Home ΚοινωνίαΕλλάδα Σχολιασμός του κ. Ι. Πλακιωτάκη των δηλώσεων του κ. Κουρουμπλή για την ρύπανση από το “Αγία Ζώνη ΙΙ”

Σχολιασμός του κ. Ι. Πλακιωτάκη των δηλώσεων του κ. Κουρουμπλή για την ρύπανση από το “Αγία Ζώνη ΙΙ”

by ikariaki.gr
5 views

ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

τέως Πρόεδρος Νέας Δημοκρατίας

Βουλευτής Ν. Λασιθίου

Ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λασιθίου, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουρουμπλή, έκανε την ακόλουθη δήλωση :
« Το παραλήρημα του νεόκοπου εκσυγχρονιστή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κουρουμπλή, εγώ δεν μπορώ να το παρακολουθήσω.

Αν πραγματικά υπήρχε φιλότιμο και ίχνος σοβαρότητας, ο κ. Κουρουμπλής θα είχε ήδη παραιτηθεί και δεν θα προσπαθούσε να μετατρέψει το «Μαύρο σε Άσπρο»,αλλά τι μπορεί να περιμένει κανείς από έναν άνθρωπο, ο οποίος στερείται πολιτικής ευθιξίας.

 

Το γεγονός ότι νιώθει την ανάγκη να απολογηθεί, μαρτυρά το μέγεθος της ευθύνης του για την κωμικοτραγική διαχείριση του ιδίου και των συνεργατών του, σχετικά με το ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ»στον Σαρωνικό.

Τα όσα αναφέρει είναι «προφάσεις εν αμαρτίαις» . »

 

 

banner

 

 

 

Η δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Π. Κουρουμπλή : 

 

Π. Κουρουμπλής : «όψιμη η περιβαλλοντική ευαισθησία της ΝΔ»

 

Οξεία επίθεση στη ΝΔ εξαπέλυσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μιλώντας στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, στην οποία σήμερα το ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ. παρουσίασε τα αποτελέσματα των ερευνών του για την ποιότητα της θάλασσας και του βυθού στο Σαρωνικό κόλπο. Ο κ. Κουρουμπλής κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι επί χρόνια αγνοεί την ρύπανση του Σαρωνικού από εργοστάσια και πάσης φύσεως λύματα και ότι εξαντλεί την περιβαλλοντική της ευαισθησία στην ρύπανση του Σαρωνικού από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ», η οποία όμως αντιμετωπίστηκε με μεγάλη επιτυχία και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε σχέση με άλλα ναυάγια που είχαν προκαλέσει αντίστοιχη ρύπανση.

«Αντί για κραυγή αγωνίας μέσα από προτάσεις άκουσα κραυγές φαρισαϊσμού και υποκρισίας. Σαν να μην συνέβαινε τίποτα τόσα χρόνια και όλα να συνέβησαν μέσα στην τρέχουσα τριετία. Καμία ευθύνη και καμία πολιτική γενναιότητα να αναγνωρίσει κάποιος ότι στο παρελθόν έγιναν λάθη», είπε ο Υπουργός Ναυτιλίας και συνέχισε: «Πέφτουν επεξεργασμένα όλα τα βιομηχανικά στην Ψυτάλλεια, αφού θέλετε να μιλήσουμε έτσι; Μιλήστε, στον κόσμο με πρόσωπο και όχι με προσωπείο. Είναι γενναιότητα να αναγνωρίζει κανείς και αδυναμίες και λάθη, αλλά βρήκατε μια ευκαιρία να χτυπήσετε και πρόσωπα και την κυβέρνηση», είπε ο κ. Κουρουμπλής και κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι δεν δίστασε να παραβιάσει «κόκκινες γραμμές» στην αντιπαράθεση, όπως είναι οι οικογένειες. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο “fake news” του δήθεν χορού του σε γιορτή του πλοιοκτήτη του Αγία Ζώνη ΙΙ και σημείωσε ότι αυτό θα μπορούσε να είχε προκαλέσει ακόμα και αυτοκτονία.

«Δεν υπάρχει μόνο το πολιτικό κέρδος. Υπάρχουν και άλλα πράγματα στη ζωή και άλλες αξίες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Και κυρίως πρέπει σ’ αυτό τον τόπο να υπάρξει επιτέλους ένα μέτρο. Να χτυπήσουμε, να κάνουμε κριτική, την πιο αυστηρή και για λάθη και αδυναμίες, αλλά όχι με αυτόν τον ανθρωποφαγικό τρόπο», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής.

Ως προς τα αίτια του ατυχήματος είπε ότι ερευνάται από την αρμόδια εισαγγελική αρχή και από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, το οποίο συνδράμει την εισαγγελική έρευνα, οπότε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν μπορεί να παρέμβει στον εισαγγελέα.

Απαντώντας σε υπαινιγμό του εκπροσώπου της ΝΔ Γιάννη Πλακιωτάκη ότι ο πλοιοκτήτης μπορεί να μην ανελκύει το ναυάγιο, επειδή το κόστος ανέλκυσης θα είναι μεγαλύτερο από την αξία του ναυαγίου (scrap) o κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι «το ασφαλιστήριο συμβόλαιο δεν προβλέπει ανέλκυση. Δεν καλύπτεται η ανέλκυση από το ασφαλιστήριο.» Παρά ταύτα, η Κυβέρνηση και ο Υπουργός, για πρώτη φορά, έδωσαν εντολή, με διοικητική πράξη που εκδόθηκε για πρώτη φορά από το 1998, που ψηφίστηκε ο νόμος, «ο ρυπαίνων πληρώνει». Έτσι το ναυάγιο ανελκύστηκε, χωρίς να επιβαρυνθεί το δημόσιο ούτε 1 ευρώ. «Γιατί δεν το κάνατε στην περίπτωση του Α1; Τα ίδια περίπου χιλιόμετρα ακτής ρυπάνθηκαν και με το «Α1». Στο «Α1», πνίγηκε άνθρωπος. Πνίγηκε άνθρωπος, με τρία παιδιά κι έρχεστε εδώ με θράσος, χωρίς αιδώ! Να πείτε «Ναι, έγινε λάθος». Στον κόλπο της Ελευσίνας βυθίστηκε πλοίο με 4000 τόνους πετρέλαιο και είναι εκεί. Θα μιλήσετε γι’ αυτό; Ξέρετε ή δεν ξέρετε ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή 50 πλοία χαρτογραφημένα στον κόλπο της Ελευσίνας και του Πειραιά; Πλοία και όχι βάρκες, στις οποίες αναφερθήκατε. Ξέρετε ότι υπάρχουν 65 πλοία εγκαταλελειμμένα και επικίνδυνα, πού χρησιμοποιούνται ως «μάνες» για το λαθρεμπόριο και μου λέτε γιατί μετακίνησα, από τη συγκεκριμένη υπηρεσία, κάποιους ανθρώπους; Γι’ αυτό τον λόγο, λοιπόν, τους μετακίνησα, αφού θέλετε να μιλήσω γι’ αυτό.»

Στην αναφορά του κ. Πλακιωτάκη ότι υπήρχε και στο παρελθόν σύστημα ελέγχου του στίγματος των πλοίων που κάνουν πετρέλευση, ο κ. Κουρουμπλής απάντησε: «Πάθαινε βλάβες το σύστημα και ήταν πάντα χαλασμένο. Πουθενά δεν απαγορευόταν να γίνει πετρέλευση. Έτσι γινόταν το λαθρεμπόριο, κύριε Πλακιωτάκη. Εάν δεν το ξέρετε, να σας το πει ο Κουρουμπλής. Τώρα, λοιπόν, με το νέο νόμο δε θα γίνεται ποτέ πετρέλευση εάν δεν υπάρχει σήμα και στίγμα. Ποτέ. Αυτή είναι η διαφορά της διάταξης που ψήφισε η Βουλή, προχθές, με πρόταση της Κυβέρνησης. Όπως και η ηλικία των πλοίων. Ξέρετε τι λέει ο Κανονισμός 530 της Ε.Ε.; Ότι η ηλικία συνδέεται με τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βυθιστούν τέτοια πλοία. Είστε αδιάβαστος, δυστυχώς. Λυπάμαι πάρα πολύ. Πάρτε τον Κανονισμό 530, που κατέθεσα στη Βουλή, να τον διαβάσετε», είπε ο κ. Κουρουμπλής.

Είπε ακόμα ότι στο ναυάγιο του «A1», που έγινε πριν από 4 χρόνια, δεν διεκδικήθηκε αποζημίωση από το IOPC FUNDS. «Αυτή η Κυβέρνηση το έκανε, από την πρώτη στιγμή και αυτοί που πληρώνουν λένε ότι: «Κύριε, η χώρα έκανε ό,τι ήταν δυνατόν, επιστημονικά και τεχνολογικά». Ούτε αυτή τη γενναιότητα διαθέτετε να το αναγνωρίσετε; Τόση μικροψυχία;», διερωτήθηκε ο κ. Κουρουμπλής.

Σημείωσε ακόμα ότι το IOPC FUNDS, κατά την επιχείρηση απορρύπανσης έκανε παρέμβαση όταν διαπίστωσε ότι «καθαρίζουμε και τις παλιές πίσσες, αλλά όλα αυτά τα χρόνια αυτές οι πίσσες δεν σας ευαισθητοποιούσαν».

«Το Εθνικό Σχέδιο που υπήρχε δεν ήταν ικανό να ανταποκριθεί, γι’ αυτό με απόφαση μου συγκροτήθηκε το Συντονιστικό Όργανο, υπό τον Υφυπουργό, τον κ. Σαντορινιό. Γι’ αυτό όρισα ανώτατους αξιωματικούς του Λιμενικού σε κάθε Δήμο, γιατί το σχέδιο δεν συμπεριλαμβάνει την συνεργασία με τους Δήμους, την Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού. Αυτά είναι αδυναμίες που λείπουν από το εθνικό σχέδιο. Την ευθύνη υλοποίησης του σχεδίου έχει ένα στρατιωτικό Σώμα, το Λιμενικό και προσπαθείτε να χρεώσετε τα πάντα στον Υπουργό.»

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από την πρώτη στιγμή ενεργοποιήσαμε όλα τα Επιστημονικά Κέντρα της χώρας και με έναν εξαιρετικό συντονισμό, από τον επικεφαλής, τον κ. Υφυπουργό, είχαμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Οι μετρήσεις θα συνεχιστούν, δεν έχουμε κανένα λόγο να αποφεύγουμε τις μετρήσεις. Οι μετρήσεις φαίνεται ότι δείχνουν εξαιρετικά καλά αποτελέσματα. Θα ολοκληρωθεί η δεύτερη ουσιαστική μέτρηση που γίνεται για το βυθό, στις 20 όπως μας λένε, και πιστεύω, ότι μέχρι τις 20 και το Υπουργείο Γεωργίας θα προβεί στην άρση των μέτρων, που ήταν προληπτικά. Η απόφαση του Υπουργείου Γεωργίας δεν ήταν αποτέλεσμα έρευνας.»

Για την ποιότητα της απορρύπανσης και για τις αποζημιώσεις ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι από την πρώτη στιγμή οι άνθρωποι του Υπουργείου, οι προξενικοί μας υπάλληλοι, σε συνεργασία με τον ΓΓ τον κύριο Καλαματιανό κάλεσαν το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων για Ρύπανση από το Πετρέλαιο (IOPC FUNDS). Το Ταμείο αυτό, προκειμένου να καταβάλλει οποιαδήποτε αποζημίωση έχει ως όρο στο καταστατικό του ότι η χώρα πρέπει να έχει εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που είχε ώστε το αποτέλεσμα της απορρύπανσης να είναι το καλύτερο δυνατό. Είπε ακόμα ότι το IOPC FUNDS δημιούργησε Γραφείο στον Πειραιά από τις 2 Νοεμβρίου και όλοι όσοι έχουν υποστεί ζημίες, μπορούν πλέον, να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους κι έτσι χωρίς δικαστική διαμάχη, να διεκδικήσουν τις αποζημιώσεις που δικαιούνται. Για τις αποζημιώσεις ήδη έχουν προεγκριθεί 51 εκατ. ευρώ. Και είναι η πρώτη φορά, που γίνεται αυτό στην Ελλάδα, η οποία πολλά χρόνια τώρα είναι μέλος του Ταμείου. Εξήγησε επίσης ότι σκάφος της EMSA που ήταν στην Ελλάδα ήταν η πιο γρήγορη λύση που μπορούσε να προσφέρει η ευρωπαϊκή Υπηρεσία, γιατί τα άλλα σκάφη χρειάζονταν 3,5 τουλάχιστον για να έρθουν στον Πειραιά.

Ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε ακόμα στις έρευνες που έκανε η περιφέρεια Αττικής στα οστρακοειδή, και τα θετικά αποτελέσματά τους. Το ίδιο θετικές είναι, είπε, οι έρευνες και τα αποτελέσματα για τα αλιεύματα, που έχει το Υπουργείο Γεωργίας. Είπε ακόμα ότι σταδιακά το Υπουργείο Υγείας, άρχισε να επιτρέπει την κολύμβηση σε τμήματα των παραλιών.

Ο ΥΝΑΝΠ δήλωσε ότι αυτό που έδειξε το ατύχημα στο Σαρωνικό είναι οι αδυναμίες μας. Οι δυνατότητες που υπάρχουν στον Σαρωνικό δεν υπάρχουν σε όλη τη χώρα, η οποία όμως έχει τεράστιες ακτογραμμές και μεγάλη ναυσιπλοΐα. Κατόπιν αυτών πρότεινε έξω από τα λιμάνια να δημιουργηθούν σταθμοί μέτρησης, «για να μπορέσουμε πραγματικά να έχουμε μετρήσεις που με αξιόπιστο επιστημονικό τρόπο να μας δίνουν τη δυνατότητα να παρακολουθούμε τις θάλασσές μας». Είπε ακόμα ότι το Εθνικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Κρίσεων Ρύπανσης απεδείχθη ότι έχει αδυναμίες. «Ήδη έχει συγκροτηθεί η επιτροπή για την επικαιροποίησή του και θα ενημερώσουμε την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής». Δεσμεύτηκε ότι όταν το νέο Σχέδιο θα είναι έτοιμο θα το φέρει στη Βουλή για διαβούλευση, όπως και το σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης για τις προδιαγραφές των εταιριών απορρύπανσης, σε περίπου 2 μήνες. «Αυτά δεν έχουν ξαναγίνει ποτέ», είπε.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην περίπτωση του SEA DIAMOND, για το οποίο είπε ότι ζήτησε μελέτες που να δείχνουν ότι δεν είναι δυνατή ανέλκυσή του, αλλά μέχρι στιγμής δεν βρέθηκε ούτε μία. Όπως είπε αφού εξαντληθεί η έρευνα για τέτοιες μελέτες «θα απαιτήσουμε από την ασφαλιστική εταιρεία, να το ανελκύσει. Γιατί αυτό δεν το κάνατε ποτέ. Ποτέ μέχρι σήμερα, όσα πλοία βουλιάξανε δεν ζητήσατε ευθύνες από τις ασφαλιστικές εταιρείες να ανελκυστούν. Αυτά τέλος. Από εδώ και πέρα όχι μόνο για ό,τι συμβεί στο μέλλον, αλλά και για τα πλοία που έχουν βυθιστεί μετά το 1998 τουλάχιστον που υπάρχει ο νόμος «ο ρυπαίνων πληρώνει», θα αναζητηθούν ευθύνες από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Τώρα γιατί δεν αναζητήθηκαν ο νοών νοείτω».

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue