Π.Α.ΜΕ: Ενημερωτικό σημείωμα για Συμφωνία 2017

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Προαπαιτούμενα της Συμφωνίας που ψηφίστηκαν και θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το 2017

 

Το 4ο μνημόνιο ψηφίστηκε στη Βουλή και έγινε νόμος του κράτους. Υπάρχει η εντύπωση ότι αυτό θα εφαρμοστεί μετά τη λήξη του 3ου μνημονίου, τα μέτρα που περιλαμβάνει θεωρείται ότι θα αρχίζουν να εφαρμόζονται μετά το 2018. Αυτή όμως δεν είναι ολόκληρη η αλήθεια. Υπάρχουν πράγματι μέτρα που ψηφίστηκαν για να εφαρμοστούν μετά το 2018 έως το 2021. Αυτό το μέρος του νόμου αφορά τα δημοσιονομικά μέτρα και εστιάζεται στις δραστικές περικοπές στις συντάξεις, (αυτές δεν είναι μόνον μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής αλλά πρωτίστως παράγοντα χτυπήματος της τιμής της εργατικής δύναμης), και στα μέτρα φοροληστείας του λαού.,

Υπάρχουν όμως και τα μέτρα που ψηφίστηκαν για άμεση εφαρμογή και αφορούν μεταρρυθμίσεις, η εφαρμογή των οποίων απαιτεί Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) ή Προεδρικά Διατάγματα (ΠΔ). Η εφαρμογή τους επομένως θα ξεκινήσει άμεσα και μόλις η κυβέρνηση ετοιμάσει τις ΚΥΑ και τα ΠΔ.

Αυτό απαιτεί ετοιμότητα από τις Ομοσπονδίες, τα Συνδικάτα και τα Σωματεία, για πολύμορφες παρεμβάσεις με αφορμή τα μέτρα που θα εφαρμόζονται ως μέρος της αντεργατικής στρατηγικής, κόντρα σε κυβέρνηση – εργοδοσία – εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό, όταν προετοιμάζεται η εφαρμογή κάθε τέτοιου μέτρου ή μέτρων και με κάλεσμα δράσης για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, έχοντας ως βασικό πλαίσιο την κάλυψη των απωλειών και κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων της περιόδου της κρίσης σε σύνδεση με τη διεκδίκηση ικανοποίησης όλων των σύγχρονων αναγκών, αναδεικνύοντας ότι υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να ικανοποιηθούν αλλά εμποδίζονται από την καπιταλιστική ιδιοκτησία και τα κέρδη που υπηρετεί η κυβερνητική πολιτική και τα άλλα αστικά κόμματα.

Χρειάζεται επομένως ετοιμότητα για παρεμβάσεις με ανακοινώσεις, ενημέρωση στους τόπους δουλειάς, αποφάσεις καταδίκης από εργαζόμενους σε τόπους δουλειάς, συσκέψεις σωματείων, κάλεσμα σε ετοιμότητα για κινητοποιήσεις, οργάνωση κινητοποιήσεων, εγγραφές δυνάμεων στα Σωματεία για δυνάμωμα τους, αξιοποίηση τους για ενίσχυση των δυνάμεών μας σε σωματεία που πάνε για αρχαιρεσίες, να γίνει αφορμή για κοινή δράση διαφόρων κλάδων, (πχ στα ζητήματα της υγείας), ή έκφρασης αλληλεγγύης, δηλαδή να γίνει μια ακόμη αφορμή στην κατεύθυνση της δράσης για ανασύνταξη του κινήματος. Να γίνουν αφορμή και για απόσπαση δυνάμεων και συσπείρωση με το ΠΑΜΕ.

Επίσης χρειάζεται ετοιμότητα αντιμετώπισης αντιλήψεων ζημιογόνων στο κίνημα (ΜΕΤΑ – ΑΝΤΑΡΣΥΑ κλπ.) που δεν θα αφήσει τέτοιες αφορμές αναξιοποίητες ώστε να συμβάλλει στην υποταγή, στη χειραγώγηση εργαζομένων στο σύστημα, με στρατηγική την «αντιμνημονιακή πολιτική» εστιάζοντας στο νόμισμα και στην κατάργηση του ευρώ, κάνοντας ταυτόχρονα πολεμική στο ΤΗΣ για την αντικαπιταλιστική γραμμή του.

Χρειάζεται από τώρα προετοιμασία, καλός εξοπλισμός, όχι μόνο ως της το περιεχόμενο αυτών των αντεργατικών αλλαγών, αλλά γιατί αποφασίστηκαν, πως ενισχύουν της επιχειρηματίες, πως και γιατί είναι ενταγμένες στη στρατηγική ενίσχυσης του κεφαλαίου για έξοδο από την κρίση και ανάκαμψη πάνω στο τσάκισμα εργασιακών δικαιωμάτων το οποίο συνεχίζεται ακάθεκτα με αυτές της μεταρρυθμίσεις, αλλά και τη διέξοδο για της εργαζόμενους.

Χρειάζεται ταυτόχρονα να παίρνουν πρωτοβουλία τα σωματεία ή αν δεν έχουμε πλειοψηφία, οι δυνάμεις της, της χώρους που επιβάλλονται αυτά τα μέτρα, πχ τομέας υγείας, τομέας ενέργειας κλπ.

Τα μέτρα που πρόκειται να εφαρμοστούν από τώρα, και ανεξάρτητα από το πότε ακριβώς η κυβέρνηση θα είναι έτοιμη να προωθήσει, θα τα δώσουμε τα περισσότερα με βάση το νόμο και ορισμένα της καταγράφτηκαν στα 140 προαπαιτούμενα, (ιδιωτικοποιήσεις, κινητικότητα στο δημόσιο, ιδιωτική εκπαίδευση-κατάρτιση).

Υπάρχουν μέτρα που χτυπούν άμεσα την εργατική δύναμη, υπάρχουν και οι ιδιωτικοποιήσεις σε ηλεκτρική ενέργεια, νερό. Υπάρχουν βεβαίως και της της η Εγνατία με τα διόδια, η ΕΑΒ, αυτές μπορούν να χρησιμοποιούνται ως επιπλέον παραδείγματα ενίσχυσης της αναγκαιότητας ανατροπής της αντεργατικής πολιτικής, της πολιτικής ενίσχυσης του κεφαλαίου.

Θα υπάρχει και το επιχείρημα ότι τα μέτρα έχουν ήδη ψηφιστεί. Να αντιτάξουμε ότι η εργατική τάξη πρέπει να δυναμώνει την πάλη της εκφράζοντας την αντίθεσή της σ’ αυτή την πολιτική όσο πιο μαζικά και αποφασιστικά γίνεται, την αντίθεσή της και στην κυβέρνηση και στα άλλα αστικά κόμματα, αλλά και της επιχειρηματίες και την ΕΕ, εκφράζοντας ταυτόχρονα τη διάθεσή της να δυναμώσει το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα. Να χτυπηθεί η πολιτική του κεφαλαίου, σε συνδυασμό με τη συγκέντρωση δυνάμεων σε αντικαπιταλιστική, αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση, να καταγράφεται ολοένα και πιο μαζικά η χειραφέτηση από τα αστικά κόμματα, την αστική πολιτική, τον εργοδοτικό-κυβερνητικό συνδικαλισμό, να ανοίγει ο δρόμος αλλαγής του συσχετισμού δυνάμεων.

Χρειάζεται τα σωματεία να απευθυνθούν στα μέλη της, της τόπους δουλειάς και της κλάδους ώστε να ενημερώνονται τάχιστα σε περιπτώσεις πλειστηριασμών-κατασχέσεων από το κράτος για χρέη στην εφορία ή σε περιπτώσεις που κάποια εταιρία διαχείρισης «κόκκινων δανείων» της πάρει το σπίτι η της επιβάλλει άλλα μέτρα, π.χ. ενοίκιο κλπ, ώστε να οργανώνεται άμεση αντίδραση. Ενημέρωση πρέπει να γίνεται πριν ακόμη φτάσουν στον πλειστηριασμό, δηλαδή με την ειδοποίηση για έλεγχο από την εφορία.

Η εφημερίδα «Καθημερινή», 27/5/2017 προαναγγέλλει ότι έρχεται καταιγίδα φόρων κατασχέσεων και πλειστηριασμών το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

Ποια είναι τα άμεσης εφαρμογής

  1. Εργασιακά
  • Όλοι οι αντεργατικοί νόμοι για της συλλογικές διαπραγματεύσεις και της συμβάσεις, που έχουν ψηφιστεί μετά το 2011 παραμένουν σε ισχύ επ’ αόριστον. Αρχικά η κυβέρνηση προπαγάνδιζε ότι παραμένουν σε ισχύ μέχρι το 2018, αλλά της διέψευσε ο Τομσεν. Άλλωστε πουθενά δεν προβλέπεται από το νόμο ότι και μετά την τυπική λήξη του μνημονίου θα υπάρξει επάνοδος στο προηγούμενο καθεστώς. Το ίδιο ισχύει και για την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ). Έτσι παραμένουν μόνιμα οι κατώτεροι μισθοί των 586 ευρώ μεικτά για της εργαζόμενους άνω των 25 ετών και των 511 ευρώ μεικτά για της εργαζόμενους κάτω των 25 ετών.
  • Στο «συμπληρωματικό μνημόνιο», αναφέρεται ότι η κυβέρνηση θα συγκροτήσει έως το Σεπτέμβρη του 2017 το αργότερο, ένα «αξιόπιστο διοικητικό σύστημα για την εκτίμηση της αντιπροσωπευτικότητας» των οργανώσεων που υπογράφουν μια κλαδική ή ομοιοεπαγγελματική σύμβαση. Αυτό σημαίνει ότι συγκροτείται μηχανισμός που θα θέτει μόνιμα εμπόδια στη σύναψη κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων και την επέκτασή της σε ολόκληρο τον κλάδο ή το επάγγελμα, στο όνομα της «έλλειψης αντιπροσωπευτικότητας».
  • Μαζικές απολύσεις: απελευθερώνονται ουσιαστικά πλήρως οι μαζικές ομαδικές απολύσεις δίνοντας τη δυνατότητα των μεγάλων επιχειρήσεων να απολύουν πάνω από τα σημερινά «νόμιμα» όρια, μέχρι και το σύνολο του προσωπικού, αφού καταργείται η «διοικητική έγκριση», και θα αντικατασταθεί απλώς με «μια διαδικασία κοινοποίησης» της το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας (ΑΣΕ). Ακόμη και αρνητική γνώμη του ΑΣΕ δεν της εμποδίζει. Πιθανά να υπάρξει μία διαδικασία προειδοποίησης των εργαζομένων έως τριών μηνών.
  • Fast track δικαστική διαδικασία, που θα κρίνει τη νομιμότητα των απεργιών, αλλά και θα χρησιμοποιείται για διαμάχες που ανακύπτουν από την εφαρμογή του άρθρου 656 του Αστικού Κώδικα, που είναι εφαρμογή έμμεσα του λοκ-άουτ.
  • Εκσυγχρονισμός του νόμου 1264/1982 και της σχετικής νομοθεσίας, ύστερα από διαβούλευση με κοινωνικούς εταίρους. Αναθεώρηση της λίστας με της δικαιολογημένες αιτίες διακοπής της σύμβασης εργαζομένων. Εξορθολογισμός του συστήματος αποζημιώσεων μελών εργατικών συνδικάτων. Ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος κατάργησης της συνδικαλιστικής προστασίας συνολικά. Με βάση αυτά:

α. Στο «συμπληρωματικό μνημόνιο» αναφέρεται ότι η κυβέρνηση «θα υιοθετήσει νομοθεσία για την αύξηση της απαρτίας για την προκήρυξη απεργίας από πρωτοβάθμια σωματεία στο 50% των μελών», προδιαγράφοντας την επιβολή νέων εμποδίων στην προκήρυξη απεργιών.

Β. Διευρύνονται οι λόγοι που μια επιχείρηση μπορεί να απολύσει συνδικαλιστές. Στον ήδη μακρύ κατάλογο υπάρχει ετοιμότητα, προστίθενται οι περιπτώσεις κλοπής ή υπεξαίρεσης, αλλά και η «αδικαιολόγητη απουσία» του συνδικαλιστή πάνω από 7 μέρες. Κι αν οι προβλέψεις αυτές φαντάζουν ενδεχομένως «λογικές», συνδικαλιστές και εργαζόμενοι έχουν πικρή πείρα για το πώς της φορές στήνονται τέτοιου είδους «κατηγορίες» από την εργοδοσία, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις αγώνων σε χώρους εργασίας.

Γ. Με το πρόσχημα του «εξορθολογισμού» των συνδικαλιστικών αδειών, ανοίγει το δρόμο για γενικευμένες μειώσεις των συνδικαλιστικών αδειών. Με πρόσχημα εκφυλιστικές καταστάσεις που καλλιέργησε ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός, στρώνεται το έδαφος για την επιβολή πρόσθετων εμποδίων της συνδικαλιστές του ταξικού εργατικού κινήματος.

  1. Υγεία
  • Εκλογίκευση των δαπανών στον τομέα υγειονομικής περίθαλψης. Για την ώρα νομοθέτησαν για της φαρμακευτικές δαπάνες, παρά το ότι υπήρχαν και άλλα προαπαιτούμενα, άλλωστε στο όνομα του «εξορθολογισμού των δαπανών για την ιατρική περίθαλψη», περικόπτουν δαπάνες ύψους 125 εκατομμυρίων ευρώ το 2017 και 188 εκατομμυρίων ευρώ το 2018.
  • Σχετικά με τα φάρμακα που νομοθέτησαν συγκεκριμένα:

α. Στο άρθρο 86, για την «τιμολόγηση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων – ΜΗΣΥΦΑ», ρυθμίζεται η απελευθέρωση της τιμής της, ως μέτρο που υπηρετεί την ανταγωνιστικότητα. Πρόκειται για λίστα που διευρύνεται με όλο και περισσότερα φάρμακα, τα οποία πληρώνονται 100% από της ασθενείς (890 εκατ. Ευρώ πλήρωσαν το 2014). Το γεγονός ότι θα υπάρχουν ενδεικτικές τιμές της συσκευασίες δεν αλλάζει τίποτα για της ασθενείς, που θα συνεχίσουν να πληρώνουν το φάρμακο εμπόρευμα.

Β. Στο άρθρο 87 («Διατάξεις για τη φαρμακευτική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ»), προβλέπεται η «ασφαλιστική τιμή» των φαρμάκων, δηλαδή η τιμή με την οποία υπολογίζεται η συμμετοχή του ασφαλιστικού ταμείου στη φαρμακευτική δαπάνη και η οποία κατά κανόνα είναι μικρότερη της λιανικής τιμής. Οι ασθενείς θα επιβαρύνονται πέραν της συμμετοχής της με επιπλέον δαπάνη, πληρώνοντας το 50% της διαφοράς της λιανικής τιμής από την ασφαλιστική τιμή για τα πρωτότυπα φάρμακα, που δεν έχουν ή δεν κυκλοφορούν αντίστοιχα γενόσημα. Θα πληρώνουν το 100% της διαφοράς για φάρμακα που έχουν αντίγραφα φάρμακα. Με αυτό το «κόλπο», ενώ μειώθηκαν οι τιμές των φαρμάκων, η μεσοσταθμική συμμετοχή των ασθενών εκτοξεύθηκε από το 9% περίπου στο 30%. Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται η απαρέγκλιτη τήρηση των «πρωτοκόλλων» στη φαρμακευτική περίθαλψη ως προϋπόθεση για την αποζημίωσή της. Τα «πρωτόκολλα» της δεν καθορίζονται αποκλειστικά με επιστημονικά κριτήρια, αποτελούν μηχανισμό υλοποίησης των περικοπών και της τήρησης των δημοσιονομικών στόχων.

Γ. Στο άρθρο 89 («Νέα Κριτήρια Αξιολόγησης Φαρμάκων Θεραπευτικού Πρωτοκόλλου») καθορίζονται οι όροι για να ενταχθούν στη «θετική λίστα» τα καινοτόμα φάρμακα. Με δεδομένο τον κλειστό προϋπολογισμό και το γεγονός ότι αυτά τα ακριβά φάρμακα θα προκαλέσουν αύξηση της δαπάνης, δύο πράγματα θα συμβαίνουν, εξίσου σε βάρος των ασθενών: Είτε ενώ είναι χρήσιμα φάρμακα δεν θα εντάσσονται στον «θετικό» κατάλογο, είτε θα φεύγουν από τον κατάλογο ίσης αξίας φάρμακα προκειμένου να τηρούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι…

δ. Με το άρθρο 93 («Έλεγχος Συνταγογράφησης από ΕΟΠΥΥ»), όλα υποτάσσονται στην τήρηση των περικεκομμένων «κλειστών προϋπολογισμών», με βάση της οποίους θα καθορίζονται τα όρια συνταγογράφησης των γιατρών. Αυτά τα όρια θα μεταβάλλονται ανάλογα με την εξέλιξη της φαρμακευτικής δαπάνης, της μεταβολής των τιμών των φαρμάκων κ.λπ. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι, προβλέπεται ένα σύστημα ποινών της γιατρούς. Είναι φανερό ότι κάτω από την απειλή των πειθαρχικών διώξεων, οι γιατροί ενδεχομένως θα εξαναγκαστούν να συνταγογραφούν με τα ανάλογα κριτήρια. Ενισχύεται ο μηχανισμός αξιολόγησης των υπαρχόντων και της ένταξης νέων φαρμάκων στη «θετική λίστα», όπου τα κριτήρια του «κόστους – οφέλους» και του δημοσιονομικού κόστους έχουν τον καθοριστικό λόγο.

Ε. Το άρθρο 92 («Κατανομή μέρους εσόδων ΕΟΠΥΥ») προβλέπει την καταβολή ειδικής παροχής της εργαζόμενους του ΕΟΠΥΥ, ανάλογα με το βαθμό, τη θέση και το βαθμό συμμετοχής της στην εφαρμογή των περικοπών. Πρόκειται για μέτρο εκμαυλισμού της συνείδησης των εργαζομένων.

Στ. Την ίδια ώρα, στα περιβόητα «αντίμετρα», η μείωση του ποσοστού συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη (άρθρο 9) θα υπολογίζεται με το «φορολογητέο εισόδημα» και αφορά μόνο τα φάρμακα του «θετικού καταλόγου» και μόνο ως της το μέρος της ασφαλιστικής τιμής στην οποία υπολογίζεται το ποσοστό συμμετοχής. Η διαφορά μεταξύ ασφαλιστικής τιμής και λιανικής τιμής, καθώς και το χαράτσι του 1 ευρώ ανά συνταγή θα συνεχίσουν να πληρώνονται, της και τα φάρμακα του διευρυμένου καταλόγου των ΜΗΣΥΦΑ και των ΓΕΔΙΦΑ.

Ζ. Πιθανή μείωση φαρμάκων από τα νοσοκομεία, ιδιαίτερα σε χρονίως πάσχοντες αλλά αύξηση συμμετοχής των εργαζομένων.

  • Να υπάρχει ετοιμότητα για πιθανή νομοθέτηση για βελτίωση της οικονομικής διαχείρισης και της αποτελεσματικότητας του κόστους στα νοσοκομεία και για διαρθρωτικά μέτρα που περιλαμβάνουν δαπάνες για διαγνωστικά κέντρα και ιδιωτικές κλινικές και άλλα έξοδα στον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ που δεν καλύπτονται από το clawback, (ήταν στα προαπαιτούμενα, ενώ αποφάσισαν μείωση των δαπανών της έχουμε πει πιο πάνω).
  1. Συντάξεις
  • Υπουργικές αποφάσεις για της κανονισμούς καταβολής του ΕΚΑΣ για το 2017 και τη σταδιακή του κατάργηση.
  • Εγκύκλιοι που σχετίζονται με τα άρθρα 7,8, 12, 13 και 28 και των υπουργικών αποφάσεων (που σχετίζονται με τα άρθρα 5.4, 18.11, 38.8, 38.10, 39.2, 39.18, 40.12, 43.2, 45.5, 73.1, 57, 70.3, 73.2, 80, 81.1, 81.3, 83.1, 86, 87, και 92.4 στο Νόμο 4387/16, για την πλήρη εφαρμογή της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης που έχει νομοθετηθεί ως προαπαιτούμενο για την πρώτη αξιολόγηση. Αυτές οι εγκύκλιοι θα βγουν άμεσα μέσα στο 2017.
  • Η συγχώνευση των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης στον ΕΦΚΑ θα οδηγήσει σε σημαντικά έσοδα και μέσω της μείωσης του προσωπικού. Άρα θα απολύσουν, θα μετατάξουν, να υπάρχει ετοιμότητα.
  • Επαναϋπολογισμός και επεξεργασία των συνταξιοδοτικών εφαρμογών με βάση της νέους κανονισμούς (Νόμος 4387/2016). Αν υπάρξουν δημοσιονομικά προβλήματα και μέσα στο 2017 από της ελέγχους στην εφαρμογή του κρατικού προϋπολογισμού, θα υπάρξει άμεση εφαρμογή περικοπών.
  1. Μεταρρύθμιση του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας.
  • Νομοθεσία για τη μεταρρύθμιση του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας, στη βάση συστάσεων της Παγκόσμιας Τράπεζας. Ειδικότερα μεταρρύθμιση οικογενειακών επιδομάτων. Αυτό θα γίνει μέχρι το Νοέμβρη του 2017. Το ίδιο θα γίνει και με τα επιδόματα αναπηρίας. Θα πέσει άγριο τσεκούρι.

Με βάση αυτά:

α. Η κυβέρνηση θα αξιοποιήσει μέρος της εξοικονόμησης από της περικοπές για της συντάξεις της δαπάνες για στοχευμένες παροχές κοινωνικής πρόνοιας. Που σημαίνει διαχείριση της εξαθλίωσης με αναδιανομή μεταξύ των εργατικών, λαϊκών στρωμάτων, οι λιγότερο φτωχοί θα πληρώνουν για τη διαχείριση των εξαθλιωμένων. Με μοχλό το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Σ ‘αυτό μειώνουν τα κριτήρια ώστε να μειώνονται οι «δικαιούχοι», ενώ συμπιέζουν ή κόβουν άλλα επιδόματα, γιατί το ΚΕΑ σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, «καλύπτει, μεταξύ άλλων, ανάγκες για της οποίες είχαν κατά καιρούς θεσμοθετηθεί τα ειδικά επιμέρους επιδόματα». Άλλωστε το ΚΕΑ, θα βρίσκεται κάτω από τη διαρκή πρέσα της δημοσιονομικής προσαρμογής. Έτσι, προβλέπονται εξοικονομήσεις ύψους 8,8 εκατ. Ευρώ για το 2017 και ακόμη 11,8 εκατ. Για το 2018.

Β. Καταργείται το επίδομα ανεργίας για της νεοεισερχόμενους στην «αγορά εργασίας». Πρόκειται για την καταβολή επιδόματος του ΟΑΕΔ σε ανέργους μέχρι 29 ετών.

Γ. Καταργούνται οι «ενισχύσεις» σε νοικοκυριά που βρίσκονται σε κατάσταση ένδειας, οι «ενισχύσεις» λαϊκών νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα και παιδιά που φοιτούν σε δημόσια σχολεία, οι «ενισχύσεις» για τα απροστάτευτα παιδιά.

Δ. Μειώνεται το επίδομα για το πετρέλαιο θέρμανσης της λαϊκής οικογένειας τουλάχιστον κατά 47 εκατ., με την επιβολή πλαφόν στα 58 εκατ. Έναντι 105 εκατ. Το χειμώνα που πέρασε και 210 εκατ. Την προηγούμενη χρονιά.

Ε. Σχετικά με τα επιδόματα στέγασης, παιδιού, στη βρεφονηπιακή φροντίδα, στα σχολικά γεύματα:

Στο επίδομα στέγασης και στο επίδομα παιδιού συνυπολογίζονται και τα περιουσιακά στοιχεία που σημαίνει ότι και εισόδημα να μην υπάρχει, εάν υπάρχει κάποιο σπίτι κλπ. θα «κόβονται»

Στη βρεφονηπιακή φροντίδα οι «δικαιούχοι» θα κρίνονται με βάση τα περιουσιακά και τα εισοδηματικά κριτήρια για ένα ζήτημα το οποίο θα έπρεπε να είναι καθολικό και δωρεάν (βρεφική φροντίδα – προσχολική αγωγή) από το κράτος.

Επιπλέον σύμφωνα με το νόμο η ανάθεση αυτών των υπηρεσιών γίνεται της ΚΟΙΣΠΕ και της ΚΟΙΝΣΕΠ που αποτελούν μορφή επιχειρηματικής δράσης.

5.Κατάργηση Κυριακής Αργίας.

Ήδη ψηφίστηκε και θα εφαρμοστεί από τώρα,(μάλλον τον Ιούνη), ότι επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία εμπορικών καταστημάτων της Κυριακές την περίοδο από το μήνα Μάιο έως και το μήνα Οκτώβριο, εκτός από τη δεύτερη Κυριακή του μήνα Αυγούστου, της εξής περιοχές:

α) Στο Δήμο Αθηναίων και

β) σε περιοχές του Δήμου Πειραιά, της Περιφερειακής Ενότητας Νοτίου Τομέα Αθηνών, του ιστορικού κέντρου Θεσσαλονίκης, της ορίζεται στην υπουργική απόφαση 3046/51009/1994 (Β΄ 833), και στην περιοχή γύρω από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης ορίζονται τα συγκεκριμένα όρια των περιοχών της περίπτωσης β΄ με κριτήριο της λέει ο νόμος την εμπορική δραστηριότητα της κάθε περιοχή. Ήδη η απόφαση είναι έτοιμη η για να προλάβουν εφαρμογή από τον Ιούνη

Της με αιτιολογημένη απόφαση του κατά τόπον αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από διαβούλευση με τοπικούς και συλλογικούς φορείς και ισχύει από το επόμενο έτος από τη δημοσίευσή της, ορίζονται με σαφή τρόπο οι περιοχές, της οποίες επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και της Κυριακές, πλην των αναφερομένων της παραγράφου 1 και 1Α, λαμβανομένων υπόψη των τοπικών ιδιαιτεροτήτων που σχετίζονται με την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής. Άρα μπορεί να αποφασίζεται και για όλο το χρόνο.

Η απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη δύναται να αναθεωρείται ετησίως κατά το μήνα Δεκέμβριο και ισχύει για το επόμενο έτος από τη δημοσίευσή της. Σε περίπτωση μη έκδοσης απόφασης διατηρείται σε ισχύ η προηγούμενη ρύθμιση μέχρι την αντικατάστασή της από νεότερη.

Αποφάσεις Αντιπεριφερειαρχών, οι οποίες έχουν εκδοθεί πριν τη δημοσίευση του τωρινού νόμου και ρυθμίζουν τη λειτουργία καταστημάτων της Κυριακές, παραμένουν σε ισχύ και καταλαμβάνουν όλα τα εμπορικά καταστήματα.

  1. Αδειοδότηση επενδύσεων
  • Οι αρχές θα υιοθετήσουν νομοθεσία που θα απλοποιεί τη διαδικασία έκδοσης αδειών για της επιχειρήσεις στον κλάδο τροφίμων ζωικής προέλευσης. Θυμίζουμε ότι αυτό αυξάνει της κινδύνους υγείας και ασφάλειας, γενικότερα για τη Δημόσια Υγεία.
  1. Εκπαίδευση και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Της ενδιαφέρει άμεσα για της εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και τη Μαθητεία, την κατάρτιση, την επαγγελματική εκπαίδευση.
  • Ευθυγράμμιση του νόμου ιδιωτικής εκπαίδευσης με της προγραμματικές δεσμεύσεις, που αφορούν την πολιτική αγοράς εργασίας και την καλύτερη ρύθμιση. Θα χτυπηθούν οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
  • Κυκλοφορία της έκθεσης του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με μία αρχική έκθεση τον Ιούλιο του 2017 και μία οριστική έως τον Νοέμβριο του 2017. –
  • Έκδοση εγκυκλίου με το τριετές σχέδιο δράσης για την εκπαίδευση.
  • Νομοθέτηση των πλαισίων ποιότητας για τα προγράμματα σπουδών και τη μαθητεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  • Το υπουργείο Εργασίας θα οριστικοποιήσει με της θεσμούς της όρους αναφοράς και τον προϋπολογισμό για της οργανισμούς Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
  1. Ιδιωτικοποιήσεις στην ηλεκτρική ενέργεια.
  • Επίσημη πρόταση για διαρθρωτικά μέτρα που θα εφαρμοστούν για συμμόρφωση με της αποφάσεις των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων σχετικά με της αποφάσεις της Κομισιόν C(2008) 824 και C(2009) 6244 για τον λιγνίτη. Το ΚΥΣΟΙΠ θα υιοθετήσει αρχές για τα διαρθρωτικά μέτρα που αφορούν τα εργοστάσια λιγνίτη.
  • Δημοπρασίες NOME. Οι αρχές θα ολοκληρώσουν την πώληση και την έναρξη παράδοσης του 8% του συνόλου του όγκου ηλεκτρικού ρεύματος του 2005 στο διασυνδεδεμένο σύστημα.
  • Δημοπρασίες NOME. H ΡΑΕ θα αποφασίσει α) πρόσθετες ποσότητες που θα δημοπρατηθούν, οι οποίες θα ισούνται με τον ετήσιο στόχο μείωσης του μεριδίου της ΔΕΗ ΔΕΗ+1,54% στην αγορά λιανικής, β) τον αριθμό των δημοπρασιών που απαιτούνται για τον στόχο και γ) της ποσότητες ανά δημοπρασία. –
  • Δημοπρασίες ΝΟΜΕ: Ο Νόμος 489/2016 θα τροποποιηθεί όσον αφορά της τιμές εκκίνησης (προαπαιτούμενο), έτσι ώστε τον Ιούνιο κάθε χρόνου, αρχής γενομένης από τον Ιούνιο του 2017, οι αρχές θα αναθεωρούν την τιμή εκκίνησης των δημοπρασιών βάσει της πρότασης της ΡΑΕ, ενσωματώνοντας i) της τιμές CO2 και ii) επικαιροποιημένων στοιχείων για το κόστος παραγωγής της ΔΕΗ.
  • Οι αρχές και η ΔΕΗ θα συμφωνήσουν με της θεσμούς ένα λεπτομερές σχέδιο δράσης, συμπεριλαμβανομένου της συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την εφαρμογή του, προκειμένου να αντιμετωπίσει το ζήτημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών της τη ΔΕΗ. Θα γδάρουν τα λαϊκά νοικοκυριά, ή θα κόψουν το ρεύμα.
  • Λογαριασμός ΑΠΕ. Οι αρχές θα εφαρμόσουν την αναθεωρημένη νομοθεσία για το λογαριασμό ΑΠΕ εφαρμόζοντας τον μηχανισμό προσαρμογής για τον Δεκέμβριο του 2016 με προσαρμογές που θα ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2017, της ορίζεται στη νομοθεσία που εγκρίθηκε τον Οκτώβριο του 2016. Ετοιμότητα για αύξηση των τελών ΑΠΕ.
  1. Ιδιωτικοποιήσεις εταιρειών ύδρευσης
  • Υιοθέτηση της νομοθεσίας που θα καθορίζει της κανόνες χρέωσης για της υπηρεσίες ύδρευσης με βάση της προτάσεις της Ειδικής Γραμματείας για το Νερό. Θα αυξηθούν τα λαϊκά τιμολόγια.
  • Η ΕΥΔΑΠ ΕΥΔΑΠ+3,39% και η ΕΥΑΘ ΕΥΑΠΣ+3,88% θα προετοιμάσουν επιχειρηματικά σχέδια, συμπεριλαμβανομένων και επενδύσεων σε βασικά προγράμματα ανάπτυξης για την επόμενη πενταετία.
  1. Της ιδιωτικοποιήσεις
  • Η Εγνατία Οδός Α.Ε. θα προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή και πλήρη εξοπλισμό των τριών σταθμών διοδίων (Βενέτικου, Θεσσαλονίκης και Αλιάκμονα), για τρεις σταθμούς (Ασπροβάλτα, Καβάλα και Στρυμονικό). Η Ελληνική Δημοκρατία θα εκδώσει υπουργική απόφαση που θα προσδιορίζει τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου «ανοικτού» συστήματος διοδίων, της προτείνεται από τον Τεχνικό Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ. –
  • Το ΤΑΙΠΕΔ θα εγκαινιάσει νέα διαδικασία διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του 66% του ΔΕΣΦΑ.
  • Οι αρχές θα παρουσιάσουν την αναφορά που θα έχει προετοιμαστεί από εξωτερικό σύμβουλο σχετικά με την ΕΑΒ επί τη βάσει των όρων αναφοράς που έχουν συμφωνηθεί με της θεσμούς.

11.Δημόσια διοίκηση. Κινητικότητα

Έγκριση νομοθεσίας για ένα νέο, μόνιμο πρόγραμμα κινητικότητας, το οποίο θα προωθεί τη χρήση περιγραφών εργασιακών θέσεων και θα συνδέεται με μια online βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει της της κενές θέσεις.

  • Για την εφαρμογή του προγράμματος, προσχέδια οργανογραμμάτων από όλα τα υπουργεία που χρειάζονται αναδιοργάνωση θα υποβληθούν στο Συμβούλιο του Κράτους.
  • Δημόσια διοίκηση – ειδικά μισθολόγια. Οι αρχές θα εγκρίνουν νομοθεσία για την ολοκλήρωση του εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων, ακολουθώντας την ίδια μεθοδολογία, της είχε χρησιμοποιηθεί για το ενιαίο μισθολόγιο.
  1. Για της αποδοχές δημοσίου υπαλλήλου που τιμωρείται
  • Ο λειτουργός ή ο υπάλληλος κατά τη διάρκεια θέσης σε διαθεσιμότητα δικαιούται τα τρία τέταρτα (3/4) των αποδοχών του, πλην αυτών που συνδέονται με την πραγματική άσκηση των καθηκόντων του, τα οποία περικόπτονται εντελώς. Ο χρόνος διαθεσιμότητας δεν λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη.
  • Ο λειτουργός ή ο υπάλληλος που τελεί σε κατάσταση αργίας δικαιούται το ήμισυ των αποδοχών του, πλην αυτών που συνδέονται με την πραγματική άσκηση των καθηκόντων του, τα οποία περικόπτονται εντελώς. Ο χρόνος αργίας δεν λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη. Σε περίπτωση που επιβληθεί η ποινή της απόλυσης ή της οριστικής παύσης, οι αποδοχές που καταβλήθηκαν σε αυτόν κατά το διάστημα της αργίας αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθείσες.
  • Λειτουργός ή υπάλληλος, ο οποίος επανέρχεται από την κατάσταση της διαθεσιμότητας ή της αργίας ή λόγω πλάνης σχετικά με το συνταξιοδοτικό του δικαίωμα στα καθήκοντά του, δικαιούται πλήρεις αποδοχές από την ημερομηνία της εκ νέου ανάληψης των καθηκόντων του. Αν από οικείες διατάξεις προβλέπεται επιστροφή αποδοχών για την περίοδο που ο λειτουργός ή ο υπάλληλος είχε τεθεί σε αργία, δεν μπορεί να επιστρέφονται αποδοχές που συνδέονται με την ενεργό άσκηση των καθηκόντων του. Αν ο λειτουργός ή ο υπάλληλος επιστρέφει στα καθήκοντά του μετά από τη θέση του σε διαθεσιμότητα με υπαιτιότητα της Υπηρεσίας, για το διάστημα αυτό καταβάλλεται το σύνολο των αποδοχών του.
  • Σε περίπτωση πειθαρχικής ποινής επιβολής προστίμου, σύμφωνα με της ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις, αυτό υπολογίζεται επί των μηνιαίων τακτικών αποδοχών του λειτουργού ή υπαλλήλου, αφαιρουμένων των προβλεπόμενων κρατήσεων.

13.Φορολογικοί έλεγχοι και κατασχέσεις από το δημόσιο. Πλειστηριασμοί.

  • Ηλεκτρονικές δημοπρασίες. Τροποποίηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας ώστε να επιτρέπεται η εφαρμογή υπουργικής απόφασης για τη ρύθμιση όλων των σχετικών προϋποθέσεων για της ηλεκτρονικές δημοπρασίες. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, μέχρι τον Αύγουστο θα είναι έτοιμος ο μηχανισμός των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Στο νόμο αναφέρεται:
  • Οι υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα, επιλέγονται με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου, στοιχεία από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές πληροφόρησης ή, εξαιρετικά, με βάση άλλα κριτήρια, τα οποία καθορίζονται από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και δεν δημοσιοποιούνται.».
  • Με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, η οποία εκδίδεται έως το τέλος κάθε έτους και δύναται να τροποποιηθεί οποτεδήποτε, καθορίζεται ο αριθμός των μερικών ή και πλήρων ελέγχων που θα διενεργούνται εντός του επόμενου έτους κατά προτεραιότητα, με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου, στοιχεία από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές πληροφόρησης ή, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με βάση άλλα κριτήρια, σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση, λαμβανομένου υπόψη του αριθμού των ελεγκτών κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης και του αριθμού των διενεργηθέντων ελέγχων κατά της προηγούμενους δώδεκα μήνες από τον μήνα έκδοσης της απόφασης.
  • Στην απόφαση ορίζεται, της, το ποσοστό των πλήρων και μερικών ελέγχων για φορολογικά έτη, της, υποθέσεις, περιόδους ή υποχρεώσεις που αφορούν στην τελευταία πενταετία, συμπεριλαμβανομένου και του έτους έκδοσης της απόφασης, το οποίο δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσοστού 70% του συνόλου πλήρων και μερικών ελέγχων, αντίστοιχα, των κατά προτεραιότητα ελεγχόμενων υποθέσεων, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα. Ειδικά, για το έτος 2016 το ανωτέρω ποσοστό ορίζεται σε 50% και για το έτος 2017 σε 60%.

Θα της ελέγχουν δηλαδή και πέντε χρόνια πίσω. Αυτό θα ξεκινήσει από το 2017.

  • Για της κατασχέσεις που επιβάλλονται μετά την έκδοση της απόφασης… Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθορίζεται ο τρόπος προσδιορισμού της εμπορικής αξίας του ακινήτου που κατάσχεται, το αρμόδιο όργανο προσδιορισμού της αξίας της, ο τρόπος καθορισμού της αμοιβής του, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.».
  1. Διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων. Αφορά και λαϊκά νοικοκυριά

Στο νόμο αναφέρεται ότι της εταιρίες που θα αναλάβουν τη διαχείρισή της επιτρέπεται και η διαχείριση των ακινήτων που αποτελούσαν ασφάλεια για τα δάνεια ή της πιστώσεις που αυτές διαχειρίζονταν και έχουν μεταβιβαστεί στον δικαιούχο της απαίτησης. Της εταιρίες αυτές δεν επιτρέπεται η απόκτηση, δια μεταβιβάσεως ή εκχωρήσεως ή από εθελοντική εκποίηση ή από πλειστηριασμό, ακίνητης περιουσίας που συνδέεται με τα δάνεια και της πιστώσεις που αυτές διαχειρίζονται.

15.Ποιοι επιχορηγούνται από τον ΛΑΕΚ

Από τον ΛΑΕΚ επιχορηγούνται το Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας, ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), καθώς και ινστιτούτα και εκπαιδευτικά κέντρα, τα οποία έχουν ιδρυθεί ή θα ιδρυθούν με τη συμμετοχή της ΓΣΕΕ, του ΣΕΒ, της ΓΣΕΒΕΕ, της ΕΣΕΕ, του ΣΕΤΕ. Για της ανωτέρω φορείς, εκτός του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π, η επιχορήγηση από τον ΛΑΕΚ μπορεί να ανέρχεται μέχρι ποσοστού δεκαπέντε τοις εκατό (15%) επί του συνόλου των ετήσιων εισφορών που εισπράττονται από τον Ε.Φ.Κ.Α. για λογαριασμό του ΛΑΕΚ, ανεξαρτήτως του βαθμού απόδοσης αυτών στον Ο.Α.Ε.Δ.. Για τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. η επιχορήγηση ανέρχεται στο οκτώ τοις εκατό (8%) επί του εισπραττόμενου από της λοιπούς φορείς ποσοστού, κατά τα ανωτέρω. Με σκοπό την ολοσχερή εξόφληση εκτάκτων ενισχύσεων που χορηγήθηκαν κατόπιν υπουργικών αποφάσεων που εκδόθηκαν δυνάμει της παρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 2639/1998 (Α΄ 295), σε φορείς της παρούσας παραγράφου, από την επιχορήγησή της παρακρατείται κατ’ έτος ποσό ίσο με το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) της συνολικής ετήσιας επιχορήγησης που αυτοί λαμβάνουν κατά περίπτωση. Το υπόλοιπο δικαιούμενο ποσό της ετήσιας επιχορήγησης του έτους 2016 αφαιρείται από το συνολικό ποσό οφειλής του κάθε φορέα.

 

7 Ιούνη 2017

About ikariaki.gr