Home Εκπαίδευση Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων : Οι αποφάσεις της 7ης Ιουνίου

Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων : Οι αποφάσεις της 7ης Ιουνίου

by ikariaki.gr
2 views

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

τηλ. 6978251145

Α.Π.:   , 7/6/2017

 

ΠΡΟΣ:

Μέλη του Συλλόγου

banner

Δ/νση Π.Ε Σάμου

Περιφ. δ/νση εκπ/σης Β. Αιγαίου

Υπουργ. Παιδείας

ΜΜΕ

 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Στις 25 Μάη ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής ο νόμος για την επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Με το νόμο αυτό η κυβέρνηση καταφέρνει  να τα συνδυάσει όλα: το διαβόητο νόμο 3848/10 της Διαμαντοπούλου, το νόμο 4369/16 του Βερναρδάκη για την αξιολόγηση στο δημόσιο, το προεδρικό Διάταγμα 152 του 2013 για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.  Η κυβέρνηση, με αφορμή την επιλογή των διευθυντών, επιχειρεί να εφαρμόσει όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που είναι ακόμα σε ισχύ.

Το Υπ. Παιδείας αξιοποιώντας την ειλικρινή διάθεση συναδέλφων να αναδείξουν μια θετική συμβολή ενός δ/ντή ή την έκφραση της αντίθεση τους σε κάποιον άλλο που στάθηκε αντισυναδελφικά επιδιώκει να πετύχει την οικειοθελή συμμετοχή μας σε μια διαδικασία που θα λειτουργήσει ως δούρειος ίππος για την αντιεκπαιδευτική του πολιτική σε βάρος όλων. Όσοι μόνιμοι συνάδελφοι θα μπουν στη διαδικασία δεν θα εκφράσουν απλά τη γνώμη τους για το δ/ντή τους αλλά καλούνται να “εκφράσουν γνώμη” – να αξιολογήσουν όλους τους υποψήφιους δ/ντές αποδεχόμενοι στην πράξη ότι “όλοι αξιολογούν όλους” ,αλλά η ιεραρχία θα έχει τον τελικό αποφασιστικό λόγο, αφού η γνώμη τους θα είναι μόνο συμβουλευτική.  

 

Πιο συγκεκριμένα για τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών προβλέπεται:

  1. Η επαναφορά της διαβόητης συνέντευξης, που ευνοεί τις πελατειακές σχέσεις ανάμεσα στους υποψήφιους διευθυντές και τη διοίκηση.
  2. Η κατάργηση της μυστικής ψηφοφορίας του συλλόγου διδασκόντων και η αντικατάστασή της με τη συμπλήρωση «φόρμας αποτίμησης» του υποψηφίου από τους συνυπηρετούντες μόνιμους εκπαιδευτικούς. Το τελικό πρακτικό που θα διαμορφωθεί, θα έχει μόνο γνωμοδοτικό ρόλο προς το συμβούλιο επιλογής.

 

Ο τρόπος με τον οποίο αποφασίστηκε να γίνει  η επιλογή των διευθυντών είναι απόλυτα εναρμονισμένος με το ρόλο που καλούνται να έχουν: του διευθυντή –  «μάνατζερ» της σχολικής μονάδας, ο οποίος θα υλοποιεί  τις κατευθύνσεις τις κυβέρνησης και των εταίρων της (κουαρτέτο, ΣΕΒ, ΟΟΣΑ) στην εκπαίδευση στη σχολική μονάδα. Ο διευθυντής καλείται να παίξει καθοριστικό ρόλο,  αφού θα ελέγχει και θα ελέγχεται για την υλοποίηση των «στόχων» του σχολείου, μέσα σε ένα πλαίσιο αιματηρής δημοσιονομικής πολιτικής, αδιοριστίας, ελαστικής εργασίας και συντηρητικών αναδιαρθρώσεων. Η  αξιολόγηση όλων (εκπαιδευτικής μονάδας, στελεχών, εκπαιδευτικών) είναι σαφής μνημονιακή δέσμευση και  αποτελεί βασικό στοιχείο του Τριετούς Σχεδίου για την εκπαίδευση  που ανακοίνωσε το υπουργείο παιδείας, όπου με σαφήνεια διατυπώνεται ότι θα στηρίζεται και στη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ που θα δημοσιοποιηθεί στη διάρκεια του 2017. Βασικοί άξονες του παραπάνω σχεδίου είναι «η  αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων, η αξιολόγηση των  στελεχών της εκπαίδευσης, η θέσπιση νέων κριτήριων επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών, η  αύξηση  της παιδαγωγικής και διοικητικής αυτονομίας των σχολείων και οι διαδικασίες  βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω της αυτοαξιολόγησης».

Το 4ο μνημόνιο προβλέπει ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση πρέπει να συνάδει με την αξιολόγηση σε όλο το δημόσιο τομέα.  Οι «ερωτήσεις αποτίμησης» που θα κάνουν οι συνυπηρετούντες μόνιμοι εκπ/κοι στον υποψήφιο δ/ντή ουσιαστικά εισάγουν τους δείκτες του ΠΔ 152, που η κυβέρνηση δεν έχει καταργήσει. Η αξιολόγηση λοιπόν ξεκινά! Με τον τρόπο που καθορίζεται από το νομοθετικό πλαίσιο που η κυβέρνηση δεν έχει καταργήσει και με βάση το ψηφισμένο πια 4ο μνημόνιο που την προβλέπει ρητά και κατηγορηματικά.      

    Πέρα από την διαφωνία μας με την διαδικασία, θέλουμε να τονίσουμε το γεγονός ότι οι αναπληρωτές, που αποτελούν το ένα τρίτο του εκπαιδευτικού προσωπικού, επί τους ουσίας δεν θεωρούνται ικανοί να έχουν λόγο. Αυτό δείχνει το πώς αντιλαμβάνεται το κράτος και η κυβέρνηση το ρόλο τους:  ως αναλώσιμο προσωπικό, που έχει την «υποχρέωση» να μεταφέρεται κάθε χρόνο από σχολείο σε σχολείο, και που ταυτόχρονα ακριβώς εξαιτίας αυτής της εργασιακής του σχέσης δεν έχει το δικαίωμα να εκφράζει τη γνώμη του! Για πρώτη φορά συγκροτείται ένα σώμα , διαφορετικό από το Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος πιστεύουμε πως πρέπει να είναι το ανώτερο και μόνο αποφασιστικό όργανο της λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Εξαιρούνται έτσι οι ελαστικά εργαζόμενοι στα πλαίσια του συνολικού αποκλεισμού των συμβασιούχων σε όλο το δημόσιο τομέα.

 

 Σε ότι αφορά την εφαρμογή της απεργίας αποχής διευκρινίζουμε ότι :

  • Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να συγκαλέσει το νέο «υποσύνολο» συλ. διδασκόντων του σχολείου από τη στιγμή που δηλώνουν οι συνάδελφοι συμμετοχή στην απεργία αποχή.
  • Αν, παρ΄ όλα αυτά, κάποιος συνάδελφος σταθεί απέναντι στη συλλογική απόφαση του κλάδου και συγκαλέσει συνεδρίαση κανείς δεν υποχρεούται να παραβρεθεί.
  • Αποχωρεί – δε συμμετέχει στη διαδικασία δηλώνοντας συμμετοχή στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ και η ΑΔΕΔΥ, με τον ίδιο, δηλαδή, τρόπο που δηλώνει τη συμμετοχή και στις κλασσικές απεργίες μέχρι τώρα, με μια απλή δήλωση στο δ/ντή του σχολείου.

 

Καλούμε τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν στην παραπάνω  διαδικασία.  Δεν θα γίνουμε συνένοχοι στην προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει το δρόμο για την αξιολόγηση μέσω της επιλογής των διευθυντών. Δεν ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι τώρα  χάρη στους δικούς μας αγώνες.

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                              Η Γραμματέας

 

 

Κανδήλας Βάϊος                                                                 Ευστρατουδάκη Λεμονιά

 

————————————————————————————————

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

τηλ. 6978251145

Α.Π.:   , 7/6/2017

 

ΠΡΟΣ:

Μέλη του Συλλόγου

Δ/νση Π.Ε Σάμου

Περιφ. δ/νση εκπ/σης Β. Αιγαίου

Υπουργ. Παιδείας

ΜΜΕ

 

Ψήφισμα του Συλλόγου  Π.Ε. Ικαρίας-Φούρνων ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

   Όλοι αναγνωρίζουν ότι στα 4 έτη αρχίζει για το παιδί η εκπαιδευτική διαδικασία. Γι’ αυτό, από το 1976 (νόμος 309/76, άρ. 4, παρ. 2-3, αλλά και 1566/85, άρ 3, παρ 3-4) η πολιτεία θεσμοθέτησε τη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, δίνοντας τη δυνατότητα να εγγράφονται τα προνήπια και τα νήπια (4-6) στα δημόσια νηπιαγωγεία, χωρίς ωστόσο  να κατοχυρώνει την υποχρεωτικότητα που αποτελεί αίτημα χρόνων, παρ όλο που ο 1566 προέβλεπε τη σταδιακή επέκτασή της καθολικά.

Όλα αυτά τα χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα θέτει ως αίτημα την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, της φοίτησης όλων των νηπίων-προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Το 2006 με τη μεγάλη απεργία των 6 εβδομάδων θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση για 1 έτος στο Νηπιαγωγείο. Είναι δεδομένο ότι η τυπική εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα πρέπει να παρέχεται από δομές του Υπουργείου Παιδείας. Η Προσχολική Αγωγή, ως το πρώτο βήμα της εκπαίδευσης, πρέπει να υποδέχεται υποχρεωτικά όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων, καθώς, έχει αποδειχτεί τόσο επιστημονικά όσο και από την εκπαιδευτική πράξη, ότι η ανάπτυξη, η πρόοδος και η διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού έχουν καλύτερα αποτελέσματα στη δίχρονη προσχολική αγωγή έναντι της μονοετούς φοίτησης στο Νηπιαγωγείο. Η προσχολική αγωγή όμως δεν πρέπει να έχει χαρακτηριστικά Δημοτικού σχολείου (σχολειοποίηση), αλλά να καλλιεργεί τη συναισθηματική, τη νοητική ανάπτυξη και τη φαντασία και να συμβάλει στην κοινωνική ένταξη.

Αντί λοιπόν να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα του κλάδου γίνεται προσπάθεια για δημιουργία πλαστών αντιθέσεων και εμφυλίου μεταξύ ΔΟΕ  και ΠΟΕ-ΟΤΑ. Αυτό όμως που πραγματικά απειλεί το εργασιακό μέλλον όλων των εργαζόμενων στους χώρους αυτούς είναι η ραγδαία ιδιωτικοποίηση, η συρρίκνωση των δημόσιων δομών, ο αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών από τις δημόσιες δομές φροντίδας και χιλιάδων προνηπίων από το δημόσιο Νηπιαγωγείο, η απαγόρευση των μόνιμων διορισμών, η ραγδαία χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων με τις κάθε είδους ελαστικές μορφές απασχόλησης. Η πράξη έχει αποδείξει ότι η πολιτική των κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ είναι αυτή που καταστρέφει την εργασία! Όσο δεν διαμορφώνεται ενιαίο κίνημα διεκδίκησης της κάλυψης των αναγκών μας από δημόσιους φορείς, τόσο θα χειροτερεύει η εργασιακή προοπτική για τους εργαζόμενους σε όλους τους χώρους (στην περίπτωση μας, βρεφονηπιοκόμους και νηπιαγωγούς) και θα βάλλονται τα δικαιώματα παιδιών και γονιών.

 

 

Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί πρέπει να είναι δημόσιοι και να καλύπτουν όλα τα παιδιά 0-4 χρόνων, όσων εργαζόμενων και ανέργων το επιθυμούν. Είναι απαράδεκτο να διώχνουν παιδιά των οποίων οι γονείς απευθύνονται στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς (έως 40.000 μένουν εκτός βρεφονηπιακών κάθε χρόνο). Κυβέρνηση και ΚΕΔΕ επιδιώκουν να μετατρέψουν τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς σε χώρους φύλαξης και να επιβάλουν την πλήρη απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας, για όλες τις ημέρες του χρόνου.

 

Ο Υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση μας κοροϊδεύουν!

Ο Υπουργός Παιδείας και ο Πρωθυπουργός εμπαίζουν για άλλη μια φορά την κοινωνία και τους εργαζόμενους, με τις δηλώσεις τους για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική φοίτηση μαζί με τη 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, «παίζοντας» με το χρόνια ανικανοποίητο αίτημα για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Στην πραγματικότητα:

  1. Ο υπουργός δηλώνει ότι δεν πρόκειται να θεσμοθετήσει την 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια και παραπέμπει την εξέταση(!) της θεσμοθέτησης της μετά από τρία χρόνια, δηλαδή μετά τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης και του ίδιου. Επαναλαμβάνει το χιλιοπαιγμένο έργο των εξαγγελιών σε βάθος 3ετίας, όπως τους 20.000 διορισμούς, προϊδεάζοντας για την τύχη των εξαγγελιών. Το 3ετές πρόγραμμα για την εκπαίδευση που ανακοίνωσε αναφέρει: «Εκτίμηση της ενδεχόμενης ανάγκης επέκτασης της προσχολικής αγωγής με την προσθήκη ενός ακόμη έτους φοίτησης».
  2. Συνδυάζει την εξαγγελία για 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση – χωρίς το ενιαίο 12χρονο. Χρησιμοποιεί δηλαδή την εξαγγελία για το Νηπιαγωγείο για να «χρυσώσει» την πολιτική του για κατακερματισμό της εκπαίδευσης(γενική – τεχνική – κατάρτιση) με το μικρό ελιτίστικο – αριστοκρατικό λύκειο που έχει ετοιμάσει, με ένταση των ταξικών φραγμών και του εξεταστικού πλέγματος, το οποίο θα συνοδεύεται από τη μαζική στροφή των 16χρονων στην κατάρτιση και τη μαθητεία. Πιο απλά, η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση που σχεδιάζουν σημαίνει ένας στους δύο έφηβους να μετατραπούν σε φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις.
  3. Η 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, σε βάθος τριετίας, συνδέεται, σύμφωνα με τις δηλώσεις Γαβρόγλου και Τσίπρα, με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Δηλαδή θα συντηρείται το σημερινό καθεστώς και πολύ χειρότερα, αν θεσμοθετηθεί έτσι η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή, θα λειτουργεί για πρώτη φορά κομμάτι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (τα προνήπια 4-5) στα πλαίσια των Δήμων. Ανοίγει ο δρόμος – με προπομπό το Νηπιαγωγείο – για την εφαρμογή των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για λειτουργία της εκπαίδευσης σε ΟΤΑ αλλά και για την είσοδο των vouchers, των διδάκτρων/τροφείων, των ωραρίων και των άθλιων εργασιακών σχέσεων που ισχύουν στους Δήμους και στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Οι μεθοδεύσεις αυτές οδηγούν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της προσχολικής αγωγής με τη συνδρομή κουπονιών και δράσεων ΕΣΠΑ, όπου ιδιωτικοί φορείς ή φορείς με ιδιωτικοοικονομική λειτουργία (δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί) θα ανταγωνίζονται για την εξασφάλιση δημόσιας χρηματοδότησης.

 

Διεκδικούμε:

 

Όλα τα νήπια και προνήπια (4-6) στο δημόσιο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο. Μείωση του αριθμού των παιδιών σε 15 ανά τμήμα.

 

– Καμία κατάργηση-συγχώνευση νηπιαγωγείου ή τμήματος. Όχι στο Νέο ενιαίο ολοήμερο Νηπιαγωγείο της υπ. απόφασης Φίλη. Όχι στην απόσπαση του ολοήμερου τμήματος (προαιρετικού) από το πρωινό (υποχρεωτικό).

 

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί νηπιαγωγών και βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη όλων των αναγκών στα δημόσια νηπιαγωγεία.

 

– Νέα κτίρια και σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές για τα δημόσια νηπιαγωγεία και για τους δημόσιους βρεφονηπιακούς σταθμούς, με κρατική χρηματοδότηση.

-Ενιαία δημόσια δωρεάν 14χρονη εκπαίδευση (ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4-6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.

 

Ο Πρόεδρος                                                                              Η Γραμματέας

 

Κανδήλας Βάϊος                                                                 Ευστρατουδάκη

 

 


 

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

τηλ. 6978251145

Α.Π.:   , 7/6/2017

 

ΠΡΟΣ:

Μέλη του Συλλόγου

Δ/νση Π.Ε Σάμου

Περιφ. δ/νση εκπ/σης Β. Αιγαίου

Υπουργ. Παιδείας

ΜΜΕ

Ψήφισμα για ειδική αγωγή

 

Το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει υπουργικές αποφάσεις οι οποίες πλήττουν καίρια το δημόσιο σχολείο, όπως αυτές για το ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο, αλλά και άλλες με αρνητικό αντίκτυπο στην Ειδική Αγωγή.

 

Ειδικότερα, στην Ειδική Αγωγή:

Η πρόσφατη υπουργική απόφαση (Απρίλιος 2017) για την πρόσληψη των αναπληρωτών ΕΑΕ –πέραν της ανακοίνωσης για μηδενικούς διορισμούς στην εκπαίδευση μέχρι και το 2019 (!)- φέρνει σημαντικές αλλαγές στη στελέχωση της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς:

Α) Απαξιώνει το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία των συναδέλφων που καλύπτουν επί 15 συναπτά έτη πάγια και διαρκή κενά στην ΕΑΕ, εκπαιδεύοντας μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Β) Αποτελεί προάγγελο για τη μελλοντική αλλαγή στον τρόπο διαχείρισης των εκπαιδευτικών σε όλη την εκπαίδευση, εισάγοντας τη λογική του προσοντολογίου και ωθώντας τους εκπαιδευτικούς σε ένα διαρκές κυνήγι απόκτησης προσόντων για την απόδειξη του αυτονόητου και του επί πολλά έτη κατοχυρωμένου επαγγελματικού δικαιώματος, της πρόσληψης των αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση βάσει του βασικού πτυχίου.

 

Ενόψει της Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ:

 

Καλούμε τη γενική συνέλευση να λάβει απόφαση για τη στήριξη ενός αγωνιστικού πλαισίου που θα περιλαμβάνει απεργιακές κινητοποιήσεις το φθινόπωρο με βασικό αίτημα τους μαζικούς διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

 

 

Ζητούμε:

 

  • Να καλυφθούν όλα τα κενά στην εκπαίδευση! Μαζικοί διορισμοί με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Να μην αποσυνδεθεί το βασικό πτυχίο του εκπαιδευτικού από τα επαγγελματικά δικαιώματα για εργασία στην εκπαίδευση.
  • Για την Ειδική Αγωγή: Να αποσυρθούν όλες οι υπουργικές αποφάσεις που πλήττουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Ενιαία κριτήρια για προσλήψεις, διορισμούς και υπηρεσιακές μεταβολές σε όλη την εκπαίδευση – Ό, τι ισχύει στη Γενική Εκπαίδευση να ισχύει και στην ΕΑΕ.
  • Δωρεάν, δημόσια και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών – Επαναλειτουργία των διδασκαλείων – Όχι στις επιμορφώσεις της ντροπής.

 

Ο Πρόεδρος                                                                              Η Γραμματέας

 

 

Κανδήλας Βάϊος                                                                 Ευστρατουδάκη Λεμονιά

 

 

 


 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

τηλ. 6978251145

Α.Π.:   , 7/6/2017

 

ΠΡΟΣ:

Μέλη του Συλλόγου

Δ/νση Π.Ε Σάμου

Περιφ. δ/νση εκπ/σης Β. Αιγαίου

Υπουργ. Παιδείας

ΜΜΕ

 

 

Να τρέξει το σύστημα ΟΠΣΥΔ τώρα!

 

    Και ξαφνικά μέσα στη μεγάλη εβδομάδα και με τα σχολεία κλειστά το υπουργείο ζητά από τους αναπληρωτές να κάνουν αιτήσεις… Όχι σαν αυτές που χρόνια τώρα κάνανε  σε επόμενη περίοδο. Άλλες αιτήσεις, διαφορετικές, που στην αρχή κανείς δεν καταλάβαινε το νόημα τους. Ζητάει να αιτηθούν, αν ενδιαφέρονται να κάνουν αίτηση (!) για να δουλέψουν ως αναπληρωτές το σχολικό έτος 2017-18. Το ερώτημα αυθόρμητο και εύλογο… “Μα για ποιο λόγο να γίνουν αυτές οι αιτήσεις και μάλιστα, αιφνιδιαστικά, μέσα στις διακοπές;” Πολλοί οι καλοπροαίρετοι και άλλοι τόσοι… οι κυβερνητικοί. “Για να ξέρουν πόσους έχουν στη διάθεση τους”απαντούν .Και τα επόμενα ερωτήματα προβάλλουν το ίδιο λογικά, το ίδιο πρόδηλα: “Γιατί; Υπήρχε η παραμικρή πιθανότητα να μην τους φτάσουν; Η μήπως υπήρχε η παραμικρή περίπτωση να δημιουργήσουν αντίστοιχες θέσεις εργασίας; Είναι δυνατόν να μην γνωρίζει και να μην υπολογίζει το υπουργείο τον (τεράστιο) αριθμό των αδιόριστων εκπαιδευτικών;”

Χρειάστηκε να φτάσουμε στο χρόνο ανάρτησης των πινάκων για να καταλάβει και ο πλέον καλόπιστος τους πραγματικούς λόγους αυτής της “σοφής”, από την πλευρά της κυβερνητικής-μνημονιακής πολιτικής, κίνησης.

Εκατοντάδες αυτοί που βρέθηκαν εκτός, λόγω εκπρόθεσμων αιτήσεων, αλλά και αυτοί που ενώ μπήκαν εμπρόθεσμα στο σύστημα για διαφορετικούς λόγους, δεν καταχωρήθηκαν από αυτό. Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί (χώρια αυτούς που δεν μπαίνουν στη διαδικασία των κοινοποιήσεων και των ενστάσεων) αποκλείστηκαν από την “ετήσια κούρσα” των διορισμών. Ανάμεσα τους πολλοί που δουλεύουν τα δέκα τελευταία, ή και περισσότερα, χρόνια… και που με μία σιγουριά ίσως, προγραμμάτιζαν τις ζωές τους με τα δεδομένα της ετήσιας πρόσληψης τους στην εκπαίδευση.

Και τι θα εμπόδιζε το υπουργείο -αν πραγματικά ήθελε να καταγράψει τον ακριβή αριθμό των ενδιαφερόμενων- να ξανανοίξει το σύστημα και να γίνουν εκ νέου αιτήσεις; Δεδομένου ότι είμαστε σε νεκρό χρόνο, σε ότι αφορά τις προσλήψεις αναπληρωτών (ούτε οι αποσπάσεις δεν έχουν γίνει) και ότι κανένα κόστος δεν θα δημιουργούσε κάτι τέτοιο, ποιο το πρόβλημα να γίνουν δεκτές τώρα οι αιτήσεις όλων των ενδιαφερόμενων για… αιτήσεις;

Το πρόβλημα είναι οι πραγματικοί λόγοι και στόχοι της κυβερνητικής πολιτικής. Οι πραγματικές σκοπιμότητες αυτής της κίνησης.

  1. Με τον τρόπο αυτό ήταν δεδομένο ότι το ΥΠΕΘ θα πετούσε έξω από τις λίστες έναν μεγάλο αριθμό αναπληρωτών. Ότι πολλοί θα ήταν αυτοί, που “με δική τους ευθύνη” θα αργοπορούσαν, ή θα έκαναν λάθος στην ηλεκτρονική διαδικασία (προσφέρεται άλλωστε για αυτό το ηλ. σύστημα) στον υπολογιστή.

Για τον ίδιο λόγο άλλωστε 2 μέρες μετά την ανάρτηση των πινάκων το υπουργείο έσπευσε να διαγράψει την τελευταία του ανακοίνωση – οδηγία, όπου 5 μέρες μετά την έναρξη υποβολής αιτήσεων έδινε νέες οδηγίες σε νέα πεδία που αφορούσαν στον φάκελο αναπληρωτή και ουσιαστικά καλούσε σε νέα υποβολή αίτησης, ακυρώνοντας τις μέχρι στιγμής υποβληθέντες αιτήσεις και χωρίς να ξαναενημερωθούν οι αιτούντες ώστε να προβούν στην κατάλληλη διόρθωση και χωρίς να δίνονται κατάλληλες οδηγίες για το πως αυτό θα το κάνουν. Το αποτέλεσμα αυτής της ενδιάμεσης πράξης ήταν να υποστούν ζημιά εκατοντάδες αναπληρωτές εν αγνοία τους που τώρα βλέπουν στους πίνακες ότι δεν συμμετέχουν χωρίς να έχουν καταλάβει το γιατί αφού νόμιζαν ότι κατέθεσαν αίτηση τυπικά και σωστά. Όλα αυτά χωρίς να δοθεί ούτε μια μέρα παράταση. Στις 3/6/2017 το υπουργείο εξαφάνισε από το ιστορικό των ανακοινώσεων του συστήματος του ΟΠΣΥΔ την ανακοίνωση αυτήν για να καλύψει νομικά το λάθος του.

Έτσι, μεταθέτοντας την ευθύνη για την ανεργία των εκπαιδευτικών στους ίδιους, έχει την δυνατότητα, σε μια περίοδο περικοπών να ανακατέψει εκ νέου “την τράπουλα” να πουλήσει την ελπίδα (της αδράνειας) σε ακόμη περισσότερους αδιόριστους που από φέτος “έχουν να περιμένουν και κάτι ακόμα”. Μήπως αφαιρεθεί το δικαίωμα στην αίτηση από μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και φτάσουν πιο εύκολα στην πηγή των διορισμών αυτοί. Επιδιώκει με αυτό το τρόπο, να στρέψει τη σκέψη των εκπαιδευτικών στην ετοιμότητα τους για τον επόμενο αιφνιδιασμό, να μετατρέψει στις συνειδήσεις τους το δικαίωμα στην εργασία, σε υπόθεση επαγρύπνησης και σωστών χειρισμών.

  1. Μα πάνω από όλα, αυτό που επιδιώκει να φτιάξει το ΥΠΕΘ είναι άλλη μια πλαστή διάκριση, πάντα στη λογική του “διαίρει και βασίλευε”. Νέες ομάδες, πρωτοβουλίες και επιτροπές αναπληρωτών, που μέχρι χτες δεν τους χώριζε τίποτα από τους συναδέλφους τους, ξεπηδούν καθημερινά. Είναι αυτοί που δεν πληροφορήθηκαν έγκαιρα την ακατανόητη και κυρίως απρόσμενη νέα απαίτηση του υπουργείου. Είναι αυτοί που δεν τα έβγαλαν πέρα με το λαβύρινθο του ΟΠΣΥΔ. Είναι όλοι αυτοί που σε συνθήκες υποχώρησης του κινήματος και αδράνειας των συνδικαλιστικών οργάνων αναζητούν λύσεις στα άρθρα τον νόμων και τα δικηγορικά γραφεία. Μια νέα πλαστή αντιπαλότητα γεννιέται στους κόλπους της αδιοριστίας, όπως αυτές που τα τελευταία χρόνια ταλανίζουν το κλάδο, που δημιουργούν ένα θολό πέπλο που εμποδίζει τον κόσμο της εκπαίδευσης να δει τα πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις. Αυτή την αντιπαλότητα που θα τροφοδοτήσει με κάθε τρόπο το υπουργείο, όταν υποκριτικά, αρνούμενο το δίκαιο αίτημα των αναπληρωτών για νέες αιτήσεις θα απαντά: “Ελάτε στη θέση και αυτών που έκαναν εμπρόθεσμα αιτήσεις. Θα είναι δίκαιο για αυτούς να ξανανοίξει το σύστημα;” Προκειμένου για μια ακόμη φορά να φτιάξει μια επίπλαστη αντίθεση ανάμεσα σε αυτούς που δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν.
  2. Μετρώντας πλέον αρκετά χρόνια “ηλεκτρονικής διακυβέρνησης” και με αφορμή και αυτό το γεγονός, πρέπει να σημειωθεί κάτι ακόμα, όχι λιγότερο σοβαρό, όχι λιγότερο επικίνδυνο! Αν η μία όψη αυτής της σχέσης του κράτους και των διαφόρων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων με τους εργαζόμενους, είναι η “ευκολία” και η εξοικονόμηση χρόνου, η άλλη, αυτή που αποτελεί την κύρια στόχευση των κυβερνήσεων της κοινωνικής βαρβαρότητας, είναι τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει αυτή η μορφή διαχείρισης της. Ο εργαζόμενος, ο άνεργος, ο ασφαλισμένος, ο συνταξιούχος (κλπ) βρίσκεται όλο και πιο συχνά απέναντι σε ένα υπολογιστή, ή σε έναν αυτόματο τηλεφωνητή. Απευθύνεται σε αυτόν (ως άλλος Ντάνιελ Μπλέικ) αναζητώντας απαντήσεις και λύσεις για τα τεράστια προβλήματα που η πηγή τους βρίσκεται στην ίδια τη φύση αυτού του συστήματος και στις ταξικές αντιθέσεις του. Αφαιρώντας του τη δυνατότητα να επικοινωνήσει με έναν ανθρώπινο νου, που ενδεχομένως μπορεί να ακούσει, να κατανοήσει, να πράξει λογικά.

    Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, η κυβέρνηση της “πρώτης φοράς αριστεράς” συνεχίζοντας επάξια την πολιτική των προηγούμενων, προσπαθεί να πείσει τους εκπαιδευτικούς, ότι για την ανεργία τους φταίνε οι ίδιοι που δεν έχουν σύνδεση ή που για κάποιες μέρες βρέθηκαν μακριά από το διαδίκτυο. Ότι φταίει ο υπολογιστής, το ρούτερ, το καλώδιο ή κάποιο λάθος κουμπί που πάτησαν. Ότι το “σύστημα κλείνει και ανοίγει” μόνο του. Ότι δεν είναι απλά, τμήμα-εξάρτημα της πραγματικής ηλεκτρονικής και μη, πολιτικής αναλγησίας τους. Αυτής της γνωστής μνημονιακής πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ που με εξέχοντα ζήλο και ο ΣΥΡΙΖΑ υπηρετεί!

-Να ανοίξει το σύστημα τώρα! Τίποτα δεν αντέχει απέναντι σε αυτό το δίκαιο αίτημα.

-Οι αδιόριστοι, οι αναπληρωτές και οι μόνιμοι δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα. Στην ενότητα τους και μόνο σε αυτή, θα κριθεί το μέλλον τους.

– Μόνιμη-σταθερή εργασία για όλους

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                              Η Γραμματέας

 

 

Κανδήλας Βάϊος                                                                 Ευστρατουδάκη Λεμονιά

 

 

 


 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

τηλ. 6978251145

Α.Π.:   , 7/6/2017

 

ΠΡΟΣ:

Μέλη του Συλλόγου

Δ/νση Π.Ε Σάμου

Περιφ. δ/νση εκπ/σης Β. Αιγαίου

Υπουργ. Παιδείας

ΜΜΕ

 

Οι μαθητικοί αγώνες δεν ποινικοποιούνται

 

Τα δίκαια αιτήματα του μαθητικού κινήματος για ένα σχολείο που:

  1. 1. θα τους μορφώνει ολόπλευρα
  2. 2. για μόνιμους εκπαιδευτικού που θα μπορούν απερίσπαστα να προσφέρουν το παιδαγωγικό τους έργο
  3. 3. για σύγχρονες υποδομές και εργαστήρια
  4. 4. για να μην πληρώνουν οι γονείς τους τα υπέρογκα ποσά των φροντιστηρίων

 

κρίθηκαν από τις δικαστικές αρχές καταδικαστέα σε κοινωνική εργασία. Τέτοια ήταν η απόφαση του δικαστηρίου για τρεις μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου για τη συμμετοχή τους στις μαθητικές κινητοποιήσεις του σχολείου τους. Τέτοιες αποφάσεις, που υπονομεύουν την δημοκρατία,  θυμίζουν σκοτεινές εποχές της σύγχρονης ιστορίας μας. Να μην αφήσουμε καμία κυβέρνηση να ποινικοποιεί την συλλογική δράση και να χτυπάει όσους διεκδικούν καλύτερες συνθήκες ζωής.

 

 

 

Ζητάμε:

 

  • Να ανακληθεί η απόφαση καταδίκης των μαθητών.

 

  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλέγματος που επιτρέπει την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων.

 

  • Καταδικάζουμε την αντιδημοκρατική – αντιπαιδαγωγική – αντισυλλογική δράση του διευθυντή του 1ουΓυμνασίου Ρεθύμνου.

 

  • Συμφωνούμε με την απόφαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου για διαγραφή του διευθυντή από μέλος του σωματείου τους μετά την εμπλοκή του στην δίωξη των μαθητών.

 

 

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ

 

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                              Η Γραμματέας

 

 

Κανδήλας Βάϊος                                                                 Ευστρατουδάκη Λεμονιά

 

 


 

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

τηλ. 6978251145

Α.Π.:   , 7/6/2017

 

ΠΡΟΣ:

Μέλη του Συλλόγου

Δ/νση Π.Ε Σάμου

Περιφ. δ/νση εκπ/σης Β. Αιγαίου

Υπουργ. Παιδείας

ΜΜΕ

 

Το σχολείο που οραματιζόμαστε.

 

 

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και οι συνοδοιπόροι τους, γίνονται αμείλικτοι, καταδυναστεύουν και καταπατούν κάθε έννοια κοινωνικού δικαιώματος ψηφίζοντας μνημόνια, φόρους, πλειστηριασμούς, καταργώντας ασφαλιστικά δικαιώματα και μειώνοντας αποδοχές, την ίδια στιγμή που με την υπογραφή των δήθεν «αριστερών» λακέδων το Αιγαίο γεμίζει νατοϊκά πλοία αναθερμαίνοντας σενάρια «γκρίζων ζωνών» και πολεμικών διενέξεων, η ομοσπονδία μας, ρωτά «πώς το σχολείο μπορεί να αλλάξει, να γίνει καλύτερο, πώς το σχολείο μπορεί να γίνει ωφέλιμο για όλους τους μαθητές».

 

Τη χρονική αυτή στιγμή, που τα σχολεία μένουν χωρίς πετρέλαιο, που δύο κ τρεις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων εξακολουθούν να υποδέχονται αναπληρωτές και ωρομίσθιους δασκάλους, τους οποίους το υπουργείο ορκίζεται πως θα διορίσει, η  ΔΟΕ πιο ανάξια του ρόλου της από ποτέ, αντί να προωθεί τις κινητοποιήσεις, υπονομεύει κάθε ανάγκη αντίδρασης και κλιμάκωσης του αγώνα, ζητώντας τις ιδέες  και τις προτάσεις μας για το ιδανικό σχολείο!! Το πραγματικό περιεχόμενο και ο στόχος των «διαδικασιών» στις οποίες μας καλεί να πάρουμε μέρος η ΔΟΕ είναι ο αποπροσανατολισμός και η καλλιέργεια αυταπατών! Γιατί όταν είμαστε αντιμέτωποι με την επίθεση του τέταρτου ακόμα πιο βάρβαρου μνημονίου και ενώ έχει ανοίξει πάλι το θέμα της αξιολόγησης, το να καλεί η ομοσπονδία τον κλάδο να συζητήσει περί «άλλων» είναι μια κίνηση αποπροσανατολισμού από το κύριο ζήτημα της περιόδου. Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί πως περίπου πριν από ένα χρόνο η ΔΟΕ ξαναέβαλε το θέμα «για το σχολείο που οραματιζόμαστε», ακριβώς την περίοδο που το Υπουργείο Παιδείας προωθούσε τον «εθνικό διάλογο» για την παιδεία, και προσπαθούσε να μας πείσει για το τυχαίο της συγκυρίας.

 

Δεν έχουμε αυταπάτες: πάνω στα κοινωνικά ερείπια της ακραία μνημονιακής πολιτικής τους το σχολείο δεν μπορεί να γίνει καλύτερο. Άλλωστε το υπουργείο δεν πρόκειται να κάνει μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση επειδή αυτή είναι η γνώμη των εκπ/κών. Τα προβλήματα που υπάρχουν τα γνωρίζει πολύ καλά, αφού η ίδια η κυβέρνηση τα δημιουργεί, παρέα με τους «εταίρους» της. Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν πρέπει και δε θα μείνουμε σε αυτή την κοινωνική αφασία που αγωνίζονται να μας κρατήσουν. Ρόλος της ομοσπονδίας μας και του σωματείου μας είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων μας και αυτός πρέπει να παραμείνει. Η απάντηση σε αυτή την αποπροσανατολιστική πρόταση της ΔΟΕ είναι  το ραντεβού στους δρόμους και στις συνελεύσεις. Διεκδικούμε :

 

  • Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα – κάλυψη όλων των κενών στα γενικά και ειδικά σχολεία με εκπαιδευτικούς, ειδικότητες και ΕΒΠ.
  • Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
  • Ενιαία κριτήρια σε ειδική και γενική αγωγή για υπηρεσιακές μεταβολές, προσλήψεις, διορισμούς.
  • Υλικοτεχνικές και κτηριακές υποδομές όπου χρειάζονται για να καλύψουν όλες τις ανάγκες (εργαστήρια, κατάλληλη δια μόρφωση χώρων στα ειδικά σχολεία, επιπλέον αίθουσες για τα νηπ/γεία κλπ).
  • Γενναία αύξηση του κονδυλίου για την εκπαίδευση.
  • Όχι στην αξιολόγηση.

 

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                              Η Γραμματέας

 

 

Κανδήλας Βάϊος                                                                 Ευστρατουδάκη Λεμονιά

 

 

 

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue