Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό Επιστολές διαμαρτυρίας της ΙΚΑ.ΡΙ.Α. και επαγγελματιών και φορέων της Ικαρίας για την σύνδεση του Αγίου Κηρύκου με τον Πειραιά και απάντηση μεταφορέων

Επιστολές διαμαρτυρίας της ΙΚΑ.ΡΙ.Α. και επαγγελματιών και φορέων της Ικαρίας για την σύνδεση του Αγίου Κηρύκου με τον Πειραιά και απάντηση μεταφορέων

by ikariaki.gr
33 views

ΠΡΟΣ

  • Πρωθυπουργό: κ. Αλέξη Τσίπρα
  • Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή
  • Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: κ. Νεκτάριο Σαντορινιό
  • Βουλευτή Σάμου: κ. Δημήτρη Σεβαστάκη
  • Περιφερειάρχη Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου: κ. Καλογήρου
  • ΜΜΕ

 

Για εμάς η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας με την υπόλοιπη Ελλάδα και την έδρα της Περιφέρειας δεν είναι μια αυτόνομη πολιτική αλλά αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας ολοκληρωμένης συγκοινωνιακής πολιτικής που πρέπει να χαράζεται από το κράτος και όχι από τους εφοπλιστές.

Τα περισσότερα νησιά του Αιγαίου και βέβαια η ΙΚΑΡΙΑ, βιώνουν τον συγκοινωνιακό αποκλεισμό ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες.

Η ακτοπλοϊκή επικοινωνία του νησιού μας με τον Πειραιά είναι επιεικώς ανεπαρκής.

Η ΙΚΑΡΙΑ έχει δύο λιμάνια, του Αγίου Κηρύκου (Νότια ΙΚΑΡΙΑ) και του Ευδήλου (Βόρεια ΙΚΑΡΙΑ).

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των οποίων με το λιμάνι του ΠΕΙΡΑΙΑ είναι ετεροβαρής.

Την μια φορά αποκλείεται ακτοπλοϊκά το ένα λιμάνι, την άλλη φορά το άλλο.

banner

Αυτό όμως έχει αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό (ιδιαίτερα στον Ιαματικό τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες), στο εμπόριο, την ανάπτυξη για όλο το νησί.

Ζητάμε από τους αρμόδιους να υπάρχει:

  1. Καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της ΙΚΑΡΙΑΣ με το λιμάνι του ΠΕΙΡΑΙΑ καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.
  2. Ίσο αριθμό ακτοπλοϊκών προσεγγίσεων και στα δύο λιμάνια και αυτό να αποτελέσει μία πάγια κατάσταση.

Σας γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει ΚΤΕΛ στην ΙΚΑΡΙΑ και η μετακίνηση των ταξιδιωτών από το ένα λιμάνι στο άλλο επιβαρύνεται τουλάχιστον κατά 50 ευρώ (ΤΑΞΙ).

Σας ζητάμε να λύσετε οριστικά αυτό το χρόνιο πρόβλημα που ταλανίζει το νησί μας.

Για την Δημοτική Παράταξη

ΙΚΑΡΙΑΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ (ΙΚΑ.ΡΙ.Α.)

Ο Επικεφαλής

Σταμούλης Κώστας

 

 

 

Άγιος Κήρυκος 27-7-2017

Επαγγελματίες και κάτοικοι μέσω των φορέων τους της Ν. Ικαρίας

 

                                                               Προς:   κ. Παν. Κουρουμπλή, υπουργό Ναυτιλίας και

Νησιωτικής πολιτικής.

κ. Νεκτάριο Σαντορινιό ,υφυπουργό.

κ. Καλαματιανό Διον., Γ.Γραμματ. Υπουρ-

γείου  Νησιωτικής πολιτικής.

κ.. Σεβαστάκη, βουλευτή του νομού Σάμου

κ. Καλογήρου Χριστ. ,περιφερειάρχη Β. Αιγαίου

κ. Νίκ. Κατρακάζο, αντιπεριφερειάρχη

Κοινοποίηση:  Επαρχείο Ικαρία , Δήμο Ικαρίας

HELLENIK SEAWAYS

MME

Θέμα: Διαμαρτυρία για την προβληματική σύνδεση του λιμανιού του Αγίου  Κηρύκου με τον Πειραιά.

Εκφράζουμε έντονα τη διαμαρτυρία μας για τον τρόπο που συμπεριφέρεται η HELLENIC SEAWAYS    στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου, πρωτεύουσα της Ικαρίας, στη σύνδεση με τον Πειραιά.

Ενώ δηλ. στο λιμάνι του Ευδήλου, που βρίσκεται στη Β. Ικαρία, έχει δρομολογήσει το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ»,το οποίο φεύγει καθημερινά στις 7.35 και φτάνει στις 14.00 (δηλ. μέσα σε 6 με 7 ώρες), στον Άγιο Κήρυκο έχει δρομολογήσει αποκλειστικά το «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ»,το οποίο για να φτάσει στο λιμάνι κάνει 12 ώρες  ταξίδι . Επιπλέον τουλάχιστον 1 με 2 ώρες καθυστέρηση  σε κάθε ταξίδι. Φτάνει στο  λιμάνι  του Αγίου Κηρύκου «βάρβαρες ώρες» μετά από πολύωρα ταξίδια ταλαιπωρίας  όπως στις 2 μετά  τα μεσάνυχτα.

Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται αφάνταστα οι επιβάτες, περιμένοντας το να φανεί στο λιμάνι και να ακολουθήσει το πολύωρο ταξίδι, λες και βρισκόμαστε στην άκρη του κόσμου ή στον περασμένο αιώνα. Ο μαζικός τουρισμός στους παραθεριστικούς οικισμούς της Ν. Ικαρίας  με τις πάμπολλες ξενοδοχειακές μονάδες πλήττεται ανεπανόρθωτα. Η προβληματική συγκοινωνία της περιοχής έχει άμεση επίπτωση στον ιαματικό τουρισμό των λουτροπόλεων Αγ. Κηρύκου και Θέρμων ,μέγιστη πηγή πλούτου της περιοχής.

Έτσι οι κάτοικοι και οι τουρίστες του ιαματικού ή μαζικού τουρισμού της Ν. Ικαρίας, για να κερδίσουν χρόνο, αφού 2 μέρες τουλάχιστον πρέπει να τις «φάνε» μέσα στο καράβι αν επιλέξουν για την μετακίνησή τους το «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» για το πήγαινε-έλα, αναγκάζονται να πάρουν το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» να βγουν στο λιμάνι του Ευδήλου και να ακολουθήσει η οδική μετακίνηση μιας ώρας σε ορεινό κακοσυντηρημένο οδικό δίκτυο με το δυσβάσταχτο κόστος των 50-100 ευρώ.

Και δυστυχώς δεν είναι μόνο αυτό. Ενώ το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου έχει άριστη πρόσβαση και λειτουργικότητα, δεν συμβαίνει το ίδιο για το λιμάνι του Ευδήλου: Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των λιμενικών, με τον πολύ στενό δρόμο που οδηγεί στην προβλήτα, μια βασανιστική πορεία δρόμου αρχίζει  με τους ανθρώπους φορτωμένους σαν υποζύγια να φτάσουν στο καράβι ή να βγουν από το λιμάνι ,καθώς οι λιμενικοί εμποδίζουν τα αυτοκίνητα που δεν θα ταξιδέψουν να πλησιάσουν ,γιατί αλλιώς θα γίνει το αδιαχώρητο.

Ζητάμε από τους αρμόδιους άμεση επέμβαση , καθώς τα συμφέροντα και οι σχεδιασμοί κάποιων όχι μόνο δεν προωθούν την ισόρροπη ανάπτυξη του νησιού, αλλά απειλούν να μετατρέψουν την περιοχή μας  σε νεκρή ζώνη δημιουργώντας προβλήματα σε όλους: στον τουρισμό(ιαματικό, μαζικό) στους κατοίκους, στους φαντάρους (το στρατόπεδο είναι κοντά στον Άγιο Κήρυκο),  στο Νοσοκομείο (αν χρειαστούν διακομιδές) και γενικά στη ζωή της πρωτεύουσας της Ικαρίας.

Η πολιτεία, η οποία έχει την εποπτεία των Θαλάσσιων συγκοινωνιών, να σκύψει πάνω στο δίκαιο αίτημα μας, για να μην αντιμετωπιζόμαστε από την εταιρεία, που μονοπωλεί το αγαθό της συγκοινωνίας στο νησί μας, σαν πολίτες Β κατηγορίας και να έχουμε τη συγκοινωνία που μας αξίζει.

 

Κάτοικοι μέσω των φορέων τους και επαγγελματίες της Ν. Ικαρίας

(Την διαμαρτυρία    ακολουθούν 2 σελίδες με σφραγίδες συλλόγων, υπογραφές των προέδρων τους και τηλέφωνα επικοινωνίας ,τα οποία έχουν σταλεί στους αρμόδιους με φαξ και ταχυδρομικά).

 

 

 

 

Η Επιστολή – απάντηση της εταιρείας “ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΙΚΑΡΙΑΣ” στις δυο επιστολές διαμαρτυρίας.

Η Εταιρεία Εκμετάλλευσης Λεωφορείων «ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΙΚΑΡΙΑΣ» Τσαντές Συμεών & Κουντούπης Γεώργιος σας κάνει γνωστό ότι ναι μεν στην Ικαρία δεν υπάρχει ΚΤΕΛ, υπάρχει όμως ο φορέας Μικροσυγκοινωνίες (ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ), ο οποίος κάθε μέρα (Δευτέρα έως Παρασκευή τον χειμώνα – το καλοκαίρι και Σαββατοκύριακο) έχει δυο δρομολόγια από Ράχες – Εύδηλο – Άγιο Κήρυκο και αντίστροφα.

Από Ράχες (7 π.μ. αναχώρηση) Αρμενιστή – Εύδηλο και άφιξη στον Άγιο Κήρυκο (9 π.μ. ώρα άφιξης), με επιστροφή από Άγιο Κήρυκο (13.00 ώρα αναχώρησης) για Εύδηλο – Αρμενιστή – Ράχες (16.00  ώρα άφιξης), καθώς επίσης και στις 13.00 (ώρα αναχώρησης) από Αρμενιστή – Εύδηλο – Άγιο Κήρυκο (ώρα άφιξης 15.30 – 16.00) και επιστροφή από Άγιο Κήρυκο (ώρα αναχώρησης 19.00) για Εύδηλο – Αρμενιστή – Να και επιστροφή από Να (ώρα αναχώρησης 21.00) με τερματικό προορισμό Εύδηλο και Άγιο Κήρυκο.

Κατά την άφιξη του πλοίου «Νήσος Μύκονος» στο λιμάνι του Ευδήλου (περίπου στις 14.00) αλλά στην επιστροφή του πλοίου για Πειραιά (περίπου  στις 17.00), υπάρχει ανταπόκριση λεωφορείων και προς τις δυο κατευθύνσεις για Ράχες και Άγιο Κήρυκο. Τα λεωφορεία βρίσκονται κατεβαίνοντας από το πλοίο στα 200 μέτρα από το σημείο πρόσδεσης του πλοίου. Το εισιτήριο από Εύδηλο για Άγιο Κήρυκο στοιχίζει 6 Ευρώ και αντίστροφα, καθώς επίσης από Εύδηλο προς Αρμενιστή στοιχίζει 3 Ευρώ ή προς Ράχες 4 Ευρώ και αντίστροφα.

Αυτά είναι για την θερινή περίοδο. Για την χειμερινή περίοδο έχουμε δρομολόγια από Άγιο Κήρυκο, το πρώτο στις 7 π.μ. με προορισμό Εύδηλο – Αρμενιστή – Ράχες (ώρα άφιξης περίπου 8.40 π.μ.), με επιστροφή από Ράχες (ώρα αναχώρησης 13.20 περίπου) για Εύδηλο (περίπου 14.10)- Άγιο Κήρυκο (ώρα άφιξης 15.15 περίπου). Καθώς επίσης υπάρχει δρομολόγιο καθημερινά (Δευτέρα έως Παρασκευή) από Ράχες (ώρα αναχώρησης 7 π.μ.) – Εύδηλο (περίπου στις 8 π.μ.) – Άγιο Κήρυκο (ώρα άφιξης 9 π.μ. περίπου). Επιστροφή από Άγιο Κήρυκο (ώρα αναχώρησης 13.00) – Εύδηλο (14.10 περίπου) – Ράχες (15.20 περίπου).

Το κόστος εισιτηρίου από Ράχες – Άγιο Κήρυκο και αντίστροφα είναι  8 Ευρώ.

Τα παραπάνω χειμερινά δρομολόγια είναι προσαρμοσμένα στις ώρες λειτουργίας των σχολείων, τα οποία αποδεικνύονται από τις καταστάσεις των μαθητικών δελτίων που εκδίδουν τα σχολεία.

Αν υπήρχε ΚΤΕΛ ποια θα ήταν η διαφορά στα δρομολόγια ή σε οτιδήποτε άλλο; Όσον αφορά τη λέξη ΤΑΞΙ και τα 50 ή 100 Ευρώ, αυτοί που είναι διατεθειμένοι να πάρουν ταξί θα χρησιμοποιήσουν ταξί και αυτοί που θέλουν να χρησιμοποιήσουν λεωφορείο θα χρησιμοποιήσουν λεωφορείο. Παντού στην υφήλιο υπάρχουν τραίνα λεωφορεία, ταξί, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα κλπ.

Η πληρότητα των λεωφορείων στην Ικαρία, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες είναι ανύπαρκτη. Για τους θερινούς μήνες, οι οποίοι όπως όλοι γνωρίζετε είναι από 40 έως 60 ημέρες, υπάρχει αυξημένη κίνηση επιβατών, που καλύπτει εν μέρει τα έξοδα λειτουργίας των λεωφορείων.  Αντίθετα τον χειμώνα παρά την μειωμένη κίνηση επιβατών, τα λεωφορεία κινούνται κανονικά και τα οποία οι δημόσιοι υπάλληλοι χρησιμοποιούν κανονικά, αλλά τους δίδεται και έκπτωση 30 – 50 %. Τι διαφορετικό θα έκανε ένα ΚΤΕΛ;

Όσον αφορά το πλοίο «Νήσος Μύκονος» και που θα έπρεπε να πιάνει, στο κέντρο του νησιού (Εύδηλο) ή στην άκρη του νησιού (Άγιο Κήρυκο), σκεφτείτε ότι ένας κάτοικος της περιοχής των Ραχών θέλει δυόμιση ώρες για να φθάσει στον Άγιο Κήρυκο. Ενώ κατά την άφιξη του πλοίου στον Εύδηλο ο κάτοικος της περιοχής Αγίου Κηρύκου θέλει 50 λεπτά για να φθάσει στον προορισμό του και ο κάτοικος της περιοχής των Ραχών 40 λεπτά. Εκτός αυτού ας μην ξεχνάμε ότι η νότια Ικαρία έχει το αεροδρόμιο σε απόσταση 20 λεπτών από τον Άγιο Κήρυκο. Υπάρχουν και τα εισιτήρια προσφοράς που ένας κάτοικος του Αγίου Κηρύκου θα είναι σε 15 – 20 λεπτά στον προορισμό του ενώ ένας κάτοικος των Ραχών σε δυο ώρες.

Αυτή την απάντηση την θεωρήσαμε επιβεβλημένη στις επιστολές διαμαρτυρίας σας, για την πραγματική εικόνα των συγκοινωνιών στο νησί, στοιχεία που θα έπρεπε να είχατε ζητήσει για να τεκμηριώσετε το αίτημα σας, όχι όμως εις βάρος της επιβατικής κίνησης που εξυπηρετεί ο λιμένας του Ευδήλου.

Μετά τιμής

Τσαντές Συμεών

Κουντούπης Γεώργιος

 

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue