Home ΚοινωνίαΕλλάδα Συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «Real fm»

Συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «Real fm»

by ikariaki.gr
0 views

 

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ

 

Αθήνα, 10/1/2018

banner

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «Real fm» και στον δημοσιογράφο, Νίκο Χατζηνικολάου

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Να καλημερίσουμε και να συζητήσουμε για την πολιτική επικαιρότητα με τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο κύριο Δημήτρη Τζανακόπουλο. Κύριε Υπουργέ, καλημέρα σας.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Χατζηνικολάου, καλημέρα.

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Θα ξεκινήσω από το πολυνομοσχέδιο που ήρθε χθες στη Βουλή και από την πληροφορία ότι υπήρξε «μια γκρίνια» των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα του τρόπου διανομής των οικογενειακών επιδομάτων. Ότι, δηλαδή, παρότι εμφανίζονται τα οικογενειακά επιδόματα να είναι συν 260.000.000 από πέρυσι, ωστόσο φαίνεται να υπάρχει ένας σκεπτικισμός για τον τρόπο με τον οποίο διανέμονται. Θέλω να σας ρωτήσω, κύριε Υπουργέ, εάν αυτό είναι ένα θέμα που μπορεί να ξανασυζητηθεί τις επόμενες ημέρες.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θα σας πω το εξής για τα οικογενειακά επιδόματα. Κατ΄ αρχήν, το γεγονός ότι μπορεί να υπήρξαν μία ή δύο ερωτήσεις διευκρινιστικού χαρακτήρα δεν σημαίνει ότι υπήρξε γκρίνια. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κρατήσετε είναι αυτό. Το δεύτερο είναι το εξής: ότι ο τρόπος με τον οποίο διανέμονται τα οικογενειακά επιδόματα -και μέχρι σήμερα διανέμονται, δηλαδή, μέχρι την ψήφιση του νέου νόμου- είναι πλήρως ανορθολογικός. Δηλαδή, στην πραγματικότητα πριμοδοτείται στο σύστημα που υπάρχει σήμερα το τρίτο και το τέταρτο παιδί με έναν υπερβολικά υψηλό συντελεστή. Συγκεκριμένα, για το τρίτο παιδί ο συντελεστής είναι 1 προς 8, ενώ για το τέταρτο παιδί μπορεί να φτάσει και στο 1 προς 12, ανάλογα με την εισοδηματική κατηγορία. Αυτό το οποίο κάνει το πολυνομοσχέδιο, αυτό το οποίο κάνουν οι ρυθμίσεις, τις οποίες θα περάσουμε τώρα, είναι ότι εξορθολογίζουν τη διανομή των επιδομάτων και δεν οδηγούν σε μειώσεις, παρά στα υψηλά και στα πολύ υψηλά εισοδήματα. Αντιθέτως, 600.000 οικογένειες, κύριε Χατζηνικολάου, θα δουν το επίδομα τέκνων να αυξάνεται. Αυτό για μας είναι εξαιρετικά σημαντικό, διότι, ξέρετε, η επιδοματική πολιτική δεν είναι ένας τρόπος για να εξυπηρετούνται πολιτικοί στόχοι και πολιτικές σκοπιμότητες. Αυτό έγινε πάρα πολλές φορές στο παρελθόν.

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Το θέμα είναι να αντιμετωπίσουμε το δημογραφικό. Αυτό είναι.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακριβώς αυτό είναι το ζήτημα και η επιλογή που έχει γίνει από το υπουργείο Εργασίας και από την αρμόδια υπουργό, την κυρία Φωτίου, είναι μια επιλογή, την οποία απολύτως στηρίζουμε συνολικά ως κυβέρνηση. Δηλαδή, να έχουμε τη δυνατότητα να στηρίζουμε όχι μόνο τις τρίτεκνες και τις πολύτεκνες οικογένειες, τις οποίες φυσικά και πρέπει να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο, αλλά να στηρίξουμε και τις οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά.

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Επομένως, αν καταλαβαίνω καλά, κύριε Υπουργέ, η φιλοσοφία επομένως εδώ είναι ότι λόγω της κρίσης έχει γίνει δύσκολη η ζωή και για την οικογένεια που έχει ένα ή δύο παιδιά και πρέπει να στηριχθεί.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Προφανώς, ούτως ή άλλως. Δηλαδή, αν δείτε τους πίνακες –τώρα δεν είμαι εύκαιρος για να σας πω συγκεκριμένα νούμερα, αυτό που μπορώ να σας πω είναι τη συνολική εικόνα- η πρώτη κατηγορία των δικαιούχων των οικογενειακών επιδομάτων σε πάρα πολλές περιπτώσεις όχι μόνο βλέπει αύξηση, βλέπει ακόμα και διπλασιασμό του επιδόματος τέκνου. Μιλάμε για μια πλήρη αλλαγή της φιλοσοφίας, για έναν εξορθολογισμό, ο οποίος στην πραγματικότητα οδηγεί σε μια ορθή επιδοματική πολιτική, η οποία δεν κοιτά να εξυπηρετήσει ειδικές κοινωνικές ομάδες για να βγάλει από αυτό πολιτική υπεραξία, αλλά αντιθέτως να διανείμουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τη δημόσια δαπάνη. Αυτός ήταν ο στόχος της ρύθμισης και νομίζω ότι επιτυγχάνεται πλήρως. Σας ξαναλέω ότι από τις περίπου 800.000 οικογένειες, οι οποίες θα δικαιούνται το επίδομα, οι 600.000 οικογένειες θα δουν αύξηση, περίπου 150.000 οικογένειες θα μείνουν στην ίδια συνθήκη και 50.000 μόνο οικογένειες, αυτές που ανήκουν στα υψηλότερα κοινωνικά στρώματα, θα δουν μείωση.

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Έρχομαι, κύριε Υπουργέ, σε δύο ακόμη θέματα της επικαιρότητας που προκύπτουν και από το πολυνομοσχέδιο. Έρχομαι στο θέμα των απεργιών. Χθες, είχαμε και την κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στο υπουργείο Εργασίας, όπου μάλιστα έφτασε και μέχρι το γραφείο της υπουργού, της κυρίας Αχτσιόγλου. Η συνδικαλιστική παράταξη του ΚΚΕ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι στο θέμα των απεργιών ταυτίζεται με τα αφεντικά. Ότι ταυτίζεται με τον ΣΕΒ και ότι ταυτίζεται με την πολιτική της Ν.Δ. και θέλω την απάντησή σας.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Χατζηνικολάου, πρόκειται για μια πολιτική τοποθέτηση, η οποία δεν έχει κανένα απολύτως έρεισμα. Θα σας πω το εξής: ότι από τη μεριά της κυβέρνησης έγινε μια πάρα πολύ σκληρή διαπραγμάτευση, ειδικά στο ζήτημα των εργασιακών, όπου καταφέραμε να κερδίσουμε πάρα πολλά πράγματα. Καταφέραμε να επαναφέρουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις που στο κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης με νόμο πλέον ορίσαμε ότι από 1/9/2018 επανέρχονται οι αρχές της επεκτασιμότητας, αλλά και της ευνοϊκότερης ρύθμισης, πράγμα το οποίο είχε καταργήσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. Καταφέραμε να αποκρούσουμε την απαίτηση για την ανταπεργία, το lockout, την απεργία δηλαδή των εργοδοτών. Καταφέραμε να αποκρούσουμε τις απαιτήσεις για την αύξηση του ορίου των ομαδικών απολύσεων. Καταφέραμε να περάσουμε, κιόλας, μια σειρά από θετικά μέτρα, όπως έγινε το καλοκαίρι με το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας όπου στηρίχθηκε η διαπραγματευτική δύναμη των εργαζομένων με πολύ συγκεκριμένες ρυθμίσεις, που δίνουν τη δυνατότητα και για καταγγελία της σύμβασης, εφόσον δεν καταβάλλονται δεδουλευμένα, αλλά και την ίδια στιγμή δίνεται η δυνατότητα έκδοσης διαταγής πληρωμής από τους εργαζόμενους, ακριβώς για την πληρωμή των δεδουλευμένων. Αυτές είναι ρυθμίσεις, οι οποίες ενισχύουν στον πυρήνα της τη διαπραγματευτική δύναμη του εργαζόμενου κόσμου. Από εκεί και πέρα, επί του συγκεκριμένου, επί της προσπάθειας που κάνει το ΠΑΜΕ…

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Το ΚΚΕ σας κατηγορεί ότι δυσκολεύετε τις απεργίες.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, να  μιλήσουμε τώρα για την απεργία. Η ρύθμιση την οποία περνάμε, είναι μια, κατά τη γνώμη μου, μικρής σημασίας αλλαγή και θα σας εξηγήσω το γιατί. Πρέπει εδώ να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί, γιατί υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη παραπληροφόρηση σε σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα. Αυτό το οποίο αλλάζει είναι ότι από το 1/3 των μελών των Πρωτοβάθμιων Σωματείων που απαιτείται να έχουν παρουσία στη γενική συνέλευση για να θεωρείται αυτή έγκυρη…

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Για να έχει απαρτία.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Για να έχει απαρτία, λοιπόν, υπάρχει η ρύθμιση, η οποία λέει ότι απαιτείται η παρουσία του 50% +1% των οικονομικά τακτοποιημένων μελών. Δεν μιλάμε για το σύνολο των μελών του Σωματείου, για το σύνολο των εγγεγραμμένων μελών. Μιλάμε για τους οικονομικά τακτοποιημένους. Δηλαδή, για αυτούς που θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει συνδικαλιστικά ενεργούς. Πρώτο είναι αυτό. Το δεύτερο: επίσης η απεργία δεν αποφασίζεται με διαφορετική πλειοψηφία από ό,τι αποφασιζόταν μέχρι σήμερα. Αντιθέτως, η σχετική πλειοψηφία των παρόντων μελών έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν για την κήρυξη απεργίας. Και αυτό πού; Αυτό στα επιχειρησιακά Σωματεία, τα οποία δεν έχουν περιφερειακό ή πανελλαδικό χαρακτήρα. Όσα Σωματεία έχουν περιφερειακό ή πανελλαδικό χαρακτήρα, ακόμη κι αν αυτά είναι πρωτοβάθμια…

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Διατηρούν την ίδια διαδικασία.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακριβώς. Συνεχίζουν να αποφασίζουν για την απεργία με την ίδια ακριβώς διαδικασία, με την οποία αποφάσιζαν και πριν. Δηλαδή, σε όλες τις περιπτώσεις, τουλάχιστον σε αυτές που γνωρίζω εγώ, με αποφάσεις των διοικητικών τους συμβουλίων. Επομένως, εδώ μιλάμε για μια πολύ μικρής σημασίας αλλαγή, η οποία βεβαίως…

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πάντως, να σας πω κάτι, κύριε Υπουργέ; Ο κ. Ζαχαριάδης, που ήταν το πρωί εδώ στον κ. Λυριτζή και στον κ. Καμπουράκη, είπε ότι εάν δεν ήμασταν υπό επιτροπεία δεν θα το κάναμε.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Προφανώς. Δεν έχω καμία αντίρρηση. Συμφωνώ απολύτως με αυτή τη δήλωση. Ωστόσο, πρέπει να τη βάλουμε και στην πραγματική της διάσταση. Δεν είναι μια πολιτική επιλογή, την οποία θα παίρναμε, εφόσον δεν βρισκόμασταν σε καθεστώς επιτροπείας. Από την άλλη μεριά, όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να μπει και στην πραγματική του διάσταση το ζήτημα. Τώρα, σε ό,τι αφορά τη στάση του ΚΚΕ, επιτρέψτε μου, γιατί πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα. Όταν αυτή η κυβέρνηση έδινε τη μάχη για την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όταν αυτή η κυβέρνηση έδινε τη μάχη για μια σειρά από ρυθμίσεις που βελτιώνουν την κατάσταση στην αγορά εργασίας, αλλά και ενισχύουν τη διαπραγματευτική δύναμη των εργαζομένων, το ΚΚΕ ήταν απών. Το ΚΚΕ αποφάσισε τώρα, ενόψει αυτής της ρύθμισης, να κάνει μια επικοινωνιακού –αν θέλετε- χαρακτήρα καμπάνια για λόγους που αφορούν το ίδιο. Και η γνώμη μου είναι ότι όλο αυτό δεν έχει στόχο την πραγματική ενίσχυση της εργασίας. Αντιθέτως, έχει στόχο να δημιουργήσει πολιτικές εντυπώσεις. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι όταν χθες οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ μπήκαν στο γραφείο της υπουργού Εργασίας δεν ξεκίνησαν άμεσα τον διάλογο, αλλά είπαν, ευθέως κιόλας το ομολόγησαν, «θα περιμένετε να έρθουν οι κάμερες». Όλο αυτό το σκηνικό, εμένα μου θυμίζει περισσότερο θεατρική παράσταση, παρά πραγματική διαμαρτυρία. Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι ο κόσμος έχει κρίση, έχει σκέψη, έχει γνώση του τι πραγματικά διαμείβεται και θα μας κρίνει όλους στη βάση των πολιτικών που ασκούμε και στη βάση των αγώνων και των μαχών που χάνουμε ή κερδίζουμε. Δεν νομίζω ότι αυτό το οποίο αυτή τη στιγμή κάνει το ΚΚΕ έχει οποιαδήποτε κοινωνική αποτελεσματικότητα. Αυτό στο οποίο στοχεύει είναι αποκλειστικά και μόνο οι πολιτικές εντυπώσεις.

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Κύριε Υπουργέ, έρχομαι και στο τρίτο θέμα που προκύπτει από το πολυνομοσχέδιο, το θέμα των πλειστηριασμών που από τις 21 Φεβρουαρίου θα γίνονται μόνο ηλεκτρονικά. Ήδη, το «Πράττω» του Νίκου Κοτζιά και του κυρίου Τόσκα ζητάει να υπάρξει κάποια νέα ρύθμιση προστασίας, νομοθετική ρύθμιση προστασίας της πρώτης κατοικίας μέχρι ένα ορισμένο ποσό. Χθες, ο Πάνος Σκουρλέτης, ο υπουργός Εσωτερικών, είπε ότι είναι κάτι που πρέπει να το δούμε, εάν προκύψει στο μέλλον η ανάγκη. Και θέλω να ρωτήσω, εάν η κυβέρνηση είναι πράγματι ανοιχτή στην περίπτωση που προκύψει όντως η ανάγκη προστασίας της πρώτης κατοικίας και δεν τηρηθούν -να το πω έτσι- οι προφορικές συμφωνίες της με τις τράπεζες, εάν είναι όντως αποφασισμένη, σε αυτή την περίπτωση, να πάρει κάποια πρόσθετα νομοθετικά μέτρα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Χατζηνικολάου, να σχολιάσω πρώτα τις διατάξεις που κατατίθενται στο πολυνομοσχέδιο και στη συνέχεια να μιλήσουμε για την πρώτη κατοικία. Οι διατάξεις που κατατίθενται στο πολυνομοσχέδιο δεν αλλάζουν. Δεν αλλάζουν τίποτα περισσότερο, παρά την τεχνική διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης. Δηλαδή, εκεί που είχαμε φυσικούς πλειστηριασμούς, θα έχουμε πλέον ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς. Οι διατάξεις αφορούν και το δημόσιο. Ωστόσο, να έχετε υπόψη σας ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση από τη δική μας μεριά να αλλάξει η πολιτική του δημοσίου, σε σχέση με τους πλειστηριασμούς. Ούτως ή άλλως, το ελληνικό δημόσιο βρίσκεται πολύ χαμηλά στην κατάταξη των προνομιούχων δανειστών και γι’ αυτό τον λόγο δεν υπάρχει από τη μεριά της ελληνικής διοίκησης και μία επιθετική πολιτική είσπραξης των οφειλομένων. Αντιθέτως, λειτουργούμε με όρους οι οποίοι θέτουν ως πρώτιστη προτεραιότητα την κοινωνική προστασία και την αρχή της επιείκειας. Επομένως, δεν υπάρχει κανένας λόγος οι πολίτες να αγωνιούν ότι ξαφνικά το ελληνικό δημόσιο θα αλλάξει αυτή την τακτική της μη  επιθετικότητας για την είσπραξη των οφειλομένων.

Το δεύτερο που θέλω να σχολιάσω αφορά την πρώτη κατοικία. Όπως ξέρετε, υπάρχει θεσμικό πλαίσιο προστασίας, το θεσμικό πλαίσιο του νόμου Κατσέλη-Σταθάκη, που, σε πολύ μεγάλο βαθμό, αποτελεί ασπίδα για το σύνολο της πρώτης λαϊκής κατοικίας. Από εκεί και πέρα, η κυβέρνηση ακούει με πάρα πολύ μεγάλη προσοχή τις προτάσεις, τις ιδέες, τους προβληματισμούς, είτε μελών της κυβέρνησης είτε πολιτικών κομμάτων, συζητά και εφόσον υπάρξει πρόβλημα θα είμαστε διατεθειμένοι, προφανώς, να το επιλύσουμε. Ωστόσο, σας λέω με πάσα βεβαιότητα ότι τέτοιο πρόβλημα δεν πρόκειται να υπάρξει, διότι και το θεσμικό πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας είναι επαρκές, αλλά και διότι, για λόγους οικονομικούς και για λόγους τεχνικούς, οι τράπεζες δεν έχουν κανένα λόγο να υπερβούν, ακριβώς, αυτό το θεσμικό πλαίσιο προστασίας. Από εκεί και πέρα, όμως, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας και το εξής, κύριε Χατζηνικολάου, ότι είναι άλλο πράγμα η πρώτη κατοικία και είναι άλλο πράγμα τα δάνεια των μεγαλοοφειλετών,  που έχουν «κοκκινίσει». Ξέρετε ότι υπάρχουν εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες μεγαλοοφειλέτες, που έχουν πάρει δάνεια εκατομμυρίων, έχουν σταματήσει να τα πληρώνουν, έχουν βγάλει τα χρήματά τους στο εξωτερικό και οι τράπεζες σε αυτές τις περιπτώσεις δεν θα πρέπει απλώς και μόνο να μην είναι επιεικείς, αντιθέτως θα πρέπει να είναι αυστηρότατες. Διότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, εδώ και μια οκταετία, βρίσκεται σε μια δύσκολη κατάσταση, η οποία με κάποιον τρόπο πρέπει να βελτιωθεί. Και ο μοναδικός τρόπος είναι να πληρώσουν αυτοί που οδήγησαν ακριβώς το τραπεζικό σύστημα στην κατάσταση που το βρήκαμε το 2015 και όχι φυσικά να επιβαρυνθεί ο έλληνας φορολογούμενος για τα χρέη των μεγαλομπαταχτσήδων. Αυτή είναι η λογική την οποία πρέπει να ακολουθήσουν οι τράπεζες και αυτή τη λογική την υποστηρίζει πλήρως η ελληνική κυβέρνηση.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Τελευταίο ερώτημα, κύριε Υπουργέ. Έρχομαι στο θέμα των Σκοπίων και της διαπραγμάτευσης που θα γίνει το επόμενο διάστημα με τη γειτονική χώρα για το θέμα του ονόματος, αλλά και για το θέμα των αλυτρωτικών επιδιώξεων, που ορισμένες από αυτές περιλαμβάνονται και στο σύνταγμα του γειτονικού κράτους. Θέλω να σας ρωτήσω, ποιο είναι το πλαίσιο και πώς πρόκειται η κυβέρνηση να κινηθεί, σε σχέση με τις άλλες πολιτικές δυνάμεις; Διότι ήδη διαμαρτύρεται η αντιπολίτευση ότι δεν έχει επαρκή ενημέρωση. Ότι έχει μόνο τη δημόσια ενημέρωση.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν ισχύουν οι αιτιάσεις της αντιπολίτευσης. Θα σας πω. Σε ό,τι αφορά τη διαπραγμάτευση και τις θέσεις με τις οποίες προσέρχεται η ελληνική κυβέρνηση σε αυτή, αυτές είναι απολύτως και πλήρως γνωστές. Δηλαδή, εμείς επιδιώκουμε μία αμοιβαία αποδεκτή λύση, που θα βρίσκεται εντός του πλαισίου της θέσης που έχει διαμορφωθεί στη χώρα ήδη από το 2007-2008. Δηλαδή…

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Γεωγραφικός προσδιορισμός ή όποιος;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σύνθετη ονομασία, η οποία θα ισχύει έναντι όλων και αυτός είναι ακριβώς ο βασικός στόχος της διαπραγμάτευσης. Όμως, θα πρέπει να τονίσουμε ότι, προφανώς, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης θα  τεθούν και τα ζητήματα της απόσυρσης οποιουδήποτε αλυτρωτικού περιεχομένου μπορεί να εμπεριέχεται είτε στο σύνταγμα της γειτονικής χώρας είτε σε άλλες εκφάνσεις του δημόσιου και του επίσημου λόγου.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Προσδιορισμός γεωγραφικός ή όποιος; Επαναλαμβάνω.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, ναι. Κύριε Χατζηνικολάου, η λογική είναι ότι προσερχόμαστε με τη θέση για σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, η οποία θα ισχύει έναντι όλων. Να επιμείνουμε, όμως, λίγο στον αλυτρωτισμό, ο οποίος για μας είναι ένα από τα κομβικά ζητήματα της διαπραγμάτευσης. Είναι προφανές ότι ακριβώς εκεί είναι…

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Το πιο σημαντικό είναι.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το κλειδί. Και νομίζω ότι η ευκαιρία η οποία διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή μπροστά μας, έχει να κάνει ακριβώς με αυτό. Με το γεγονός, δηλαδή, ότι ο κύριος Ζάεφ και η νέα πολιτική ηγεσία της γείτονος δεν επαναλαμβάνει, αλλά αντιθέτως ανασκευάζει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό ακραίες αλυτρωτικές θέσεις, τις οποίες εξέφραζαν οι παλαιότερες πολιτικές ηγεσίες της πΓΔΜ. Και αυτό είναι ακριβώς που δημιουργεί διαφορετικούς όρους εμπιστοσύνης, διαφορετικούς όρους ειλικρίνειας, διαφορετικούς όρους συνεννόησης και θεωρώ ότι διαμορφώνει ένα αρκετά θετικό έδαφος για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων και για την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Κλείνω. Ο κυβερνητικός σας εταίρος, ο υπουργός Άμυνας, ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ, ο κύριος Καμμένος, είναι έτοιμος να στηρίξει το όποιο αποτέλεσμα αυτής της διαπραγμάτευσης ή θα επιμείνει μέχρι τέλους;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κύριος Καμμένος έκανε μια πάρα πολύ σαφή δήλωση, υπεύθυνη που, κατά τη γνώμη μου, δίνει μία πολύ σοβαρή διέξοδο, έτσι ώστε να διαμορφωθούν όροι λύσης. Τι είπε; Είπε ότι εκείνος είναι έτοιμος να στηρίξει, εφόσον διαμορφωθεί μία ευρύτερη πολιτική και κοινοβουλευτική συναίνεση. Αυτό, λοιπόν, αποτελεί μια πολύ σοβαρή στάση. Πρέπει να ξέρετε ότι εμείς και στο εσωτερικό της κυβέρνησης, αλλά και γενικότερα πολιτικά, σεβόμαστε διαφορετικές οπτικές γωνίες από τις οποίες μπορεί να σκοπεύονται τα πράγματα. Σεβόμαστε τις διαφορετικές πολιτικές διαδρομές, τις διαφορετικές ιδεολογικές τοποθετήσεις και ακριβώς έτσι έχουμε πορευτεί όλα αυτά τα χρόνια. Από εκεί και πέρα, σας ξαναλέω ότι ο κύριος Καμμένος με αυτή του τη δήλωση, αλλά και με τη δήλωση ότι έχει πλήρη εμπιστοσύνη στον κύριο Κοτζιά, ο οποίος θα αναλάβει κιόλας, έχει ήδη αναλάβει, τη δύσκολη αυτή διαπραγμάτευση, δημιουργούμε ένα πεδίο συνεννόησης και ένα πεδίο για την εξεύρεση λύσης. Αυτό το οποίο έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία και επιτρέψτε μου να κλείσω με αυτό είναι, όλες οι πολιτικές δυνάμεις να τηρήσουν αντίστοιχα υπεύθυνη στάση και να μην προσπαθήσουν να αποκομίσουν μικροπολιτικά οφέλη, πάνω σε ένα πάρα πολύ σοβαρό εθνικό ζήτημα το οποίο ταλαιπωρεί τη χώρα για 25 χρόνια. Έχουμε υποστεί πάρα πολλά από τέτοιου τύπου αντιλήψεις και από τέτοιου τύπου τοποθετήσεις όλα  τα προηγούμενα χρόνια. Αυτή τη στιγμή που διαμορφώνεται ένα πεδίο ευκαιρίας για την επίλυση του ζητήματος, καλό είναι όλοι να αρθούν στο ύψος της περίστασης.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ευχαριστώ θερμά τον υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, τον κύριο Τζανακόπουλο. Καλημέρα, κύριε Υπουργέ.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά, κύριε Χατζηνικολάου.

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue