητηθεί στη διάρκεια του εργαστηρίου.

Ο Δημήτρης

γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1986. Σπούδασε σκηνοθεσία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. και είναι επαγγελματίας φωτορεπόρτερ. Καλύπτει πολιτικά, κοινωνικά και αθλητικά θέματα καθώς και την προσφυγική κρίση κυρίως στην Β.Ελλάδα από το 2013. Συνεργάζεται με το ελληνικό πρακτορείο Intime News, την Deutsche Welle καθώς και άλλα ελληνικά και διεθνή μέσα.

 

Ευγένιος Βούλγαρης – Ούτι (9-14 Ιουλίου)

Προσέξτε, το εργαστήριο αυτό πραγματοποιείται από τις 9 έως τις 14 Ιουλίου

Λίγα λόγια για το μάθημα

Στο σεμινάριο θα αναπτυχθεί η τεχνική του ουτιού μέσα από τον πρακτικό του ρόλο στις μουσικές παραδόσεις του ρεμπέτικου και του μικρασιάτικου τραγουδιού καθώς και τεχνικά θέματα που αφορούν την βασική υποδομή των μουσικών πάνω στο όργανο. Σαν αφορμές για τα παραπάνω, θα χρησιμοποιηθούν και θα διδαχθούν κομμάτια από τα παραπάνω ρεπερτόρια, με ιδιαίτερη έμφαση στην μεθοδολογία του τρόπου πρόσληψής τους. Τέλος, με δεδομένο ότι οι παραπάνω μουσικές παραδόσεις αλλά και το ούτι σαν χρήση, συνδέονται με το θεωρητικό σύστημα των μακάμ, θα υπάρξει αυτονόητα παρουσίαση της έννοιας του μακάμ και πολύ περισσότερο, η ανάδειξη της πρακτικής του χρήσης στην ερμηνευτική σκέψη της μουσικής πράξης, είτε αυτή αφορά συνθέσεις όπως τα τραγούδια, είτε αφορά τον αυτοσχεδιασμό γνωστό ως ταξίμι.

Το σεμινάριο είναι ανοιχτό για όλους όσους ενδιαφέρονται ανεξαρτήτως επιπέδου και θα είναι εργαστηριακού χαρακτήρα με στόχο την διάδραση μου με τις ανάγκες των συμμετεχόντων.

Ο Ευγένιος

Η μουσική του ενασχόληση ξεκίνησε με σπουδές στο χώρο της Βυζαντινής μουσικής. Από το 1992 ασχολείται συστηματικά με το ούτι και την παραδοσιακή μουσική μαθητεύοντας αρχικά δίπλα στο Χρήστο Τσιαμούλη, ενώ κοντά στον Fahrettin Cimenli παρακολουθεί μαθήματα στο yayli tanbur, την ερμηνεία των μακάμ, και τον αυτοσχεδιασμό με συχνές επισκέψεις στην Κωνσταντινούπολη. Έχει πραγματοποιήσει συνεργασίες σε συναυλίες και ηχογραφήσεις με ένα μεγάλο αριθμό μουσικών δημιουργών. Ανάμεσά τους οι: Ross Daly, Χρήστος Τσιαμούλης, Νίκος Κηπουργός, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Νότης Μαυρουδής κ.α.

 

Μανώλης Πάππος – Μπουζούκι (9-14 Ιουλίου)

 

Προσέξτε, το εργαστήριο αυτό πραγματοποιείται από τις 9 έως τις 14 Ιουλίου

Λίγα λόγια για το μάθημα

Το 6ο σεμινάριο για το μπουζούκι θα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

  • Τεχνική
  • Αυτοσχεδιασμός
  • Δρόμοι και εναρμόνιση
  • Ντουέτο τρίο και κουαρτέτο μπουζουκιών
  • Συνεργασία με μαθητές άλλων οργάνων για τη δημιουργία συνόλων

Ο Μανώλης

Γεννήθηκε στον Πειραιά και από το 1978 άρχισε να ασχολείται με την λαϊκή και την παραδοσιακή μουσική μαθαίνοντας μπουζούκι, ούτι και κιθάρα.

Εργάζεται σαν επαγγελματίας μουσικός από το 1982, παίζοντας σε κέντρα διασκέδασης και σε συναυλίες, ενώ ταυτόχρονα συμμετέχει και σε ηχογραφήσεις δίσκων πολλών γνωστών συνθετών και τραγουδιστών.

Θεωρείται από τους κορυφαίους σολίστες μπουζουκιού και έχει συνεργαστεί με τον Νίκο Παπάζογλου, την Δήμητρα Γαλάνη, την Ελευθερία Αρβανιτάκη, τον Γιώργο Νταλάρα, την Ελένη Βιτάλη, τον Σωκράτη Μάλαμα, τον Ορφέα Περίδη και πολλούς άλλους. Συνεργάστηκε επίσης με τον Μίκη Θεοδωράκη στην όπερα Λυσιστράτη, με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου στον δίσκο Τραγούδια για τους μήνες.

 

Μαρία Κώτη – Παραδοσιακό τραγούδι

Λίγα λόγια για το μάθημα

Η Μαρία Κώτη με αφετηρία την παραδοσιακή μουσική της ιδιαίτερης πατρίδας της,της Κρήτης, μας ξεναγεί σε ενδιαφέροντα τοπία του παραδοσιακού μας τραγουδιού, στις γειτονιές του καθώς και στα σημεία συνάντησης και όσμωσης των πολιτισμών και των μουσικών παραδόσεων: από τα ριζίτικα και τα αστικά της Κρήτης μέχρι την παράδοση του μικρασιάτικου και ρεμπέτικου τραγουδιού.

Η Μαρία

Η Μαρία Κώτη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη.

Σπούδασε Κλασσική φιλολογία και είναι πτυχιούχος Βυζαντινής μουσικής.Ασχολείται με τη μουσική από μικρή κι έχει πραγματοποιήσει αρκετές συμμετοχές στη δισκογραφία καθώς και συνεργασίες και κοινές εμφανίσεις με αρκετούς γνωστούς μουσικούς κ καλλιτέχνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

‘Εχει συμμετάσχει σε διάφορα σχήματα έντεχνης, παραδοσιακής και λαΪκής μουσικής καθώς κι απ’την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Τουρκία) κι έχει παρακολουθήσει μαθήματα βουλγάρικου και τούρκικου τραγουδιού.

Είναι κατά βάση λαϊκή μουσικός κ τραγουδίστρια, με τεχνική διαμορφωμένη τόσο από τ’ ακούσματα που συνέλεξε απ’τη μουσική του τόπου της (Κρήτη), όσο και από την μετέπειτα προσωπική ενασχόλησή της με τις μουσικές του κόσμου, (έχει κάνει το δισκογραφικό της ντεμπούτο με metal μουσική (Asphodel) στην οποία έχει και συνθετική-στιχουργική δραστηριότητα).

 

 

Μπάμπης Παπαδόπουλος – Μουσικά σύνολα

Λίγα λόγια για το μάθημα

Ορχήστρα – Ένας ζωντανός οργανισμός

Παίζοντας μουσική μέσα σε ένα μουσικό σύνολο

«Μαθαίνουμε να παίζουμε μέσα από την επικοινωνία με τους υπόλοιπους μουσικούς. Έτσι μπορούμε, ο καθένας μέσα από τον ρόλο του, να δημιουργήσουμε έναν όμορφο μουσικό κόσμο όλοι μαζί. Η τεχνική είναι ένα από τα εργαλεία για να συμμετέχουμε σ’ αυτή τη διαδικασία.

Τα μουσικά κομμάτια που θα επεξεργαστούμε είναι η αφορμή για να αναπτύξουμε όλα τα παραπάνω.

Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν μουσικοί όλων των επιπέδων και με οποιοδήποτε όργανο».

Ο Μπάμπης

Ο Μπάμπης Παπαδόπουλος είναι γνωστός ως ο κιθαρίστας του διαχρονικού συγκροτήματος Τρύπες. Αρκετά από τα τραγούδια τους είναι δικές του συνθέσεις (Εδώ, Κράτα Το Σόου Μαϊμού, Γιορτή, Καινούργια Ζάλη κ.ά) ενώ ο ήχος και το παίξιμό του ήταν από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία στον ήχο του συγκροτήματος.

Μέχρι το 2001 που σταμάτησαν να παίζουν, οι Τρύπες, ηχογραφούν επτά δίσκους – έξι studio και έναν live.

Από το 1992 ήταν μέλος της Λοξής Φάλαγγας, του συγκροτήματος που συνόδευε τον Νίκο Παπάζογλου στις συναυλίες του.

Το 2000, η ενορχήστρωση που κάνει στο δίσκο Βραχνός Προφήτης του Θανάση Παπακωνσταντίνου, δημιουργεί μια τομή στην ελληνική δισκογραφία, μιας και ο δίσκος κατάφερε να δώσει μιαν άλλη πιο σύγχρονη εικόνα στο ελληνικό τραγούδι, παντρεύοντας τον ήχο του Θανάση Παπακωνσταντίνου με την ροκ-ψυχεδέλεια και τον αυτοσχεδιασμό-πειραματισμό. Ο Βραχνός Προφήτης ψηφίστηκε σαν ένας από τους καλύτερους δίσκους της δεκαετίας.

Το 2001 συμμετέχει στον δίσκο Θυρωρός του Γιώργου Χριστιανάκη παίζοντας τις κιθάρες.

Το 2002 κάνει την ενορχήστρωση και παίζει στον δίσκο Αγρύπνια του Θανάση Παπακωνσταντίνου καθώς και δημιουργεί τους ΛΑΪΚΕΔΕΛΙΚΑ, την ορχήστρα που συνόδευε στις συναυλίες τον Θανάση Παπακωνσταντίνου για τα επόμενα δύο χρόνια. Την ίδια χρονιά κάνει την ενορχήστρωση και παίζει τις κιθάρες, μαζί με τον Σωκράτη Μάλαμα, στον δίσκο του τελευταίου, Ένα.

Το 2003 ξεκινά την συνεργασία του με τον γνωστό σαξοφωνίστα-κλαρινετίστα Φλώρο Φλωρίδη. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι ο δίσκος Fictional Lies On Right Occations που κυκλοφορεί από την jnd rerecords.

Την ίδια χρονιά συμμετέχει στον δίσκο του Γιώργου Χριστιανάκη με τίτλο Παράξενες ιστορίες.

Το 2005 κάνει την ενορχήστρωση και παίζει τις κιθάρες στο δίσκο του Σωκράτη Μάλαμα Το Άδειο Δωμάτιο.

Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς γράφει την μουσική για την ταινία Αγρύπνια του Νίκου Γραμματικού.

Από τον Σεπτέμβριο του 2005 ξεκινά να διδάσκει στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου όπου μέχρι το 2014 ήταν τακτικό μέλος του εργαστηριακού διδακτικού του προσωπικού.

Το φθινόπωρο του 2007 γράφει την μουσική για το έργο Το Όνειρο Του Δωδεκάμερου του Γιώργου Θεοτοκά για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Το 2008 ξεκινά τα αυτοσχεδιαστικά Electric Solo – ένα project που παρουσιάζει μέχρι και σήμερα – το πνεύμα των οποίων αποτυπώθηκε στο άλμπουμ Σκηνές Από Ένα Ταξίδι την άνοιξη της ίδιας χρονιάς από την Puzzlemusik. Ο δίσκος είναι ορχηστρικός, όλα τα κομμάτια είναι παιγμένα με κιθάρες, ακουστικές και ηλεκτρικές, ένα ταξίδι σε ηχητικά τοπία από την ελληνική λαική μουσική μέχρι το ροκ και την αβανγκάρντ της Νέας Υόρκης.

Στο τέλος του 2009 κυκλοφορεί από την ίδια δισκογραφική εταιρία το άλμπουμ Well Anything Can Happen, μια συνεργασία του με τον Φλώρο Φλωρίδη και τον γνωστό κιθαρίστα Nicky Skopelitis. Ο δίσκος είναι καθαρά αυτοσχεδιαστικός.

Από το 2010 είναι μέλος του συγκροτήματος Χειμερινοί Κολυμβητές.

Στις αρχές του 2010 γράφει την μουσική για τη θεατρική παράσταση Ερρίκος-Εδουάρδος-Ριχάρδος που ανέβασε η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Την άνοιξη της ίδιας χρονιάς κυκλοφορεί από την Puzzlemusik, ο δεύτερος προσωπικός του δίσκος με τίτλο Απ’ Την Σπηλιά Του Δράκου. Ο δίσκος περιλαμβάνει διασκευές από ρεμπέτικα τραγούδια της δεκαετίας του ’30 και τέσσερα πρωτότυπα ιντερμέδια.

Το 2013 γράφει τη μουσική για την ταινία Το Μικρό Ψάρι του Γιάννη Οικονομίδη.

Στις αρχές του 2014, παράλληλα με την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο Βερολίνο -64η Μπερλινάλε- το soundtrack κυκλοφορεί σε 10ιντσο συλλεκτικό βινύλιο από την FeelgoodRecords.

Την ίδια χρονιά, τον Νοέμβριο του 2014, κυκλοφορεί το τρίτο προσωπικό του άλμπουμ από την Puzzlemusik με το τίτλο Μέσα στον Πόνο είν’ η Χαρά Μέσ’ στην Χαρά είναι ο Πόνος.

Το άλμπουμ μπήκε στις περισσότερες λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς. Στη λίστα, μάλιστα, των συντακτών του περιοδικού Avopolis κατέκτησε την πρώτη θέση ως το καλύτερο άλμπουμ ελληνικής παραγωγής του 2014.

Ήδη από τον Δεκέμβριο του 2010, μετά τη κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ του, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος έχει ξεκινήσει και συνεχίζει μέχρι σήμερα ζωντανές εμφανίσεις ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό με την ορχήστρα που δημιούργησε.

Το σύνολο Ακούστικ Σετ, το οποίο συμμετείχε και στην ηχογράφηση του τελευταίου του δίσκου, αποτελούν, εκτός από τον ίδιο που παίζει ακουστική κιθάρα, ο Φώτης Σιώτας βιολί και βιόλα, ο Μιχάλης Βρέττας βιολί, ο Δημήτρης Βλαχομήτρος μπουζούκι και ο Διονύσης Μακρής κοντραμπάσο.

Στις συναυλίες αυτές, παρουσιάζουν και τα τρία προσωπικά άλμπουμ του Μπάμπη Παπαδόπουλου ενορχηστρωμένα από τον ίδιο για το συγκεκριμένο μουσικό σύνολο.

 

 

Νίκος Πάτας & Ελένη Δρόσου – Παραδοσιακοί χοροί

Η οπτική μας για τον χορό.

Ο χορός αποτελεί έναν από τους αρχαιότερους τρόπους έκφρασης των ανθρώπινων συναισθημάτων αλλά και επικοινωνίας του ανθρώπου με τους γύρω του. Είναι συνυφασμένος με την ανθρώπινη ύπαρξη και αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι της ανθρώπινης ζωής. Χορεύοντας ενεργοποιείται ο αυθορμητισμός μας και η εμπιστοσύνη στον εαυτό μας. Αποφορτιζόμαστε και γνωρίζουμε τα συναισθήματα μας.

Ο χορός, μας προσφέρει χαρά και καλή διάθεση, γινόμαστε κοινωνικοί, αποκτάμε φίλους, μαθαίνουμε να σεβόμαστε την ομάδα και το σύνολο. Μέσα από το χορό διαμορφώνονται αισθήματα φιλίας, σταθερότητας, εσωτερικής ισορροπίας και άνεσης. Είναι μια μορφή χαλάρωσης για όλες τις ηλικίες και για όλους τους σωματότυπους.

Η μελωδία και ο ρυθμός διαπερνούν το σώμα αλλά και το μυαλό μας με αποτέλεσμα να κινούμαστε και να εκφραζόμαστε συνειδητά! Ο χορός είναι έκφραση και δημιουργία, κέφι και μεράκι!

Τα πάντα στο σύμπαν χορεύουν, τα πάντα έχουν ρυθμό!!!

Λίγα λόγια για το μάθημα

Οι παραδοσιακοί χοροί στην Ελλάδα παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία. Κάθε περιοχή, κάθε χωριό έχει τους δικούς του χορούς, οι οποίοι μπορεί να διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή ακόμα και από χωριό σε χωριό. Η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο κλίμα, στον τρόπο ζωής των κατοίκων ή ακόμη και στην επιρροή από διάφορους πολιτισμούς.

Οι χοροί που θα διδαχτούν θα είναι από όλη την Ελλάδα, δίνοντας έμφαση στην σχέση του χορού με τον ρυθμό. Στη σχέση του χορευτή με τον μουσικό. Μια σχέση αλληλεπίδρασης, που αναδεικνύει την μαγεία, αυτής της παλιάς παραδοσιακής “συνταγής” κεφιού και γλεντιού, όπως καταγράφηκε, χρόνια τώρα, στα παραδοσιακά γλέντια και έθιμα αυτού του τόπου. ¨Όπως καταγράφηκε στη Θράκη με το ιδιαίτερο ύφος και τους γρήγορους χορούς, στη Μακεδονία με τα χάλκινα, τους πολλούς ρυθμούς και τον απαράμιλλο δυναμισμό της, στην Ήπειρο και στη Θεσσαλία με τις αργές, δυναμικές, περιορισμένες αλλά μεγαλοπρεπείς κινήσεις, στην Στερεά Ελλάδα με τα πατροπαράδοτα κλέφτικα τραγούδια, στα Επτάνησα με το ιδιαίτερο χορευτικό χρώμα, στην Κρήτη με τους λεβέντικους χορούς και τα ταλίμια, στις Κυκλάδες με το ανάλαφρο πάτημα τους, στα Δωδεκάνησα με τους σουσταριστούς χορούς,
στην Μικρά Ασία με τους καρσιλαμάδες, στην Καππαδοκία με τους τελετουργικούς χορούς, στον Πόντο με την ιστορία και το έντονο και ιδιόμορφο ύφος χορών και τραγουδιών.

Στις μουσικές αυλές του 2017, εδώ στις Ράχες στον Χριστό, τα 9/8 θα είναι οδηγός στα χορευτικά μας πατήματα. Εκείνο το “τριάρι που παιρνοδιαβαίνει” μέσα στο μέτρο του 9/8, θα έρθει να δώσει ύφος και χάρη στα βήματα μας. Συνοδοιπόρος μας , με κάποιες ώρες κοινών μαθημάτων, ο Βαγγέλης Καρίπης.

Με τα 9/8 και όχι μόνο, θα συνεχίσουμε λοιπόν…

…το χορευτικό μας ταξίδι σε όλη την Ελλάδα!

Ο Νίκος (Αθήνα)

Μέλος της ομάδας του
Θεάτρου Ελληνικών Χορών
“ΔΟΡΑ ΣΤΡΑΤΟΥ” (2000-2006)

Μέλος της ομάδας Ποντιακών Χορών “Αργοναύτες Κομνηνοί” (2004)
Συμμετοχή στην Τελετή Λήξης Ολυμπιακών Αγώνων “Αθήνα 2004”

Χορογραφική δημιουργία υψηλής συνθετότητας σε συνεργασία με την εταιρεία Artventure
Οργάνωση και συντονισμός επαγγελματικής χορευτικής ομάδας 12 ατόμων

Διδασκαλία ελληνικών παραδοσιακών χορών σε Έλληνες της ομογένειας, καθώς και σε λαογραφικούς συλλόγους και σχολές χορού

Η Ελένη (Κως)

Απόφοιτος του
College of Sports Science με ειδικότητα παραδοσιακών χορών (1997)

Κάτοχος επαγγελματικού διπλώματος DVIDA σε Latin/Ballroom χορούς και Argentine Tango (2002)

Διδασκαλία Παραδοσιακών χορών στο Λύκειο Ελληνίδων Κω (1997 – 2001)

Διδασκαλία παραδοσιακών χορών σε σχολεία και λαογραφικούς συλλόγους στην Αθήνα (2002-2009)

Συνεργασία με τον μουσικό Πέτρο Κούρτη και συμμετοχή στην χορευτική ομάδα για το project “Drum voice meets Zorba”

Μέλος της επαγγελματικής ομάδας χορού του θεάτρου Ελληνικών χορών
¨ΔΟΡΑ ΣΤΡΑΤΟΥ ¨ (2002-2006)

Μέλος της χορευτικής ομάδας του Λαογραφικού Ομίλου ¨Κουρήτες¨
(2005-σήμερα)

Ιδιοκτήτρια κ υπεύθυνη σχολής χορού
“Ελένη Δρόσου | Εδώ που ξεκινάει ο χορός”

 

Σοφία Λαμπροπούλου – Κανονάκι (7-13 Ιουλίου)

Προσέξτε, το εργαστήριο αυτό πραγματοποιείται από τις 7 έως τις 13 Ιουλίου

Λίγα λόγια για το μάθημα

Το σεμινάριο θα εστιάσει στην τεχνική του οργάνου μέσω του ρεπερτορίου της ευρύτερης περιοχής της Μικράς Ασίας και συνθέσεων σμυρνιών συνθετών.

Το κανονάκι είναι ένα όργανο με ιδιαίτερες και πλούσιες εκφραστικές δυνατότητες. Ως επί το πλείστον συναντάται στη μουσική της λεκάνης της Ανατολικής Μεσογείου, μια πολύ πλούσια πολιτισμική περιοχή που έχει δεχθεί επιρροές από την αραβική, την περσική, την τουρκική, την ελληνική και την βαλκανική μουσική παράδοση.

Το σεμινάριο θα καλύψει τις ειδικές μουσικές αναφορές του οργάνου και θα δώσει παραδείγματα διεύρυνσης του ρεπερτορίου από συγγενείς μουσικές παραδόσεις, που διατηρούν διαχρονικά μία διαδραστική σχέση.

Η Σοφία

ξεκίνησε κανονάκι το 1997 και πήρε το δίπλωμα βυζαντινής μουσικής με δάσκαλο τον Σπύρο Παυλάκη. Έκανε πιάνο με τη Νέλλη Σεμιτέκολο και την Ελένη Ζαχαράκη, κλασικά κρουστά με τον Κώστα Βορίση και Κώστα Θεοδωράκο και παραδοσιακά κρουστά με τον Βαγγέλη Καρίπη. Από τον Σεπτέμβρη του 2003 μέχρι τον Νοέμβρη του 2005 έζησε στην Κωνσταντινούπολη όπου πήρε μαθήματα τεχνικής και ανατολικής θεωρίας – ρεπερτορίου (μακάμ) από πολύ σημαντικούς δεξιοτέχνες στο κανονάκι όπως ο Ahmet Meter καθώς και οι Omer Erdogdular, Necati Celik στη θεωρία.

Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες και ηχογραφήσεις παραδοσιακής, έντεχνης, σύγχρονης μουσικής, θεατρικές παραστάσεις και σειρά από δρώμενα στην Ελλάδα και το εξωτερικό με καλλιτέχνες όπως οι Δόμνα Σαμίου, Χρόνη Αηδονίδη, Νίκο και Γιασεμή Σαραγούδα, Αντώνη Απέργη, John Psatha, Ορέστη Καραμανλή, Dominoque Vellard, Marta Sebestyen, Lost Bodies, Robyn Schulkowsky και πολλούς άλλους.

Την περίοδο 2005-2011 δίδαξε κανονάκι στο Ωδείο Αθηνών, την περίοδο 2005- 2007 στο Εθνικό Ωδείο (Κεντρικό) και την περίοδο 2012 – 2015 δίδαξε Κανονάκι, Θεωρία της Ανατολικής Μουσικής και ήταν υπεύθυνη της Ορχήστρας Ανατολικής Μουσικής στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας.

Από τον Αύγουστο το 2015 ζει μόνιμα στη Βουδαπέστη.

 

Σοφία Λαμπροπούλου – Ορχήστρα ανατολικής μουσικής (7-13 Ιουλίου)

 

Προσέξτε, το εργαστήριο αυτό πραγματοποιείται από τις 7 έως τις 13 Ιουλίου

Λίγα λόγια για το μάθημα

Το σεμινάριο θα επικεντρωθεί κυρίως σε κομμάτια της ρεμπέτικης παράδοσης που έχουν μια πιο κοντινή σχέση με την παράδοση των μακάμ. Θα έχει τη μορφή πρόβας κατά την οποία θα γίνεται ενορχήστρωση, εκτέλεση και επεξήγηση των Μακάμ των επιλεγμένων κομματιών.

Αφορά σε μουσικούς και τραγουδιστές ανεξαρτήτως επιπέδου που παίζουν όργανα τα οποία μπορούν να εκτελέσουν τα διαστήματα της ανατολικής μουσικής.

Στόχος του σεμιναρίου είναι να δοθεί μια συναυλία από τους συμμετέχοντες την τελευταία ημέρα του σεμιναρίου (13 Ιουλίου).

Τα κομμάτια θα αποσταλούν στους συμμετέχοντες μετά την εγγραφή τους.

 

Τίτος Καργιωτάκης – Ηχοληψία

Λίγα λόγια για το μάθημα

Βασικές αρχές ηχοληψίας.

Μικρόφωνα και τεχνικές ηχογράφησης ακουστικών και ηλεκτρικών οργάνων .

Δυναμικό εύρος μουσικών οργάνων και χρήση Dynamics ( compressor/ limiter, noise gate, dreeser).

Ηχογράφηση και μίξη σε Logic και χρήση Plugins

Βασικές αρχές ηχοληψίας σε συναυλίες και hands on πρακτική εξάσκηση.

Ο Τίτος

Το 1978 ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές.

Από το 1986 συνεργάζεται ως μαθητευόμενος και στη συνέχεια ως ηχολήπτης στο στούντιο Αγροτικόν του Νίκου Παπάζογλου..

Συνεργάστηκε με το στούντιο JAM και την εταιρεία ηχητικών ALPHA SOUND στη Θεσσαλονίκη.

Σπούδασε στην SOUND ACADEMY OF HILVERSUM στην Ολλανδία.

Από τις αρχές του ’90 έχει συνεργαστεί ως ηχολήπτης και μουσικός παραγωγός στο στούντιο του Γιώργου Μανιού και στο studio MAGNANIMOUS του Γιώργου Πεντζίκη στη Θεσσαλονίκη.

Από το 1993 ως το 2000 εργάζεται ως ηχολήπτης και τεχνικός υπεύθυνος στον πολυχώρο ΜΥΛΟΣ στη Θεσσαλονίκη.

Έχει συνεργαστεί ως τεχνικός με το τμήμα κινηματογράφου του ΑΠΘ.

Από το 2004 ως σήμερα εργάζεται στο studio ROYAL ALZHEIMER HALL στη Θεσσαλονίκη στο οποίο είναι συνιδιοκτήτης μαζί με τον μόνιμο συνεργάτη του Χρήστο Χαρμπίλα.

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

1987 – 1990 συνεργάζεται ως ηχολήπτης με το Νίκο Παπάζογλου

1993 – 2001 ακολουθεί το συγκρότημα ΤΡΥΠΕΣ ως ηχολήπτης και παραγωγός των συναυλιών τους.

2001 – 2005 συνεργάζεται με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου και το συγκρότημα ΛΑΙΚΕΔΕΛΙΚΑ.

2001 -2015 συνεργάζεται με τον Γιάννη Αγγελάκα σε όλα του τα projects.

2006 μέχρι σήμερα συνεργάζεται με τον Σωκράτη Μάλαμα και τον Μπάμπη Παπαδόπουλο.

ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ (ηχοληψία και παράγωγη)

ΤΡΥΠΕΣ

9 πληρωμένα τραγούδια

Κράτα το σόου μαϊμού

Κεφάλι γεμάτο χρυσάφι

Μέσα στη νύχτα των άλλων

ΞΥΛΙΝΑ ΣΠΑΘΙΑ

Πέρα απ τις πόλεις της ασφάλτου

Μια μάτια σα βροχή

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Από δω και πάνω

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ

Γελαστή ανηφόρα

Γ. ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ- Ν. ΒΕΛΙΩΤΗΣ

Οι ανάσες των λύκων

Πότε θα φτάσουμε εδώ

ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ

Ένα

Το άδειο δωμάτιο

Έξω

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.

Βραχνός προφήτης

Αγρυπνία

Τα ζωντανά

Η βροχή από κάτω

ΜΠΑΜΠΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Σκηνές από ένα ταξίδι

Απ τη σπηλιά του δράκου

Μέσα στον πόνο ειν η χαρά μες τη χαρά ειν ο πόνος

Το μικρό ψάρι

SANCHO 003

Muzga

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑΚΗΣ

Μια εποχή στην κόλαση

και άλλα πολλά…

 

 

Φώτης Σιώτας – Βιολί

Λίγα λόγια για το μάθημα

Θα γνωρίσουμε μουσικά κομμάτια από την ελληνική παράδοση αλλά κυρίως από διαφορετικές μουσικές του κόσμου, όπου το βιολί έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς και τον διαφορετικό χειρισμό του από τόπο σε τόπο. Επίσης θα αφιερώσουμε χρόνο στο χειρισμό του βιολιού με χρήση εφέ και λούπας.

Βασικό μέρος του μαθήματος είναι να παίξουμε όλοι μαζί, αφού αρχικά γνωρίσουμε το υλικό, μέσα από μεταγραφές και ιδιότυπες ενορχηστρώσεις των συγκεκριμένων μουσικών κομματιών, αλλά και να ανακαλύψουμε τα εκφραστικά μέσα του οργάνου.

Ο Φώτης

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και η ενασχόλησή του με τη μουσική άρχισε σε ηλικία έξι ετών, ως μέλος της παιδικής χορωδίας Αγίας Τριάδος. Εννέα ετών ξεκίνησε τις σπουδές του στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στο βιολί και το τραγούδι. Υπήρξε μέλος πολλών συγκροτημάτων της πόλης, όπως: Ποδηλάτες, Boomstate και Ευοί Ευάν. Το 1993 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον Σωκράτη Μάλαμα και τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, τόσο σε ζωντανές εμφανίσεις, όσο και στη δισκογραφία . Συνεργάστηκε επίσης με τον Γιάννη Αγγελάκα και τους Επισκέπτες. Έχει παίξει και τραγουδήσει στα μουσικά παραμύθια του Δημήτρη Μπασλάμ . Συνεργάζεται με τον κιθαρίστα Μπάμπη Παπαδόπουλο. Από το 2005 έχει δημιουργήσει με τον κιθαρίστα Κώστα Παντέλη το ντουέτο Sancho 003, με το οποίο κυκλοφόρησαν δυο δίσκους We buy gold, MUZGA. Το 2014 ξεκινά τη συνεργασία του με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη με αφορμή τον δίσκο, Μικρή βαλίτσα.

 

 

Χρήστος Σπουρδαλάκης & Γιάννης Κάτος – Οργανοποιία (8-22 Ιουλίου)

Προσέξτε, το εργαστήριο αυτό πραγματοποιείται από τις 8 έως τις 22 Ιουλίου

Πρώτη εβδομάδα

Χρήστος Σπουρδαλάκης

Θεωρητικά οργανοποιίας

Εισαγωγή

•    Το δέντρο ως οργανισμός [συνοπτικά]
•    Δομή του ξύλου [Κυτταρική – Μακροκυτταρική περιγραφή]
•    Κατηγοριοποίηση ειδών – Περιγραφή ιδιοτήτων τους
•    Σχέση υγρασίας και ξύλου

Μπουζούκι – Μέρος Α

•    Το μπουζούκι ως μηχανισμός παραγωγής ήχου
•    Κατανόηση της λειτουργίας των μερών του μπουζουκιού
•    Προσδιορισμός της καταλληλότητας του υλικού για κάθε μέρος του οργάνου [έμφαση στο ηχείο, καπάκι, καμάρια, αντηχείο]
•    Ηχείο Helmholtz
•    Περιγραφή της μηχανικής – στατικής ισορροπίας του μπουζουκιού
•    Ηχητική προδιάθεση των διαφορετικών ειδών [πρακτική αναφορά με συνδυασμούς ειδών ξύλου για την προσέγγιση του επιδιωκόμενου ηχητικού αποτελέσματος]
•    Συντελεστές ακουστικότητας του ξύλου και πρακτικά παραδείγματα [μέτρο ελαστικότητας, συντελεστής διάτμησης, εσωτερική τριβή, λόγος του Poison, σύνθετη αντίσταση (συνοπτικά)]
•    Περιγραφή διαφορετικών τρόπων οργάνωσης του καπακιού
•    Προσδιορισμός κλίμακας

Μπουζούκι – Μέρος Β

•    Βασικές σχεδιαστικές αρχές [συνοπτική περιγραφή παλαιότερων και νεώτερων σχεδιασμών]
•    Φυσικά βερνίκια [ο ρόλος και η σημασία τους, εμποτισμός, αδιαβροχοποίηση, συνταγές]

Συζήτηση για την οργανοποιία τις μεθόδους και τα είδη της

Χρήσιμη Σημείωση:

Για όσους έχουν παρακολουθήσει το σεμινάριο των θεωρητικών της Οργανοποιίας τις προηγούμενες χρονιές, ο Χρήστος Σπουρδαλάκης προσφέρεται -ακόμη και εκτός του ωραρίου του τακτικού σεμιναρίου- να συζητήσει αναλυτικά την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών στην προσέγγιση του επιθυμητού ήχου. Η επιλογή του κατάλληλου καπακιού, η θέση των αντίστοιχων καμαριών, το σχήμα του σκάφους, το μέγεθός του, το είδος του ξύλου του, μικρά ή λιγότερο μικρά tips, καθώς και η διεξοδική περιγραφή των διαφόρων τύπων εμποτισμού και βερνικιού μπορούν να αποτελέσουν μόνο μερικά από τα θέματα τέτοιων ελευθέρων συζητήσεων.

Ο Χρήστος

Γεννήθηκε στον Πειραιά και ξεκίνησε την ενασχόληση του με την οργανοποιία μόλις τελείωσε το σχολείο. Παράλληλα άρχισε να εργάζεται σαν μουσικός, δραστηριότητα που ολοκλήρωσε 13 χρόνια αργότερα για να αφοσιωθεί εντελώς αποκλειστικά, επαγγελματικά στην δραστηριότητα της κατασκευής. Έχουν δημοσιευθεί αρκετά τεχνικά του άρθρα.

Δεύτερη εβδομάδα

Γιάννης Κάτος

Η οργανοποιία στην Πράξη.

•    Εξοικείωση με τον βασικό εξοπλισμό και τα εργαλεία του εργαστηρίου.
•    Τεχνικές κατασκευής εργαλείων και καλουπιών
•    Kατεργασία του ξύλου και των υπολοίπων υλικών στην κατασκευή των μουσικών οργάνων
•    Μεθοδολογία σχεδιασμού-κατασκευής- συναρμολόγησης
•    Η εφαρμογή των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων στην Οργανοποιία.
•    Κατασκευή ενός μουσικού οργάνου και ανάλυση των σταδίων της, μέσω τεχνικών δοκιμίων.

Ο Γιάννης

Γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Σε ηλικία δώδεκα ετών ξεκινά τα μαθήματα κλασσικής κιθάρας και μπουζουκιού. Αποφοίτησε από το Μουσικό Λύκειο Παλλήνης το 1996, έκτοτε και μέχρι σήμερα εργάζεται ως μουσικός σε σκηνές με ρεμπέτικη και λαϊκή μουσική. Παράλληλα και σε ηλικία 18 χρονών αρχίζει η ενασχόληση του με την κατασκευή εγχόρδων στο εργαστήριο του Χρήστου Σπουρδαλάκη, με έμφαση στην κατασκευή των οργάνων της οικογένειας του λαούτου, στις ακουστικές και κλασσικές κιθάρες.

Έχει παρακολουθήσει μαθήματα μουσικολογίας και φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Aberdeen στη Σκωτία από το 2000-2002 καθώς και σεμινάρια κατασκευής οργάνων, ενώ συμμετείχε σε διεθνείς εκθέσεις οργανοποιίας. Από το 2005 ασχολείται με σχεδιαστικές εφαρμογές cad-cam και χειρισμό εργαλειομηχανών cnc για την δημιουργία εξελιγμένων καλουπιών και πρωτότυπων μεθόδων κατασκευής.

 

 

πώς θα έρθετε

Η Ικαρία είναι νησί του βορειοανατολικού Αιγαίου και ανήκει στο Νομό Σάμου. Βρίσκεται 10 ναυτικά μίλια (19 χιλιόμετρα) νοτιοδυτικά της Σάμου και 143 ναυτικά μίλια από το λιμάνι του Πειραιά. Μπορείτε να έρθετε στο νησί μας με αεροπλάνο ή με πλοίο. Τους καλοκαιρινούς μήνες τα δρομολόγια είναι πιο συχνά. Επίσης υπάρχουν ιπτάμενα δελφίνια και μικρά σκάφη που κάνουν δρομολόγια στα γύρω νησιά. Για αυτά θα πρέπει να επικοινωνήσετε με κάποιο τουριστικό γραφείο.

Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Το νησί συνδέεται ακτοπλοϊκά με δυο λιμάνια, τον Εύδηλο και τον Άγιο Κήρυκο. Ο Εύδηλος βρίσκεται στην βόρεια πλευρά, στο κέντρο του νησιού και απέχει περίπου 25 χλμ (30 λεπτά με αμάξι) από την περιοχή των σεμιναρίων, ενώ ο Άγιος Κήρυκος βρίσκεται στην νοτιοανατολική πλευρά του νησιού και απέχει 60 χλμ (1 ώρα και 30 λεπτά) από την περιοχή των σεμιναρίων. Η σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά προς τα δύο λιμάνια της Ικαρίας γίνεται αποκλειστικά αυτήν την στιγμή από καράβια της Hellenic Seaways (Νήσος Μύκονος & Νήσος Ρόδος). Με τα δρομολόγια αυτά η Ικαρία συνδέεται και με τα λιμάνια της Σύρου – Πάρου – Νάξου – Μυκόνου – Φούρνων- Σάμου – Χίου – Μυτιλήνης – Λήμνου – Καβάλας. Επίσης, υπάρχει σύνδεση της Ικαρίας μόνο από το λιμάνι του Αγ.Κηρύκου με Πάτμο, Λειψούς, Λέρο, Κάλυμνο, Κώ, Σάμο και Φούρνους από την εταιρεία Dodekanisos seaways (Dodekanisos Pride). Σάμος και Φούρνοι συνδέονται καθημερινά και με τοπικό δρομολόγιο (Παναγιά Θεοτόκος) από τον Άγιο Κήρυκο.

Αεροπορικές συγκοινωνίες

Το αεροδρόμιο της Ικαρίας βρίσκεται στον Φάρο Αγίου Κηρύκου περίπου 70 χλμ (1 ώρα και 40 λεπτά) από τον χώρο διεξαγωγής των σεμιναρίων. Η Ικαρία έχει καθημερινή σύνδεση με την Αθήνα μέσω της  Aegean Airlines και της Sky Express. Επιπλέον, υπάρχει αεροπορική σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και την Λήμνο και συνήθως και με το Ηράκλειο Κρήτης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με την Astra Airlines.

 

 

πού θα μείνετε

Παρακάτω σας παραθέτουμε την λίστα με τα συνεργαζόμενα καταλύματα με το μουσικό σεμινάριο, η οποία καταρτίσθηκε μετά από προσφορές των ξενοδόχων προς το σεμινάριο με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμμετεχόντων.

Στο χώρο διεξαγωγής του σεμιναρίου υπάρχει δυνατότητα φιλοξενίας 40 σκηνών. Κάθε συμμετοχή δικαιούται μια θέση σκηνής. Επιβαρύνεται με 10 ευρώ ανά άτομο για όλη την διαρκεια του σεμιναρίου. Επιλέξτε “Επιθυμώ χώρο για κατασκήνωση” στην αίτηση συμμετοχής στις Μουσικές Αυλές για να κάνετε κράτηση.

Άγιος Πολύκαρπος

  • Καλοκαιρινού Έφη – 698 2779661

Αρμενιστής

  • Αστάχι – 22750 71318
  • Γαλήνη – 693 2951660
  • Κίρκη – 22750 71254
  • Κοχύλι – 697 342888
  • Κύμα – 698 4975031
  • Ξενοδοχείο Δαίδαλος – 22750 71390
  • Πεύκα – 22750 71202 – 697 4119388

Γιαλισκάρι

  • Άτσαχας – 22750 71226
  • Καρίμαλης Αντώνης – 22750 71420
  • Rita rooms – 22750 71370
  • Stella studios – 694 7388229

Καστανιές

  • Δέσποινα Rooms – 22750 41100

Νας

  • Άρτεμις – 22750 71485
  • Θέα – 22750 71489
  • Καρούτσος Κώστας – 697 3884480
  • Πανόραμα – 22750 71077

Ράχες (Χριστός)

  • Εστία (Πορή Ευγενία) – 697 9835757, 22750 41007
  • Καρούτσος Γιώργος – 694 8753840

 

Κίνηση Πολιτών Ραχών Ικαρίας

Η Κίνηση Πολιτών Ραχών Ικαρίας είναι ένας πολιτιστικός πολιτικός σύλλογος που ιδρύθηκε το 1990 από άτομα που ασφυκτιούσαν από το κομματικό πολιτικό πλαίσιο που επικρατούσε στην Ικαρία. Η προάσπιση της διαφορετικότητας μέσα στην Ικαριώτικη κοινωνία, η αγάπη για την φύση και την προστασία της, η ευαισθητοποίηση για την υπερβόσκηση και την ερημοποίηση του νησιού και άλλα θέματα περιβαλλοντικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος ήταν τα βασικά χαρακτηριστικά των ζητημάτων που έθεσε εξαρχής. Το πολιτικό αλλά ακομματικό πλαίσιο ήταν αυτό που ένωσε ετερόκλιτους ανθρώπους που ήθελαν να πολιτικοποιηθούν και να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό έως τότε εκτός των καθεστωτικών κομμάτων. Από το 1990 παίρνει μέρος στις κοινοτικές εκλογές έως και το 2002 που είναι η τελευταία φορά που λαμβάνει μέρος στην εκλογική διαδικασία. Έκτοτε ασχολείται με την διοργάνωση εκδηλώσεων πολιτιστικών και όχι μόνο γεγονότων.

Η Κίνηση έχει πραγματοποιήσει μερικά από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά γεγονότα που έχουν γίνει στην Ικαρία. Ενδεικτικά το 1999 φέρνει τις Τρύπες, το 2000 τον Σωκράτη Μάλαμα, το 2001 την Ελευθερία Αρβανιτάκη, το 2002 τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, το 2004 τον Μίλτο Πασχαλίδη, το 2005 τον Νίκο Πορτοκάλογλου και τον Σωκράτη Μάλαμα μαζί με τον Ορφέα Περίδη, το 2006 τον Φίλιππο Πλιάτσικα το 2007 τους Χαΐνηδες και το 2008 τον Γιάννη Κούτρα μαζί με τους Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα. Αυτή είναι και η τελευταία καλοκαιρινή συναυλία που πραγματοποιεί. Παράλληλα διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις προς όφελος της κοινωνίας και του τόπου δεντροφυτεύσεις, έκθεση τοπικών προϊόντων, ημερίδες για την ανακύκλωση, την ερημοποίηση και την υπερβόσκηση. Πραγματοποιεί διανοίξεις μεγάλου μέρους του δικτύου μονοπατιών της Ικαρίας. Επίσης έσοδα έχουν διατεθεί για την οικονομική ενίσχυση των εξεγερμένων Ζαπατίστας.

Το 2012 πραγματοποιείται το πρώτο μουσικό σεμινάριο και από τότε αρχίζει η Κίνηση σιγά σιγά να προσεγγίζει νέους ανθρώπους που θέλουν να την επανεκκινήσουνε. Το μουσικό σεμινάριο χρόνο με το χρόνο δυνάμωνε έρχονταν κοντά και άλλοι άνθρωποι που ήθελαν να συν-διαμορφώσουν και κάπως έτσι δημιουργήθηκε ένας πυρήνας. Το 2015 γίνονται εκλογές εγγράφονται πολλά νέα μέλη και εκλέγεται νέο προεδρείο με όρεξη και όραμα να συνεχίσει δυναμικά την Κίνηση με τα πολιτιστικά πολιτικά χαρακτηριστικά της.

Η Κίνηση παραμένει ένα ζωτικό κομμάτι της Ικαρίας, οργανώνεται από τους από κάτω χωρίς κανένα οικονομικό όφελος για αυτούς που ασχολούνται. Τα έσοδα αποδίδονται όλα στην Ικαριακή κοινωνία με διάφορες δράσεις. Η Κίνηση δεν έχει λάβει ποτέ και από κανέναν φορέα είτε κρατικό είτε δημοτικό οικονομική ενίσχυση. Χρηματοδοτείται από αυτούς που συμμετέχουν στης εκδηλώσεις της και έτσι θα συνεχίσει.

 

Αναδημοσίευση από : http://www.musicalyards.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue