Home Εκπαίδευση Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου για όλα τα θέματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου για όλα τα θέματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

by ikariaki.gr
7 views

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

banner

 

Θέμα: Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου για όλα τα θέματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Η νέα περίοδος που αρχίζει για τη χώρα μετά την καθαρή έξοδο από τα μνημόνια, βρίσκει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όχι μόνο να έχει ήδη γυρίσει σελίδα, αλλά και να έχει κλείσει το «βιβλίο» της υποχρηματοδότησης, της απαξίωσης του δημόσιου πανεπιστημίου και των αποκλεισμών για τους οικονομικά αδύναμους.

Το προηγούμενο διάστημα, σε ένα περιβάλλον ισχυρών δημοσιονομικών δεσμεύσεων και σκληρής επιτήρησης εν μέσω μνημονίων, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κατάφερε να κάνει πράξη μια σειρά αντισταθμιστικών μέτρων κοινωνικής πολιτικής και ενίσχυσης της δημόσιας και δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

«Ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου 4485/17 για την οργάνωση και τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης επανήλθε η κανονικότητα και η δημοκρατία στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με τον νόμο αυξήθηκαν τα δωρεάν μεταπτυχιακά σε 259 φέτος από 211 πέρσι, έγιναν πρυτανικές εκλογές σε 17 ιδρύματα και φυσικά η επαναφορά του ασύλου μια δημοκρατική κατάκτηση συνοδεύτηκε από τη σύσταση της Επιτροπής Παρασκευόπουλου η οποία εργάζεται μεθοδικά για κάθε ίδρυμα ξεχωριστά, μελετώντας τις ειδικές συνθήκες και πολύ σύντομα θα καταθέσει το πόρισμά της. Τα λέω αυτά γιατί κατά την ψήφιση του νόμου αλλά και μετά, οι Κασσάνδρες καταστροφολογούσαν και έλεγαν ότι τίποτα από αυτά δεν θα υλοποιηθεί. Διαψεύσθηκαν πανηγυρικά», ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου σε Συνέντευξη Τύπου για τις πολιτικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που δόθηκε παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Γιώργου Αγγελόπουλου, του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Τομεακών Ε.Π του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιώργου Ιωαννίδη, του Προϊσταμένου του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού Σταύρου Παναγιωτίδη, ο Πρόεδρος του ΙΚΥ καθηγητής Κυριάκος Αθανασίου και ο σύμβουλος του Υπουργού για θέματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθηγητής Παντελής Κυπριανός.

Η εμβληματική ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής άνοιξε τον δρόμο για την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια και στόχο την ισχυροποίηση των Ιδρυμάτων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, τα δωρεάν μεταπτυχιακά για οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές και η δυνατότητα για μετεγγραφές αδελφών, ώστε καμία οικογένεια να μη συντηρεί τρία σπίτια, όπως και μια σειρά καινοτόμων και τολμηρών πολιτικών αποφάσεων οικονομικού και θεσμικού χαρακτήρα, έθεσαν τα θεμέλια της ενίσχυσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Οι κυβερνήσεις που έσυραν τη χώρα στα μνημόνια προσπάθησαν να κόψουν κάθε πηγή οξυγόνου από τα πανεπιστήμια. Μας κατηγόρησαν για ιδεοληψίες, όταν δίναμε είτε στη Βουλή είτε με τους θεσμούς τη μάχη στήριξης της δημόσιας δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όταν εμείς μιλούσαμε για δωρεάν μεταπτυχιακά, εκείνοι κραύγαζαν ότι τα καταργούμε. Όταν ανοίγαμε τις μετεγγραφές για τα αδέλφια φοιτητών των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών και χρηματοδοτούσαμε φέτος με 135 εκατομμύρια Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μετά από 5 χρόνια οικονομικής ασφυξίας, εκείνοι μαγνητοσκοπούσαν τρομολαγνικά βιντεάκια έξω από πανεπιστήμια παρουσιάζοντάς τα ως… άνδρο της βίας και της ανομίας. Όταν μιλούσαμε για ακαδημαϊκές συνέργειες μεταξύ ιδρυμάτων και για τον ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης, εκείνοι μιλούσαν για καταργήσεις και όταν βάζαμε δημοκρατικούς κανόνες στην εκλογή πρυτάνεων εκείνοι –ως μάντεις κακών- έλεγαν ότι θα μείνουν ακέφαλα τα Πανεπιστήμια. Ήδη οι εκλογές έγιναν σε απόλυτα ήρεμο κλίμα. Είπαν πολλά, καταστροφολόγησαν, έκαναν το παν να μειώσουν τη δημόσια εκπαίδευση συνολικά, αλλά η διάψευσή τους ήρθε από την ίδια την πραγματικότητα».

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε σε ένα προς ένα τα σημεία των πολιτικών ενίσχυσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα:

  • Μεταπτυχιακά

Έως και τον Δεκέμβριο του 2015

  • Λειτουργούσαν 735 ΠΜΣ (627 σε Πανεπιστήμια και 108 σε ΤΕΙ).
  • Το σύνολο των ΠΜΣ στα ΤΕΙ έχουν δίδακτρα ενώ στα Πανεπιστήμια υπάρχουν 211 ΠΜΣ χωρίς δίδακτρα (δηλ. το 33% των ΠΜΣ που προσφέρονται σε Πανεπιστήμια) και 416 με δίδακτρα (εκ των οποίων 29 στο ΕΑΠ και 21 στο Διεθνές Πανεπιστήμιο).

[Οι παραπάνω αριθμοί δεν περιλαμβάνουν το σύνολο των ΠΜΣ που προσφέρουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση].

Φέτος

  • 665 ΠΜΣ με δίδακτρα (έχουν διεκπεραιωθεί τα 602)
  • 259 ΔΩΡΕΑΝ ΠΜΣ (239 σε Πανεπιστήμια και 20 σε ΤΕΙ)
  • Από τα 259 δωρεάν μεταπτυχιακά, τα 47 είναι νέα
  • Συνολικά, φέτος θα λειτουργήσουν 924 μεταπτυχιακά (665 με δίδακτρα και 259 δωρεάν), δηλαδή 189 νέα ΠΜΣ.

 

[Επισυνάπτεται αναλυτικός πίνακας με τα δωρεάν μεταπτυχιακά ανά Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ (Πίνακας 1)]

  • Πρυτανικές εκλογές

Σε 17 Ιδρύματα (9 Πανεπιστήμια και 8 ΤΕΙ) έγιναν πρυτανικές εκλογές σύμφωνα με το ν.4485/2017, διαψεύδοντας όσους έλεγαν ότι ο νόμος δεν θα εφαρμοστεί στην πράξη αφήνοντας χωρίς διοίκηση τα Ιδρύματα.

  • Επιχορήγηση στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έλαβαν φέτος χρηματοδότηση ύψους 134.953.109 ευρώ για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας τους, αυξημένη κατά 37% σε σχέση με πέρσι.

Για πρώτη φορά, από το μέσο της χρονιάς, τα Ιδρύματα έχουν δαπανήσει περίπου το 74% της προβλεπόμενης πίστωσης.

Χθες υπεγράφη η απόφαση ανακαθορισμού της επιχορήγησης των ΤΕΙ με το ποσό των 23 εκατομμυρίων 563 χιλιάδων 242 ευρώ.

Επιπλέον έχουν εξασφαλιστεί και διατίθενται 392 εκατ. 503 χιλ. 331 ευρώ από το ΕΣΠΑ για όλες τις δράσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με ωφελούμενους 184 χιλιάδες 671 φοιτητές.

[Επισυνάπτεται αναλυτικός πίνακας για τις παρεμβάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – Προγραμματική Περίοδος 2014-2020 (Πίνακας 2)]

  • Συνέργειες Πανεπιστημίων – ΤΕΙ

Υλοποιούμε ένα εγχείρημα πρωτόγνωρο, τη μεταρρύθμιση των ΑΕΙ. Όχι από τα πάνω -από το Υπουργείο- αλλά, για πρώτη φορά, από τα κάτω, με την ενεργή συμμετοχή της ακαδημαϊκής κοινότητας και των τοπικών κοινωνιών. Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η συγκρότηση ισχυρών θεσμών Ανώτατης Εκπαίδευσης που θα δίνουν τη δυνατότητα σε όλους τους νέους μας να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν. Πανεπιστήμια που θα παρέχουν μόρφωση και κατάρτιση υψηλού επιπέδου ώστε οι απόφοιτοι να βρίσκουν δουλειά. Πανεπιστήμια που θα πρωταγωνιστήσουν διεθνώς.

Πρώτος καρπός είναι η εμβληματική ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ως αποτέλεσμα της συνέργειας μεταξύ του ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Επίσης, έχει κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τις συνέργειες του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με το ΤΕΙ Ηπείρου και του Ιονίου Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Χθες δόθηκε για δημόσια συζήτηση η πρόταση της επιτροπής που είχε συγκροτηθεί για τη συνέργεια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδος και ΤΕΙ Θεσσαλίας που συμπεριλαμβάνει και τις προτάσεις του ΕΚΠΑ και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου για συνέργειες με τα ΤΕΙ.

Ανάλογες συνέργειες θα υπάρξουν το προσεχές διάστημα και σε άλλα Ανώτατα Ιδρύματα που προχωρούν στη συγκρότηση επιτροπών.

  • Στήριξη νέων ερευνητών – Υποτροφίες

Αναπροσανατολισμός της πολιτικής με στόχο τη στήριξη των νέων ερευνητών και την αποτροπή της μετανάστευσης επιστημόνων στο εξωτερικό (brain drain).

Οι σημαντικότερες δράσεις είναι οι εξής:

  • Απόκτηση ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας για κατόχους διδακτορικού:
  • 500 άτομα ανά έτος στα Ιδρύματα για αυτοδύναμη διδασκαλία
  • Υλοποιείται ο Γ’ Κύκλος
  • Η δράση θα συνεχίσει έως και το 2022 – 2023

 

  • Ενίσχυση ερευνητικών ομάδων που αποτελούνται από νέους ερευνητές
  • Έχει ολοκληρωθεί ο α’ κύκλος από του 2 κύκλους
  • Χρηματοδότηση 245 ερευνητικών ομάδων / 950 ερευνητές

 

  • Υποτροφίες

Μετά από πέντε χρόνια άρχισαν ξανά από το 2016 να δίνονται υποτροφίες μέσω του ΙΚΥ. Συγκεκριμένα:

(α) Υποτροφίες κοινωνικού χαρακτήρα για τη στήριξη προπτυχιακών φοιτητών

(β) Υποτροφίες σε Υποψήφιους διδάκτορες και μετά-διδάκτορες ερευνητές.

 

Α. ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Από ΕΣΠΑ – Πρόγραμμα «ενίσχυση του ανθρώπινου ερευνητικού δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας, Α΄ και Β΄ Κύκλου»

  • Υποτροφίες Α΄ κύκλου: 211 υποτροφίες σε νέους υποψήφιους διδάκτορες, (Α΄ κύκλου), διάρκειας έως 36 μήνες, με μηνιαίο ποσό υποτροφίας τα 817 ευρώ.
  • Υποτροφίες Β΄ Κύκλου»: 211 υποτροφίες σε Παλαιότερους υποψήφιους διδάκτορες, για την ολοκλήρωση της Διατριβής, διάρκειας έως 24 μήνες, με μηνιαίο ποσό υποτροφίας τα 817 ευρώ.

Πρόγραμμα «ενίσχυσης μεταδιδακτόρων ερευνητών/ερευνητριών»

  • Από ΕΣΠΑ: Δόθηκαν 289 υποτροφίες, διάρκειας 24 μηνών με μηνιαίο ποσό υποτροφίας τα 1100 ευρώ.
  • Από Ι.Κ.Υ/ SIEMENS: Δόθηκαν 170 υποτροφίες διάρκειας 24 μηνών.

Υποτροφίες ΙΚΥ σε φοιτητές που ανήκουν σε Ειδικές Κοινωνικές Ομάδες

  • Σε υλοποίηση ο β’ κύκλος της πράξης
  • Περίπου 3.000 ωφελούμενοι κατ’ έτος

Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Φλωρεντίας

  • Έξι (6) Υποτροφίες σε υποψήφιους Διδάκτορες και Μεταδιδάκτορες.

 

Β. ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ:

700 υποτροφίες σε υποψήφιους Διδάκτορες από ΕΣΠΑ, διάρκειας έως 36 μήνες, με μηνιαίο ποσό υποτροφίας τα 817 ευρώ: Ολοκληρώνεται στο επόμενο 10ήμερο η διαδικασία Αξιολόγησης των 1.600 αιτήσεων.

Γ. ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ:

  1. (Από ΕΣΠΑ): Ετοιμάζεται η ΚΥΑ προκήρυξης για 600 υποτροφίες σε μεταδιδάκτορες, διάρκειας 24 μηνών με μηνιαίο ποσό υποτροφίας τα 1100 ευρώ. [Στόχος πρόσκλησης, Σεπτέμβριος 2018].
  2. Υποτροφίες ΙΚΥ- Εθνικής Τράπεζας: 100 υποτροφίες για Μεταπτυχιακές σπουδές και 2+2 έτη απασχόλησης στην ΕΤΕ. [Στόχος πρόσκλησης, Σεπτέμβριος 2018].

 

  • Στεγαστικό φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

Για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, εγκρίθηκε και δόθηκε σε 37.359 δικαιούχους το στεγαστικό φοιτητικό επίδομα των 1.000 ευρώ.

Χθες, Τρίτη 3 Ιουλίου, έληξε η αρχική ανακοινωθείσα περίοδος υποβολής αιτήσεων για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα του ακαδημαϊκού έτους 2017-2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία υποβλήθηκαν περίπου 43.000 αιτήσεις.

  • Χρηματοδότηση κοινωνικών δομών στήριξης φοιτητών των Ιδρυμάτων

(Από ΕΣΠΑ): Χρηματοδοτούνται με 21 εκατ. € οι δομές Κοινωνικής Υποστήριξης των Ιδρυμάτων στη βάσει διάγνωσης αναγκών που κάνουν τα ίδια (π.χ. κέντρα για ΑμεΑ, γραφεία ψυχολογικής υποστήριξης, διαμόρφωση προσβασιμότητας κλπ)

 

  • Μετεγγραφές

 

Έμπρακτα το Υπουργείο προχώρησε στη στήριξη των οικογενειών με την εφαρμογή του μέτρου των μετεγγραφών για τα αδέλφια φοιτητών. Δεκτό έγινε το 88% των αιτημάτων αδελφών φοιτητών (923 μετεγγραφές). Συνολικά, το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έγιναν 8.964 μετεγγραφές.

 

ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

 

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ                                      20
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ                                                                         18
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                                                  55
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ                                                                1
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ                                                                   0
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ                                                                           5
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

12

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ                                                                                          0
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ                                                                                  1
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ                                                                                          30
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                                                                                   29
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ                                                               10
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ                                                                                           38
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ                                                                                                3
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ                                                                                             2
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ                                                                                                5
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

6

ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ                                                                                   0
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ                                                                            2
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ                                                                            1
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ                                                                  1
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ                                                                      0
ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ                                                                 0
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΑΣ

0

ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

0

ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΒΕΛΛΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

0

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΗΣ

0

ΣΥΝΟΛΟ                                                                                                                       239

 

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ  ΙΔΡΥΜΑ 
Τ.Ε.Ι.  ΗΠΕΙΡΟΥ

0

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

2

Τ.Ε.Ι.  ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ                                                    2

Τ.Ε.Ι.  ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ                                                                                               1
Τ.Ε.Ι.  ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ                                                                                      1
Τ.Ε.Ι.  ΚΡΗΤΗΣ                                                                                                               10
Τ.Ε.Ι. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

0

Τ.Ε.Ι.  ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

0

Τ.Ε.Ι.  ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ                                                                                              3
Τ.Ε.Ι.  ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

1

Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

0

Τ.Ε.Ι.  ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

0

ΣΥΝΟΛΟ                                                                                                                         20

 

 

Πίνακας 1: Παρεμβάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Προγραμματική Περίοδος 2014-2020)
  Π/Ϋ

2014-2020

ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ

2014-2020

Π/Ϋ

2007-2013

ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ

2007-2013

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ 218.500.000 15.721 307.500.000 11.146
Απόκτηση ακαδημαϊκής εμπειρίας για κατόχους διδακτορικού 115.300.000 11.200 307.500.000 11.146
Υποστήριξη των νέων ερευνητών 30.000.000 1.800
Υποψήφιοι διδάκτορες 40.000.000 1.452
Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων ερευνητών/ ερευνητριών 33.200.000 1.269
ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ 72.000.000 >49.000   0
Πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης επιμελών φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες 51.000.000 15.000    
Υποστήριξη παρεμβάσεων κοινωνικής μέριμνας φοιτητών 21.000.000 >34.000    
ΣΥΣΤΗΜΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 17.450.000  
ΑΔΙΠ 300.000    
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π) 750.000    
Υποστήριξη Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) – Νέα Φάση 3.500.000    
Αξιολόγηση Δράσεων ΕΣΠΑ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης 200.000    
Τεχνική υποστήριξη ΕΛΚΕ 12.700.000    
Πρακτική άσκηση φοιτητών (ΕΠΑΝΕΚ) 107.500.000 90.000 99.800.000 81.000
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΠΑ (δίχως ερευνητικά ΕΠΑΝΕΚ) 415.450.000 >154.721 407.300.000 92.146

 

  1. Το σύνολο των παραπάνω δράσεων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

 

  1. Στο πλαίσιο της αναθεώρησης του 2017 υπήρξε αύξηση περίπου 40% στους πόρους που κατευθύνονται στις δράσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

  1. Οι παρεμβάσεις επικεντρώνουν στην υποστήριξη των νέων ερευνητών/επιστημόνων με στόχο τη μείωση της εκροής επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό (brain drain).
  • Οι ωφελούμενοι ανέρχονται σε περίπου 16.000 (+45,4% σε σχέση με την ΠΠ 2007-2013).
  • Σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΚΤ το 50% των ωφελούμενων έπαυσαν να σκέπτονται την μετεγκατάσταση στο εξωτερικό.

4. Έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των παρεμβάσεων αυτών έως το τέλος της                                     Προγραμματικής Περιόδου.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

 

ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

 

ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ 2018

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας καλωσορίσουμε. Σας ευχαριστώ που ήρθατε και να πούμε ότι είναι μαζί μου ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, ο καθηγητής ο κ. Αγγελόπουλος. Είναι ο κ. Παντελής Κυπριανός ο καθηγητής που μετά τη συνέντευξη Τύπου αν έχετε ορισμένες διευκρινίσεις, ερωτήσεις μπορείτε να απευθυνθείτε στον κ. Κυπριανό για το εγχείρημα πανεπιστήμια – ΤΕΙ.

Είναι ο καθηγητής ο κ. Αθανασίου ο οποίος είναι ο Πρόεδρος του ΙΚΥ. Του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και μπορείτε πάλι να συζητήσετε μαζί του οποιεσδήποτε λεπτομέρειες σε σχέση με τις δραστηριότητες του ΙΚΥ.

Είναι ο κ. Ιωαννίδης ο γενικός Γραμματέας με ευθύνη τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Το ίδιο ισχύει και εδώ. Εάν έχετε τις όποιες απορίες και διευκρινίσεις και χαιρόμαστε που είναι μαζί μας και ο κ. Σταύρος Παναγιωτίδης, ο Διευθυντής του Γραφείου στον Πρωθυπουργό για κοινωνικά ζητήματα που συμπεριλαμβάνει και θέματα εκπαίδευσης και προφανώς οτιδήποτε γενικότερο μπορείτε να το συζητήσετε και με τον κ. Παναγιωτίδη.

Θα θέλαμε να συζητήσουμε τρεις κατηγορίες θεμάτων σήμερα. Η μία κατηγορία θεμάτων έχει σχέση με τον ένα χρόνο από την ψήφιση του νόμου πλαίσιου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση πέρσι στις αρχές Αυγούστου.

Το δεύτερο είναι η χρηματοδότηση της ανώτατης εκπαίδευσης, των ιδρυμάτων μας της ανώτατης εκπαίδευσης και το τρίτο θέμα είναι το εγχείρημα συνεργειών ανάμεσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Θα κάνω κάποιες εισαγωγικές παρατηρήσεις και στη συνέχεια θα απαντήσουμε προφανώς σε όποιες ερωτήσεις και θα σας δοθεί και ένα κείμενο από τον κ. Μπόβαλη στο τέλος.

Αν θυμηθούμε τι συζητιόταν πέρσι τέτοια εποχή σε σχέση με το νομοσχέδιο τότε που είχε βγει σε διαβούλευση, αν θυμάστε υπήρχε μια απίστευτη καταστροφολογία, μια προοπτική του απόλυτου τέλματος που θα ήταν τα πανεπιστήμια κι τα ΤΕΙ και νομίζω ότι για λόγους ηθικής και πολιτικής τάξης, θα έπρεπε κανείς λίγο να δει πού είμαστε σήμερα ένα χρόνο μετά.

Θα επικεντρωθώ σε τρία ζητήματα που πέρσι, επιμένω, τέτοια εποχή ήταν στην επικαιρότητα σχεδόν κάθε μέρα. Το πρώτο θέμα που είχε συζητηθεί πέρσι σε αυτό το πλαίσιο ήταν ότι καταστρέφουμε τα μεταπτυχιακά. Δεν θα υπάρχουν μεταπτυχιακά. Είναι το τέλος των μεταπτυχιακών και μια καταστροφολογία γύρω από τα μεταπτυχιακά.

Να δούμε ποια είναι η πραγματικότητα ένα χρόνο μετά. Η πραγματικότητα είναι ότι λειτούργησε και πρέπει και δημόσια θα ήθελα να ευχαριστήσω την 9μελή Επιτροπή επικεφαλής της οποίας ήταν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου και στην οποία συμμετείχαν πρυτάνεις και ακαδημαϊκοί. Πρυτάνεις του ΕΜΠ, του Πανεπιστημίου Αθηνών, του ΤΕΙ Κρήτης και πολλοί γνωστοί πανεπιστημιακοί.

Το αποτέλεσμα είναι το εξής: ότι αυξήθηκαν κατ’ αρχήν τα δωρεάν μεταπτυχιακά κατά 20%. Δηλαδή είχαμε 211, θα σας δώσουμε τα νούμερα, και είμαστε τώρα στα 259 μεταπτυχιακά δωρεάν. Απολύτως δωρεάν.

Ως προς τα υπόλοιπα είχαμε 735 και τώρα έχουμε 923. Αυτό είναι το σύνολο. Άρα έχουμε αύξηση και εδώ των μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Το θέμα όμως δεν είναι ποσοτικό, για να είμαστε και συνεννοημένοι. Το θέμα είναι το ποιοτικό και γι’ αυτό έχουμε την επιτροπή η οποία μελέτησε έναν – έναν τους φακέλους και ενέκρινε ένα τεράστιο ποσοστό από την πρώτη φορά. Υπήρξε αναπομπή, δεν υπήρξε απόρριψη, δεν είχε αυτή την αρμοδιότητα, υπήρξε αναπομπή και πολλά από τα μεταπτυχιακά που επανήλθαν διορθωμένα εγκρίθηκαν. Ο κ. Αγγελόπουλος μπορεί να σας πει και πολύ περισσότερες λεπτομέρειες.

Άρα ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι η καταστροφολογία, ότι τινάζουμε στον αέρα τα μεταπτυχιακά με το νόμο έχει διαψευστεί. Και εδώ θα πρέπει να πούμε ότι όχι μόνο αυξήθηκαν, όπως είπαμε τα δωρεάν, αλλά για πρώτη φορά τα μεταπτυχιακά που είναι με δίδακτρα είναι υποχρεωμένοι να εισάγουν μέχρι 30% παιδιά που λόγω οικονομικών δυσχερειών δεν μπορούν να πληρώσουν τα δίδακτρα.

Και επειδή πάρα πολλές φορές γίνεται μια παρεξήγηση δεν καθιερώθηκαν τα δίδακτρα με το νόμο πέρσι. Αυτά υπήρχαν. Εμείς θελήσαμε με τις διαδικασίες αυτές να μειωθούν και όντως έχουν μειωθεί, αλλά κυρίως μας ενδιαφέρει και η ποιότητα.

Δεύτερη καταστροφολογία από πέρσι. Ότι έτσι όπως είχαμε ρυθμίσει τις διατάξεις για τις πρυτανικές εκλογές, δηλαδή ότι ήταν μονοσταυρία για τον πρύτανη και μονοσταυρία για τους υποψηφίους αντιπρυτάνεις, ότι δεν θα έχουμε υποψήφιους και ότι με το που κάθονται μαζί θα τσακώνονται διότι όλοι αυτοί δεν είναι από μια ομάδα, όπως ήταν από το προ-προηγούμενο καθεστώς γιατί το προηγούμενο καθεστώς πραγματικά ήταν εξαιρετικά προβληματικό.

Αν θυμάστε, τα Συμβούλια ιδρύματος λέγανε ποιοι θα είναι υποψήφιοι και μετά ο Πρύτανης έδινε τη δυνατότητα σε κάποιους ακαδημαϊκούς να ασκήσουν το λειτούργημα του Αναπληρωτή Πρύτανη.

Εδώ λοιπόν έχουν γίνει εκλογές σε 17 πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Κανένα πρόβλημα απολύτως. Σε όλα έγιναν με τις κανονικές διαδικασίες, εκτός από τα Γιάννενα που έγιναν με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Σε κανένα δεν υπήρξε πρόβλημα.

Δεύτερο. Παντού υπήρχαν υποψήφιοι και για τη θέση του Πρύτανη και για τη θέση του Αντιπρύτανη. Και το σημαντικότερο ότι παντού δεν υπήρξε μια δυστοκία στη συνεργασία ανάμεσα στους Πρυτάνεις και τους Αντιπρυτάνεις και βεβαίως στην κατανομή των αρμοδιοτήτων. Αυτό όμως πάλι θα πρέπει να το επισημαίνουμε, γιατί δεν είναι σωστό αυτή η καταστροφολογία να τη χρεώνονται τα πανεπιστήμια, να τα χρεώνονται τα δημόσια πανεπιστήμια η οποία πέρσι έγινε για καθαρά πολιτικούς και κομματικούς λόγους και πραγματικά θα ήθελα να ξέρω ποιος είναι ο αντίλογος στα νούμερα και τις νέες πραγματικότητες.

Αυτό που επίσης έχει ένα ενδιαφέρον και πρέπει να το χαιρετίσουμε αυτό ως κοινωνία, είναι ότι στα πρυτανικά σχήματα, η μεγάλη πλειοψηφία, η τεράστια συντριπτική πλειοψηφία όσοι έχουν εκλεγεί είναι άτομα η ατζέντα των οποίων ήταν το αύριο.

Η δομή των πανεπιστημίων τους για τα επόμενα 10 με 15 χρόνια. Δεν ήταν τα σχήματα τα φοβικά, τα σχήματα τα κλειστά, τα σχήματα που δεν θέλανε να πάμε πουθενά, παρά μόνο να βλέπουμε τη σημερινή κατάσταση.

Το τρίτο. Το τρίτο δεν ήταν κάτι που εκφράστηκε μόνο πέρσι. Είναι ένα διαρκές πρόβλημα. Δεν θα αναλύσω τους λόγους της διάρκειάς του. Έχει σχέση με το άσυλο. Πέρσι, εάν θυμάστε, επαναφέραμε μια διάταξη για το άσυλο, πολύ σύνθετο ζήτημα το άσυλο δεν αντιλέγω. Τα στοιχεία ακόμη και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας που είχε μια Διοίκηση που δεν ήταν η πιο φιλική προς το Υπουργείο Διοίκηση, διαψεύδουν ότι  η ίδια η διάταξη έχει αυξήσει τα προβλήματα παραβατικότητας.

Εμείς δηλώσαμε στη Βουλή και παντού ότι υπάρχει πρόβλημα παραβατικότητας, το οποίο όμως δεν λύνεται όπως προτείνουν πάρα πολύ ελαφρά τη καρδία και αυτό που κάναμε ήταν να συστήσουμε μια ομάδα εργασίας με επικεφαλής τον κ. Παρασκευόπουλο, τον Καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου και πρώην Υπουργό Δικαιοσύνης, όπου υπάρχουν και εκπρόσωποι της Εισαγγελίας και εκπρόσωποι της Αστυνομίας και εκπρόσωποι προφανώς των Πρυτάνεων, αλλά και ειδικοί επ’ αυτών των θεμάτων.

Μετά από πολλές συνεδριάσεις η Επιτροπή αυτή έχει καταλήξει σε ένα πόρισμα. Το πόρισμα θα δημοσιοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα και είναι ένα πόρισμα, το οποίο θα δοθεί τώρα για διαβούλευση κυρίως ζητώντας τις γνώμες, πρώτον των Συγκλήτων, δεύτερον των φοιτητικών Παρατάξεων και τρίτον των πολιτικών Νεολαιών, για να μας πουν όχι γενικά και αόριστα , αλλά για να μας πουν ακριβώς τι γίνεται με τις προτάσεις που έχει το πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου.

Δεύτερο θέμα πέρα από την αποτίμηση του νόμου ένα χρόνο μετά, είναι η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Φέτος, όπως γνωρίζετε, συγκριτικά με το ’16 και το ’17 έχουμε μια αύξηση 37% της χρηματοδότησης, της πραγματικής χρηματοδότησης του κρατικού προϋπολογισμού.

Θα σας δοθούν οι αριθμοί. Αυτό είναι κάτι που έχει αναγνωρίσει και η Σύνοδος Πρυτάνεων και των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και δείχνει όχι μόνο ότι ξεπερνιέται η κρίση σιγά – σιγά, αλλά ότι αυτό έχει και πάρα πολύ συγκεκριμένες θετικές επιπτώσεις και ως προς τα οικονομικά. Προφανώς δεν πρέπει να σταματήσουμε σε αυτό. Αλλά οπωσδήποτε πρέπει να το υπογραμμίσουμε.

Αυτό πράγματι έχει υπογραμμιστεί και από εσάς, θα σας δώσουμε τα στοιχεία και βεβαίως σε όλα αυτά τα στοιχεία να ξέρετε ότι δεν περιλαμβάνονται οι δαπάνες που γίνονται μέσω του προϋπολογισμού των δημοσίων επενδύσεων, που έχουν σχέση κατά κύριο λόγο με τις υποδομές.

Επίσης μέσα σε αυτό το πλαίσιο των χρηματοδοτήσεων όπως θα δείτε αναλυτικά και στους πίνακες που θα σας δώσουμε, έχουν αυξηθεί δραματικά οι υποτροφίες για διδακτορούχους, για μεταδιδακτορούχους. Είχαμε συζητήσει ξανά, αλλά τώρα ολοκληρώθηκαν οι προκηρύξεις και η κατάθεση των φακέλων για τα άτομα που θα έχουν τη δυνατότητα να διδάσκουν στα Πανεπιστήμια στο πλαίσιο της απόκτησης της διδακτικής εμπειρίας, που φέτος είναι τρία μαθήματα και 750 € καθαρός μισθός, αυτό που θέλουμε πάλι να πούμε είναι, να επικεντρωθούμε όσο θέλετε στα νούμερα, αλλά να πούμε ότι πια όσοι κάνουν διδακτορικό και τελειώνουν το διδακτορικό, αντιμετωπίζουν μια άλλη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα, που τους κρατάει στον τόπο μας.

Είναι τα ερευνητικά προγράμματα, είναι οι υποτροφίες, είναι οι ομάδες στα ερευνητικά προγράμματα στις οποίες συμμετέχουν οι μεταπτυχιακοί, εν πάση περιπτώσει έχει μια σημασία και σε αυτό είμαστε κατηγορηματικοί ότι με το σύνολο των παρεμβάσεών μας για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια και από πριν την κρίση αλλά κυρίως μετά την κρίση, δίνουμε μια συγκεκριμένη προοπτική σε αυτό τον κόσμο.

Τρίτο και τελευταίο θέμα είναι οι συνέργειες των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Θα ήθελα εδώ να διευκρινίσω από την αρχή κάτι, για το οποίο γίνεται καμία φορά μια παρεξήγηση καλοπροαίρετη. Δεν συζητάμε για την πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ, δεν συζητάμε για τη συγχώνευση των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια. Συζητάμε κάτι που είναι οι συνέργειες των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια και η ίδρυση ταυτόχρονα νέων Τμημάτων. Δηλαδή συζητάμε για την προοπτική της επόμενης 15ετίας για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματά μας.

Τι έχουμε κάνει σε αυτό; Έχουμε ζητήσει να μας προταθούν πρόσωπα ώστε να είναι στις ομάδες εργασίας που έχουμε κάνει και μας έχουν προταθεί κατά τεκμήριο οι Πρυτάνεις, οι Αντιπρυτάνεις, ή άτομα που έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία από τη λειτουργία των Ιδρυμάτων.

Εμείς έχουμε κάνει τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας και διορίζουμε και ένα άτομο ως εκπρόσωπο του Υπουργείου. Νομίζω ότι κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει ότι αυτές είναι ομάδες εργασίας που ελέγχει το Υπουργείο. Το Υπουργείο έχει έναν εκπρόσωπο και οι υπόλοιποι υποδεικνύονται από τα ίδια τα Ιδρύματα.

Γίνεται συζήτηση στο πλαίσιο των ομάδων εργασίας και οι ομάδες εργασίας μας παραδίνουν ένα πόρισμα. Αυτό είναι είτε ένα πόρισμα που παραδίδεται από την Επιτροπή ως πόρισμα της Επιτροπής, είτε γίνεται μια σύνθεση των διαφόρων απόψεων που έχουν ακουστεί.

Αυτό είναι για πρώτη φορά που γίνεται. Πρώτη φορά είναι από τα κάτω, δεν είναι κάτι που κάνει το Υπουργείο με δικές του Επιτροπές και σχεδιασμούς.

Αυτά τώρα τα πορίσματα τα στέλνουμε στις Συγκλήτους και τα θέτουμε σε δημόσια διαβούλευση, που σημαίνει ότι και η τοπική κοινωνία έχει άποψη, και μέλη ΔΕΠ τα οποία δεν συμμετέχουν στις Συγκλήτους έχουν άποψη.

Ξαναέρχονται στο Υπουργείο και συντάσσουμε το νομοσχέδιο πια με βάση όλα αυτά. Αυτό το ξαναστέλνουμε  πίσω για δημόσια διαβούλευση και αφού πάλι πάρουμε τις προτάσεις, προχωράμε στη νομοθέτηση. Όλα αυτά θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει και να προχωρήσουμε στις ρυθμίσεις αυτές με Προεδρικά Διατάγματα.

Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ παραδείγματος χάριν έγινε με Προεδρικά Διατάγματα. Και ξέρετε Προεδρικό Διάταγμα είναι ένα πράγμα που προτείνει το Υπουργείο, πάει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και γίνεται Προεδρικό Διάταγμα. Εμείς θεωρούμε ότι η επόμενη 15ετία των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών μας Ιδρυμάτων, αφορά το σύνολο της κοινωνίας και ως τέτοιο, πρέπει να έχει την πλατύτερη δυνατή διαβούλευση.

Ταυτόχρονα προτείνονται και ερευνητικά Ινστιτούτα και τα διετή προγράμματα σπουδών στα οποία τα παιδιά από τα ΕΠΑΛ θα έχουν μια προνομιακή δυνατότητα εισαγωγής, που θα είναι για επαγγελματικά πιστοποιητικά.

Με αυτή τη διαδικασία έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και έχει κατατεθεί στην Βουλή το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου.

Χτες βγήκε σε διαβούλευση οι προτάσεις της Επιτροπής για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΤΕΙ Θεσσαλίας και το ΤΕΙ Στερεάς μαζί και με την πρόταση του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, η πρόταση «Εύριπος» για την Εύβοια. Σήμερα το πρωί είχαμε συνάντηση με τον Πρύτανη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και τον νεοεκλεγέντα Πρύτανη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και θα βγει σε διαβούλευση και η πρόταση του Γεωπονικού Πανεπιστημίου για κάποιες πόλεις της Στερεάς.

Ταυτόχρονα ήδη εργάζονται οι Επιτροπές που είναι κοινές για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το ΤΕΙ Πελοποννήσου, για την Πάτρα και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και η Επιτροπή η οποία παράδωσε το πόρισμά της ανάμεσα στο διεθνές Πανεπιστήμιο, στο ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας.

Τελειώνω με δυο επισημάνσεις. Πρώτον, ο λόγος που κάνουμε αυτή την εξαντλητική διαδικασία, είναι για να μπορέσουμε να έχουμε όσο μεγαλύτερη συναίνεση γίνεται. Αν δεν υπάρχουν συμφωνίες, τα πράγματα μπορούν να παραμείνουν ως έχουν. Δεν θα πιεστεί κανένας να ακολουθήσει το όποιο σχέδιο, ακόμη κι αν αντανακλάται στο πόρισμα της Επιτροπής.

Εμείς θέλουμε τις ευρύτερες δυνατές συναινέσεις. Δεν θέλουν κάποια Τμήματα; Δεν θέλουν κάποια Ιδρύματα; Μπορούν να παραμείνουν ως έχουν. Υπάρχει και το νομικό καθεστώς και αν θεωρούν ότι σήμερα είναι μια χαρά τα πράγματα, μπορούν να παραμείνουν έτσι. Δεν λέω ότι υπάρχει μια τέτοια τάση, αλλά θέλω να είναι σαφές ότι κανένας δεν θα πιεστεί.

Και το τελευταίο είναι ότι εμείς θα θέλαμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να συμμετέχει και να είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αυτή τη στιγμή έχει πάρα πολλές δυνατότητες. Πάρα πολλές δυνατότητες να βοηθήσει τα Ιδρύματα να αντιμετωπίσουν δυναμικά αυτή την επόμενη 15ετία. Σε αυτά τα θέματα ορισμένοι Δήμοι έχουν δείξει εξαιρετική ευαισθησία και πραγματικά έχουν βοηθήσει τα Ιδρύματα όλα αυτά τα χρόνια. Αρκετοί Δήμοι έχουν μείνει σχετικά αδιάφοροι, τους καλούμε να εμπλακούν και στη συζήτηση αλλά κυρίως και στη δέσμευση συγκεκριμένων πρωτοβουλιών που μπορούν να πάρουν γι’ αυτό το εγχείρημα.

Εγώ τελείωσα, κ. Αγγελόπουλε αν θέλετε να προσθέσετε κάτι εσείς και να πάμε στις ερωτήσεις.

Γ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Καλημέρα κατ’ αρχήν. Επιτρέψτε μου μόνο να υπενθυμίσω ότι η δέσμευση που είχε δώσει ο Υπουργός μαζί με τον Πρωθυπουργό για αύξηση της χρηματοδότησης κατά 40% των ΑΕΙ πληρώθηκε –το «πληρώθηκε» όχι με την έννοια των χρημάτων, αλλά με την έννοια της πλήρωσης- κατά 37% όπως αναφέρθηκε πριν από τον τακτικό προϋπολογισμό και επιπλέον αυτού υπάρχουν τα 11,8 εκατομμύρια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που δόθηκαν οριζόντια σε όλα τα ΑΕΙ. Άρα στην πραγματικότητα η αύξηση του προϋπολογισμού υπερβαίνει το 40%.

Θα ήθελα να επισημάνω και δυο τρία ακόμη στοιχεία που αφορούν την ροή του τακτικού προϋπολογισμού. Δεν είναι μόνο ότι είναι η μεγαλύτερη από το 2013 αυτή η χρηματοδότηση, είναι και ότι οι απολαβές των Ιδρυμάτων κατά το 1ο εξάμηνο του έτους, δηλαδή Ιανουάριος με τέλη Ιουνίου, είναι οι μεγαλύτερες που έχουν δοθεί από το 2011.

Γιατί είναι αυτό σημαντικό; Διότι πρώτον τα Ιδρύματα έχουν μεγάλο χρονικό διάστημα μπροστά τους να κάνουν πλήρη απορρόφηση της χορηγίας που η πολιτεία δίνει και δεύτερον βέβαια κατά συνέπεια αυξάνεται και η ρευστότητα στην οικονομία.

Το τρίτο που θέλω να επισημάνω είναι ένα θέμα που πέρσι μας είχε λίγο ταλαιπωρήσει, είναι οι εξοφλήσεις δαπανών προμήθειας συγγραμμάτων.  Μέχρι σήμερα έχουν εξοφληθεί δαπάνες προμήθειας συγγραμμάτων πέρα των 30 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί  στο σύνολο του εξοφληθέντος ποσού το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος. Άρα μόνο στο 1ο εξάμηνο αυτού του ακαδημαϊκού έτους έχουμε εξοφλήσει το σύνολο του ποσού που πέρσι είχαμε εξοφλήσει.

Στη διάθεσή σας για περισσότερες λεπτομέρειες. Ευχαριστώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γεια σας. Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με το θέμα των μετεγγραφών μιας και μιλάμε για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είχατε αναφερθεί πριν λίγους μήνες από το βήμα της Βουλής ότι θα θέλατε να προχωρήσετε σε αλλαγές με τη σύμπραξη και των υπολοίπων Κομμάτων. Αν έχει προχωρήσει κάτι τέτοιο και αν θα γίνουν αλλαγές την επόμενη χρονιά.

Και μια δεύτερη ερώτηση σχετικά με το νόμο για τις μετεγγραφές αδελφών, αφορά μόνο τη χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε. Αν θα γίνει κάτι αντίστοιχο και την επόμενη χρονιά. Ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ευχαριστώ κατ’ αρχήν για την ερώτηση. Μετεγγραφές, πολύ σοβαρό θέμα. Είχα κάνει μια πρόταση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για να μπορέσουμε τα Κόμματα να έρθουμε σε μια συνεννόηση για το θέμα των μετεγγραφών και τους είπα ότι οι Υπηρεσίες του Υπουργείου είναι στη διάθεσή τους για οτιδήποτε στοιχείο ζητήσουν και πράγματι πρέπει να είναι μια πρόταση που να βασίζεται σε στοιχεία.

Μας ζητήθηκαν στοιχεία ορισμένες φορές νομίζω δώσαμε στοιχεία που ήταν περίπου 1.000 σελίδες, αλλά δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Μας έστειλαν προτάσεις μόνο το Ποτάμι, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Ένωση Κεντρώων. Δεν έχουμε πάρει προτάσεις από τη Νέα Δημοκρατία, τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και το ΚΚΕ.

Εμείς περιμένουμε τις προτάσεις τους για να μπορέσουμε να δούμε αν υπάρχει μια δυνατότητα σύνθεσης όλων αυτών των προτάσεων για να υπάρχει επιτέλους ένα σύστημα μετεγγραφών. Άρα από τον Σεπτέμβριο θα πάμε με το υπάρχον σύστημα. Ευθύνη των υπόλοιπων Κομμάτων που δεν έστειλαν, είναι να στείλουν ώστε να δούμε τι λέει ο καθένας μας και να έρθουμε σε μια συνεννόηση για ένα σύστημα το οποίο θα μπορεί να αντανακλά μια κοινωνική πραγματικότητα. Αλλά ταυτόχρονα να μην διαταράσσει και το ακαδημαϊκό.

Ως προς το θέμα των αδελφών, οπωσδήποτε θα ισχύσει και του χρόνου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το πόρισμα που είπατε της Επιτροπής για την ανομία στα Πανεπιστήμια για τη βία. Δεν μας λέτε κάτι παραπάνω; Είπατε την ερχόμενη εβδομάδα, αλλά σε τι πλαίσιο είναι; Δηλαδή είναι κάτι το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα; Είναι κάτι θεωρητικό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω. Η Επιτροπή αυτή όπως σας είπα και το γνωρίζετε και από παλαιότερες ανακοινώσεις μας είναι μια Επιτροπή στην οποία συμμετέχουν οι Πρυτάνεις δια της Συνόδου Πρυτάνεων προφανώς, εκπρόσωποι της Αστυνομίας, της Εισαγγελίας, αλλά και πολλοί ειδικοί γύρω από θέματα παραδείγματος χάριν ουσιών, γύρω από θέματα πολιτικής στο χώρο της Νεολαίας και τα λοιπά.

Αυτοί όλοι τους έχουν προχωρήσει σε ειδικές εισηγήσεις και ειδικές προτάσεις. Όπως σας είπα, έχει μια ακόμη συνεδρίαση τεχνικού χαρακτήρα για να κωδικοποιηθούν οι προτάσεις. Νομίζω πρέπει να σεβαστούμε τον Πρόεδρο, τον κ. Παρασκευόπουλο και τα μέλη της Επιτροπής, όταν μας την παραδώσουν να την δημοσιοποιήσουμε.

Πάντως να ξέρετε ότι είναι ένα σύνολο προτάσεων που θέτουν πια για πρώτη φορά από το ’74 και μετά ένα πλαίσιο για το τι ακριβώς εννοούμε άσυλο. Με αυτή την έννοια είναι μια εξαιρετικά επεξεργασμένη πρόταση, έχουν γίνει συνεδριάσεις και σε πολλές πόλεις με συμμετοχή κι άλλων Πρυτάνεων και νομίζω να περιμένουμε να το δημοσιοποιήσει ο κ. Παρασκευόπουλος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το άσυλο. Θα είναι προτάσεις που θα είναι απλά προτάσεις ότι έχουμε ένα πρόβλημα, ή θα είναι προτάσεις που θα είναι υλοποιήσιμες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι σαφές ότι δεν είναι το διαπιστωτικό μόνο στοιχείο. Αλίμονο αν ήταν το διαπιστωτικό. Το πώς θα μπορέσουν να εφαρμοστούν, θα το αποφασίσουμε αφού ακούσουμε και τις γνώμες των Συγκλήτων, των Φοιτητικών Παρατάξεων και των πολιτικών Νεολαιών γιατί νομίζουμε ότι κι αυτοί πρέπει να πουν τι σκέφτονται γύρω από αυτό το ζήτημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα κ. Υπουργέ. Κρατώντας τις σημειώσεις μου, ξεκινήσατε την κουβέντα σας «… για λόγους ηθικής και πολιτικής τάξης», θα ήθελα να σας θυμίσω ότι στις 7 Ιουλίου του 2017 σε μια συνέντευξή σας στο «Κόκκινο» είχατε πει ότι ας αφήσουμε να ολοκληρωθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις του 2017 για να παρουσιάσουμε το νέο εξεταστικό σύστημα.

Φαντάζομαι ότι θα μας το έχετε αναγγείλει ότι μέσα στο καλοκαίρι και πιθανότατα στα θερινά τμήματα της Βουλής θα φέρετε μια πρόταση για το εξεταστικό σύστημα.

Θα ήθελα εάν μπορούσατε να μας δώσετε ένα πλαίσιο και επίσης να μου πείτε για τους λόγους της καθυστέρησης. Ετήσια καθυστέρηση για την παρουσίαση της πρότασης.

Κατά δεύτερο. Επίσης για λόγους πολιτικής και ηθικής τάξης, πέρσι είχε εμφανιστεί ένα πρόβλημα αντιγραφών στο Πανεπιστήμιο Πατρών με μια μεγάλη φοιτητική παράταξη στην οποία είχε εμπλακεί και μια άλλη μεγάλη φοιτητική παράταξη. Μιλώ για μεγάλες φοιτητικές παρατάξεις και είχατε πει ότι θα κάνετε μια επιτροπή για τις αντιγραφές.

Θα ήθελα να μας πείτε γιατί υπάρχει αυτή η επίσης ετήσια καθυστέρηση και ξέρετε επειδή σας γνωρίζω πολλά χρόνια, θα τολμήσω μια τρίτη ερώτηση, γιατί με εντυπωσίασε. Τα σχήματα που έχουν εκλεγεί κατά πλειοψηφία στα πανεπιστήμια δεν έχουν φοβική ατζέντα. Τι νοείται φοβική ατζέντα; Ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ξέρω τι σχέση έχει αυτό με τη γνωριμία μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι πολιτικό πλαίσιο μπορεί να έχει μη φοβική ατζέντα; Είναι πολύ θολό πολιτικά και δεν σας έχουμε συνηθίσει σε τέτοια πλαίσια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ούτε και εγώ σε τέτοιες φιλοφρονήσεις.

Ας αρχίσουμε από το πρώτο. Είναι ένα θέμα το σύστημα εισαγωγής. Είναι ένα θέμα εξαιρετικά περίπλοκο και δύσκολο. Είμαστε από πέρσι σε πολύ εντατικές συζητήσεις με πάρα πολλούς φορείς. Εμείς ζητήσαμε να το κρατήσουμε όσο γίνεται πιο χαμηλά γιατί είναι ένα πράγμα που η όχι ιδιαίτερα καλά προετοιμασμένη επεξεργασία του μπορεί να οδηγήσει και σε παρεξηγήσεις. Είμαστε σχεδόν έτοιμοι και είμαστε επίσης μπορούμε να πούμε ότι σίγουρα πριν τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά θα γίνει γνωστό. Επιμένω για νιοστή φορά ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι πώς θα ξαναφτιάουμε το σχολείο, πώς η Γ’ λυκείου θα λειτουργεί ως σχολείο. Πώς θα αναβαθμιστεί η εκπαιδευτική παιδαγωγική διαδικασία μέσα στο σχολείο και από εκεί θα προκύψουν όλα τα υπόλοιπα.

Για τις αντιγραφές μπορεί να κάνω λάθος και να έχετε εσείς δίκιο. Εγώ δεν θυμάμαι να είχε γίνει καμία πρόταση για Επιτροπή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε συνέντευξή σας, της επικαιρότητας συνεντεύξεις που δίνετε στα ραδιόφωνα, είχατε αναφέρει ότι θα ήταν καλό να κάνουμε μια συζήτηση με μια επιτροπή για τις αντιγραφές μαζί με τα πανεπιστήμια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι άλλο από το να συστήσουμε επιτροπή. Εγώ είχα πει τότε ότι καλό είναι τα πανεπιστήμια να συζητήσουν αυτό το θέμα, γιατί είναι από τα θέματα τα οποία όλοι ιδιωτικά συζητάνε και δεν θέλει κανένας να το συζητήσει δημόσια.

Είχαμε, όπως ξέρετε και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ένα τέτοιο κρούσμα φέτος από την ίδια μεγάλη παράταξη. Ελπίζω να έχει σχέση με ιδιομορφίες των συγκεκριμένων φοιτητών και να μην είναι γραμμή της συγκεκριμένης παράταξης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερώτηση εκτός μικροφώνου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είμαι σε επικοινωνία γραπτή με τον κ. Πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου έχει διαταχθεί ΕΔΕ, περιμένουμε τα αποτελέσματα κλπ.

Και ξέρετε, το θέμα των αντιγραφών στο πανεπιστήμιο όταν γίνεται με τέτοιου είδους τρόπο που αγγίζει μια ιδιόμορφη επαγγελματικότητα, είναι πάρα πολύ ανησυχητικό. Δεν είναι εάν κάποιος κάθεται δίπλα σε κάποιον φίλο του, φίλη του και κάτι ψιθυρίζουν δεν είναι το τέλος του κόσμου. Είναι όμως το τέλος του κόσμου όταν αυτό το πράγμα γίνεται με σχεδιασμό από τα πριν, με εμπλοκή των νέων τεχνολογιών κλπ. Και σε αυτό θα είμαστε κάθετοι.

Ως προς το τρίτο σας ερώτημα, αυτό που εννοούμε όταν λέμε φοβική ατζέντα, είναι η αδυναμία πολλών να συζητήσουν το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συγκεκριμένους όρους, γιατί για το μέλλον όλοι μπορούμε να πούμε ότι θέλουμε το καλό του πανεπιστημίου και δεν το αμφισβητεί κανένας αυτό.

Το ερώτημα δεν είναι να έχουμε αυτό το ευχολόγιο. Το ερώτημα είναι εάν έχουμε πολύ συγκεκριμένες προτάσεις για το τι σημαίνει το μέλλον. Άρα μια κατανόηση του σήμερα και μια πρόβλεψη για το πώς η κοινωνία θα είναι σε αυτό το μέλλον.

Αυτό που λέμε είναι ότι επικράτησαν εκείνα τα πρόσωπα και έχει τεράστιο ενδιαφέρον ότι η επικράτηση αυτών των προσώπων είναι ανεξάρτητα από πολιτικούς προσανατολισμούς, είναι από όλο το φάσμα το πολιτικό, αλλά είναι εκείνοι οι ακαδημαϊκοί που μίλησαν για το αύριο με συγκεκριμένους όρους και δεν μίλησαν με γενικούς όρους και κυρίως δεν μίλησαν με όρους ότι απειλείται το παρόν. Αυτό εννοούσα με το φοβικό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην ουσία το ερώτημά μας έχει να κάνει με αυτό που ρώτησε ο κ. Λαγκασάς στο πρώτο. Δηλαδή το πρώτο του ερώτημα. Οπότε μια και απαντήσατε σε αυτό, εγώ θα ήθελα να ρωτήσω, ο μαθητής που θα πάει φέτος στην Α’ λυκείου θα γνωρίζει πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά με τι θα εξεταστεί το ’21;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ’ αρχήν θα τα πούμε αναλυτικά, όπως είπαμε. Το δεύτερο είναι ο μαθητής που θα πάει στην Α’ Λυκείου έχει πολύ μεγάλη σημασία να πειστεί ότι έχει Γ’ λυκείου το σχολείο του και όχι στα χαρτιά. Η ένταση δεν είναι προς τα εσάς.

Και να πειστούν οι γονείς του. Και να πειστεί η κοινωνία ολόκληρη. Αλλά δεν έχει σχέση. Αυτοί που θα δώσουν τον Ιούνιο του 2020 θα είναι με ένα διαφοροποιημένο σύστημα. Αλλά η ερώτησή σας είναι για το πρώτο, γιατί έχει κάθε δικαίωμα και το παιδί που πάει στην Α’ λυκείου να ξέρει τι θα κάνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η ερώτησή μου έχει να κάνει με το εξής: κάποιος μαθητής της Α’ Λυκείου πρέπει να γνωρίζει όταν ξεκινάει την Α’ Λυκείου με ποιο εξεταστικό σύστημα θα δώσει. Μέχρι τώρα είχαμε το παράδοξο ο μαθητής της Α’ λυκείου που ολοκλήρωσε την Α’ Λυκείου δεν γνώριζε. Δεν είναι ένα ζήτημα αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν έχει ξανασυμβεί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολλά δεν έχουν ξανασυμβεί και μέλος της παθογένειάς μας είναι ότι πολλά πράγματα έπρεπε να είχαν συμβεί. Εμείς λέμε σε όλα αυτά τα παιδιά ότι πρέπει να επικεντρωθείτε στο σχολείο. Να δεχτούμε ότι αυτό είναι το κυρίαρχο; Αλλά επιμένω αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα αποκλειστικά να το συζητήσουμε σε όση διάρκεια θέλετε.

Και να πειστούν οι γονείς του. Και να πειστεί η κοινωνία ολόκληρη. Αλλά δεν έχει σχέση. Αυτοί που θα δώσουν τον Ιούνιο του 2020 θα είναι με ένα διαφοροποιημένο σύστημα. Αλλά η ερώτησή σας είναι για το πρώτο, γιατί έχει κάθε δικαίωμα και το παιδί που πάει στην Α’ λυκείου να ξέρει τι θα κάνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η ερώτησή μου έχει να κάνει με το εξής: κάποιος μαθητής της Α’ Λυκείου πρέπει να γνωρίζει όταν ξεκινάει την Α’ Λυκείου με ποιο εξεταστικό σύστημα θα δώσει. Μέχρι τώρα είχαμε το παράδοξο ο μαθητής της Α’ λυκείου που ολοκλήρωσε την Α’ Λυκείου δεν γνώριζε. Δεν είναι ένα ζήτημα αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν έχει ξανασυμβεί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολλά δεν έχουν ξανασυμβεί και μέλος της παθογένειάς μας είναι ότι πολλά πράγματα έπρεπε να είχαν συμβεί. Εμείς λέμε σε όλα αυτά τα παιδιά ότι πρέπει να επικεντρωθείτε στο σχολείο. Να δεχτούμε ότι αυτό είναι το κυρίαρχο; Αλλά επιμένω αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα αποκλειστικά να το συζητήσουμε σε όση διάρκεια θέλετε.

Η έμφαση πρέπει να είναι στο σχολείο. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε ένα λύκειο με τις τρεις τάξεις συμπληρωματικές η μία με την άλλη και τις τρεις τάξεις παιδαγωγικά έγκυρες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε τώρα αυτή τη στιγμή έτσι όπως τα μέτρησα λίγο πρόχειρα, περίπου 9. Έχετε δείγματα και από άλλα ΤΕΙ, Πανεπιστήμια, που να θέλουν; Εκτός από αυτά που ήδη ξέρουμε τώρα, να θέλουν να προχωρήσουν σε συνέργειες; Έστω θεωρητικά να σας έχουν πει ότι μας ενδιαφέρει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Κατ’ αρχήν σας ευχαριστώ γιατί αυτά τα αιτήματα έχουν έρθει από τα ίδια τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια. Δηλαδή εμείς είπαμε, έχουμε αυτή τη δυνατότητα και άποψη, αρχίζουμε συζητήσεις με την Κρήτη επίσης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Του Πολυτεχνείου ή του Πανεπιστημίου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει το Πολυτεχνείο στα Χανιά, υπάρχει το Πανεπιστήμιο στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο και υπάρχει και το ΤΕΙ Κρήτης που είναι ένα από τα εξαιρετικά ΤΕΙ που έχουμε στην Ελλάδα. Εμείς θα θέλαμε να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες συνεννόησης ανάμεσα σε αυτά τα τρία Ιδρύματα. Αν δεν γίνει δυνατό, θα συνεχίσουμε μόνοι μας τις συζητήσεις με το ΤΕΙ.

Πέραν τούτου μας έχει εκφράσει την ανάγκη μιας τέτοιας συζήτησης και το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και νομίζουμε μετά από αυτό δεν υπάρχει ούτε άλλο ΤΕΙ, ούτε άλλο Πανεπιστήμιο. Είμαστε και σε συζήτηση με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου επίσης, αλλά είναι αυτά για τα τρία δεν έχει συσταθεί ομάδα εργασίας.

Να πω και κάτι με αφορμή το ερώτημα της κας Στρίγκα. Κοιτάξτε, ενώ για πολλά χρόνια υπήρχε μια ένταση γύρω από τις διοικητικές ρυθμίσεις πολύ σημαντικές, αλλά σε τελική ανάλυση διοικητικές ρυθμίσεις οι οποίες είναι με τους νόμους – πλαίσιο, με αυτόν που ψηφίσαμε κι εμείς τον Αύγουστο, κατά κύριο λόγο οι νόμοι αυτοί είναι ο πυρήνας τους οι διοικητικές ρυθμίσεις. Έτσι δεν είναι; Βεβαίως με ακαδημαϊκές επιπτώσεις.

Εμείς θέλουμε να δούμε οτιδήποτε έχει γίνει στο διοικητικό κομμάτι να το δούμε και με ένα μεταρρυθμιστικό, που έχει σχέση όπως σας είπα τη 15ετία και άρα το περιεχόμενο, τα νέα Τμήματα, τα νέα ερευνητικά Ινστιτούτα, τα διετή και τα λοιπά.

Εμείς δεν εφησυχάζουμε λέγοντας «Ωραία, ψηφίσαμε ένα νόμο ο οποίος τέλος πάντων συζητήθηκε…» και σας είπα διάφορες διαστάσεις «και το αφήνουμε εκεί». Για μας το σημαντικό είναι πως ο νόμος αυτός θα συνδυαστεί και με το μεταρρυθμιστικό αυτό σχέδιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επιτρέψτε μου μια διευκρίνιση επειδή καταθέτουν τα παιδιά το μηχανογραφικό τους. Να κάνουμε λίγο σαφές ότι αυτά τα Πανεπιστήμια, τα Ιδρύματα που θα προκύψουν και που θα ψηφιστεί το όποιο… δεν θα αφορούν τους νυν υποψηφίους; Δηλαδή αν ένα παιδί μπει στο ΤΕΙ Θεσσαλίας θα αποφοιτήσει από το ΤΕΙ Θεσσαλίας, ή θα έχει τη δυνατότητα να περάσει στο νέο –ξέρετε τι εννοώ- Πανεπιστήμιο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, το έχουμε ξεκαθαρίσει στο νομοσχέδιο. Τα παιδιά που μπαίνουν στα ΤΕΙ, αν τα ΤΕΙ αυτά εμπλακούν σε συνέργειες με τα Πανεπιστήμια, θα ολοκληρώσουν το πρόγραμμα των ΤΕΙ και στη συνέχεια θα μπορούν να έχουν τη δυνατότητα να πάρουν και πανεπιστημιακό πτυχίο.

Το λέμε αυτό διότι αυτά έχουν σχέση και με τα νέα Τμήματα. Παραδείγματος χάριν το τι θα ζητήσει ένα νέο Τμήμα για να πάρεις πτυχίο πανεπιστημιακό έχοντας πτυχίο ΤΕΙ, αυτό δεν είναι ο ίδιος αριθμός μαθημάτων παραδείγματος χάριν από το ένα Τμήμα στο άλλο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Τοποθέτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το Δυτικής Αττικής είναι διαφορετικό. Το Δυτικής Αττικής από τώρα, από τον Σεπτέμβριο αποφασίζουν αν θέλουν να πάνε στο πρόγραμμα το πανεπιστημιακό ή όχι.

Στα άλλα υπάρχει μία μεταβατική περίοδος απολύτως ευνοϊκή για τους φοιτητές. Απλώς εμείς αυτό που λέμε είναι ότι αντί να το δηλώσουν στο 1ο χρόνο τους τώρα, θα το αποφασίσουν όταν θα έχουν ολοκληρώσει όλα τους τα μαθήματα ως προς το ΤΕΙ, τα οποία θα ολοκλήρωναν έτσι ή αλλιώς ακόμη κι αν έπαιρναν πανεπιστημιακό πτυχίο λόγω της αντιστοίχισης των μαθημάτων.  Και μετά θα αποφασίσουν οι ίδιοι αν θέλουν να πάρουν πτυχίο ΤΕΙ ή να προχωρήσουν σύμφωνα με τους όρους που θα βάλει το κάθε Τμήμα.

Γ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής επειδή ακριβώς προέκυψε από τη σύζευξη δύο ΤΕΙ, συνιστά μια άλλη διαδικασία, το πρώτο.

Το δεύτερο το Υπουργείο δεν πρόκειται να έρθει και να πει ποια μαθήματα, είναι ξεκάθαρο αυτό. Δεν θα νομοθετήσει το Υπουργείο επί του ακαδημαϊκού ζητήματος. Αυτά είναι αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων οι οποίες θα παρθούν με βάση την αυτοτέλεια των Ιδρυμάτων από τα ίδια τους τα όργανα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Τοποθέτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε το αίτημα για άδεια δεν είναι μόνο δικό σας, όπως καταλαβαίνετε. Είναι και των συνεργατών, είναι και το δικό μας, όλοι είμαστε στο ίδιο. Νομίζουμε προς το τέλος του μήνα είναι μια …

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Τοποθέτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θέλετε να κάνουμε ένα πολύ μικρό σουμάρισμα κάποιων πρωτοβουλιών; Κύριε Ιωαννίδη έχουμε μοιράσει τα κείμενα, νομίζω η κα Φακάρου τα έχει φέρει, αν έχει να πει δηλαδή κάτι ο κ. Ιωαννίδης, ο κ. Αθανασίου ή ο κ. Κυπριανός, ή ο κ. Παναγιωτίδης, τώρα είναι η ώρα.

(Διαλογικές συζητήσεις)

 

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue