Home ΚοινωνίαΚόσμος «Σημαντική διαρθρωτική μεταρρύθμιση» η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά

«Σημαντική διαρθρωτική μεταρρύθμιση» η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά

by ikariaki.gr
12 views

Από τις κινητοποιήσεις των νησιωτών ενάντια στην κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ

Μια ακόμα επιβεβαίωση ότι είναι εδώ τα μνημόνια διαρκείας σε βάρος του λαού η απάντηση σε Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ.

«Ολοκλήρωση μιας σημαντικής διαρθρωτικής μεταρρύθμισης» χαρακτηρίζει προκλητικά την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συγκεκριμένα ο επίτροπος Π. Μοσκοβισί, απαντώντας σε σχετική Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ και ξεκαθαρίζοντας ότι η εξαίρεση από την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου που δόθηκε σε πέντε νησιά έως τα τέλη του Δεκέμβρη του 2018 είναι προσωρινή.

Στην Ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Σ. Ζαριανόπουλος ρωτούσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «για το πώς τοποθετείται στο αίτημα: Οχι μόνο να μην καταργηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ στα νησιά των περιοχών που προαναφέρθηκαν, αλλά και να επεκταθεί σε όλα τα νησιά», καθώς και «για κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης για όλη την Ελλάδα».

Ο επίτροπος Π. Μοσκοβισί σημειώνει συγκεκριμένα στην απάντησή του στην Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Σ. Ζαριανόπουλου: «Η παράταση των περιφερειακών συντελεστών ΦΠΑ καθυστερεί την ολοκλήρωση μιας σημαντικής διαρθρωτικής μεταρρύθμισης του συστήματος ΦΠΑ, με τη διατήρηση ενός διττού συστήματος που συνεπάγεται μεγαλύτερο διοικητικό φόρτο και κενά που θα μπορούσαν να τύχουν εκμετάλλευσης».

Πρόκειται για απάντηση που αποκαλύπτει περίτρανα ότι οι διακηρύξεις του πρωθυπουργού από την Ιθάκη περί τέλους των θυσιών αποτελεί μια ακόμα επιχείρηση εξαπάτησης του λαού από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Φανερώνει τι ακριβώς εννοεί η κυβέρνηση όταν δεσμεύεται σε όλους τους τόνους ότι οι «μεταρρυθμίσεις θα συνεχιστούν».

Ταυτόχρονα, για οποιαδήποτε απόφαση για μέτρα – ψίχουλα προς τους κατοίκους των νησιών η Επιτροπή σημειώνει ότι θα πρέπει να «λαμβάνονται υπόψη τα διαθέσιμα δημοσιονομικά περιθώρια και να αποφεύγονται οι οπισθοδρομήσεις όσον αφορά τις εκτεταμένες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που έχει πραγματοποιήσει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια». Το ίδιο άλλωστε διαβεβαιώνει και η κυβέρνηση δηλώνοντας με νόημα ότι «δεν πρέπει να υπάρξει καμιά επιστροφή στο παρελθόν».

Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι τα μνημόνια διαρκείας της ΕΕ που ζουν και βασιλεύουν έχουν ως συστατικό στοιχείο τους τη φοροληστεία, το τσάκισμα δικαιωμάτων, τη φτώχεια, την ανεργία που δεν εξαιρεί και τους νησιώτες, την ίδια ώρα που οι επιχειρηματικοί όμιλοι θησαυρίζουν και επιδοτούνται με κάθε τρόπο.

Παράλληλα, ο επίτροπος αναφέρει ότι «τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα διερεύνησαν εναλλακτικές δυνατότητες όσον αφορά τον καλύτερο δυνατό τρόπο στήριξης των κοινοτήτων που έχουν πληγεί, μεταξύ άλλων μέσω μιας προσέγγισης για την επίσπευση των επενδυτικών έργων κρίσιμης σημασίας στα νησιά, που χρηματοδοτούνται από τα ευρωπαϊκά ταμεία. Αυτά θα μπορούσαν να συμβάλουν στη βελτίωση των υποδομών, της συνδεσιμότητας και της κοινωνικής στήριξης επιτόπου». Προτρέπει δηλαδή σε αξιοποίηση ευρωενωσιακών κονδυλίων για «επενδυτικά έργα», τα οποία αναλαμβάνουν μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι πολλαπλασιάζοντας τα κέρδη τους, ενώ την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα στα νησιά στενάζουν από την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ, τη φορολεηλασία, τις μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, τις τραγικές ελλείψεις ιατρών και νοσηλευτών σε νοσοκομεία, τα χρόνια προβλήματα στα σχολεία, τα τεράστια κόστη μεταφοράς.

Ειδικά σε σχέση με το αυξημένο κόστος μετακίνησης από τα απομονωμένα νησιά, η ΕΕ τονίζει ότι όποια μέτρα ληφθούν θα πρέπει να συνάδουν με τις «βέλτιστες πρακτικές» της ΕΕ. Τέτοιας έμπνευσης ήταν και το «μεταφορικό ισοδύναμο» που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ λίγους μήνες πριν ως …δήθεν αντίμετρο στην κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά και που δεν συνιστά τίποτα άλλο παρά άλλη μια μορφή επιδότησης των εφοπλιστών, που εξακολουθούν να καθορίζουν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ανενόχλητοι και να επιδοτούνται με εκατομμύρια, είτε απευθείας για τις λεγόμενες άγονες γραμμές είτε έμμεσα για το μεταφορικό ισοδύναμο, με βάση την εθνική και την ευρωενωσιακή νομοθεσία για την «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, αφήνοντας ανικανοποίητη την ανάγκη των νησιωτών για φθηνές, απρόσκοπτες και σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

banner

Σχολιάζοντας την απάντηση του επιτρόπου η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Οι εκατοντάδες μνημονιακοί νόμοι, ανάμεσά τους και η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά, αποτελούν απαίτηση του κεφαλαίου. Αυτήν τη βαρβαρότητα του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης τόσο οι ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όσο και οι ΝΔ – ΠΑΣΟΚ υπηρετούν σε κοινή στρατηγική σύμπλευση, παρά τα αποπροσανατολιστικά ψευτοδιλήμματα που επιχειρούν να καλλιεργήσουν στους εργαζόμενους.

Μόνη εγγύηση για την επόμενη μέρα του λαού ο αγώνας χωρίς καμιά αναμονή για την κατάργηση των μνημονιακών νόμων, την αναπλήρωση των απωλειών και την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών σε μαχητική συμπόρευση με το ΚΚΕ».

 

Αναδημοσίευση από : https://www.rizospastis.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue