Η νέα αλυσίδα καφέ που μπαίνει σφήνα στους μεγάλους

Η αλυσίδα καφεστίασης Coffee Lab ξεκίνησε το 2015 και ήδη αριθμεί 66 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ έχει δημιουργήσει περίπου 700 θέσεις εργασίας

Στο νέο brand name στο χώρο της καφεστίασης εξελίσσεται η αλυσίδα Coffee Lab, η οποία ξεκίνησε ως αυτόνομη καφετέρια στην Χαλκίδα το 2011 εκπροσωπώντας το «3ο κύμα καφέ». Μόλις 4 χρόνια αργότερα, στις αρχές του 2015, ο ιδιοκτήτης της Στέλιος Ρουμελιώτης αποφάσισε να μπει στο χώρο του Franchise και από τότε αναπτύσσεται ραγδαία σε Ελλάδα και Κύπρο.

Όντας στο χώρο του καφέ από το 2002 ως στέλεχος παραγωγής και υπεύθυνος εκπαίδευσης σε μεγάλη ιταλική εταιρεία καφέ και έχοντας κατακτήσει δύο Barista Champion το 2008 και το 2009, ο κ. Ρουμελιώτης έκανε το 2009 το πρώτο του επιχειρηματικό εγχείρημα, ανοίγοντας με συνεργάτες του καφετέρια στην Χαλκίδα. Το 2011 αποφάσισε να «αυτονομηθεί», ανοίγοντας την δική του καφετέρια στην ίδια πόλη. Κι το όνομα αυτής Coffee Lab. Όνομα, που όπως είπε ο ίδιος μιλώντας στο news.gr, επιλέχθηκε για να δηλώσει αυτό που πραγματικά είναι, ένα εργαστήριο επεξεργασίας και παραγωγής ενός πραγματικά εξαιρετικού και διαφορετικού από αυτόν του συνηθισμένου εμπορικού καφέ.

Το 2015 η καφετέρια έγινε… αλυσίδα και ως εταιρικό έμβλημα επιλέχθηκε το κεφάλι ενός σκύλου, κάτι που ίσως ξενίζει, αλλά όχι σύμφωνα με το σκεπτικό του. Όπως επισημαίνει ο κ. Ρουμελιώτης, ο σκύλος είναι στη συνείδηση του ανθρώπου ο πιο πιστός φίλος και ο Argus (σ.σ. Άργος), το διάσημο από την μυθολογία σκυλί του Οδυσσέα δημιουργεί μία τέτοια σχέση ανάμεσα στην αλυσίδα και τους πελάτες της.

Εκπρόσωπος του «3rd wave coffee movement»

Από την εποχή που ξεκίνησε ως καφετέρια στην πρωτεύουσα της Εύβοιας, ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του Coffee Lab έδωσε έμφαση στην ενεργό συμμετοχή και την γνώση πληροφοριών σχετικά με όλο τον κύκλο της παραγωγικής αλυσίδας, από την καλλιέργεια στο χωράφι έως την τελική κατανάλωση στο φλιτζάνι του πελάτη. Παράλληλα, τα Coffee Lab λειτουργούν και ως καφεκοπτείο, με εξαιρετικές ποικιλίες συσκευασμένου καφέ, σοκολάτας και τσαγιού, όπως και μία μεγάλη γκάμα αξεσουάρ για παρασκευή του καφέ στο σπίτι ή στο γραφείο.

Αναζητώντας τις καλύτερες ποικιλίες καφέ που θα έμπαιναν στο κατάστημα και αργότερα στην αλυσίδα, ο κ. Ρουμελιώτης ταξίδεψε στο εξωτερικό και επέλεξε την εισαγωγή καφέ από συγκεκριμένους καλλιεργητές σε Βραζιλία, Γουατεμάλα, Αιθιοπία και Κένυα. Εκτός από την ποιότητα των ποικιλιών καφέ που εισάγει, η εταιρεία δίνει έμφαση και στην εκπαίδευση τόσο των συνεργατών που θα αναλάβουν τα καταστήματά της μέσω franchise, όσο και του προσωπικού που θα τα στελεχώσουν. Για το λόγο αυτό η εταιρεία διαθέτει στις εγκαταστάσεις της στο Μοσχάτο ειδικό εκπαιδευτικό κέντρο, έτσι ώστε το προσωπικό όλων των καταστημάτων να προσφέρει άριστο επίπεδο εξυπηρέτησης στους καταναλωτές.

Παράλληλα, διαθέτει τεχνικούς τροφίμων, οι οποίοι ελέγχουν όχι μόνο την ποιότητα του καφέ και των υπόλοιπων ροφημάτων, όπως η σοκολάτα και το τσάι, αλλά και των γλυκών και αλμυρών εδεσμάτων συνεργατών της εταιρείας με τα οποία τροφοδοτούνται τα καταστήματα. Στο πλαίσιο του «3rd wave coffee movement» η εταιρεία διαθέτει προσωπικό για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των καταστημάτων, έως τους αυτοματισμούς και την συντήρηση του εξοπλισμού τους.

Από κατάστημα, αλυσίδα με 66 καταστήματα μέσα σε 3 χρόνια

Το ξεκίνημα του εγχειρήματος του κ. Ρουμελιώτη μπορεί να μην ήταν και τόσο εντυπωσιακό, με μόλις έξι καταστήματα να ανοίγουν τον πρώτο χρόνο. Ωστόσο η συνέχεια ήταν εντυπωσιακή, με τα νέα καταστήματα που προστίθενται το 2016 στο δυναμικό της αλυσίδας να τριπλασιάζονται φθάνοντας τα 19, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Κύπρο. Το 2017 στην αλυσίδα προστέθηκαν άλλα 29 καταστήματα, ενώ ήδη το α΄ τρίμηνο του 2018 άνοιξαν άλλα 12 καταστήματα Coffee Lab.

Όπως είπε ο κ. Ρουμελιώτης στο news.gr, στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να ανοίξουν άλλα 28 καταστήματα και να φθάσουν τα 96 συνολικά. Παράλληλα με την ανάπτυξη των καταστημάτων, αυξάνεται και ο αριθμός των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται τόσο στα καταστήματα, όσο και στην μητρική εταιρεία, προκειμένου αυτή να μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες της αλυσίδας. Έτσι, από σχεδόν 30 άτομα που ήταν το αρχικό προσωπικό, σήμερα απασχολούνται –σύμφωνα με τον κ. Ρουμελιώτη- συνολικά στην μητρική εταιρεία και τα καταστήματα περίπου 700 άτομα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το μακροπρόθεσμο πλάνο είναι, ο αριθμός των απασχολουμένων σε μητρική εταιρεία και καταστήματα συνολικά να φθάσει τα 2.000 άτομα το 2020. Παράλληλα, εκτός από την αύξηση του αριθμού των καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, ο κ. Ρουμελιώτης αποκάλυψε στο news.gr, ότι στον σχεδιασμό υπάρχει η επέκταση της αλυσίδας σε δύο ακόμη όμορες της Ελλάδας χώρες.

Η ραγδαία ανάπτυξη της αλυσίδας μάλιστα υποχρέωσε την εταιρεία να προχωρήσει σε επένδυση σε νέες εγκαταστάσεις. Συγκεκριμένα, όπως είπε στο news.gr ο κ. Ρουμελιώτης, ήδη διαμορφώνεται στην περιοχή του Μοσχάτου χώρος 1.000 τ.μ., προκειμένου να μεταφερθούν εκεί μέσα στους επόμενους 2 μήνες οι δραστηριότητες της. Η επέκταση ωστόσο και μάλιστα με αυτόν τον ρυθμό που πραγματοποιείται, δημιουργεί και προβλήματα, με κυριότερο αυτό του περιορισμού στις εισαγωγές, όπως επισημαίνει ο κ. Ρουμελιώτης.

Συγκεκριμένα, όπως λέει, από την στιγμή που η επιτρεπόμενη αύξηση των εισαγωγών μίας εταιρείας υπόκειται στον περιορισμό του 20% επιπλέον του όγκου εισαγωγών της προηγούμενης χρονιάς, μπαίνουν και περιορισμοί στην ανάπτυξη. Όπως λέει χαρακτηριστικά, η αλυσίδα θα μπορούσε να αποκτήσει περισσότερα καταστήματα, ικανοποιώντας τον αριθμό των ενδιαφερόμενων υποψήφιων συνεργατών, ωστόσο κάτι τέτοιο θα σήμαινε και την αναγκαία μεγαλύτερη αύξηση του όγκου εφοδιασμού, κάτι που λόγω του παραπάνω περιορισμού ενδεχομένως να μην ήταν εφικτό.

Η κατάσταση και ο ανταγωνισμός στην καφεστίαση στην Ελλάδα

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε αλυσίδες καφεστίασης εντείνεται ακόμη περισσότερο μετά την είσοδο στην αγορά της Coffee Lab, ωστόσο σύμφωνα με τον ιδρυτή της Στέλιο Ρουμελιώτη, ο ανταγωνισμός δεν είναι τόσο σκληρός μεταξύ των αλυσίδων, όσο αυτός που αντιμετωπίζουν οι αλυσίδες καφεστίασης από τα μεμονωμένα καφέ. Κι αυτό γιατί όπως λέει, ο συνολικός όγκος των ατομικών επιχειρήσεων είναι κατά πολύ μεγαλύτερος από τον συνολικό όγκο των καταστημάτων των αλυσίδων, ο αριθμός τους είναι μη μετρήσιμος και λειτουργούν άναρχα, ανεξέλεγκτα και χωρίς την δομή των αλυσίδων, που επιβάλλει και περιορισμούς.

Όσον αφορά στον μεταξύ των αλυσίδων ανταγωνισμό, η μακροβιότερη στην Ελλάδα είναι η Flocafe, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1994, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα στη Λεωφόρο Κηφισίας. Το 1995 η αλυσίδα δημιούργησε το πρώτο κατάστημα εκτός Αθήνας και ήδη σέρβιρε 8 διαφορετικά ήδη espresso, ενώ το 2000 δημιουργήθηκε το πρώτο Flocafe σε πλοίο. Το 2003 το σήμα Flocafe βγήκε για πρώτη φορά εκτός Ελλάδας, στη Λευκωσία.

Όλα αυτά τα χρόνια το Flocafe επιλέγει και προσφέρει διαφορετικά χαρμάνια, δημιουργεί πρωτότυπα ροφήματα όπως το biscolatto, ενώ επενδύει διαρκώς στην καινοτομία, την έρευνα και ανάπτυξη και το οργανωμένο σύστημα franchising. Το 2014 το Flocafe έκανε ακόμη ένα βήμα εξέλιξης και επαναπροσδιορίστηκε ως Flocafe Espresso Room, κεφαλαιοποιώντας έτσι την 20χρονη πείρα του στην αγορά του καφέ σήμερα.

Η δεύτερη χρονικά μεγάλη αλυσίδα καφεστίασης στην Ελλάδα είναι τα Coffee Island, τα οποία ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το 1999 και σήμερα αριθμούν περισσότερα από 380. Λειτουργώντας όπως και τα Coffee Lab και ως καφεκοπτεία, δίνουν την ευκαιρία στους λάτρεις του καφέ να απολαμβάνουν μία μεγάλη ποικιλία από νέα χαρμάνια, αλλά και πλήθος χρηστικών αντικειμένων για την παρασκευή ενός γευστικού καφέ.

Τα Coffee Island συνεχίζουν τις εναρμονισμένες με την εταιρική τους ταυτότητα ενέργειες προβολής, διεκδικούν πανευρωπαϊκά βραβεία και διακρίσεις και εμφανίζονται πλέον και στη τηλεόραση. Εισάγουν συνέχεια νέα προϊόντα στη γκάμα τους, όπως το nitro cold brew και το Espresso Tonic και ανανεώνουν συνέχεια τις επιλογές στο MicroFarm Project.

Η τρίτη χρονικά αλυσίδα καφεστίασης είναι η Mikel, η οποία ξεκίνησε με το πρώτο της κατάστημα στη Λάρισα το 2008 και σήμερα αριθμεί περισσότερα από 180 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, την Κύπρο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Μεγάλη Βρετανία. To 2010 ιδρύθηκε η εταιρεία Georgia Fresh Flavours η οποία ασχολείται με την ανάπτυξη νέων προϊόντων, ενώ διαθέτει τμήμα R&D στους τομείς του catering και του ποιοτικού ελέγχου. Το πρώτο μαγαζί franchise ξεκίνησε το 2012, ενώ στο τέλος της ίδιας χρονιάς η αλυσίδα απαριθμούσε ήδη 10 μαγαζιά franchise.

To 2013 αποτέλεσε χρονιά ραγδαίας ανάπτυξης, καθώς στο τέλος της χρονιάς η αλυσίδα αποτελούταν από 60 καταστήματα στην Ελλάδα, άνοιξε το πρώτο Mikel στην Αθήνα, ενώ εισήλθε και στην αγορά της Κύπρου. Το 2015 ιδρύθηκε η εταιρεία Mikel Coffee Company LTD με έδρα το Λονδίνο, με σκοπό τη διεθνή ανάπτυξη της εταιρείας. Το 2016 η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπου σήμερα λειτουργούν 7 καταστήματα Mikel, ενώ το τελευταίο χρόνο έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους 8 καταστήματα και στην Κύπρο.

Τον Μάρτιο του 2018 ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο κατάστημα στο κέντρο του Λονδίνου. Η εταιρεία στοχεύει και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της διεθνώς, με επόμενους σταθμούς εντός του 2018 τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Αίγυπτο και τη Σαουδική Αραβία.

Μερίδιο στην αγορά καφέ όμως διεκδικούν και αλυσίδες, οι οποίες δεν είναι καθαρά καφεστίασης, όπως Ο Γρηγόρης και τα Everest. Τα Everest είναι η παλαιότερη αλυσίδα στην Ελλάδα, η οποία δραστηριοποιείται ακόμη και σήμερα στον τομέα του γρήγορου φαγητού. Ωστόσο, από την δεκαετία του 1980 μπήκε στον χώρο του καφέ και τα τελευταία χρόνια διεκδικεί σημαντικό μερίδιο στον εσπρέσο από τις αλυσίδες καφεστίασης διαθέτοντας περισσότερα από 130 καταστήματα στην Ελλάδα.

Ο Γρηγόρης ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1972 ως αλυσίδα ταχυφαγείων, προσφέροντας ελληνικό καφέ και νες καφέ στους πελάτες του. Από την δεκαετία του 2000 άρχισε να εξελίσσεται φθάνοντας να προσθέσει στη γκάμα του το νέο mild καφέ, όπως και το cold brew. Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 315 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Μπαχάμες.

 

 

Αναδημοσίευση από : https://www.news.gr

 

About ikariaki.gr