Home Αθλητισμός Στα 1,9 δισ. ευρώ ο «ΦιλόΔημος» – Επιπλέον 81 εκατ. ευρώ με τρεις νέες Προσκλήσεις – Νέες εντάξεις έργων ύψους 200 εκατ. ευρώ για ύδρευση, αποχέτευση, αγροτική οδοποιία, ΧΑΔΑ & ανέγερση σχολείων

Στα 1,9 δισ. ευρώ ο «ΦιλόΔημος» – Επιπλέον 81 εκατ. ευρώ με τρεις νέες Προσκλήσεις – Νέες εντάξεις έργων ύψους 200 εκατ. ευρώ για ύδρευση, αποχέτευση, αγροτική οδοποιία, ΧΑΔΑ & ανέγερση σχολείων

by ikariaki.gr
22 views

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                        

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ     

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στα 1,9 δισ. ευρώ ο «ΦιλόΔημος» – Επιπλέον 81 εκατ. ευρώ με τρεις νέες Προσκλήσεις – Νέες εντάξεις έργων ύψους 200 εκατ. ευρώ για ύδρευση, αποχέτευση, αγροτική οδοποιία, ΧΑΔΑ & ανέγερση σχολείων

 

banner

         Τρεις νέες προσκλήσεις του Προγράμματος «ΦιλόΔημος ΙΙ», συνολικού προϋπολογισμού 81 εκατ. ευρώ, αλλά και νέες εντάξεις έργων ύψους 201 εκατ. ευρώ στο Πρόγραμμα «ΦιλόΔημος» ανακοίνωσαν σήμερα ο Υπουργός Εσωτερικών, Αλέξης Χαρίτσης και ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Γιώργος Βασιλειάδης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στο Υπουργείο Εσωτερικών, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, Ιουλίου Συναδινού και του Προϊστάμενου του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών του Πρωθυπουργού, Σταύρου Παναγιωτίδη.

Η πρώτη Πρόσκληση αφορά σε έργα για την κατασκευή, επισκευή και συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων των Δήμων, ύψους  50 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι η βελτίωση των υποδομών και η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα του ερασιτεχνικού και μαζικού αθλητισμού.

Η δεύτερη πρόσκληση έχει προϋπολογισμό 16.000.000 € και και ήταν μία ιδέα του γραφείου κοινωνικών υποθέσεων του Πρωθυπουργού. Αφορά στην προμήθεια εξοπλισμού, την κατασκευή, τη μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων, για την δημιουργία ή και αναβάθμιση των στάσεων, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού των δήμων της χώρας

        Η τρίτη πρόσκληση αφορά στη σύνταξη / επικαιροποίηση Γενικών Σχεδίων Ύδρευσης (Masterplan), την κατάρτιση Εγχειριδίου Τεχνικών Προδιαγραφών Εφαρμογής μεθόδων επαναχρησιμοποίησης εκροών από Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) και την υλοποίηση Σχεδίων Ασφάλειας Νερού. Έχει προϋπολογισμό 15 εκατ. ευρώ και απευθύνεται στις ΔΕΥΑ, τους Δήμους και τους Συνδέσμους Ύδρευσης και αποχέτευσης.

Με αυτές τις νέες Προσκλήσεις ο προϋπολογισμός του Προγράμματος «ΦιλόΔημος» συνολικά, από 1,825 δισ. ευρώ που ήταν ανέβηκε στα 1,906 δισ. ευρώ το 2018, ενώ μέχρι το 2023 πρόκειται να φθάσει τα 2,3 δισ. ευρώ.

Οι νέες εντάξεις έργων ύψους 200 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκαν, αφορούν στους τομείς της ύδρευσης, της αποχέτευσης, της αγροτικής οδοποιϊας, της αποκατάστασης ΧΑΔΑ και της ανέγερσης και επέκτασης σχολικών κτιρίων, με πρώτο σχολείο το 24ο δημοτικό σχολείο Λάρισας (4,2 εκατ. ευρώ).

Στις δηλώσεις του ο Υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι η μεγάλη επιτυχία των χρηματοδοτικών Προγραμμάτων προς τους ΟΤΑ δεν έχει να κάνει μόνο με το ύψος των κονδυλίων, αλλά και με το γεγονός ότι τα κονδύλια αυτά δίνονται με αυστηρά και αντικειμενικά κριτήρια, για να υλοποιηθούν συγκεκριμένα έργα βασικών υποδομών, τα οποία τα έχουν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες. Δεν μοιράζονται δηλαδή δεξιά κι αριστερά με αδιαφανείς διαδικασίες για την εξυπηρέτηση πελατειακών σκοπιμοτήτων ή απλώς για να μη διαμαρτύρονται οι Δήμαρχοι, όπως γινόταν στο παρελθόν.

Σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της υποστελέχωσης στους ΟΤΑ, ο κ. Χαρίτσης επισήμανε ότι η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει η Κυβέρνηση με στοχευμένες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού έχει στόχο την στελέχωση όλων των Δήμων με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, με μηχανικούς και οικονομολόγους για παράδειγμα, ώστε να μπορούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που τους δίνουν τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Στελέχωση η οποία κατέστη εφικτή χάρη στην επαναφορά του 1 προς 1 στις προσλήψεις στο δημόσιο που πέτυχε η Κυβέρνηση.

Ο Υπουργός Εσωτερικών κάλεσε τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, αλλά και τις πολιτικές δυνάμεις να τοποθετηθούν, αν θέλουν να επανέλθουν στον κανόνα 1 προς 5, όπως ζητά η αξιωματική αντιπολίτευση, για να συνεχίσουν να μαραζώνουν οι υπηρεσίες στους δήμους και στις περιφέρειες και να μην καλύπτονται οι μεγάλες ανάγκες στα σχολεία και τα νοσοκομεία. Αυτό υπογράμμισε, είναι μια άλλη πολιτική επιλογή την οποία όσοι την κάνουν θα πρέπει να αναλάβουν και το πολιτικό κόστος.

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού υπογράμμισε το εύρος στον παρεμβάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί την τελευταία τριετία σε αθλητικές εγκαταστάσεις, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, σημειώνοντας ότι έχουν υλοποιηθεί 221 έργα ανά την επικράτεια, με συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατομμύρια ευρώ, με βάση τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Και τόνισε ότι στόχος είναι να γίνουν παρεμβάσεις στην ίδια λογική, με την αξιοποίηση του προγράμματος «ΦιλόΔημος», για έργα συνολικού προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ.

 

 

Από τα Γραφεία Τύπου

 

 

ΦιλόΔημος Ι – απολογισμός 2018

 

Στις 15 Ιουνίου 2018 που ξεκίνησαν οι υποβολές αιτήσεων Δικαιούχων στις Προσκλήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης, στο πλαίσιο της αρχικής ενεργοποίησης του Προγράμματος, σε ποσό 400.000.000 €.

Μέσα σε διάστημα ενός εξαμήνου :

  • Η ενεργοποίηση από 400.000.000 € αυξήθηκε σε 1.645.000.000 € με νέες Προσκλήσεις (Αγροτική Οδοποιία, ΧΑΔΑ, Κτίρια, Αντιπλημμυρικά).
  • Οι εντάξεις έργων συνολικά, έφθασαν σε 706.5941,30 €, περίπου δηλαδή στο 43% της συνολικής εξειδίκευσης του Προγράμματος.
  • Η συνολική εικόνα των εντάξεων κατά Πρόσκληση έχει ως εξής:

  • Σε αριθμούς ενταγμένων έργων, η εικόνα έχει ως εξής, ανά Πρόσκληση:
α/α Πρόσκληση Αριθμός έργων Ποσό χρηματοδότησης (€)
1 Αγροτική οδοποιία 60 46.249.016,68
2 Ύδρευση 148 343.482.057,02
3 Αποχέτευση 67 311.958.814,18
4 ΧΑΔΑ 2 662.053,42
5 Κτίρια 1 4.230.000
2 7 8 706.581.941,30

 

  • Η κατανομή του ανωτέρω συνόλου, έχει ως εξής:

 

α/α Φορέας Ποσό χρηματοδότησης (€)
1 ΔΕΥΑ 397.389.983,13
2 Δήμοι 303.439.234.59
3 Σύνδεσμοι Ύδρευσης – Αποχέτευσης 5.752.723,58

 

  • Αξιολογήθηκαν συνολικά 298 αιτήσεις χρηματοδότησης

 

  • Με βάση τα παραπάνω, από 15 Ιουνίου 2018 έως 15 Δεκεμβρίου 2018, αξιολογήθηκαν 2 αιτήσεις ημερησίως και ο ανοιγμένος ρυθμός εντάξεων έφθασε τα 5,5 εκ €/ημέρα.

 

ΕΝΤΑΞΕΙΣ ΕΡΓΩΝ 201.691.821,39 € ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦιλόΔημος»

 

Νέες χρηματοδοτήσεις ΟΤΑ από το πρόγραμμα «ΦιλόΔημος», ύψους 201.691.821,39 € ενεργοποιούνται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αλέξη Χαρίτση, για 99 νέα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, αγροτικής οδοποιίας και κτιριακών υποδομών.

 

Η υλοποίηση του προγράμματος «ΦιλόΔημος» συνεχίζεται με πρωτόγνωρους ρυθμούς από το Υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της κυβερνητικής στρατηγικής για την αναπτυξιακή ενίσχυση των Δήμων, τη λύση χρόνιων προβλημάτων των τοπικών κοινωνιών και τη βελτίωση της ζωής των πολιτών. Όπως έχει επισημάνει ο  κ. Χαρίτσης, η αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων για την ενίσχυση των δήμων είναι κρίσιμη και συνδέεται ευθέως με την συνολική προσπάθεια που γίνεται για την παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας.

 

Η μεγάλη ανταπόκριση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης καταδεικνύει την μεγάλη ανάγκη για τα έργα και τις δράσεις που περιλαμβάνονται στις προσκλήσεις του «ΦιλόΔημου» και το αποτέλεσμα ξεπερνά και τις πιο υπεραισιόδοξες προσδοκίες.

 

Ακολουθεί ο πίνακας των νέων έργων και τα ποσά χρηματοδότησης.

 

 

Πρόσκληση Ι «Βελτίωση των Υποδομών των Δικτύων Ύδρευσης»

 

α/α Κύριος του Έργου Τίτλος Πρότασης Ποσό Χρηματοδότησης
1 ΔΕΥΑ Χαλκίδας Αναβάθμιση Δικτύων ύδρευσης Δήμου Χαλκιδέων 1,468,000.00
2 Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Βορείου Άξονα (Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α.) Νέα έργα υποδομών ύδρευσης της ΔΕΥΑΒΑ σε περιοχές του Δήμου Πλατανιά, Π.Ε. Χανίων, Περιφέρειας Κρήτης 3,000,000.00
3 ΔΕΥΑ Αβδήρων Τοπικές παρεμβάσεις αντικατάστασης αγωγού ύδρευσης νοτίων διαμερισμάτων Δήμου Αβδήρων 2,741,935.48
4 ΔΕΥΑ Πύργου Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για τη δημιουργία ζωνών και τον αυτόματο έλεγχο του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης Πύργου Ηλείας 1,747,700.00
5 Δήμος Κυθήρων Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού αυτόματου ελέγχου των εσωτερικών δικτύων ύδρευσης του Δήμου Κυθήρων 1,750,508.00
6 ΔΕΥΑ Ναυπλιέων Βελτίωση των υποδομών των δικτύων ύδρευσης του Δήμου Ναυπλιέων 2,225,000.00
7 Δήμος Σκύρου Βελτίωση των υποδομών των δικτύων ύδρευσης του Δήμου Σκύρου 1,399,261.25
8 ΔΕΥΑ Θέρμης Ύδρευση περιοχής επέκταση οικισμού Θέρμης Δ. Θέρμης (εσωτερικό δίκτυο) 3,000,000.00
9 ΔΕΥΑ Σκύδρας Έργα  Ύδρευσης στο  Δήμο Σκύδρας 1,228,517.74
10 ΔΕΥΑ Σκιάθου Συμπληρωματικά έργα ύδρευσης πόλης Σκιάθου 970,000.00
11 ΔΕΥΑ Ζακύνθου Αντικατάσταση κεντρικού αγωγού υδροδότησης Αγ. Λέοντας – Έξω Χώρα (Τμήμα 1) 390,500.00
12 ΔΕΥΑ Μαλεβιζίου Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεελέγχου-τηλεχειρισμού και ανίχνευσης διαρροών μετρητικών διατάξεων κατανάλωσης των δικτύων ύδρευσης Δήμου Μαλεβιζίου 2,892,885.00
13 Δήμος Σπάτων Αρτέμιδας Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος ελέγχου διαρροών σε υφιστάμενα δίκτυα μεταφοράς και διανομής νερού του Δήμου Σπάτων Αρτέμιδας 3,720,000.00
14 ΔΕΥΑ Άργους Μυκηνών Βελτίωση Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Πόσιμου Νερού του Δήμου Άργους – Μυκηνών και Υδροδότηση Δ.Ε. Κουτσοποδίου  και Τ.Κ. Σκαφιδακίου  Δήμου Άργους – Μυκηνών από τις Πηγές Λέρνης 2,779,000.00
15 Δήμος Ξηρομέρου Κατασκευή νέου εξωτερικού δικτύου ύδρευσης από πηγές Λάμπρα μέχρι αντλιοστάσιο Δ.Κ. Αστακού (Τμήμα από Χ.Θ.: 0+000 Πηγές Λάμπρα έως Χ.Θ.:3+880 αύλακας αρδευτικού) 1,209,677.42
16 ΔΕΥΑ Κατερίνης Αγωγοί μεταφοράς νερού πόλης Κατερίνης 2,782,258.00
17 ΔΕΥΑ Πάτρας Αντικατάσταση Δικτύου Ύδρευσης στις Περιοχές Προσφυγικά – Ψαροφάι – Ταραμπούρα 3,000,000.00
18 Δήμος Ιστιαίας Αιδηψού Αναβάθμιση Δικτύου Ύδρευσης Γιάλτρων 804,878.04
19 Δήμος Γορτυνίας Βελτίωση των υποδομών των δικτύων ύδρευσης του Δήμου Γορτυνίας 3,346,296.00
20 ΔΕΥΑ Αρχαίας Ολυμπίας Βελτίωση και επέκταση δικτύων ύδρευσης των Δ.Δ. (Τ.Κ.) του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας 1,610,000.00
21 ΔΕΥΑ Τρίπολης Κατασκευή δικτύου ύδρευσης και μεταφορά νερού στις Τ.Κ. Κολλινων – Αγίας Βαρβάρας Δήμου Τρίπολης 497,276.42
22 ΔΕΥΑ Τυρνάβου Επέκταση-αντικατάσταση και εκσυγχρονισμός των δικτύων ύδρευσης του Δήμου Τυρνάβου 3,000,000.00
23 Δήμος Νέας  Ζίχνης Eκσυγχρονισμός, βελτιστοποίηση και έλεγχος διαρροών δικτύων Ύδρευσης Δήμου Ν. Ζίχνης 2,258,712.55
24 Σύνδεσμος  Υδρευσης Ο.Τ.Α Ν.Φθιώτιδας από Πηγές “Κανάλια” Πύργου Υπάτης Διαχείριση πόσιμου νερού περιοχών Σπερχειάδας-Μακρακώμης και Υπάτης 3,250,000.00
25 Δήμος Αμοργού Κατασκευή δικτύου ύδρευσης περιοχής Αιγιάλης Αμοργού 1,678,000.00
26 ΔΕΥΑ Καλαμάτας Έργα Βελτίωσης Δικτύου Ύδρευσης Δήμου Καλαμάτας 3,000,000.00
27 ΔΕΥΑ Ναυπακτίας Αντικατάσταση Δικτύου Υδρευσης Περιοχή Παλαιοπαναγιας Ναυπάκτου 1,203,387.10
28 Δήμος Αμφίπολης Ύδρευση Κρηνίδας 1,269,796.99
29 Δήμος Γόρτυνας Προμήθεια, Εγκατάσταση και Θέση σε Λειτουργία Συστήματος Τηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού και Ανίχνευσης Διαρροών του Εσωτερικού Δικτύου Ύδρευσης του Δήμου Γόρτυνας 3,714,017.00
30 ΔΕΥΑ Αγίου Νικολάου Βελτίωση και ενίσχυση υποδομών ύδρευσης του Δήμου Αγίου Νικολάου 2,993,000.00
31 ΔΕΥΑ Αιγιαλείας Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεελέγχου-τηλεχειρισμού και ανίχνευσης διαρροών μετρητικών διατάξεων κατανάλωσης των δικτύων ύδρευσης της Δ.Ε.Υ.Α. Αιγιαλείας 2,999,448.00
32 ΔΕΥΑ Αλμωπίας Βελτίωση των υποδομών των δικτύων ύδρευσης της ΔΕΥΑ Αλμωπίας 2,707,926.18
33 Δήμος Αμύνταιου Βελτίωση υποδομών δικτύων ύδρευσης τοπικών κοινοτήτων Αμυνταίου 1,435,282.26
34 Δήμος Σαρωνικού Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεελέγχου-τηλεχειρισμού και ανίχνευσης διαρροών μετρητικών διατάξεων κατανάλωσης των δικτύων ύδρευσης Δήμου Σαρωνικού 3,711,725.17
35 ΔΕΥΑ Παγγαίου Κατασκευή δικτύου ύδρευσης από γεωτρήσεις περιοχής Καρακάξας έως τις δεξαμενές Νικησιανης 1,574,838.71
36 Δήμος Πηνειού Αναβάθμιση και επέκταση δικτύων ύδρευσης Δήμου Πηνειού 1,872,149.67
37 Δήμος Λευκάδας Βελτίωση υποδομών ύδρευσης Δήμου Λευκάδας 1,892,000.00
38 ΔΕΥΑ Θήρας Σύστημα διαχείρισης και τηλεεποπτείας υδρευτικού δικτύου Δήμου Θήρας 2,999,621.00
39 Δήμος Οιχαλίας Αντικατάσταση καταθλιπτικού αγωγού συνδέσμου από Αγ. Φλώρο εώς δεξαμενή ΤΚ Μελιγαλά και αγωγών ύδρευσης στις ΤΚ Διαβολιτσίου, Μίλα και Σκάλας Δήμου Οιχαλίας 2,076,612.90
40 Δήμος Χερσονήσου Αντικατάσταση του δικτύου διανομής ύδατος στον οικισμό Γουρνών του Δήμου Χερσονήσου 2,571,200.00
41 Δήμος Δίου Ολύμπου Αναβάθμιση Διυλιστηρίου Λιτόχωρου 508,708.08
42 Δήμος Ανωγείων Έργα βελτίωσης δικτύων ύδρευσης Δήμου Ανωγείων Κρήτης 2,801,757.81
43 ΔΕΥΑ Μουζακίου Αντικαταστάσεις υδρεύσεων ΔΕ Παμίσου 2,991,935.48
44 Δήμος Κισσάμου Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου διαρροών και αναβάθμιση εσωτερικών δικτύων διανομής πόσιμου νερού Δήμου Κισσάμου 3,388,716.47
45 ΔΕΥΑ Ρήγα Φεραίου Εκσυγχρονισμός Υποδομών ύδρευσης για την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας και ποιότητας ύδατος για ανθρώπινη κατανάλωση 3,000,000.00
46 Δήμος Δωρίδος Βελτίωση ύδρευσης τοπικών κοινοτήτων Δήμου Δωρίδος/Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεελέγχου-τηλεχειρισμού για τον έλεγχο του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, των διαρροών, της απολύμανσης και της ποίότητας του πόσιμου νερού στο εξωτερικό υδραγωγείο του Δήμου Δωρίδος 3,021,670.15
104,484,198.87

 

 

Πρόσκληση ΙΙ «Βελτίωση των βασικών περιβαλλοντικών υποδομών και ιδίως αυτών της επεξεργασίας των λυμάτων»

 

 

α/α Κύριος του Έργου Τίτλος Πρότασης Ποσό Χρηματοδότησης
1 ΔΕΥΑ Πάρου Έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του ΒΙΟ.ΚΑ. Παροικιάς Πάρου με σκοπό την τριτοβάθμια επεξεργασία λυμάτων και την αξιοποίησή τους για άρδευση χωρίς περιορισμούς 945,660.00
2 Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης – Αποχέτευσης – Τηλεθέρμανσης Λαυρεωτικής (Δ.Ε.Υ.Α.ΤΗ.Λ) Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης λυμάτων οικισμού Πλάκας – ολοκλήρωση αποχετευτικού δικτύου Δημοτικής Ενότητας Αγίου Κωνσταντίνου, κατασκευή αγωγού μεταφοράς επεξεργασμένων λυμάτων, επέκταση και ένταξη τριτοβάθμιας επεξεργασίας ΕΕΛ Κερατέας του Δήμου Λαυρεωτικής 5,000,000.00
3 ΔΕΥΑ Ωραιόκαστρου Έργα αποχέτευσης οικισμών Μεσαίου και Νέας Φιλαδέλφειας διευρυμένου Δήμου Ωραιοκάστρου 4,730,229.13
4 ΔΕΥΑ Παιονίας Κατασκευή Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων οικισμών Αγίου Πέτρου – Βαφειοχωρίου και Ποντοηράκλειας Δήμου Παιονίας 2,862,615.98
5 ΔΕΥΑ Σκιάθου Έργο αποχέτευσης και επέκτασης ΕΕΛ περιοχής Κουκουναριών – Τρούλου Σκιάθου 3,780,000.00
6 Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεστένων Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Δήμου Ανδρίτσαινας-Κρεστένων 2,625,333.00
7 ΔΕΥΑ Άργους Μυκηνών Αναβάθμιση Η/Μ εξοπλισμού της εγακατάστασης επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ) Άργους Ναυπλίου 3,110,000.00
8 ΔΕΥΑ Αιγιαλείας Εσωτερικά δίκτυα αποχέτευσης λυμάτων παραλιακών οικισμών Αιγιαλείας 5,000,000.00
9 ΔΕΥΑ Κω Αναβάθμιση και επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων πόλεως Κω με σκοπό την αύξηση της επαναχρησιμοποιούμενης εκροής για επωφελείς χρήσεις 5,000,000.00
10 ΔΕΥΑ Ορεστιάδας Βελτίωση των βασικών περιβαλλοντικών υποδομών και ιδίως αυτών της επεξεργασίας των λυμάτων στο Δήμο Ορεστιάδας 2,720,000.00
11 ΔΕΥΑ Κύμης Αλιβερίου Κατασκευή βιολογικού καθαρισμού και κεντρικών συλλεκτήρων αποχέτευσης Δ.Ε. Αυλώνος 5,000,000.00
12 ΔΕΥΑ Ρήγα Φεραίου Δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων Αγ. Γεωργίου και Αερινού και αγωγών μεταφοράς 2,400,000.00
13 Δήμος Τροιζηνίας Μεθάνων Προμήθεια αναβάθμισης λειτουργίας ΕΕΛ Μεθάνων 987,794.00
14 Δήμος Νέας Προποντίδας Ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών λυμάτων Τ.Κ. Διονυσίου και Τ.Κ. Πορταριάς Δήμου Νέας Προποντίδας 5,000,000.00
15 Δήμος Αμύνταιου Εσωτερική Αποχέτευση ΤΚ Σκλήθρου Δήμου Αμύνταιου 1,606,330.64
16 ΔΕΥΑ Καρδίτσας Προμήθεια-εγκατάσταση και λειτουργική σύνδεση εξοπλισμού για την αναβάθμιση ΕΕΛ Καρδίτσας 1,829,785.00
17 ΔΕΥΑ Βοϊου Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων και εξωτερικό δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων Τ.Δ. Σιάτιστας Ν. Κοζάνης 5,454,389.14
18 ΔΕΥΑ Λαμίας Επαναχρησιμοποίηση Υγρών Αποβλήτων Ε.Ε.Λ. Λαμίας – Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων και Αγωγός Μεταφοράς Φραντζή 4,470,000.00
19 ΔΕΥΑ Σητείας Αναβάθμιση ΕΕΛ Σητείας- Επαναχρησιμοποίηση εκροής για άρδευση 3,132,000.00
20 ΔΕΥΑ Καλαμάτας Έργα βελτίωσης αποχέτευσης ακαθάρτων Δήμου Καλαμάτας 2,450,000.00
21 ΔΕΥΑ Ναυπακτίας Αποπεράτωση αποχετευτικού δικτύου λυμάτων Αντιρρίου 1,700,000.00
69,804,136.89

 

 

Πρόσκληση ΙV «Βελτίωση της πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις»

 

α/α Κύριος του Έργου Τίτλος Πρότασης Ποσό Χρηματοδότησης
1 ΔΗΜΟΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ Αγροτική οδοποιϊα Δήμου Λαυρεωτικής 868,000.00
2 ΔΗΜΟΣ ΑΡΧΑΝΩΝ-ΑΣΤΕΡΟΥΣΙΩΝ Βελτίωση αγροτικού δρόμου περιοχής “ΜΠΟΤΖΗ”  Δήμου Αρχανών-Αστερουσίων 860,000.00
3 ΔΗΜΟΣ ΚΑΣΟΥ Ασφαλτόστρωση αγροτικού δρόμου προς Σκάφη νήσου Κάσου 251,840.18
4 ΔΗΜΟΣ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ Ασφαλτόστρωση αγροτικής οδού Γαλαρινού προς Βασιλικά (έως όρια Ν. Χαλκιδικής) 868,000.00
5 ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΙΟΥ Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις σε τ.κ. του Δήμου Αμαρίου 510,000.00
6 ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ Αγροτική οδοποιϊα 868,000.00
7 ΔΗΜΟΣ ΣΙΘΩΝΙΑΣ Βελτίωση – αναβάθμιση δικτύου αγροτικής οδοποιϊας περιοχής “Λιβροχιο” Δήμου Σιθωνίας 868,000.00
8 ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ Βελτίωση προσβασιμότητας Αγροτικής Οδού Τ.Κ. Λουκισίων, Δ.Ε. Ανθηδώνας Δήμου Χαλκιδέων 525,605.12
9 ΔΗΜΟΣ ΣΠΑΡΤΗΣ Αγροτική οδοποιία Μαγούλας –Αγ. Ιωάννη –Αγ. Ειρήνης 554,870.00
10 ΔΗΜΟΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Οδική σύνδεση οικισμού Πύργου με ΒΙ.ΠΕ. Ορεστιάδας 868,000.00
11 ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ-ΕΛΑΤΕΙΑΣ Αγροτική Οδοποιία Δ.Ε. Αμφίκλειας 525,000.00
12 ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Βελτίωση της πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις 868,000.00
13 ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Βελτίωση αγροτικού δρόμου από Κάμπο Κριτσάς προς Άγιο Σύλλα Καλοχωριανό 850,000.00
14 ΔΗΜΟΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ Βελτίωση της πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις Δ.Κ Κόνιτσας του Δήμου Κόνιτσας 496,200.00
15 ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ Αγροτική Οδοποιία εκτός οικισμών Τ.Κ. ΑΜΠΕΛΙΩΝ, Τ.Κ. ΠΟΤΑΜΟΥΛΑΣ, Τ.Κ. ΑΓ. ΒΛΑΣΙΟΥΤΗΣ Δ.Ε. ΠΑΡΑΚ/ΛΙΩΝ του Δήμου ΑΓΡΙΝΙΟΥ 868,000.00
16 ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ Αγροτική Οδοποιία σε Τ.Κ του Δήμου Μετεώρων 868,000.00
17 ΔΗΜΟΣ ΤΑΝΑΓΡΑΣ Αγροτική Οδοποιία στη θέση “Τσάτσαρι” T.K. Ασωπίας 392,049.99
18 ΔΗΜΟΣ ΚΥΜΗΣ-ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ Βελτίωση υποδομών οδοποιίας στην αγροτική περιοχή Δ.Ε ΤΑΜΥΝΕΩΝ ΚΑΙ Δ.Ε ΚΥΜΗΣ 600,000.00
19 ΔΗΜΟΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ Βελτίωση Αγροτικής Οδοποιίας Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας 868,000.00
20 ΔΗΜΟΣ ΠΕΛΛΑΣ Ασφαλτόστρωση αγροτικών δρόμων Δήμου Πέλλας 868,000.00
21 ΔΗΜΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη του Δήμου Καβάλας 868,000.00
22 ΔΗΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ Βελτίωση της πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις Δήμου Ρεθύμνης. 868,000.00
23 ΔΗΜΟΣ ΑΜΟΡΓΟΥ Μελέτη δρόμου προς Αμμούδι Αρκεσίνης Δ. Αμοργού. 715,000.00
24 ΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ-ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ Αγροτική οδοποιία δ.δ. Καλλιθέας,Αμυγδαλιών και Μυρωνίων 868,000.00
25 ΔΗΜΟΣ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ-ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ Βελτίωση ασφαλτόστρωση αγροτικού δρόμου από όριο οικισμού ΜΑΝΝΑΣ έως διασταύρωση με επαρχιακή οδό  ΧΑΡΤΣΙΑΝΙΚΑ-ΡΕΘΙ 830,000.34
26 ΔΗΜΟΣ ΔΟΜΟΚΟΥ Βελτίωση αγροτικού δρόμου Μαντασιάς – Φυλιαδώνας Δήμου Δομοκού 850,000.00
27 ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ Αγροτική οδοποιϊα Δ.Κ. Σοφικού 680,000.00
28 ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ Βελτίωση Αγροτικής Οδοποιίας Δήμου Τρικκαίων 868,000.00
29 Δήμος Ανωγείων Βελτιώσεις Αγροκτηνοτροφικής Οδοποιίας Δήμου Ανωγείων 807,520.00
30 Δήμος Καρύστου Ασφαλτοστρώσεις αγροτικών οδών στο Δ.Δ. Στύρων 818,400.00
31 Δήμος Μακρακώμης Αγροτική Οδοποιία Τσούκας–Λιβάδια 755,000.00
23,173,485.63

 

 

 

Πρόσκληση V «Ανέγερση και επανάχρηση δημοτικών κτιρίων»

 

α/α Κύριος του Έργου Τίτλος Πρότασης Ποσό Χρηματοδότησης
1 Δήμος Λαρισαίων Κατασκευή 24ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Γεωργίου 4,230,000.00
4,230,000.00

 

 

Απολογισμός αξιολογήσεων – εντάξεων του «ΦιλόΔημου» στο Β’ Εξάμηνο του 2018

 

 

 

Στις 15 Ιουνίου 2018 που ξεκίνησαν οι υποβολές αιτήσεων Δικαιούχων στις Προσκλήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης, στο πλαίσιο της αρχικής ενεργοποίησης του Προγράμματος, σε ποσό 400.000.000 €.

Μέσα σε διάστημα ενός εξαμήνου :

  • Η ενεργοποίηση από 400.000.000 € αυξήθηκε σε 1.645.000.000 € με νέες Προσκλήσεις (Αγροτική Οδοποιία, ΧΑΔΑ, Κτίρια, Αντιπλημμυρικά).
  • Οι εντάξεις έργων συνολικά, έφθασαν σε 706.581.941,30 €, περίπου δηλαδή στο 43% της συνολικής εξειδίκευσης του Προγράμματος.
  • Η συνολική εικόνα των εντάξεων κατά Πρόσκληση έχει ως εξής:

 

  • Σε αριθμούς ενταγμένων έργων, η εικόνα έχει ως εξής, ανά Πρόσκληση:
α/α Πρόσκληση Αριθμός έργων Ποσό χρηματοδότησης (€)
1 Αγροτική οδοποιία 60 46.249.016,68
2 Ύδρευση 148 343.482.057,02
3 Αποχέτευση 67 311.958.814,18
4 ΧΑΔΑ 2 662.053,42
5 Κτίρια 1 4.230.000
2 7 8 706.581.941,30

 

 

 

 

 

  • Η κατανομή του ανωτέρω συνόλου, σε κατηγορίες Δικαιούχων, έχει ως εξής:

 

α/α Φορέας Ποσό χρηματοδότησης (€)
1 ΔΕΥΑ 397.389.983,13
2 Δήμοι 303.439.234.59
3 Σύνδεσμοι Ύδρευσης – Αποχέτευσης 5.752.723,58

 

  • Απορρίφθηκαν 20 αιτήσεις έργων: 13 στην αποχέτευση, 4 στην ύδρευση και 3 στην αγροτική οδοποιία.

 

  • Αξιολογήθηκαν συνολικά, 298 αιτήσεις χρηματοδότησης.

 

  • Με βάση τα παραπάνω, από 15 Ιουνίου 2018 έως 15 Δεκεμβρίου 2018, αξιολογήθηκαν 2 αιτήσεις ημερησίως και ο ανοιγμένος ρυθμός εντάξεων έφθασε τα 5,5 εκ €/ημέρα.

 

 

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

 

Απομαγνητοφώνηση συνέντευξης Τύπου

 

YΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σε όλες και όλους. Να σας ευχαριστήσουμε για την παρουσία σας σήμερα εδώ. Είμαστε εδώ για να παρουσιάσουμε για μια ακόμη φορά κάποιες νέες προκηρύξεις προγραμμάτων από τα προγράμματα «ΦιλόΔημος».

Θα μου επιτρέψετε όμως ξεκινώντας να κάνω κάποια γενικότερα σχόλια. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι ένα από τα βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η Αυτοδιοίκηση όλα τα τελευταία χρόνια της κρίσης, είναι τα ζητήματα της υποχρηματοδότησης.

Με αυτή την έννοια η προσπάθεια την οποία έχουμε κάνει για το 2018, αλλά και βεβαίως για το 2019 που έρχεται σε λίγες μέρες, είναι να προσπαθήσουμε στο βαθμό του εφικτού και δεδομένων των δημοσιονομικών δυνατοτήτων που έχει η ελληνική οικονομία να αντιμετωπίσουμε αυτό το πάρα πολύ βασικό πρόβλημα για τους Δήμους και τις περιφέρειες σε όλη τη χώρα.

Στον προϋπολογισμό ο οποίος ψηφίστηκε μόλις προχθές το βράδυ από το ελληνικό Κοινοβούλιο, υπάρχει μια αύξηση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων για τους Δήμους, ύψους 37 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι μικρή η αύξηση. Είναι όμως ενδεικτική της τάσης που θέλουμε να ακολουθήσουμε για τα επόμενα χρόνια ενίσχυσης των δήμων όλης της χώρας από τον τακτικό προϋπολογισμό. Βεβαίως αυτή η σημαντική χρηματοδοτική ενίσχυση δεν είναι αρκετή. Έχουμε πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι φορείς της Αυτοδιοίκησης.     Γι’ αυτό ακριβώς προσπαθήσαμε και σχεδιάσαμε και υλοποιούμε Προγράμματα πέραν του τακτικού προϋπολογισμού για την κάλυψη πολύ βασικών αναγκών της Αυτοδιοίκησης, κυρίως σε έργα τοπικών υποδομών.

Είναι πλέον πανθομολογούμενη η επιτυχία των σχετικών προγραμμάτων «ΦιλόΔημος Ι» και «ΦιλόΔημος ΙΙ», τα οποία έρχονται ακριβώς να καλύψουν αυτή την πολύ μεγάλη, πολύ σημαντική ανάγκη για έργα τα οποία δυστυχώς δεν υλοποιήθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια και αναφέρομαι και στα χρόνια πριν από την κρίση. Έργα τα οποία έχουν να κάνουν με την ύδρευση, την αποχέτευση, τη διαχείριση των απορριμμάτων, των λυμάτων. Έργα τα οποία ενισχύουν την αναπτυξιακή προοπτική των τοπικών οικονομιών.

Για να δώσω κάποια στοιχεία με ποσοτικούς όρους σήμερα που μιλάμε, τέλη Δεκεμβρίου του 2018, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι από τα προγράμματα που έχουν προκηρυχθεί μέχρι σήμερα, φτάνουμε σε συνολικές αιτήσεις οι οποίες στο τέλος της χρονιάς θα προσεγγίσουν τελικά τα δυο δισεκατομμύρια ευρώ. Περισσότερο από 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ θα είναι τα συνολικά έργα τα οποία έχουν αιτηθεί οι δήμοι όλης της χώρας και αυτό δείχνει ακριβώς την πολύ μεγάλη επιτυχία των προγραμμάτων, καθώς έρχονται να απαντήσουν σε πραγματικές ανάγκες. Υπενθυμίζω ότι ο αρχικός σχεδιασμός για το 2018 προέβλεπε διαθέσιμο προϋπολογισμό της τάξεως περίπου των 500 εκατομμυρίων ευρώ. Άρα έχουμε μια υπερκάλυψη κατά σχεδόν τέσσερις φορές του αρχικού προϋπολογισμού. Βεβαίως και αυτό πρέπει να είναι απολύτως σαφές, οι δήμοι δεν επιβαρύνονται ούτε κατ’ ελάχιστον από τα συγκεκριμένα έργα, τα συγκεκριμένα προγράμματα, καθώς καλύπτονται πλήρως από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Σε σχέση με τις εντάξεις έργων, μέσα σε ένα εξάμηνο μόλις, από τις 15 Ιουνίου ουσιαστικά που ξεκίνησαν οι εντάξεις έργων στις πρώτες προσκλήσεις, για την ύδρευση και την αποχέτευση, φτάνουμε σήμερα και ανακοινώνουμε ότι έχουμε νέες εντάξεις έργων περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ στις προσκλήσεις για ύδρευση, αποχέτευση, αγροτική οδοποιία, ΧΑΔΑ και αυτό είναι πολύ σημαντικό και με πραγματικούς και με συμβολικούς όρους το πρώτο σχολείο εντάσσεται στα προγράμματα «ΦιλόΔημος» σήμερα. Πρόκειται για το 24ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου Λάρισας με προϋπολογισμό 4,2 εκατομμύρια ευρώ. Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη ότι έχουμε και το πρώτο σχολείο να μπαίνει στα προγράμματα «ΦιλόΔημος». Μαζί με όλες αυτές τις εντάξεις που αυτές τις μέρες ολοκληρώνονται ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, μιλάμε για συνολικά εντάξεις έργων τα οποία, που ξεπερνούν τα 706 εκατομμύρια ευρώ συγκεκριμένα. Και θα σας δώσουμε βεβαίως και αναλυτικούς πίνακες με όλα τα στοιχεία.

Εάν σκεφτούμε ότι τα προγράμματα αυτά ακολουθούν πλήρως τη μεθοδολογία η οποία υπάρχει και για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ  δηλαδή, ως προς την ωριμότητα και την πληρότητα των κατατεθειμένων φακέλων, δεν μπαίνουμε σε καμία λογική ένταξης ανώριμων έργων. Το γεγονός ότι έπρεπε να ακολουθηθεί μια παρόμοια διαδικασία με αυτή η οποία ακολουθείται και στο ΕΣΠΑ, ουσιαστικά συνιστά ένα άθλο το γεγονός ότι καταφέραμε μέσα σε έξι μήνες να έχουμε εντάξει έργα τα οποία ισοδυναμούν περίπου με τον προϋπολογισμό ενός περιφερειακού επιχειρησιακού προγράμματος σε βάθος 7ετίας. Είναι μια πάρα πολύ σημαντική θετική εξέλιξη το γεγονός ότι μέσα σε έξι περίπου μήνες καταφέραμε να ξεπεράσουμε κατά πολύ τους αρχικούς φιλόδοξους στόχους μας και να έχουμε αυτές τις εντάξεις έργων, όπως επαναλαμβάνω και πάλι, με τη μεθοδολογία, με τα κριτήρια αξιολόγησης, με την πληρότητα και την ωριμότητα των φακέλων που ακολουθείται και στα προγράμματα του ΕΣΠΑ.     Και γι’ αυτό τον άθλο θέλω και με την ευκαιρία της σημερινής συνέντευξης Τύπου να ευχαριστήσω και όλα τα στελέχη του Υπουργείου μας που συνέβαλαν σε αυτή την προσπάθεια. Τα μέλη της Τεχνικής Γραμματείας του Προγράμματος, γιατί πρέπει να αναγνωρίζουμε τη δουλειά των ανθρώπων οι οποίοι πραγματικά έχουν δώσει την ψυχή τους σε αυτή την πρωτοβουλία. Και βεβαίως τα στελέχη της ΜΟΔ τα οποία συνέδραμαν αποφασιστικά σε αυτή την δουλειά. Είχαμε συνεργαστεί, είχα και εγώ την τύχη να συνεργαστώ μαζί τους και από την προηγούμενη θητεία μου στο Υπουργείο Οικονομίας αλλά και η δουλειά η οποία έχει γίνει και εδώ στο Υπουργείο Εσωτερικών μαζί με τα στελέχη της ΜΟΔ, αποδεικνύεται καθοριστική για την επιτυχία αυτών των προγραμμάτων. Και βεβαίως και με την ομάδα και τα στελέχη του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων μέσω του οποίου υλοποιείται και η χρηματοδότηση όλων αυτών των έργων. Θέλω να τους ευχαριστήσω όλους.

Είμαστε σήμερα εδώ για να παρουσιάσουμε -γιατί βεβαίως δεν μένουμε μόνο σε αυτά τα οποία πετύχαμε μέχρι σήμερα, συνεχίζεται αυτή η προσπάθεια- και νέες προσκλήσεις, νέα προγράμματα από τον «ΦιλόΔημο», τα οποία θεωρούμε ότι έρχονται να καλύψουν υπαρκτές πολύ σημαντικές ανάγκες των δήμων σε όλη τη χώρα.

Θα μου επιτρέψετε να πω μια κουβέντα για καθένα από αυτά. Κατ’ αρχάς μια πρόσκληση προϋπολογισμού 16 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά την κατασκευή, μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων για τη δημιουργία, ή και αναβάθμιση των στάσεων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.      Το πρόγραμμα αυτό είναι μια πρόταση, μια ιδέα του Γραφείου Κοινωνικής Πολιτικής του Πρωθυπουργού, που εκπροσωπείται εδώ σήμερα και από τον Σταύρο Παναγιωτίδη και θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε για την πρόταση, αλλά και για τη συνεργασία. Είναι ένα πρόγραμμα σημαντικό το οποίο βοηθάει στην ενίσχυση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς. Να ευχαριστήσω εδώ και τις υπηρεσίες του ΟΑΣΑ καθώς και τη Γενική Γραμματεία Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών για τη συνεργασία. 16 εκατομμύρια ευρώ λοιπόν για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στους δήμους όλης της χώρας.

Μια δεύτερη πρόσκληση αφορά στη χρηματοδότηση με 15 εκατομμύρια ευρώ στους Δήμους και τις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης για την εκπόνηση μελετών στον τομέα της ύδρευσης και της αξιοποίησης των εκροών από τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων. Δηλαδή σύνταξη master plan, γενικών σχεδίων ύδρευσης και εκπόνηση σχεδίων ασφάλειας νερού. Το σημαντικό εδώ πέραν όλων των άλλων είναι ότι το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται σε άμεση συνέργεια με τα ήδη ενταγμένα έργα ύδρευσης που έχουμε στον «ΦιλόΔημο». Θέλουμε οι δράσεις που προκηρύσσουμε και υλοποιούμε να βρίσκονται σε συνέργεια μεταξύ τους. Να υπάρχει και μια συνέχεια στη δουλειά που γίνεται και βεβαίως ειδικά για τις ΔΕΥΑ σε όλη τη χώρα είναι ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα, καθώς θωρακίζει τους δήμους, ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες πόσιμου νερού με στρατηγικό σχεδιασμό και ασφάλεια προς τους πολίτες. Είναι και αυτή μια δεύτερη πρόσκληση πάρα πολύ σημαντική.

Και βεβαίως η μεγάλη προκήρυξη, το μεγάλο πρόγραμμα το οποίο εξαγγέλλουμε σήμερα μαζί με τον Υφυπουργό Αθλητισμό τον Γιώργο Βασιλειάδη. Είναι μια πρόταση του Υπουργείου Αθλητισμού και αφορά την κατασκευή, επισκευή και συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων. Ο προϋπολογισμός του Προγράμματος ανέρχεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ.

Θέλω να ευχαριστήσω τον Υφυπουργό Αθλητισμού όπως και το Γενικό Γραμματέα που είναι μαζί μας σήμερα για την πρόταση, για τη συνεργασία και βεβαίως αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί καθώς το Υπουργείο Αθλητισμού θα έχει και την αρμοδιότητα και την ευθύνη για την τελική ένταξη των έργων.

Έχουμε πει εξ αρχής ότι τα προγράμματα «ΦιλόΔημος», όλα τα προγράμματα χρηματοδότησης των Δήμων για την υλοποίηση έργων δεν μπορούν να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν, παρά μόνο σε συνεργασία με τα Υπουργεία τα οποία είναι και οι φορείς πολιτικής κατά περίπτωση. Και εδώ έχουμε ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα αγαστής συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Αθλητισμού. Ένα παράδειγμα συνεργασίας το οποίο ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε να το επαναλάβουμε και στο μέλλον και με άλλα υπουργεία, καθώς ακολουθούν και νέες Προσκλήσεις. Για παράδειγμα, το επόμενο διάστημα θα έχουμε και την πρόσκληση προς τα Λιμενικά Ταμεία και για αυτό το σκοπό συνεργαζόμαστε και με το Υπουργείο Νησιωτικής Πολιτικής.

Μένοντας στο πρόγραμμα που σας παρουσιάσαμε, το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό, αποτελούσε κι ένα αίτημα των Δήμων εδώ και πάρα πολύ καιρό. Δίνεται η δυνατότητα για τη χρηματοδότηση παρεμβάσεων κατασκευής και επισκευής και συντήρησης που περιλαμβάνει και την ενεργειακή αναβάθμιση και εξοικονόμηση ενέργειας με χρήση ΑΠΕ σε αθλητικές εγκαταστάσεις καθώς και πρόσβαση ατόμων με ειδικές ανάγκες σε αυτές. Πρόκειται, συνεπώς, για αθλητικές υποδομές πάρα πολύ σημαντικές, πάρα πολύ κρίσιμες. Απευθύνεται στους Δήμους όλης της χώρας με αρχικό προϋπολογισμό 50 εκατομμύρια ευρώ. Είμαι βέβαιος ότι το πρόγραμμα αυτό θα στεφθεί με επιτυχία και θα είμαστε εδώ και σε λίγο διάστημα να ανακοινώσουμε και επιπλέον χρηματοδότηση, γιατί τα αιτήματα από τους Δήμους θα υπερβούν τον αρχικό προϋπολογισμό. Δεν θέλω να πω περισσότερα πάνω σε αυτό. Στη συνέχεια και ο αρμόδιος Υφυπουργός ο Γιώργος Βασιλειάδης είμαι βέβαιος ότι θα έχει να πει πολλά και ενδιαφέροντα.

Κλείνοντας, θέλω να σας πω ότι αυτή την προσπάθεια την οποία έχουμε ξεκινήσει με το «ΦιλόΔημο», θα συνεχιστεί βεβαίως με την ίδια ένταση και επιμονή και το επόμενο διάστημα. Είμαστε εδώ για να υλοποιήσουμε σημαντικά έργα σε όλη τη χώρα, μαζί με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης και πραγματικά θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό και ένα πολύ ισχυρό δείγμα της καλής συνεργασίας, αλλά και της επιτυχίας που έχουν αυτά τα προγράμματα, γεγονός ότι όλοι οι φορείς της Αυτοδιοίκησης έχουν μέχρι σήμερα αγκαλιάσει αυτή την πρωτοβουλία. Ανεξαρτήτως από πού προέρχεται ο καθένας πολιτικά, αντιλαμβάνονται ότι μιλάμε για προγράμματα τα οποία έρχονται να απαντήσουν σε πραγματικές, σε υπαρκτές ανάγκες των δήμων για πολύ σημαντικά έργα. Σας ευχαριστώ και πάλι  και θα μου επιτρέψετε να δώσω το λόγο στον αρμόδιο Υφυπουργό Αθλητισμού τον Γιώργο Βασιλειάδη.

 

Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: Καλημέρα και από εμένα. Μολονότι βρισκόμαστε σε μια μέρα που δεν είναι καλή, πέφτει πάνω η σκιά του επαγγελματικού αθλητισμού και των εγκληματικών οργανώσεων οι οποίοι προσπαθούν να ανακτήσουν θέση μέσα στον επαγγελματικό αθλητισμό. Παρόλα αυτά σήμερα είμαι πολύ χαρούμενος γιατί είναι μια κομβική ημέρα για την πολιτική στον αθλητισμό, όπως την ονειρευόμαστε εμείς. Όπως τη σχεδιάζαμε εμείς. Μια σημαντική μέρα για τις υποδομές που θα έρθουν να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά μας, οι νεολαίοι μας, οι άνθρωποι των πόλεων και των χωριών της χώρας.

Μετά από 10ετίες αλόγιστων δαπανών και έργων χωρίς κανένα ειρμό, που πολλές φορές δεν εξυπηρετούσαν τις πραγματικές ανάγκες τοπικών κοινωνιών, τις πραγματικές ανάγκες των αθλητικών συλλόγων, τις πραγματικές ανάγκες μιας ολόκληρης κοινωνίας, έργα που γινόντουσαν με βάση μια πελατειακή λογική, μια ψηφοθηρική λογική. Γι’ αυτό το λόγο βλέπουμε ανά την επικράτεια διάσπαρτες, μεγάλες εγκαταστάσεις εκεί πέρα που δεν υπάρχει νόημα να υφίστανται, μεγάλες περιοχές χωρίς καμία αθλητική εγκατάσταση. Εγκαταστάσεις οι οποίες δεν μπορούν να συντηρηθούν γιατί δεν υπήρξε ποτέ καμία οικονομοτεχνική μελέτη για το αν αυτές θα είναι βιώσιμες.

Εδώ και τρία χρόνια εμείς, από τότε που αναλάβαμε προσπαθούμε να αλλάξουμε αυτή τη λογική, να αλλάξουμε αυτή τη φιλοσοφία, να φύγουμε από τις φαραωνικές λογικές του παρελθόντος και τις πελατειακές λογικές του παρελθόντος, που χώριζε τη χώρα σε παιδιά και αποπαίδια και να κάνουμε παρεμβάσεις με το μεγαλύτερο δυνατό κοινωνικό αντίκτυπο και το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Αλλά όμως να είναι παρεμβάσεις ουσίας.

.

Η συνεργασία που ξεκινήσαμε με τον Αλέξη Χαρίτση και εδώ θα γίνει λίγο πιο προσωπικός ο τόνος μου, με την προηγούμενη ιδιότητά του ως Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, ήταν εξαιρετική και κινήθηκε στην ίδια κατεύθυνση. Τριπλασιάσαμε τους πόρους του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για να κάνουμε έργα σε αυτή τη λογική.

Και οι αριθμοί μέχρι τώρα καταδεικνύουν αυτό. 221 έργα την τριετία ανά την επικράτεια με συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα περνάμε σε ένα βήμα παραπέρα. Στοχευμένα έργα με βάση τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Παρεμβάσεις σε αυλές σχολείων για να φτιάξουμε καινούργια ζωντανά κοινωνικά κύτταρα. Σήμερα με το πρόγραμμα αυτό του «ΦιλόΔημος ΙΙ» συνολικού προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ, πάμε να κάνουμε παρεμβάσεις σε αυτή τη λογική.

Το ανώτερο ποσό χρηματοδότησης ανέρχεται στα 600.000 ευρώ ανά δήμο και μπορεί να περιλαμβάνει δύο υποέργα. Το χρηματοδοτικό αυτό όριο είναι στοχευμένο και κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε ανάλογα με τις ανάγκες του δήμου να μπορεί να φτιαχτεί ένα προπονητήριο μικρότερες πρόχειρες κατασκευές ή να επισκευάσουμε ήδη υφιστάμενες οι οποίες είναι ταλαιπωρημένες από το χρόνο και από την έλλειψη συντήρησης.

Είδαμε πρόσφατα κι ένα παράδειγμα στον Πύργο την ώρα που έβρεχε και δημιουργήθηκε καταρράκτης εντός του γηπέδου. Γιατί κατασκευάστηκαν κάποτε μεγάλα έργα χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη για το πώς αυτά θα συντηρηθούν, πώς αυτά θα παραμένουν ζωντανά. Πάμε λοιπόν σε όλη την επικράτεια, 50 εκατομμύρια, σε αυτή τη λογική και επιλέξαμε τη συνεργασία των δυο Υπουργείων, με τη λογική να μην αλλάξει η στόχευση, να μην αφήσουμε τη χρηματοδότηση αυτή να γίνει και προεκλογικό εργαλείο.

Δεν ερχόμαστε να καλύψουμε προεκλογικές ανάγκες μιας έντονης προεκλογικής δημοτικής δραστηριότητας στο διάστημα αυτό, θέλουμε να καλύψουμε ανάγκες πραγματικές της κοινωνίας.

Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, τα τελευταία χρόνια, έχει πλήρη εικόνα των αναγκών ανά την επικράτεια. Αφ’ ενός μεν γιατί τόσο εγώ όσο και ο Γενικός Γραμματέας έχουμε προσωπική άποψη γιατί έχουμε γυρίσει όλη τη χώρα, αφ’ ετέρου δε γιατί με τη νέα νομοθεσία, σχετικά με την αδειοδότηση των αθλητικών εγκαταστάσεων, πλέον έχουμε καταγεγραμμένα ανά την επικράτεια, όλα τα προβλήματα που υπάρχουν, όλες τις ανάγκες που υπάρχουν, όλες τις επισκευές που χρειάζεται να γίνουν ούτως ώστε να έχουμε ασφαλείς και προσβάσιμες αθλητικές εγκαταστάσεις και αθλητικές εγκαταστάσεις που χρειάζονται και ενεργειακή αναβάθμιση για να γίνουν και φιλικές προς το περιβάλλον αλλά και φιλικές προς τα οικονομικά των χρηστών και των Δήμων.

Επομένως, με αυτή τη λογική, δομήσαμε αυτή τη συνεργασία, με αυτή τη λογική θα γίνει επιλογή των έργων και έχουμε αποδείξει και τα στοιχεία από τη χρήση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων μιλούν καλύτερα γι’ αυτό, ότι προσπαθούμε να ισοκατανέμουμε τα έργα σε όλη την επικράτεια. Και από άποψη οικονομική και από άποψη πραγματικών έργων. Να μην υπάρχει καμία Περιφέρεια  της χώρας η οποία θα είναι υποχρηματοδοτούμενη.

Να μη υπάρχει καμία Περιφέρεια και κανένας Δήμος της χώρας, ο οποίος να είναι αποκλεισμένος από τη χρηματοδότηση της κεντρικής κυβέρνησης. Αλλά με έλεγχο, με σοβαρότητα, με στόχο το ένα ευρώ που δαπανούμε, να έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα και οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες. Τον αθλητισμό, που δεν είναι ο επαγγελματικός αθλητισμός και όλη αυτή η γκρίζα ατμόσφαιρα που αυτός αποπνέει, είναι ο ερασιτεχνικός αθλητισμός, είναι τα παιδιά μας, εμείς ή και οι γονείς μας ακόμα που προσπαθούμε να τους βάλουμε στη διαδικασία άθλησης.

Σκοπός μας είναι να μην υπάρχει ούτε ένα παιδί ανά την επικράτεια, που το χειμώνα δε θα μπορεί να προπονηθεί κάτω από κακές συνθήκες. Να υπάρχει παντού ένας κλειστός χώρος που θα προπονούνται οι αθλητές μας. Να υπάρχουν παντού εγκαταστάσεις οι οποίες θ’ ακολουθούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Να υπάρχουν παντού εγκαταστάσεις οι οποίες θα τιμούν και τους φορολογούμενους αυτής της χώρας.

Είναι πολλά και σωρευμένα τα λάθη των δεκαετιών της ευμάρειας. Δεν υπήρξε ποτέ ένας κεντρικός στρατηγικός σχεδιασμός για το τι θέλουμε να κάνουμε και πού θέλουμε να κατευθύνουμε τις παρεμβάσεις μας. Εμείς αυτό το αλλάζουμε και νομίζω ότι η σημερινή συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, δείχνει πολύ περισσότερα και πέρα από τη χρηματοδότηση.

Δείχνει το πώς θα πρέπει να λειτουργούν οι ελληνικές κυβερνήσεις από δω και μετά, με απόλυτη συνεργασία μεταξύ των Υπουργείων αλλά και με στοχευμένες δράσεις, που να δίνουν τις κατευθυντήριες γραμμές για την επόμενη μέρα. Γιατί ο μεγάλος αγώνας που γίνεται, είναι για να γίνει η χώρα μια κανονική χώρα, να γίνει το κράτος, να πάμε σε μια άλλη λογική έργων πέρα από αυτά που είχαμε συνηθίσει. Γι’ αυτά που είχαμε συνηθίσει και το λαό να περιμένει.

Αλλαγή κουλτούρας και αλλαγή φιλοσοφίας και αλλαγή κουλτούρας και στοχευμένες παρεμβάσεις. Είμαστε σίγουροι ότι οι Δήμοι θ’ ανταποκριθούν άμεσα. Ήδη εμείς επειδή έχουμε πλήρη εικόνα ξέρουμε ότι υπάρχουν ώριμες μελέτες που μπορούν να υπερκαλύψουν ακόμα και το ποσό τής πρόσκλησης και ήδη έχουμε περάσει αυτά τα τρία χρόνια, τη διαφορετική φιλοσοφία αυτή στους Δήμους.

Επομένως, να ευχαριστήσω ξανά τον Υπουργό Εσωτερικών, τον Αλέξη Χαρίτση, για την εξαιρετική συνεργασία και για την πλήρη κατανόηση και γνώση του προβλήματος και τη βοήθεια στη χάραξη του στρατηγικού σχεδιασμού, να ευχαριστήσω το Γενικό Γραμματέα, για τη συνεργασία που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια αλλά και για τη δουλειά που έχει γίνει τα 4 χρόνια της διακυβέρνησής μας σε αυτή την κατεύθυνση και ευελπιστώ πολύ σύντομα να είμαστε ξανά εδώ, ν’ ανακοινώσουμε κι άλλες περισσότερες, μεγαλύτερες δράσεις, όμως σας ξαναλέω, μακριά από τις λογικές και τη φιλοσοφία του παρελθόντος. Να είστε καλά.

Να προχωρήσουμε στις ερωτήσεις.

 

κ. ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ («ΕΘΝΟΣ»): Ως προς τα γήπεδα και τις αθλητικές εγκαταστάσεις, θυμάμαι ο΄τι είχαμε ένα πρόβλημα με τις προδιαγραφές και με  την αδειοδότηση, η οποία έπαιρνε πάντοτε παρατάσεις, γινόταν νομίζω κατ’ αρχάς παρέκκλιση, θυμηθείτε λιγάκι τί γίνεται και αν αυτό το πρόγραμμα έχει σχέση και με αυτό το πρόβλημα.

Κι ένα δεύτερο ερώτημα: Αυτό με τις στάσεις, έχετε σκεφτεί καθόλου, οι προδιαγραφές θα είναι ίδιες με αυτές του ΟΑΣΑ της Αθήνας; Θα έχουν και διαφημίσεις; Θα υπάρχει δηλαδή δυνατότητα αποκόμισης και διαφημιστικών εσόδων από τη δημιουργία των στάσεων;

Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: Πραγματικά, η αλήθεια είναι αυτή. Η αδειοδότηση των αθλητικών εγκαταστάσεων έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, γιατί επί της ουσίας ήταν αδύνατο να πάρει οποιαδήποτε εγκατάσταση αδειοδότηση. Με δεδομένο ότι δεν υπήρχαν κριτήρια ανάλογα την εγκατάσταση.

Είχαμε το παράδοξο, ένα γήπεδο σ’ ένα χωριό και το Ολυμπιακό Στάδιο, να έχουν ακριβώς τα ίδια κριτήρια για την αδειοδότηση. Αυτό το αλλάξαμε πέρυσι. Για να πάρουν όμως τα γήπεδα αδειοδότηση, χρειάζεται να γίνουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Είτε παρεμβάσεις προσβασιμότητας είτε παρεμβάσεις που αφορούν την πυρασφάλεια, τη στατικότητα, τις μελέτες, ή παρεμβάσεις που αφορούν την εγκατάσταση αυτή καθαυτή.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έρχεται να λύσει και αυτό. Όχι μόνο αυτό, αλλά και αυτό. Σκοπός μας είναι, σε μια διετία από τώρα, να μην υπάρχει εγκατάσταση στη χώρα που να μην είναι αδειοδοτημένη νόμιμα, και να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας. Το πρόγραμμα λοιπόν αυτό έρχεται και κουμπώνει με το πρόβλημα, αλλά όμως πάει και πέρα από αυτό, γι’ αυτό έχει και κατασκευή νέων εγκαταστάσεων. Όμως, σας ξαναείπα, άλλης λογικής.

Με αυτόν τον Προϋπολογισμό μπορούμε να έχουμε σύγχρονα προπονητήρια που να καλύπτουν βασικές ανάγκες. με δεδομένο ότι μπορεί να σπάσει σε υποέργα, το έργο, μπορείς να έχεις, να πω για παράδειγμα, να φτιάξεις και δυο μπαλκόνια, άρα να φτιάξεις επί της ουσίας δυο κλειστούς χώρους άθλησης ή να φτιάξεις 4 γήπεδα 5×5 ή ό,τι χρειάζεται κάθε τοπική κοινωνία.

Πιστεύω ότι ερχόμαστε και καλύπτουμε πλήρως, το σύνολο των προβλημάτων. Θα δούμε στην πορεία αν χρειαστεί να κάνουμε ακόμα μεγαλύτερες παρεμβάσεις και βέβαια θα λειτουργήσει παράλληλα με το δικό μας Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που μόνο πέρυσι ήταν 13 εκατομμύρια ευρώ και για του χρόνου προβλέπεται κατά τι αυξημένο.

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ένα σχόλιο πάνω στο δεύτερο ερώτημα, γενικότερο όμως σχόλιο. Εμείς, σε όλα τα προγράμματα που εκδίδουμε από τον «ΦιλόΔημο», συνεργαζόμαστε με τους αρμόδιους φορείς πολιτικής, δε διεκδικούμε εδώ στο Υπουργείο Εσωτερικών κάποιο αλάθητο ούτε είμαστε παντογνώστες να ξέρουμε ποιες πρέπει να οι προδιαγραφές κάθε προγράμματος. Νομίζω ότι μια από τις επιτυχίες αυτής της χρηματοδοτικής πρωτοβουλίας, πέρα από τους πόρους, είναι ακριβώς ότι βάζει το Υπουργείο Εσωτερικών να συνεργαστεί με άλλα Υπουργεία, με Υπηρεσίες, με Φορείς, οι οποίοι έχουν την τεχνογνωσία και μπορούν να βοηθήσουν για τον καλύτερο σχεδιασμό τέτοιων προσκλήσεων και προκηρύξεων. Και, όπως είπα και στην εισήγησή μου, για τη συγκεκριμένη περίπτωση του προγράμματος δηλαδή των 16 εκατομμυρίων για την κατασκευή, μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων, συνεργαστήκαμε και με τον ΟΑΣΑ και με την Γενική Γραμματεία Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών. Συνεπώς και οι προδιαγραφές έχουν προκύψει βάσει των στοιχείων και της τεχνογνωσίας που υπάρχει σ’ αυτούς τους Οργανισμούς. Αλλά για το συγκεκριμένο ερώτημα το οποίο θέσατε, δεν ξέρω αν θέλει να πει δυο κουβέντες και ο Σταύρος Παναγιωτίδης από το Γραφείο Κοινωνικών Υποθέσεων του Πρωθυπουργού.

 

Σ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ: Εμείς ως γραφείο, λόγω και του αντικειμένου έτσι κι αλλιώς σχεδιάζουμε και αντιλαμβανόμαστε διάφορες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τα Υπουργεία πάντα για θέμα αντιμετώπισης ζητημάτων καθημερινότητας θα λέγαμε, της καθημερινής ζωής των πολιτών. Ένα από αυτά προφανώς είναι και το ζήτημα των στάσεων, που έρχεται ν’ αντιμετωπίσει κάτι που σε κάποιες περιπτώσεις ενδεχομένως να φαίνεται ως αυτονόητο, αλλά πολλές φορές στην πράξη αποδεικνύεται οτιδήποτε δεν είναι. Νομίζω ότι όλοι και όλες έχουμε την εμπειρία του να χρειαστεί να περιμένουμε κάποια στιγμή ένα λεωφορείο στη βροχή, στο κρύο, σε κατάλληλες στάσεις, σε στάσεις που είναι σκουριασμένες, άρα που θέτουν κίνδυνο και γι’ αυτό που λέμε με την ευρύτερη έννοια, δημόσια υγεία.  Οπότε η ιδέα μας ήταν ν’ αντικαταστήσουμε, να βοηθήσουμε να γίνει ένα πρόγραμμα δηλαδή το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα να γίνει πλέον αυτό το αυτονόητο που λέγαμε πριν ότι λείπει, να περιμένει κάποιος το λεωφορείο με ασφάλεια χωρίς να βρέχεται, για παράδειγμα έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να φορτίσει το κινητό του τηλέφωνο, διότι θα δοθούν γι’ αυτές τις στάσεις, από τα οποία μπορούν να επιλέξουν οι Δήμοι, να μπορεί για παράδειγμα επίσης να μην περιμένει το λεωφορείο στο σκοτάδι, διότι κάποιες από αυτές τις στάσεις μπορούν να έχουν έξυπνο φωτισμό και να είναι ενεργειακά αυτόνομες, άρα αντιμετωπίζεται εν μέρει κι ένα ζήτημα ασφάλειας που μπορεί να υπάρχει σε κάποια σημεία, οπότε αυτό είναι το γενικό σκεπτικό. Ασφαλώς οι Δήμοι από εκεί και ύστερα μπορούν ν’ αξιοποιήσουν τις στάσεις αυτές για την προβολή και του έργου τους για να κοινοποιούν πρωτοβουλίες και έργα τους στους δημότες και ό,τι άλλο κρίνουν. Αλλά το βασικότερο ζήτημα είναι αυτό, η βελτίωση της καθημερινής εμπειρίας των πολιτών μέσα στην πόλη.

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ένα σχόλιο ακόμα πάνω σ’ αυτό, συμπληρωματικά και αυτό δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο πρόγραμμα, αλλά συνολικότερα, προγράμματα που έχουν να κάνουν με τοπικές υποδομές και υποδομές που έχουν να κάνουν και με την ποιότητα ζωής των πολιτών. Είναι νομίζω πάρα πολύ σημαντικό και έχει και αυτό το χαρακτήρα ένα πρόγραμμα ομπρέλα όπως είναι ο «ΦιλόΔημος», το γεγονός ότι εντάσσονται πολλοί διαφορετικοί Δήμοι σ’ ένα ενιαίο πρόγραμμα, έχει και τη λογική της προτυποποίησης των μελετών και των προδιαγραφών τέτοιων έργων. Να ξεφύγουμε από μια λογική η οποία επικράτησε πάρα πολλές φορές στο παρελθόν και δημιούργησε πολλά προβλήματα, και βεβαίως εκτίναξε και το κόστος σε πάρα πολλές περιπτώσεις αντίστοιχων έργων, μια λογική που ο καθένας έκανε ό,τι ήθελε.

Το γεγονός λοιπόν ότι εντάσσονται σ’ ένα ενιαίο πρόγραμμα, δίνει τη δυνατότητα αλλά δημιουργεί αν θέλετε και την υποχρέωση στους Φορείς Υλοποίησης που είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση οι Δήμοι, ν’ ακολουθήσουν κάποια συγκεκριμένα πρότυπα, μια τυποποίηση των προδιαγραφές τέτοιοι τύπου έργων, έτσι ώστε και εξοικονόμηση κόστους να υπάρχει αλλά και να είμαστε βέβαιοι ότι διασφαλίζονται κανόνες υγιεινής, ασφάλειας, ποιότητας ζωής των πολιτών.

 

κ. ΣΗΦΑΚΗΣ(«ΚΑΝΑΛΙ 1»): Ήθελα να σας ρωτήσω, κατ’ αρχάς λέτε για τους Δήμους και το πώς θα ενταχθεί όλο αυτό στους Δήμους, ωστόσο επειδή οι Δήμοι διαμαρτύρονται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν πάρει πάρα πολλές αρμοδιότητες αλλά δε συνδέονται με πόρους κι επειδή υπάρχει και μια έλλειψη προσωπικού, είναι πραγματικότητα αυτή, μετά τα όσα είχαν γίνει τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το2015, με τις απολύσεις κτλ. στους Δήμους, αυτό πώς μπορεί τουλάχιστον να συνδεθεί σ’ ένα βαθμό ώστε και οι αρμοδιότητες των Δήμων μαζί με τους πόρους ταυτόχρονα και τις προσλήψεις που προφανώς θα χρειαστούν, έτσι ώστε να μην υπάρξει κάποια αγκύλωση;

Θέλω να πω, οι Δήμοι παίρνουν αυτές τις αρμοδιότητες, διαμαρτύρονται ότι δεν υπάρχουν πόροι, διαμαρτύρονται ότι δεν υπάρχει το απαραίτητο ανθρώπινο υλικό, άρα ενδεχομένως να υπάρξουν τέτοιες αγκυλώσεις, να μου πείτε αν φοβάστε. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Νομίζω ακόμα, απευθύνομαι στον κ. Βασιλειάδη, επειδή είπατε, και πολύ σωστά, ότι πέφτε σήμερα σκιά στον επαγγελματικό αθλητισμό και αναφέρεστε προφανώς στη δολοφονική επίθεση κατά του διαιτητή Τζήλου στη Λάρισα:

Κύριε Υπουργέ, αυτό πια δεν πάει άλλο. Σας το λέω επειδή είμαι και μέλος του ΠΣΑΤ, το ξέρει ο Ιούλιος Συνοδινός, ο οποίος είναι πολλά χρόνια και αγαπάει τον αθλητισμό. Τι θα γίνει επιτέλους; Οι δραστηριότητες θα διενεργηθούν με τέτοιο τρόπο ώστε επιτέλους να φτάσουμε σ’ ένα αποτέλεσμα. Είναι τραγικό αυτό το οποίο συμβαίνει, το ξέρετε και φοβόμαστε πάρα πολύ ότι μπορεί να υπάρξουν και νεκροί ευχαριστώ.

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ν’ απαντήσω εγώ στο πρώτο ερώτημά σας και στη συνέχεια, ο κ. Βασιλειάδης στο δεύτερο. Το έχουμε πει, το έχω δηλώσει κι εγώ προσωπικά κατ’ επανάληψη: Δικαίως διαμαρτύρονται οι Δήμοι, με την έννοια ότι κι εμείς έχουμε εντοπίσει ότι οι τρεις βασικές κατηγορίες προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι σε όλη τη χώρα, είναι η υποχρηματοδότηση, η υποστελέχωση και αυτό το μπέρδεμα αν θέλετε των αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων. Αυτά είναι τα τρία χοντρικά αν θέλετε, και το απλοποιώ λίγο για την οικονομία της συζήτησης, αλλά αυτές είναι οι βασικές κατηγορίες προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε. Άρα εμείς τί λέμε: Προσπαθούμε ν’ αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα που οι ίδιοι οι Δήμοι εντοπίζουν και δικαίως διαμαρτύρονται γι’ αυτά. Άρα τα προγράμματα «ΦιλόΔημος» έρχονται στο βαθμό του εφικτού και φαίνεται ότι ο βαθμός αυτός είναι σημαντικός, δεν είναι αμελητέος, και το λέω αυτό από τα στοιχεία που έχουμε για την ανταπόκριση των Δήμων, ν’ αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης.

Ο κρατικός προϋπολογισμός έχει συγκεκριμένες δυνατότητες, ξέρουμε ότι αυτές δε φτάνουν, ερχόμαστε λοιπόν συμπληρωματικά με τα προγράμματα ΦΙΛΌΔΗΜΟΣ να καλύψουμε και άλλες χρηματοδοτικές ανάγκες των Δήμων. Αυτό κάνουμε με τα συγκεκριμένα προγράμματα. κι εδώ επιτρέψτε μου να πω, επειδή έκανε μια πολύ σημαντική αναφορά πριν ο Υφυπουργός Αθλητισμού, ο Γιώργος Βασιλειάδης, κοιτάξτε, το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης, δεν είναι αμιγώς αριθμητικό, δεν είναι ποσοτικό μόνο. Δεν έχει ναι κάνει μόνο με το ύψος των κονδυλίων τα οποία είναι διαθέσιμα ή δεν είναι διαθέσιμα προς τους Δήμους, έχει να κάνει και με το πού κατευθύνονται αυτά τα κονδύλια. Η μεγάλη λοιπόν επιτυχία των συγκεκριμένων προγραμμάτων, είναι ότι πέρα από το ότι βρήκαμε επιπλέον πόρους για να διαθέσουμε προς τους Δήμους, έχουμε και δυο άλλα στοιχεία τα οποία είναι πάρα πολύ σημαντικά: Πρώτον, ότι η διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης των έργων με πολύ συγκεκριμένα κριτήρια είναι κοινή για όλους, όλοι γνωρίζουν μέσω ποιων κριτηρίων θ’ αξιολογηθούν οι προτάσεις τους, ο βαθμός ωριμότητας που απαιτείται για να ενταχθούν τα έργα, άρα όλοι ξέρουν ότι τα προγράμματα θα υλοποιηθούν με αντικειμενικό τρόπο, γι’ αυτό δεν έχουμε και την παραμικρή διαμαρτυρία και αυτό ειλικρινά μας κάνει υπερήφανους γιατί ξέρουμε τί συνέβαινε στο παρελθόν, πώς είχαμε Δήμους και Δημάρχους και Περιφερειάρχες να έρχονται στο Υπουργείο Εσωτερικών και να γκρινιάζουν, να διαμαρτύρονται, γιατί δε μπήκε το έργο τους και μπήκε το έργο του γείτονα, αυτό συνέβαινε, το ξέρετε πάρα πολύ καλά.

Το γεγονός ότι δεν έχουμε την παραμικρή διαμαρτυρία λοιπόν από κανέναν γιατί αντιλαμβάνονται ότι εδώ πέρα προσπαθούμε να δημιουργήσουμε αντικειμενικές διαδικασίες και προδιαγραφές για την ένταξη των έργων, είναι νομίζω αν θέλετε και το πιο σημαντικό παράσημο όλης αυτής προσπάθειας, της δική μας.

Και το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι ότι τα χρήματα αυτά δε μοιράζονται δεξιά κι αριστερά απλώς για να μη γκρινιάζουν οι Δήμαρχοι για να το πω πάρα πολύ απλά, για να τους κλείσουμε τα στόματα. Τα χρήματα αυτά δίνονται για να υλοποιηθούν συγκεκριμένα έργα βασικών τοπικών υποδομών, τα οποία τα έχουν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες. Και αυτό είναι επίσης μια δεύτερη πολύ σημαντική, κατά τη γνώμη μου, κατάκτηση των συγκεκριμένων προγραμμάτων.    Μπαίνουμε στη βάσανο της εκπόνησης συγκεκριμένων ολοκληρωμένων προγραμμάτων, ακριβώς για να μπορέσουμε σε συνεργασία με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης να υλοποιήσουμε έργα τα οποία έχουν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες. Αυτός είναι ο στόχος και αυτό φαίνεται ότι το καταφέρνουμε με τα συγκεκριμένα προγράμματα. Αυτή είναι μια διάσταση, νομίζω, πάρα πολύ σημαντική.

Τώρα, κλείνω με το άλλο θέμα το οποίο θίξατε και στο οποίο έχετε απόλυτο δίκιο, το έχω πει και εγώ κατ’ επανάληψη, το είπα και στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ πριν από λίγες εβδομάδες, το ζήτημα της υποστελέχωσης. Και εδώ θέλω να είμαι απολύτως ξεκάθαρος και σαφής. Παρ’ όλη τη κριτική της υποστελέχωσης των υπηρεσιών των δήμων, απλά για να το διευκρινίσω γιατί ίσως δεν ήμουνα αρκετά σαφής. Παρ’ όλη την κριτική την οποία δεχόμαστε και από τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης, εμείς θα επιμείνουμε σε αυτή την προσπάθεια την οποία έχουμε ξεκινήσει. Ποια είναι αυτή η προσπάθεια; Εμείς θεωρούμε ότι όλες αυτές οι χρηματοδοτικές δυνατότητες τις οποίες ανοίγουμε με τα συγκεκριμένα προγράμματα τα οποία συζητάμε σήμερα, όπως καλή ώρα το πρόγραμμα για τις αθλητικές εγκαταστάσεις, για να μπορέσουν να υλοποιηθούν πρέπει οι δήμοι σε όλη τη χώρα να έχουν εκείνο το εξειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό το οποίο θα μπορέσει να εκπονήσει μελέτες, θα μπορέσει να ωριμάσει μελέτες, θα μπορέσει να καταθέσει ολοκληρωμένες αιτήσεις, φακέλους, θα μπορέσει στη συνέχεια να επιβλέψει και να υλοποιήσει έργα. Πώς θα γίνουν αυτά; Δεν μπορούν να γίνουν αυτά χωρίς προσωπικό. Με αυτή την έννοια η προσπάθεια την οποία έχουμε ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα για τις αναγκαίες προσλήψεις εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, πέρα από τις προσλήψεις τις οποίες προχωράμε στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων καθαριότητας και ύδρευσης από την περίφημη 3Κ και λοιπών για εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό ξεκινήσαμε με την προκήρυξη στο ΑΣΕΠ 118 θέσεων για μικρούς ορεινούς και νησιωτικούς δήμους, στους οποίους δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση γιατί εκεί δεν μιλάμε απλώς για έλλειψη προσωπικού, μιλάμε για ανυπαρξία προσωπικού. Ξεκινάμε από εκεί που είναι οι ανάγκες πάρα πολύ ζωτικές και συνεχίζουμε. Γι’ αυτό ανακοινώσαμε και στο συνέδριο της ΚΕΔΕ ένα πρόγραμμα από τις αρχές του 2019 και για την επόμενη 3ετία 1.500 προσλήψεων εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού ακριβώς για να μπορέσουμε να καλύψουμε αυτές τις πολύ μεγάλες ανάγκες και ακριβώς για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε όλα αυτά τα έργα τα οποία συζητάμε. Και εκεί θα πρέπει και οι φορείς της Αυτοδιοίκησης να τοποθετηθούν. Όλοι το λένε κατ’ ιδίαν. Δεν υπάρχει δήμαρχος ο οποίος να έχει έρθει στο Υπουργείο Εσωτερικών και σας το λέω με πάσα ειλικρίνεια, και να μην έχει περιγράψει μια πάρα πολύ άσχημη εικόνα σε σχέση με την υποστελέχωση των υπηρεσιών του. Πρέπει και οι φορείς της Αυτοδιοίκησης λοιπόν να τοποθετηθούν και πρέπει και οι πολιτικές δυνάμεις να τοποθετηθούν. Θέλουν να επανέλθουν στον κανόνα 1 προς 5 όπως μας λέει ο κ. Μητσοτάκης για τις προσλήψεις στο δημόσιο, το οποίο σημαίνει βεβαίως καμία πρόσληψη στην Αυτοδιοίκηση. Εδώ δεν θα μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες στα σχολεία και στα νοσοκομεία. Ή θα συνεχίσουμε σε αυτή την προσπάθεια την οποία έχουμε ξεκινήσει και έδωσε μάχη η κυβέρνησή μας για να πάμε στον κανόνα 1 προς 1, να έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε προσλήψεις και στην παιδεία και στην υγεία και βεβαίως και στην Αυτοδιοίκηση με τα προγράμματα τα οποία συζητήσαμε πριν. Εμείς νομίζουμε ότι αυτή είναι η μόνη οδός την οποία μπορούμε να ακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα για να έχουν και οι δήμοι τη δυνατότητα να υλοποιήσουν όλα αυτά τα έργα και να αξιοποιήσουν αυτές τις χρηματοδοτήσεις τις οποίες έχουμε πλέον στη διάθεσή μας.

 

Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: Μολονότι δεν είναι δικά μου χωράφια, αλλά θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Αλέξη Χαρίτση, αυτή την τρέλα την οποία βιώνουμε, την ίδια στιγμή που ακούμε ότι υπάρχει υποστελέχωση, γιατί ερχόμαστε και εμείς σε επαφές με δήμους στη φάση της υλοποίησης του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, την ίδια στιγμή βγαίνοντας έξω να υποστηρίζουν τον κανόνα 1 προς 5.  Άρα όλοι θα πρέπει να πάρουμε θέση.

Πάμε τώρα στα δικά μας. Συμφωνώ ότι δεν πάει άλλο. Εμείς από την πλευρά μας δεν είμαστε ούτε διωκτική αρχή, ούτε εισαγγελική αρχή. Εμείς από την πλευρά μας αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εξειδικευτεί περαιτέρω το θεσμικό πλαίσιο εντός πεδιάς, γιατί όλο το υπόλοιπο είναι κοινό ποινικό δίκαιο. Δεν είναι πλαίσιο πεδιάς, είναι κοινό ποινικό δίκαιο.

Ο ξυλοδαρμός και η μαφία δεν φτιάχνεται με αθλητικό νόμο, ούτε αντιμετωπίζεται με αυτόν. Υποθέτω τουλάχιστον. Οι συλλήψεις είναι αρμοδιότητα της αστυνομίας, η απονομή της δικαιοσύνης είναι αρμοδιότητα των οργάνων της δικαιοσύνης.

Και όλοι κρίνονται γι’ αυτό. Αλλά επειδή είστε και μέλος του ΠΣΑΤ και επειδή είμαι δίπλα σας κάθε φορά που στοχοποιούνται δημοσιογράφοι, θα πρέπει και ο ΠΣΑΤ να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες γιατί πολλά από τα θύματα των επιθέσεων είναι πρωτοσέλιδα για καιρό σε συγκεκριμένες εφημερίδες, συγκεκριμένων κατευθύνσεων και με τίτλους που παραπέμπουν σε πόλεμο, για να είμαστε εδώ όλοι ειλικρινείς μεταξύ μας.

Εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε το κάνουμε. Και με τη νέα νομοθετική παρέμβαση σχετικά με τις συλλήψεις των ταραξιών και τη δυνατότητα στον εισαγγελέα από την απαγγελία της κατηγορίας να βάλει τον περιοριστικό όρο της απαγόρευσης εισόδου στους αγωνιστικούς χώρους, αλλά αυτό είναι πέρα από τους κανόνες της δικής μας Γενικής Γραμματείας, ή τους κανόνες παιδιάς, ή τους κανόνες που λειτουργεί η Ομοσπονδία, ή οτιδήποτε άλλο. Εδώ πλέον μιλάμε για εγκληματικές οργανώσεις, οι οποίες στη μάχη παλινόρθωσης εξουσιών, διαμάχης εξουσιών, δεν έχει σημασία, και λίγο μετράει στον κόσμο, προσπαθούν να καταστρέψουν οποιαδήποτε προσπάθεια εξυγίανσης έχει γίνει και μιας νέας μέρας και νέων βάσεων που έχουν τοποθετηθεί για το ελληνικό ποδόσφαιρο. Της αναδιάρθρωσης, του νέου τοπίου στα τηλεοπτικά δικαιώματα, της σεζόν που έχουμε σχεδόν 100% αύξηση στα εισιτήρια. Σεζόν που δεν ξέρουμε εκ των προτέρων ποιος θα πάρει το πρωτάθλημα.

Και υπάρχουν και συγκεκριμένες συμπεριφορές. Για τις συμπεριφορές αυτές είναι γνώστες τα όργανα της δικαιοσύνης και από εκεί εμείς περιμένουμε. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Ούτε να κατηγορήσουμε, ούτε να συλλάβουμε, ούτε να καταδικάσουμε. Περιμένουμε και εμείς να δούμε τις επόμενες κινήσεις, αλλά σας ξαναλέω ότι όλοι μας έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης, όλοι μας έχουμε μερίδιο ευθύνης και κυρίως όταν μιλάμε και για επιθέσεις οι οποίες έχουν προαναγγελθεί.

Και δεν μπαίνω σε διαδικασία συνωμοσιολογίας, το έκανε ο ένας, είναι προβοκάτσια, δεν το έκανε ο άλλος. Δεν είναι ούτε η δουλειά μου αυτή, ούτε σωστό, ούτε αρμόζον, ούτε πρέπον.

Η ίδια η κοινωνία θα πρέπει να αποτινάξει από πάνω της το ζυγό αυτό που καταστρέφουν το ελληνικό ποδόσφαιρο. Εμείς θεσμικά έχουμε πάρει πάρα πολλές πρωτοβουλίες, έχουμε θωρακίσει, έχουμε συνεργαστεί με τις διεθνείς ομοσπονδίες, έχουμε αλλάξει την πραγματικότητα. Για τη διαιτησία δεν φωνάζανε τόσα χρόνια; Ανεξαρτητοποιήθηκε η διαιτησία; Έφυγε από τους παράγοντες της ΕΠΟ; Έφυγε. Υπάρχουν ξένοι στο τιμόνι της; Υπάρχουν. Υπάρχει η FIFA από πάνω; Υπάρχει. Μπαίνουν στους μεγάλους αγώνες ξένοι διαιτητές; Μπαίνουν. Τι άλλο να γίνει;

Τι άλλο να γίνει; Και στο τέλος της ημέρας ποδόσφαιρο είναι. Γιατί κάποιοι το υπερθεματίζουν τόσο πολύ; Γιατί δεν τους ενδιαφέρει το ποδόσφαιρο. Τους ενδιαφέρουν πράγματα πέρα και έξω από το ποδόσφαιρο. Και αυτό ο κόσμος πλέον το καταλαβαίνει. Το κατανοεί και στέκεται στο πλευρό μας σε όποια αλλαγή προσπαθούμε να φέρουμε.

 

κα ΔΕΛΗΘΑΝΑΣΗ («ΑΠΕ»): Θέλω να πω κάτι στην αρχή γι’ αυτό το πρόγραμμα που έχετε για τις στάσεις και απευθύνομαι κυρίως στον κύριο από το Γραφείο των Κοινωνικών Υποθέσεων. Επειδή δεν οδηγώ και χρησιμοποιώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είναι τόσο σοβαρά τα προβλήματα στην έλλειψη λεωφορείων που θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι για μας συνιστά προτεραιότητα αυτό και δεν ξέρω – απευθύνομαι στον κ. Υπουργό – αν υποθετικά εάν ενδιαφερόντουσαν οι δήμοι, εάν θα μπορούσε να γίνει κάτι για το θέμα των δημοσίων συγκοινωνιών. Είναι πάρα πολύ σοβαρό το πρόβλημα.

Θα ήθελα να ρωτήσω τον κ. Υπουργό το εξής: σε αυτή τη συνεργασία που κάνετε τη διυπουργική και την διυπηρεσιακή είπατε και εσείς ότι προσπαθείτε να λύσετε το πρόβλημα της αλληλοκάλυψης ιδίων αντικειμένων από υπηρεσίες.

Επειδή αυτό θα έλεγα ότι είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό έργο, το ξέρετε και εσείς, σε εισαγωγικά τιτάνιο με λίγη υπερβολή – έχετε κατά νου μετά αυτό να οδηγήσει σε κάποια νομοθετική πρόταση για αλλαγή; Καλύτερο καταμερισμό αρμοδιοτήτων;

Και ένα άλλο ερώτημα. Γιατί ο προγραμματισμός σας φυσικά και έτσι πρέπει να είναι, είναι με προοπτική χρόνων, δεν μπορεί να είναι με προοπτική εξαμήνου, ο σχεδιασμός αυτός, είτε αφορά το προσωπικό, είτε αφορά το ΦΙΛΌΔΗΜΟ, θα υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες ώστε σε περίπτωση κάποιας αλλαγής κυβέρνησης να συνεργαστεί; Ή θα μπορούσε αυτό σε περίπτωση που προκύψει μια άλλη κυβέρνηση να βυθιστεί; Ευχαριστώ.

 

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ’ αρχάς σε σχέση με το πρώτο θέμα το οποίο θέτετε και έχετε βεβαίως δίκιο, ότι υπάρχουν πολλά τα οποία πρέπει να γίνουν στις αστικές συγκοινωνίες, το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ένα βήμα σε αυτά τα οποία θέλουμε να κάνουμε. Να σας πληροφορήσω ότι το συγκεκριμένο θέμα έγινε και αντικείμενο συζήτησης χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο. Και θα υπάρξουν ευρύτερες πρωτοβουλίες στο επόμενο διάστημα έτσι ώστε και σε αυτό το ζήτημα, το οποίο αφορά την καθημερινότητα εκατομμυρίων συμπολιτών μας στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε όλη την Ελλάδα, να μπορέσουμε αυτή την καθημερινότητα να τη βελτιώσουμε μέσω παρεμβάσεων. Είναι οι χρηματοδοτήσεις, είναι οι προσλήψεις, είναι η ανανέωση του στόλου. Είναι πάρα πολλά ζητήματα τα οποία πρέπει να γίνουν και σε αυτή την κατεύθυνση.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μπορούσε ο ΦΙΛΌΔΗΜΟΣ σε αυτό να μεσολαβήσει, ή χρειάζεται κάτι καινούργιο;

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα υπάρχουν το επόμενο διάστημα σχετικές ανακοινώσεις όταν θα είμαστε έτοιμοι. Δεν θέλω να λέμε πράγματα τα οποία ακόμα είναι σε μια φάση σχεδιασμού.

Σε σχέση με τα ζητήματα των αρμοδιοτήτων, πράγματι είναι ένα από τα δομικά προβλήματα στη λειτουργία του ελληνικού κράτους, θα έλεγα συνολικά. Δεν αφορά μόνο την Αυτοδιοίκηση αυτό, αλλά βεβαίως η Αυτοδιοίκηση εμπλέκεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και οι δυο βαθμοί της Αυτοδιοίκησης. Η σχέση μεταξύ των δυο βαθμών, αλλά και οι σχέσεις των ΟΤΑ με το κεντρικό κράτος. Θα πρέπει να γνωρίζετε, το έχουμε πει νομίζω και δημοσίως, ότι με τον «Κλεισθένη 1» που ψηφίσαμε φέτος το καλοκαίρι από την ελληνική Βουλή, προβλέπεται η δημιουργία διυπουργικών επιτροπών ανά τομέα πολιτικής, ακριβώς για να υπάρχει αυτό το ξεκαθάρισμα. Εμείς πήραμε αυτή την πρωτοβουλία έτσι ώστε με το Υπουργείο Παιδείας, με το Υπουργείο Εργασίας, με το Υπουργείο Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, αναφέρω κάποιες από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις, να δημιουργήσουμε αυτές τις Επιτροπές για να συζητήσουμε από κοινού και να καταλήξουμε σε ένα αποτέλεσμα, μαζί βεβαίως, το προβλέπει ο νόμος αυτό στις επιτροπές συμμετέχουν και οι φορείς της Αυτοδιοίκησης, εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ και της ΕΝΠΕ.

Να καταλήξουμε από κοινού σε προτάσεις για το πώς μπορεί να προχωρήσει αυτό το ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων της διοίκησης. Οι Επιτροπές αυτές με πρωτοβουλία δική μας του Υπουργείου Εσωτερικών, έχουν συγκροτηθεί, λειτουργούν πλέον και αυτό το οποίο έχουμε πει και δεν είναι σχήμα λόγου, αλλά είναι και βασική πολιτική μας στόχευση για το επόμενο διάστημα, είναι επειδή αυτό το οποίο ψηφίσαμε στη Βουλή το καλοκαίρι ήταν ο «Κλεισθένης 1», ο «Κλεισθένης 2» που θα ακολουθήσει, να αφορά κυρίως κατά βάση αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα. Εμείς δεν μαξιμαλίζουμε. Εγώ δεν λέω γιατί θέλω να είμαστε και ειλικρινείς και απέναντι στους πολίτες, ότι τα προβλήματα αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων, εμπλοκής πάρα πολλών υπηρεσιών και οργανισμών για την αντιμετώπιση ενός ζητήματος, τα οποία συσσωρεύτηκαν εδώ και τέσσερις δεκαετίες, θα επιληφθούν με ένα και μόνο νομοσχέδιο, νομίζω όμως ότι η δουλειά η οποία γίνεται αυτό το διάστημα στις συγκεκριμένες Επιτροπές, μας δίνει τη δυνατότητα, ειδικά σε πολύ κρίσιμους τομείς πολιτικής, να μπορούμε να καταθέσουμε μια νομοθετική πρόταση η οποία στο βαθμό του εφικτού αν δεν αντιμετωπίζει όλα τα ζητήματα, τουλάχιστον κάποια να μπορέσουμε επιτέλους να τα ξεδιαλύνουμε και να ξέρει σε αυτή την ελληνική δημόσια διοίκηση πλέον ο καθένας γιατί είναι υπεύθυνος, ποιες είναι οι αρμοδιότητές του μέχρι πού φτάνουν και πού ξεκινούν οι αρμοδιότητες κάποιου άλλου επιπέδου της διοίκησης. Αυτό κατά τη γνώμη μας είναι πάρα πολύ σημαντικό και θα αποτελέσει και τη βασική νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου μας το αμέσως επόμενο διάστημα.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πριν τις εκλογές.

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Πριν τις εκλογές. Οι αυτοδιοικητικές εκλογές είναι προγραμματισμένες για το Μάιο του 2019, όπως γνωρίζετε. Άρα προφανώς μιλάμε για πριν τις εκλογές. Για την Αυτοδιοίκηση συζητάμε εδώ. Εάν θέλετε να κάνουμε άλλη συνέντευξη Τύπου για την προετοιμασία των εθνικών εκλογών.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ό,τι αφορά τη συνέχιση των προγραμμάτων…

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς ως κυβέρνηση παίρνουμε κάποιες συγκεκριμένες πολιτικές πρωτοβουλίες οι οποίες παίρνουν τη μορφή προγραμμάτων, όπως είναι για παράδειγμα τα προγράμματα «ΦιλόΔημος», όπως είναι οι προκηρύξεις για τη στελέχωση δήμων και περιφερειών σε όλη τη χώρα, γιατί κρίνουμε με βάση το δικό μας πολιτικό σχεδιασμό, τις δικές μας προτεραιότητες, ότι αυτά είναι τα ζητήματα τα οποία πρέπει και καλούμαστε και έχουμε ευθύνη απέναντι στην Αυτοδιοίκηση και σε όλες τις τοπικές κοινωνίες να αντιμετωπίσουμε.

Από εκεί και πέρα βεβαίως στην πολιτική ο καθένας θέτει τις προτεραιότητές του, τις ιεραρχεί, βάζει τις ανάγκες τις οποίες έχει. Εάν κάποιοι άλλοι έχουν άλλες προτεραιότητες, θέλουν αυτό που είπαμε πριν, την επαναφορά του κανόνα 1 προς 5, θέλουν να συνεχιστεί αυτή η λογική της υποχρηματοδότησης, θέλουν να συνεχίσουν να μαραζώνουν οι υπηρεσίες στους δήμους και στις περιφέρειες. Αυτή είναι μια άλλη πολιτική επιλογή την οποία όσοι την κάνουν θα πρέπει να υποστούν και το πολιτικό κόστος. Αλλά εγώ είμαι βέβαιος ότι επειδή ακριβώς αυτές οι πρωτοβουλίες κινούνται στην κατεύθυνση ενίσχυσης τελικά της κοινωνικής πλειοψηφίας μέσω και της Αυτοδιοίκησης, νομίζω ότι ο ελληνικός λαός θα μας δώσει την ευκαιρία και τα επόμενα χρόνια να έχουμε τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε ακόμα περισσότερα προγράμματα προς αυτή την κατεύθυνση.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο «Κλεισθένης 2» βέβαια έχει παράλληλα ανοίξει και το θέμα του χωροταξικού ήδη σε Κέρκυρα και Λέσβο. Είναι σε μια αναταραχή. Τι γίνεται με αυτό το θέμα, γιατί νομίζω ότι πάει πακέτο;

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν συνδέονται. Δεν έχει καμία σχέση το χωροταξικό με τα ζητήματα των αρμοδιοτήτων. Αυτό το οποίο έχουμε πει κατ’ επανάληψη, επαναλαμβάνω, ούτε θέλουμε να δημιουργήσουμε αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες κα μάλιστα λίγους μήνες πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ούτε βεβαίως να προβούμε σε κινήσεις πρόχειρες, κακοσχεδιασμένες, οι οποίες τελικά θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά τα οποία υποτίθεται ότι θα λύσουν.       Έχουμε πλέον την εμπειρία 8 χρόνων από την εφαρμογή του «Καλλικράτη», ο οποίος άλλαξε το χωροταξικό χάρτη της Αυτοδιοίκησης. Η εμπειρία αυτή, εγώ θα έλεγα ότι ως προς το χωροταξικό, σε γενικές γραμμές είναι θετική, με την έννοια ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων λειτούργησε αυτό το σχήμα των μεγαλύτερων δήμων που μέσα στην κρίση κατάφεραν να δημιουργήσουν εκείνη την κρίσιμη μάζα που κράτησε τις τοπικές κοινωνίες όρθιες. Όμως υπάρχουν και συγκεκριμένες περιπτώσεις στις οποίες πράγματι έχουν δημιουργηθεί σοβαρά προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες από τη λειτουργία των καλλικρατικών Δήμων. Αυτές τις  περιπτώσεις τις εξετάζουμε,  το έχω ξαναπεί, είναι όπως και στη ζωή, η συνένωση των Δήμων όπως και ο γάμος, είναι εύκολη υπόθεση, η διάσπαση των Δήμων όπως και το διαζύγιο είναι δύσκολη.

Οι κινήσεις τις οποίες θα κάνουμε το αμέσως επόμενο διάστημα, αμέσως μετά τις γιορτές, θα είναι λίγες, συγκεκριμένες, βάσει του σχεδιασμού που κάνουν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου μας, έτσι ώστε ν’ αντιμετωπίσουν εκείνες τις εξόφθαλμες περιπτώσεις όπου πράγματι τα προβλήματα είναι πολύ μεγάλα.

Από κει και πέρα, μετά πλέον τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου  του 2019, θα έχουμε τη δυνατότητα με μια άνεση χρόνου και αυτό  δεσμεύομαι ότι αποτελεί αν θέλετε σημαντική πρωτοβουλία για το Υπουργείο μας, θα κάνουμε μια αποτίμηση του τί τελικά αποτέλεσμα παρήγαγαν αυτές οι συνενώσεις Δήμων που συνέβησαν με τον “Καλλικράτη” το 2010. Ξέρετε, στη χώρα μας δεν έχουμε και πολύ μεγάλη παράδοση στον απολογισμό, στην αποτίμηση των δημοσίων πολιτικών. Κι αυτό θεωρώ ότι είναι ένα πολύ μεγάλο έλλειμμα της δημόσιας ζωής συνολικά. Θα κάνουμε λοιπόν έναν απολογισμό, πού λειτούργησε, πού δε λειτούργησε αυτό το νέο μοντέλο και με μια μεγαλύτερη άνεση χρόνου και σχεδιασμού θα παρέμβουμε εκεί που πρέπει, έτσι ώστε να διορθώσουμε τυχόν προβλήματα, σε διαβούλευση πάντα και συνεργασία με τους φορείς Αυτοδιοίκησης και τις τοπικές κοινωνίες.

Τώρα, αυτό το οποίο θα κάνουμε είναι να θεραπεύσουμε λίγες, ελάχιστες, πολύ εξόφθαλμες περιπτώσεις, πριν τις εκλογές, αμέσως μετά τις γιορτές. Αλλά επαναλαμβάνω, αυτό δε συνιστά αλλαγή του χάρτη. Η μεταρρύθμιση αν θέλετε του  χωροταξικού όπως αυτό  διαμορφώθηκε με τον “Καλλικράτη” το 2010. Ελάχιστες περιπτώσεις στις οποίες πράγματι φαίνεται ότι τα πράγματα δε μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν όπως σήμερα. Γι’ αυτό λέω και πάλι, ότι αυτές οι υποθέσεις δε μπορούν ν’ αντιμετωπισθούν επιπόλαια, χρειάζεται να γίνει και γίνεται αυτό το διάστημα από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου μας μια πάρα πολύ σοβαρή προεργασία έτσι ώστε όταν φτάσουμε σ’ αυτό το σημείο της ψήφισης των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων, να έχουν επιλυθεί όλα τα ζητήματα  τα οποία έχουν να κάνουν με την περιουσία, με το προσωπικό, με τις εκκρεμείς συμβάσεις, με όλες δηλαδή τις τρέχουσες λειτουργίες και τις υπηρεσίες των εν λόγω Δήμων.

 

Μ. ΘΕΟΔΟΣΗΣ («enetpress»), («MyOTA.gr»): Η ερώτησή μου είναι η εξής προς τον Υπουργό πρώτα: Ο κ. Αγοραστός πρόσφατα, στο συνέδριο της ΕΝ.Π.Ε. είπε ότι οι αρμοδιότητες, μια και θέτετε το θέμα των αρμοδιοτήτων, που έχει  το κεντρικό κράτος,  φτάνει τις 23.000 ενώ στους Δήμους είναι μόλις εκατοντάδες, 500, 600. Επίσης. Θεωρεί ότι πρέπει πια η Αυτοδιοίκηση  να είναι μια μικρή Βουλή με απλά λόγια, να έχει μια δυνατότητα να νομοθετεί, να έχει μια οικονομική αυτοτέλεια περισσότερη, θέλει δηλαδή το κεντρικό κράτος να είναι επόπτης και  όχι μόνο να νομοθετεί. Είστε σ’ αυτό το πλάνο σκέψης; Γιατί είναι η κεντρική τους ιδέα αυτό.

Και για τον κ Βασιλειάδη η ερώτηση  αφορά το VAR. Πότε θα είναι σ’ εφαρμογή το Video Assistant Referee το οποίο όπως είπατε, η διαιτησία έχει έναν μοχλό πίεσης πάνω στο πρωτάθλημα, αλλά νομίζω είναι αναγκαίο κάποια στιγμή να μπει σε λειτουργία; Ευχαριστώ.

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, εγώ θέλω να είμαι πρακτικός άνθρωπος. Οι ιδέες  είναι χρήσιμες και ενδιαφέρουσες όταν συνοδεύονται κι από επιχειρησιακά σχέδια υλοποίησης κι εφαρμογής. Γιατί στα λόγια μπορούμε όλοι να εκφωνούμε αν θέλετε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Μ’ αυτή την έννοια αυτό το οποίο  έχει μεγάλη σημασία είναι να δούμε ακριβώς ποια είναι η σημερινή κατάσταση, να την αποτυπώσουμε, ποιες είναι οι αρμοδιότητες που έχουν σήμερα οι Δήμοι, οι Περιφέρειες, οι Περιφέρειες, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, τα Υπουργεία και να δούμε και αυτό κάνουμε οι Επιτροπές οι Διυπουργικές στις οποίες αναφέρθηκα πριν, ποιο είναι το καλύτερο επίπεδο της Διοίκησης το οποίο πρέπει να επιλύεται κάθε πρόβλημα, κάθε ζήτημα. Αυτό δεν αντιμετωπίζεται με ποσοτικούς όρους. Δεν μπορεί να είναι αυτή η λογική. Αυτό το οποίο έχει σημασία νομίζω είναι να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα. Να βρίσκουμε λύσεις στα ζητήματα. Αυτό μας ενδιαφέρει  όλους. Εμείς έχουμε πει κατά επανάληψη ότι οι πρωτοβουλίες οι οποίες αναλαμβάνουμε και νομίζω ότι αυτό το αναγνωρίζουν και οι ίδιοι οι φορείς της Αυτοδιοίκησης. Δεν θέλουμε να φέρουμε κανέναν προ εκπλήξεων. Δεν τις αναλαμβάνουμε ερήμην τους, αλλά σε συνεργασία μαζί τους. Συμμετέχουν σε όλες αυτές τις διαδικασίες. Και βεβαίως εφόσον θίξατε και το ζήτημα το οποίο το έχουμε συζητήσει και με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης κατ’ επανάληψη, της νομοθετικής πρωτοβουλίας, εμείς να πω ότι και ως Υπουργείο Εσωτερικών στην πρόταση την οποία έχουμε ετοιμάσει και θα καταθέσουμε στη Βουλή δεδομένου ότι  βρίσκεται σε εξέλιξη η συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, περιλαμβάνουμε και την πρόβλεψη για τη δυνατότητα παροχής νομοθετικής πρωτοβουλίας στους θεσμικούς φορείς της Αυτοδιοίκησης.

Απαντάμε δηλαδή έτσι και σε αυτό το ζήτημα. Θέλω να ελπίζω ότι θα είναι μια πρόταση η οποία θα γίνει αποδεκτή βεβαίως από το ελληνικό Κοινοβούλιο το οποίο έχει και την ευθύνη εκπόνησης της τελικής πρότασης προς την επόμενη Βουλή που θα είναι και η αναθεωρητική.

 

Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: Θα σας πω την ενημέρωση που έχω από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και από τον ΕΔΕΤ οι οποίοι είναι αυτοί οι οποίοι τρέχουν το διαγωνισμό. Ότι είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και το Γενάρη θα υπάρχει. Το πότε θα χρησιμοποιηθεί είναι θέμα της FIFA, όχι του Υπουργείου Αθλητισμού, ούτε της Ψηφιακής Πολιτικής, ούτε του Υπουργείου Παιδείας με την ευρύτερη έννοια του όρου που ανήκει ο ΕΔΕΤ.

Η πληροφόρηση που έχουμε είναι αυτή. Από εκεί και μετά το πότε μπαίνει σε λειτουργία ένα σύστημα, πότε είναι ώριμο να μπει σε λειτουργία, είναι κάτι που το αποφασίζει η FIFA με τους δικούς της κανόνες, είναι κάτι που δεν μπορούμε να εμπλακούμε εμείς, αλλά τεχνικά θα είναι εγκατεστημένο.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα το ζητήσετε όμως;

 

Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: Δεν θα το ζητήσουμε. Εμείς το ζητήσαμε ως κυβέρνηση να μας δοθεί αυτή η δυνατότητα. Από τη στιγμή που το ζητήσαμε και μας δόθηκε αυτή η δυνατότητα, δεν βρισκόταν και κανένας να το υλοποιήσει. Είπαμε να το υλοποιήσουμε εμείς. Νομίζω ότι το ζητάνε όλοι και το αποδέχονται όλοι. Το έχει ζητήσει η Ομοσπονδία. Βέβαια όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, 10 μέρες κοσκινίζει. Αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα αργήσουν λέτε;

 

Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: Το εάν θα αργήσουν ή όχι, είναι θέμα της FIFA. Εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει ως κεντρική κυβέρνηση είναι να τελειώσουν οι διαδικασίες οι διαγωνιστικές και να υπάρχει εγκατεστημένος ανάδοχος. Αυτό είναι αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς.

Η πληροφόρηση που έχω τόσο εγώ, όσο και η Ομοσπονδία είναι ότι το Γενάρη θα είμαστε έτοιμοι. Μένει να το δούμε.

 

κ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ («ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ»): Μια σύντομη ερώτηση σχετικά με την 3Κ. αν έχουμε κάποιες εξελίξεις και εάν θα επιτευχθεί ο στόχος να εκδοθούν τα οριστικά αποτελέσματα πριν το τέλος του έτους;

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι η 3Κ είναι για μας στο Υπουργείο Εσωτερικών μια πάρα πολύ σημαντική πρόσκληση. Η μεγαλύτερη προκήρυξη θέσεων, σταθερών θέσεων εργασίας που έχει γίνει ποτέ στους δήμους όλης της χώρας. Γνωρίζετε επίσης ότι έχουμε αναπτύξει μια συνεργασία και από τον προκάτοχό μου τον Πάνο Σκουρλέτη την οποία τη συνεχίζουμε και εμείς τώρα, με το ΑΣΕΠ, το οποίο έχει και την ευθύνη για την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων, την ανάρτηση των οριστικών πινάκων. Εγώ σε αλλεπάλληλες συναντήσεις που είχα και με τον Πρόεδρο και τα μέλη του ΑΣΕΠ, τους προσφέραμε όποια βοήθεια μας ζητήθηκε και συνεργαστήκαμε και συνεργαζόμαστε πολύ στενά και με το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και πρέπει να πω ότι αυτή η συνεργασία είναι πάρα πολύ ουσιαστική και παραγωγική. Από εκεί και πέρα η ενημέρωση την οποία εγώ έχω από το ΑΣΕΠ, το οποίο επαναλαμβάνω ότι έχει και τη σχετική ευθύνη, είναι ότι προχωράμε βάση του συμφωνημένου, του συμφωνημένου τις τελευταίες εβδομάδες χρονοδιαγράμματος. Δηλαδή για έκδοση αποτελεσμάτων μέχρι τέλος του χρόνου. Δεν έχω κάποια άλλη ενημέρωση. Άρα εμείς κινούμαστε βάση αυτού του σχεδιασμού. Περιμένουμε και από την Ανεξάρτητη Αρχή να ανταποκριθεί σε αυτό το σχεδιασμό. Εμείς είμαστε πάντα εδώ να συνεργαστούμε με όποιο τρόπο κριθεί αναγκαίος έτσι ώστε να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτή η διαδικασία η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική και για τους δήμους σε όλη τη χώρα, θα αποκτήσουν για πρώτη φορά μόνιμο προσωπικό σε τόσο μεγάλη κλίμακα, περίπου 8.500 θέσεις, αλλά βεβαίως και για τους χιλιάδες συμπολίτες μας οι οποίοι είναι υποψήφιοι γι’ αυτή την προκήρυξη, για να ενταχθούν σε αυτό το πρόγραμμα και να αναλάβουν δουλειά στους δήμους σε όλη τη χώρα και οι οποίοι περιμένουν βεβαίως με αγωνία όλο αυτό το διάστημα τα τελικά, τα οριστικά αποτελέσματα από το ΑΣΕΠ.

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue